Welkom bij ROHDE & GRAHL. ROHDE & GRAHL Amersfoort Onze missie ROHDE & GRAHL draagt bij aan het succes van haar relaties door het ontwikkelen van unieke.

Slides:



Advertisements
Verwante presentaties
Identiteitsverankering
Advertisements

23 januari 2014 / Raymond Buitelaar en Bart van Meurs
Appreciative inquiry:
Door goede gesprekken groeien
Ondernemingsplan van <Naam van jullie bedrijf>
De Drama Driehoek.
Verborgen vormen van pesten
Ondernemen in de praktijk
Facility Management & Ideamanagement A PERFECT MATCH René Blok
Altijd meer aandacht 2012 Welkom bij Hutten. Cijfers op een rij ✪ Nationale toonaangevende culinaire dienstverlener ✪ Brabantse gastvrijheid 1929 ✪ Bijna.
Sollicitatiegesprek.
Kwaliteitsverbetering moet je willen en vooral kunnen
Visie op HNW juni Belang van een Visie Een Visie op Werken is de overkoepelende beschrijving hoe een organisatie werk in de toekomst ziet. De visie.
Hoe doe je dat? Actief Zendingswerk
Kats en coaching doe, leer, ontwikkel jezelf
Binden en verbinden van mensen of personeel…
Hogescholen in Dialoog
Oplossingsgericht coachen
Strategie Social Media.  Waarom iets met Social Media gaan doen?  Waarom is het belangrijk eerst een strategie te ontwikkelen?  Schakel een deskundige.
Media en Creativiteit 2 Jaar 1 – Periode 2 Les 2 Identiteit
VLECHTWERKEN IN PRAKTIJK LOOPBAANONTWIKKELING Bea Janssens
Hoofdstuk 5 Integer leiderschap
WELKOM! Bij de Workshop “Blik op jezelf” Oftewel BLIK OP IK..!
Arbeidsvreugde voor iedereen
Van Barometer naar Netwerken Mr. Peter E. ter Horst Lector Innovatief Ondernemen.
De succesvolle ondernemer Het juiste personeel
Thema van deze dag “Verandering, ontmoeting en dialoog in een dynamisch onderwijslandschap” De dialoog staat centraal. De dialoog tussen docenten GVO en.
NulNu Manifestatie: Congres HAN 8 oktober 2014
CanDo Coaching.
Welkom bij het tweede Scholingsmoment van seizoen
Ken je kracht…Deel je kracht…
Wees eens wat OENiger Open – Eerlijk - Nieuwsgierig
Visie & Strategie.
Visie & Strategie.
Volksuniversiteit Zwolle
Identiteit van de divisie Zorg & Gezondheid
Parallelsessie Duurzame Inzetbaarheid en Happy Library 22 januari 2015
WOW: enqueteren bij Jumbo
11 Diversiteit & inclusie July 30, Overzicht Diversiteit en inclusie zijn een integraal onderdeel van onze business. Het is essentieel dat u.
Weerbaarheid en zelfredzaamheid vergroten
Haal het beste uit jezelf en anderen! Toekomstbestendige Bloei.
Loopbaan oriëntatie en begeleiding
Hostmanship Wat is het? Waar gaat het om?
Ondernemend gedrag Hoofdstuk 2 Kan het ook beter? Signaleer mogelijkheden voor verandering.
Vraag 1 Van deze bijeenkomst heb ik hoge verwachtingen.
BEWONERGESTUURDE WIJKONTWIKKELING: DE KRACHT VAN EIGEN OPLOSSINGEN !
Waarom? Iedereen heeft sterke en zwakke punten. Met je sterke punten kun je heel ver komen en het is dan ook van belang om deze in te zetten.
Op naar een STER bestuur… Avond 1: De meerwaarde van een Bestuur. Avond 2: Hoe organiseren we een Scouting Vereniging. Avond 3: Vinden, Binden, Boeien.
PERSONAL BRANDING Stel je bent een shampoo… 10 oktober Amersfoort.
Welkom. Veiligheid Allemaal bril op!!! Waarom zou ik mij houden aan de veiligheidsvoorschriften?
Stichting Veteranen Actief Veteranen met een missie 2.0 augustus 2011 GEWAAGD DOEL Waarheen gaan wij? HOGER DOEL Waarom bestaan wij? KERNKWALITEITEN.
Zelfhulpgroepen voor allochtonen werkt! Zelfhulpgroepen voor allochtonen werkt!
Welkom op onze thema-avond
15 september 2014 Help, ik heb geen e-depot Workshopleider: Jeroen Jonkers Begeleiding: Margriet van Gorsel.
Talent in Ontwikkeling
Hoe maak je een presentatie die mensen kan overtuigen van jouw idee.
Diversiteit & Inclusie
LOB zeven stappen naar succes
Talent in Ontwikkeling
Een vergadering organiseren
Titel Stap 1 Aanleiding Stap 2 Als we niets doen Stap 4 Aanpak
Afstemmen op elkaar doorheen voorbereidend gesprek
Les 1: Brainstorm en kennismaken
Vergadering Personeelsdienst
Toolbox Communicatie Samen doen we het beter!.
Hoofdstuk 1 Wie ben je? Wat kun je? Wat wil je?
Werken met plezier en goed presteren
Wij zijn ‘One PPG’ Ons doel We protect and beautify the world
Hoofdstuk 3 Waarom ondernemen?
Overzicht gedragingen per competentie
Transcript van de presentatie:

Welkom bij ROHDE & GRAHL

ROHDE & GRAHL Amersfoort Onze missie ROHDE & GRAHL draagt bij aan het succes van haar relaties door het ontwikkelen van unieke conceptuele inrichtingen. Wij doen dit op basis van onze visie ‘working well’, met een ruime ervaring en diepgaande kennis van onze relaties. Wij ontwerpen, vervaardigen en leveren hoogwaardige, verantwoorde en innovatieve producten. Met deze producten uit onze eigen fabrieken en met die van zorgvuldig gekozen partners, realiseren wij op elk niveau, en voor iedereen, een inspirerende en duurzame werkomgeving.

Anders denken Anders doen

Anders denken en anders doen in de praktijk Waarom zou jij het anders doen, dan dat er binnen je organisatie altijd is gedaan? En waar liggen de kansen op nieuw succes als je het wel anders doet? Het samenbrengen en verbinden van mensen op elk niveau leidt, vaker dan gedacht, tot unieke mogelijkheden. Probeer mensen in beweging te brengen door samen acties te ontplooien, en start brainstorm-sessies met jezelf en anderen. Doe het altijd op je eigen wijze (eigenwijze manier), doe het gepassioneerd en eventueel tegen de stroom in. Ga uit van de identiteit van het bedrijf waarmee je zaken doet of gaat doen. Wijk af van je uitgestippelde vaste route, want elke klant vraagt zijn/haar eigen benadering.

Mijn manier van ‘out of the box’ denken Van toonaangevende projectinrichter naar ‘evenementenbureau’ en vergaderlocatie, met als doel traffic te genereren en marktbekendheid te verwerven. Barter-transacties op touw zetten. Verbinding zoeken met de sport, lokale overheden en de Amersfoortse bevolking. De ouderwetse ‘marskramer’ van stal halen en potentiële relaties laten ruiken, voelen en proeven aan onze producten. Authenticiteit uitstralen en tonen dat je écht bent. Investeren in mens en bedrijf op elk niveau, want elke schakel kan leiden naar succes.

Alle klanten hebben behoefte aan oplossingen. Ik denk dus voortdurend in oplossingen. Ik trigger mijzelf continu om creatief en buiten de kaders van ROHDE & GRAHL te denken. Dit schept nieuwe verbanden en nieuwe mogelijkheden. Ik straal plezier en succes uit en ben op ontdekkingsreis. Elk negatief signaal probeer ik om te buigen naar een positief geheel. Elke dag probeer ik iets te leren, wat mij verder kan helpen in mijn werkzaamheden. Ik ben elk uur van de dag alert op kansen en ideeën en schrijf zo’n kans/idee op. De vraag die ik mij vaak stel is: Waarom doe ik het, op welke manier doe ik het, n.a.v. wat doe ik het, en hoe kan ik dit verbeteren (of het beter doen dan mijn concurrent)?

De juiste route naar succes Tegenwoordig moet je sturen en bijsturen op het moment dat dit van de organisatie gevraagd wordt. In de grote chaos waarin je als bedrijf terecht komt, moet je continu blijven schakelen, goed om je heen kijken, alert zijn, vooruitdenken en gedoseerd je stappen bepalen. Wie willen we zijn, wat willen we doen, en hoe gaan we het doen? Ontwikkel met je team een brainstorm-jaarplan en laat elke medewerker per week of maand een nieuw idee bedenken waardoor je meer creativiteit in je bedrijf krijgt. Haal je medewerkers uit hun vaste kringetje en laat ze op andere plaatsen in het bedrijf met andere collega’s werken. Zo stimuleer je de discussie over werk- en denkwijze en mogelijke ideeën die tot succes kunnen leiden.

Wie willen we zijn en wat willen we doen? Probeer mensen te boeien en te binden. Straal kwaliteit uit naar personeel en relaties met innovatief en creatief denken op product- en dienstenniveau. Medewerkers moeten zichzelf in de organisatie herkennen, dus zorg ervoor dat ze trots zijn om in jouw bedrijf te mogen werken. Geef, waar mogelijk, een eenduidig beeld van de organisatie. Dit biedt absoluut rendement. Straal in alle facetten uit, dat je een sterk merk bent. Denk oplossingsgericht, sta open voor ideeën van anderen, zorg dat je een motiverende persoonlijkheid bent, wees doelgericht, creatief, en deskundig. Analyseer de ‘vraag achter de vraag’ om de juiste strategie te bepalen waarmee jij met jouw relaties kan voldoen aan alle specifieke klantvragen.

Mijn motto: Niet afwachten, maar samenwerken, verbinden en pro actief handel zoeken. Blijven aanvallen en, waar het kan, zoveel mogelijk goede voorzetten geven. Deel je successen en omarm succesvolle mislukkingen met anderen. Kansrijke ideeën bedenken, uitwerken en benutten. Met een vleugje humor werk je makkelijker samen en krijg je meer voor elkaar. Anders denken maakt uniek.