Flexibel Kantoorconcept

Slides:



Advertisements
Verwante presentaties
VZVZ-informatiedag 13 juni 2013 Hans Erik van Helsdingen
Advertisements

Door goede gesprekken groeien
1 1 De Gelderse Maat Discussie Regionale Uitvoeringsdiensten in relatie tot externe veiligheid 1 december 2009 Jaarcongres Relevant Gerard Nieuwe Weme.
Kennismakingsvergadering Standbeelden.be vzw Statua.
Wat betekent de FLEX BV voor u ? 4 oktober 2012 Mr (H.) Erik Linssen Mr Astrid C.M. Fokkema-Schute Heemraadssingel CD Rotterdam.
Nieuwe media. Nieuwe media Nieuwe media Definitie Vernieuwde communicatiemiddelen: Internet (en alles daaromtrent) Videogames Digitale fotografie Gsm's.
Hoe organiseer je eFactureren in je gemeente ?
KTO Telefonie Oordeel telefonische bereikbaarheid algemeen.
Milieudienst Westfriesland November 2005 Dia nr. 1 Inhoud presentatie Aanleiding Introductie Milieudienst Westfriesland ICT Digitale handhaving Ervaringen.
Agenda VoIP inleiding VoIP techniek Risico’s VoIP Oplossing risico’s VoIP Voordelen VoIP Demo VoIP software.
Rijschool planning en administratie software
Waterschap Vechtstromen
01/01/2008 Burgerwaarderings- onderzoek 2009 Gorcumse meetlat Raadsbijeenkomst 10 maart 2009.
Toekomstige ontwikkelingen ten aanzien van de dienstverlening naar onze inwoners; Antwoord© en een klantcontactcentrum Jan Westen (afdelingsmanager) Annemarieke.
Interest Groep 1 Voorbereiden op de Praktijk De Nederlandsche Bank Piet Mosch NIOC 8 april 2011 Disclaimers Presentatie op persoonlijke titel Chinese muur.
Bedrijfsactiviteiten R.P. de Jong DIV. & B en A Advies, Uw adviseur voor Bibliotheek- en Archiefzaken n Consultancy n Interim-management n Projectmanagement.
Dé complete online werkplek met de kracht van Office 365
Meer rendement uit advies Hoe kom ik van A naar Beter? Matthias Meijer.
Ede gemeente Platform milieuhandhaving grote gemeenten 23 november 2006 Ede Martien Meekes Vergunningen en Handhaving Juristenoverleg.
Benchmarking Publiekszaken 2005 Benchmarking Publiekszaken Stuurgroepbijeenkomst 29 juni 2005 Den Haag.
Klantgericht werken, Kanalen in balans
Hoe werkt “bijhouden objectkenmerken” in mijn gemeente? Jeroen Vooijs WOZ-coördinator Gemeente Texel 9 oktober 2012AZ stadion Alkmaar.
27 januari Slimmer Communiceren Met medewerkers die plaatsonafhankelijk werken toch een hogere productiviteit bereiken? U kunt al uw communicatie.
UPGRADE PROGRAMMA WINDOWS 7 OFFICE 2010 OFFICE 365.
Applicatieplatform congres 12 & 13 maart. Sneak Preview Technologie van morgen MS SQL server bij REAAL Peter de Visser IT Architect
21 september 2011 – SBO De Tender. 1. Opening 2. Enschedese BOK-scholen stappen over op glasvezel * Korte terugblik besluitvormingstraject * Type aansluiting.
Gemeente Haarlem Nico Wisse.
Lelystad: handhaven en wabo 19 juni 2008 Martin Groeneveld.
1 Selfservice binnen een grote organisatie Leerpunten / terugblik Harold van der Hoeven Projectleider TPG Post
Benchmark september 2006 Michal Kleinhans Christel Koman
Stedelijk Waterplan Gorinchem
Vereniging van Nederlandse Gemeenten Ontwikkelingen afvalwaterketen De aanpak afvalwaterketen VNG en UvW.
Met 2 handen op de rug ?? Ton Boots directeur-bestuurder.
Ervaringen grondwateronttrekkingen waterschap Noorderzijlvest
Initiatieven Landelijk Hoofdenoverleg m. b. t
Organisatie in verandering De implementatie van digitaal werken
Klant Contact Centrum Rijnstate casus van pilot tot experiment op ware schaal F. Smolders 29 maart 2012.
Muskusrattenbestrijding
Kinderen en hun sociale talenten
Ontwerpen met water en de watertoets Ervaringen AquaRO en Digitale watertoets.
Naar een e-depot voor Overijssel E-depot Overijssel / 2 oktober 2013 Aanleiding Wat gaan we doen? Hoe ver zijn we? En hoe nu verder?
K. Buurmeester A. Westerholt-Meeder K. IJsselstein-Van der Tuijn.
1 De businesscase: een belangrijke stap op weg naar een KlantContactCentrum Doret Boonstra Intern adviseur.
Wat is MultiBel? MultiBel is een alarmerings- en communicatiedienst. U bent in staat om met een paar simpele handelingen tot wel duizenden personen tegelijk.
Locatie van Iddekingeweg VMBO Jaar 4 KB-BB. Programma Wederzijdse verwachtingen Examenzaken Thema ouderavond Stage Keuze vervolgopleiding (Dhr. van Dijken)
Ouderavond klas 3B Margreet van Fruchten - maandag 14 September 2015.
Wat is MultiBel? MultiBel is een alarmerings- en communicatiedienst. U bent in staat om met een paar simpele handelingen tot wel duizenden personen tegelijk.
Hoe optimaliseer ik de bereikbaarheid voor mijn organisatie.
Omgevingsvergunning: betere dienstverlening door integratie en digitalisering vergunningsverlening? Durven met dienstverlening 15 oktober 2015 Ranja Van.
Project verbetering klantenservice
Vraag 1 Van deze bijeenkomst heb ik hoge verwachtingen.
3CX Telefoon Centrales. 3CX Products – 3CX Phone System 3CX Phone System.
Past Performance Eerste ervaringen en hoe benut u uw kansen? Olaf Bovenkamp: hoofd ingenieursbureau gemeente Heiloo Marco van Beek: projectleider gemeente.
 Value Add Distributeur van innovaphone  Benelux  UK Wim Rapol – Com8.
Mijn Overheid Berichtenbox Welkom bij de presentatie van de Gemeente Montferland.
Agenda  Opening burgemeester Gelok.  Introductie wethouder Zandee.  Toelichting op het GVVP en de beleidsagenda door Dhr. Louwerse.  Gelegenheid tot.
Afdeling Romte prettig eigenwijs! Bauke Zwaagstra & Jaap Melessen Afdeling Romte 26 oktober 2011.
PRESENTATIE STADHUISKWARTIER – Het Nieuwe Werken EEN LOGISCH EN HELDER GEBOUW INTEGRATIE OUDBOUW EN NIEUWBOUW ONTMOETINGSPLEK GEWORTELD IN DE HISTORISCHE.
Invoering Vennootschapsbelasting. Inhoud VPB in persperctief Raamwerk van de wet Regionaal PVA met lokale verantwoordelijkheid Waar staan we nu.
Haal meer uit het medewerkers- onderzoek! Calle Boot (Waterschap Brabantse Delta) Edwin van Ravenstein (Waterschap Brabantse Delta) Thera van Heuveln (InternetSpiegel.
Medichain Hosted VoIP Medichain ICT & telecom
BGT: Een integrale beheerkaart voor BOR en
Iv-Infra.
Klachtencommissariaat Enschede
Gastcollege Waterketen
Stijn van Griensven Gertrin van Lune Hugo Wittekoek Oktober 2015
# Uw mening telt! Resultaten enquête 2018 UW MENING TELT!
Klachtencommissariaat Enschede
Waterschapszorg.
Overstap naar Mitel okt 2017
Transcript van de presentatie:

Flexibel Kantoorconcept Gebonden aan techniek

Agenda Introductie Erik van Vessem Waterschap Rivierenland Flexibel Kantoorconcept Inrichting telefonie Wat ging er fout Ervaringen na 1 jaar Vragen

Erik van Vessem Erik van Vessem In 1997 bij een van de fusie waterschappen in dienst gekomen Hydroloog/waterbeheer, GIS, ICT, projectleider, interim manager, afdelingshoofd facilitaire zaken verantwoordelijk voor de ICT 4/4/2017

Waterschap Rivierenland Ontstaan 2003 Fusie 5 waterschappen (500 fte) 2005 3 waterschappen geïntegreerd (700 fte) Taken Waterbeheer Veiligheid Wegen Dijken Muskusrattenbestrijding Rioolwaterzuivering 3500 waterschappen 1946 2500 1970 1000 1995 88 2006 26 Politieke druk (afschaffen van waterschappen), kosten druk Samenwerking met gemeenten, en afvalverwijderaar. 201.000 hectare groot 950.000 inwoners 38 gemeenten 120 miljoen euro omzet 3992 km sloten en weteringen in onderhoud 1617 stuwen 194 poldergemalen 140 km vaarwegen 39 zuiveringsinstallaties 170 rioolgemalen 538 km persleiding 1070 km dijken 575 km verharde wegen en fietspaden Een vierkante kilometer is gelijk aan 100 hectare, dit is 1.000.000 m². Het komt overeen met ca. 200 voetbalvelden. 1 ha is ongeveer 2 voetbalvelden 2000 km2 provincie utrecht is 1450 km2 4/4/2017

Werkgebied Rivierenland - 201.000 ha 38 gemeenten 950.000 inwoners 1.070 km dijken 7.000 km watergangen 39 rioolwaterzuiveringsinst. 538 km persleidingen 575 km wegen en fietspaden 700 medewerkers

Flexibel kantoorconcept Waarom ?? Moderne organisatie Integer Transparant Samenwerken (integratie) Efficiënt Hoe Digitaliseren Flexibiliseren Geen concessies Aandacht voor details Geen concessies in techniek of inrichting, we hebben veel voorbeelden bekeken en vooral naar de mislukkingen gekeken Details, van dag schoonmaak tot zitjes, koffiecorners etc…. 4/4/2017

Inrichting telefonie VoIP over Wifi Beperkt aantal vaste toestellen Alcatel “centrale” “My assistant” voor medewerkers Call Centre faciliteiten Beperkte vast-mobiel integratie Iedere medewerker een eigen telefoon Laadstadions centraal op de verdiepingen

Wat ging er fout Telefoons Grootste VoIP over Wifi site in Europa (Alcatel) Batterijduur toestellen niet voldoende Geluidskwaliteit gesprekken Toestellen niet prettig Veel uitval van de toestellen Beperkt aantal toestellen geschikt Beperkt aantal toestellen geschikt, ivm de meerde accespoints 4/4/2017

Wat ging er fout Centrale Beperkte vast-mobiel integratie Veel bugs in de software Aanpassingen in de centrale altijd door leverancier Veel hack en trail en error werk Beperkte Vast mobiel integratie veel extra mobiele belkosten 4/4/2017

Wat ging er fout Medewerkers

Onderhoud Handhaving Vergunningverlening hydrologen Je geeft medewerkers een goede telefoon Email Internet En zelfs sateliettelefoons Maar het liefst gebruiken ze de flessenpost Postduif Of express duif……. Moraal van het verhaal … nieuwerwetse dingen…. Hebben even tijd nodig.. Techniek en cultuur(gedrag) Bepalen gezamenlijk het succes 4/4/2017

Ervaringen na één jaar Heroverweging keuzes Medewerkers tevredenheid Vast-mobiel Smartphones Voip en wifi Medewerkers tevredenheid

Ervaringen na één jaar Telefonische bereikbaarheid Parameters Meting in oktober november 2007 Gemiddeld cijfer 7,8 De centrale en telefonistes een 10 Gedrag van de medewerker bepalend voor cijfer Parameters Aantal pulsen Welkomst boodschap Direct de juiste persoon/afdeling Opnemen boodschap Terugbellen Mensen nemen niet op omdat ze te druk zijn Mensen nemen niet met de goede boodschap op De afdeling heeft de telefonische beschikbaarheid niet geregeld. Mensen bellen niet (Op tijd) terug 4/4/2017

4/4/2017