Welkom bij ROHDE & GRAHL
ROHDE & GRAHL Amersfoort Onze missie ROHDE & GRAHL draagt bij aan het succes van haar relaties door het ontwikkelen van unieke conceptuele inrichtingen. Wij doen dit op basis van onze visie ‘working well’, met een ruime ervaring en diepgaande kennis van onze relaties. Wij ontwerpen, vervaardigen en leveren hoogwaardige, verantwoorde en innovatieve producten. Met deze producten uit onze eigen fabrieken en met die van zorgvuldig gekozen partners, realiseren wij op elk niveau, en voor iedereen, een inspirerende en duurzame werkomgeving.
Anders denken Anders doen
Anders denken en anders doen in de praktijk Waarom zou jij het anders doen, dan dat er binnen je organisatie altijd is gedaan? En waar liggen de kansen op nieuw succes als je het wel anders doet? Het samenbrengen en verbinden van mensen op elk niveau leidt, vaker dan gedacht, tot unieke mogelijkheden. Probeer mensen in beweging te brengen door samen acties te ontplooien, en start brainstorm-sessies met jezelf en anderen. Doe het altijd op je eigen wijze (eigenwijze manier), doe het gepassioneerd en eventueel tegen de stroom in. Ga uit van de identiteit van het bedrijf waarmee je zaken doet of gaat doen. Wijk af van je uitgestippelde vaste route, want elke klant vraagt zijn/haar eigen benadering.
Mijn manier van ‘out of the box’ denken Van toonaangevende projectinrichter naar ‘evenementenbureau’ en vergaderlocatie, met als doel traffic te genereren en marktbekendheid te verwerven. Barter-transacties op touw zetten. Verbinding zoeken met de sport, lokale overheden en de Amersfoortse bevolking. De ouderwetse ‘marskramer’ van stal halen en potentiële relaties laten ruiken, voelen en proeven aan onze producten. Authenticiteit uitstralen en tonen dat je écht bent. Investeren in mens en bedrijf op elk niveau, want elke schakel kan leiden naar succes.
Alle klanten hebben behoefte aan oplossingen. Ik denk dus voortdurend in oplossingen. Ik trigger mijzelf continu om creatief en buiten de kaders van ROHDE & GRAHL te denken. Dit schept nieuwe verbanden en nieuwe mogelijkheden. Ik straal plezier en succes uit en ben op ontdekkingsreis. Elk negatief signaal probeer ik om te buigen naar een positief geheel. Elke dag probeer ik iets te leren, wat mij verder kan helpen in mijn werkzaamheden. Ik ben elk uur van de dag alert op kansen en ideeën en schrijf zo’n kans/idee op. De vraag die ik mij vaak stel is: Waarom doe ik het, op welke manier doe ik het, n.a.v. wat doe ik het, en hoe kan ik dit verbeteren (of het beter doen dan mijn concurrent)?
De juiste route naar succes Tegenwoordig moet je sturen en bijsturen op het moment dat dit van de organisatie gevraagd wordt. In de grote chaos waarin je als bedrijf terecht komt, moet je continu blijven schakelen, goed om je heen kijken, alert zijn, vooruitdenken en gedoseerd je stappen bepalen. Wie willen we zijn, wat willen we doen, en hoe gaan we het doen? Ontwikkel met je team een brainstorm-jaarplan en laat elke medewerker per week of maand een nieuw idee bedenken waardoor je meer creativiteit in je bedrijf krijgt. Haal je medewerkers uit hun vaste kringetje en laat ze op andere plaatsen in het bedrijf met andere collega’s werken. Zo stimuleer je de discussie over werk- en denkwijze en mogelijke ideeën die tot succes kunnen leiden.
Wie willen we zijn en wat willen we doen? Probeer mensen te boeien en te binden. Straal kwaliteit uit naar personeel en relaties met innovatief en creatief denken op product- en dienstenniveau. Medewerkers moeten zichzelf in de organisatie herkennen, dus zorg ervoor dat ze trots zijn om in jouw bedrijf te mogen werken. Geef, waar mogelijk, een eenduidig beeld van de organisatie. Dit biedt absoluut rendement. Straal in alle facetten uit, dat je een sterk merk bent. Denk oplossingsgericht, sta open voor ideeën van anderen, zorg dat je een motiverende persoonlijkheid bent, wees doelgericht, creatief, en deskundig. Analyseer de ‘vraag achter de vraag’ om de juiste strategie te bepalen waarmee jij met jouw relaties kan voldoen aan alle specifieke klantvragen.
Mijn motto: Niet afwachten, maar samenwerken, verbinden en pro actief handel zoeken. Blijven aanvallen en, waar het kan, zoveel mogelijk goede voorzetten geven. Deel je successen en omarm succesvolle mislukkingen met anderen. Kansrijke ideeën bedenken, uitwerken en benutten. Met een vleugje humor werk je makkelijker samen en krijg je meer voor elkaar. Anders denken maakt uniek.