Gebruik van deze Werf& template In deze template powerpoint presentatie van Werf& krijg je een serie slides aangereikt die je kunt gebruiken bij het verkrijgen.

Slides:



Advertisements
Verwante presentaties
Een balletje voor Oranje-Zwart Extra inkomsten voor nog betere training en trainingsmaterialen.
Advertisements

Doublet deel 1 – de basis.
Evaluatie van mentorprojecten
“Hoe kom ik aan klanten?”
Sponsoring Sponsoring Welkom bij de workshop Astrid en Miek Meldpunt Vrijwilligerswerk.
“Techniek een “vak” om trots op te zijn." mensen.
Missie Omgeving Identiteit Waarden & Overtuigingen Vaardigheden
Doelstellingen formuleren
Stap 1. Waarom een marketingplan?
Een startersgids voor innovatie
Samen maak je de vereniging ROHDA-Raalte Presentatie leden 2 november 2011.
Peter Schwartz The art of the long view stappenplan
Demografische druk.
Applicatieplatform congres 12 & 13 maart. Sneak Preview Technologie van morgen MS SQL server bij REAAL Peter de Visser IT Architect
Comtell B.V. Welkom Inleiding
Prestatiemeting en coachen van commerciële medewerkers.
02/ / 18 Kwaliteitsmanagementprincipes -Algemeen- Om een organisatie met succes te kunnen leiden en te laten functioneren is het nodig deze.
Business model puzzle Leer de mechaniek, ken je flexibiliteit.
MVO en analyse van dilemma’s
LOMOZ Versterking van de positionering 1. 2 Agenda 1.Drijfveren: idealisme 2.Marketingbeleid 3.De vertaalslag naar de LOMOZ situatie 4.Plan van aanpak.
AA OPTIMAAL VAN BUITEN NAAR BINNEN. Inhoud Welkom Inhoud presentatie -Korte introductie -Onderzoeksopzet -Huidige situatie -Onderzoeksresultaten -Belemmeringen.
SOCIALE INNOVATIE EN DIVERSITEIT
Evenwicht Het is van belang dat er een evenwicht bestaat tussen alle bronnen Grotere kans op positieve ervaringen 1.
Zo`n onschuldig klein dier.
Thema van deze dag “Verandering, ontmoeting en dialoog in een dynamisch onderwijslandschap” De dialoog staat centraal. De dialoog tussen docenten GVO en.
SZamen|Gezond 15 oktober 2014.
Over WebQuests Een korte presentatie Met kennisnet.nl sta je er nooit alleen voor.1 Definitie WebQuest Een WebQuest is een onderzoeksactiviteit.
Visie & Strategie.
Titel Eigenaar Sponsor Datum 1) Achtergrond 5) Tegenmaatregelen
Visie & Strategie.
Docent: Ans Sarianamual - oktober 2014
R&D 17:10 – 18:00 GEZAMENLIJKE OPSTART 18:00 – 18:30 ETEN 18:30 – 19:20 SPLITSEN 1 E EN 2 E JAARS 19:20 GEZAMENLIJKE AFSLUITING Trainingsbijeenkomst.
 Leiden van een organisatie  ontwikkelingen sturen en beïnvloeden  beheersen van processen.
TREINVERBINDING Bram Bravenboer Nieuwe treinverbinding Breda- Oostende.
11 Diversiteit & inclusie July 30, Overzicht Diversiteit en inclusie zijn een integraal onderdeel van onze business. Het is essentieel dat u.
EFFECTIEVE INZET VAN ONLINE MARKETING Lennen Oldenbeuving & Adis Nazareet.
Bedrijfsnaam Bedrijfsplan. Missie Vertel hier jouw missie op lange termijn. Probeer woorden te gebruiken die nadruk leggen op de groei van jouw bedrijf.
Project Architectuur en Beheer BI2-DT en Inf2-DT Module CMIPRJ25DT George Pluimakers en Jacques Wetzels Studiejaar 2011/2012 Opdracht 3.
Terugkoppeling Werkatelier GGZ 8 december 2015 Meetinghouse Dordrecht.
COACHEN; zelf aan het werk! HELICON MBO Den Bosch W43
{ Bedrijfsnaam Bedrijfsplan.  Vertel hier jouw missie op lange termijn.  Probeer woorden te gebruiken die nadruk leggen op de groei van jouw bedrijf.
Introductieavond voor bestuursleden Beleidsvorming binnen een Scoutinggroep.
Bijeenkomst aandachtsfunctionarissen Sociale netwerk versterking - Sociaal kapitaal - 10 maart 2016 PF Gezin & Omgeving.
1 Cultuur Profielen & Programma’s GEDRAG Visie op leiderschap persoonlijke beleving business strategie transfer.
KVO-B Presentatie KVO-B 16 juni 2014 Overleg Ondernemersverenigingen Gemeente Maasgouw Chris Bosch (OML) (
WELKOM KENNISBIJEENKOMST ’LEAN WERKEN MET EEN KWALITEITSSYSTEEM’ 28 februari 2013 Rik Brom Paul van Tiel Kees Ruizendaal.
Omzetten PAS-regelingen en leeftijdsdagen Danielle Wiek.
Seminar asset management provincie Noord-Holland Grip op beheer en MEER Asset management in de gemeente Houten 4 maart 2015.
Optimalisering inhoudelijke opname en ontslaggegevens.
Vraaggerichte dienstverlening Nuth Wat hebben we gedaan: Ambtelijk op MT-niveau intentie uitgesproken: “we gaan voor de beschreven doelstellingen in de.
Naar een professionele communicatie cultuur en profilering van de school.
Muziekgeschiedenis 21 e eeuw Stijlen Een muziekstuk.
Welkom Presentatie inzake verkenning herfinanciering. 09 mei 2016.
Cliënt en mediawijsheid Les 7 digitalisering in de zorg.
Vergadering Florian Stiller. Agenda Bespreking van belangrijkste doelstellingen Hoe hebben we het gedaan? Overzicht van de organisatie Belangrijkste uitdagingen.
CONTEXT VAN EEN PROJECT Waarom en waarvoor doen we het?
Hoe maak je een presentatie die mensen kan overtuigen van jouw idee.
Wheermolen-Oost Renovatie 1.
Opdracht Nederlands Je doet in een groepje van vijf personen een klein literatuuronderzoek. De uitkomsten van dit onderzoek beschrijf je in een verslag.
Een vergadering organiseren
Degene die de presentatie verzorgt
Titel Stap 1 Aanleiding Stap 2 Als we niets doen Stap 4 Aanpak
Een strategie aanbevelen
Onze filosofie: Resultaten kunnen altijd beter
Vergadering Personeelsdienst
Een strategie aanbevelen
Rapportage van voortgang of status
Een strategie aanbevelen
Persoonlijke doelen maken
Een strategie aanbevelen
Transcript van de presentatie:

Gebruik van deze Werf& template In deze template powerpoint presentatie van Werf& krijg je een serie slides aangereikt die je kunt gebruiken bij het verkrijgen van draagvlak voor arbeidsmarktcommunicatie. Deze presentatie is zeker niet compleet en ook de volgorde hoeft niet de meest ideale volgorde te zijn. Voeg slides toe, pas slides aan en verwijder slides afhankelijk van de doelstelling die je wilt behalen en situatie.

Arbeidsmarktcommunicatie Naar een sterk werkgeversmerk in 2015 Werf& TIP Gebruik een pakkende titel. Wanneer de term arbeidsmarktcommunicatie intern niet bekend is, gebruik dan bijvoorbeeld werving, personeelswerving of arbeidsmarktbeleid.

Agenda Huidige situatie Gewenste situatie Hoe gaan we dit bereiken Waarom nu? Plan van aanpak Intern betrokkenen

Huidige situatie Ad-hoc werving Cost-per-hire te hoog: € 6.360,- gemiddeld, waadoor budgetoverschrijding Te lang wervingsproces: maar liefst 46% van de kandidaten haakt zelf af tijdens proces Continuiteit en kwaliteit onder druk: kost klanten en dus omzet! Werf& TIP Beschrijf de huidige situatie zo concreet mogelijk. Ken- en stuurgetallen heb je hiervoor nodig. Zorg ervoor dat er voor iedereen maar een conclusie is: dat het anders moet. HET MOET ANDERS!

Gewenste situatie Meer structurele werving Cost-per-hire verlagen naar € 4.900,00 Wervingsproces terugbrengen naar 25 werkdagen … Werf& TIP Beschrijf de gewenste situatie zo concreet mogelijk. Ken- en stuurgetallen heb je hiervoor nodig.

Hoe gaan we dit bereiken? Structurele aanpak van werving en dichter (pro-actiever) op de business zitten Samenwerking P&O en Communicatie in werkgroep arbeidsmarktcommunicatie Vertegenwoordiger Werf& TIP Beschrijf wat je wilt gaan doen om het verschil te dichten tussen huidige en gewenste situatie.

Huidige en gewenste situatie 2009 (huidig) (gewenst) Cost-per-hire€ 6.360,00€ 5.700,00€ 4.900,00 Time-per-hire38 werkdagen33 werkdagen25 werkdagen … … … … Werf& TIP Een tabel waarin de concrete punten staat die je wilt verbeteren biedt overzicht.

Wat gebeurt er als we niets doen? Werf& TIP Laat zien wat er gebeurt als de organsiatie op dezelfde weg door blijft gaan.

Wat levert het ons op? Werf& TIP Laat zien dat arbeidsmarktcommunicatie geen geld kost, maar iets oplevert voor de organisatie. Denk aan kwaliteit mensen, sterk (werkgevers)merk, productiviteit etc..

Waarom nu? Nederland vergrijst van 16% 65-plussers in 2009 tot 26% in 2040 (Bron: CBS) vergrijst. Momenteel is x% van alle medewerkers boven de 45 jaar … Werf& TIP Waarom is het goed om nu zaken op gebied van arbeidsmarktcommunicatie anders te gaan aanpakken?

Intern betrokkenen Werf& TIP Laat zien dat het geen staf-verhaal is, maar dat ook de lijn betrokken is in de werkgroep, in onderzoek, in een klankbordgroep etc..

Plan van aanpak Werf& TIP Schets de stappen die de komende periode gemaakt moeten worden en wat hiervoor nodig is.

Resumerend Werf& TIP Aan het einde van de presentatie kort herhalen wat het belangrijkste is. De kracht van herhaling!