EXCELLENTIE PROGRAMMA KUNST

Slides:



Advertisements
Verwante presentaties
Mijn Inburgering Hoe werkt dat?.
Advertisements

Het tweede werkstuk.
Kunst *nienke*.
Global Consultancy, Research & Design
“Ontwerp een eigen school” Leerarrangement KC Macht en Regels
Les 1 Wat is “ Kook met mij mee!”?. Een dag zonder vlees
Naam: Mijn info : Klik op “Naam”. Vul je naam in. Doe hetzelfde met “sport” Hier kun je een foto / tekening Invoegen.
Portfolio Website Tim Klijn Klas: MBI m1 Datum: 21 november 2007
Thinkquest2 versie 2013 info: vanaf februari 2013.
Waar kijk ik naar? Identiteit.
MEDMEC02 Media en creativiteit Identiteit. Les weekOnderwerpenVoorbereiding voor de volgende les 1 Toelichting op de module en de werkwijze. Toelichting.
Innoveren met … duurzaam ondernemen. Inleidend verhaal bij titel dia Vandaag proeverij duurzaam innoveren. Wat aan bod komt is een selectie van alle soorten.
Workshop creatief brainstormen
SPREEKBEURT 3de LEERJAAR
Kunst Gemaakt door mila.
MEDMEC02 Media en creativiteit les 5 IDENTITEIT. Les weekOnderwerpenVoorbereiding voor de volgende les 1 Toelichting op de module en de werkwijze. Toelichting.
Oplossingsgericht coachen
Projectweek.
HET CURRICULUM VITAE = VISTEKAARTJE NUMMER 2
Marketing Werkgroep 6.
Media en creativiteit module 6 Identiteit
CMD - VID (College Jaar 1, Winter)
Jaar 1 les 7 Het creatieve proces
Herkansing MedMec Q3 co creatie 15 en 16 juli 2009 De student is in staat: Het begrip co-creatie en de voordelen van co-creatie te benoemen. De voorwaarden.
Media en creativiteit module 8 Engagement Jaar 2 Les 8.
Media & Creativiteit / Pia Terstroet (wiki)
MEDMEC01 Elske Revelman de Vries Mail: Het creatieve proces Les 6.
MEDMEC02 Media en creativiteit les 6 IDENTITEIT. Les weekOnderwerpenVoorbereiding voor de volgende les 1 Toelichting op de module en de werkwijze. Toelichting.
MEDMEC02 – periode 1 – jaar 1 Creative Tools VAKGROEP MEDIA EN CREATIVITEIT Mail: Aanwezig: di/wo/do/vr Lokaal: PH Elske Revelman de.
Pia Terstroet (Terpm) les 1 Mail: Wiki: Media en creativiteit MEDMC101D Creative.
Media en creativiteit module 2 Identiteit
Wiki: Medmec04 les 6 (lesweek 7) Engagement The game called life
MEDMEC01 – Q1 – JAAR 1 THEMA: het creatieve proces MODULEWIJZER
Media & Creativiteit Pia Terstroet
The art of game design Hoofdstuk 20 en 21.
Media en creativiteit module 6 Identiteit Jaar 2.
Deel 5 concept Huiswerk Vanuit gekregen visionboard een concept uitwerken. Conceptpresentatie maken = 3 x slides of op papier 50/65.
Welkom! Media & Creativiteit Les 4/5
Media en creativiteit module 6 Identiteit
Toelichting module: Les schema per week
MEDMEC02 – periode 1 – jaar 1 Creative Tools VAKGROEP MEDIA EN CREATIVITEIT Mail: Aanwezig: di/wo/do/vr Lokaal: PH Elske Revelman de.
Ho 8: Portfolio.
CREATIVE MARKETING WC 1, jaar 1, Winter 2008 Verkenningsles Me, You and Me Hoe maak ik van mezelf een brand? Docent: Toine Nagel.
Les 1: Het Heden Wat weet jij van het kanaal?. Wat weten we? 3 minuten: schrijf zo veel mogelijk waar jij aan denkt bij het Apeldoorns kanaal. 4 minuten:
Pia Terstroet (Terpm) les 6 Mail: Wiki: Media en creativiteit MEDMC101D Creative.
Media en de massa.
Welkom bij de dialoogbijeenkomst Introductie gastvrijheid
Het maken van een spreekbeurt
OFC28 mediawijsheid les 7 leren door te maken
Les 4 – Kan ik meer met media?. Inhoud van de les Invullen werkblad Wedstrijd: de ‘Media challenge’ Presentatie plannen Beoordeling Invullen van de mediacompetenties.
PRAKTIJK ONDERDEEL TOEGEPASTE KUNST.
Mobile.
Deel 5 concept 100 minuten Vanuit gekregen visionboard een concept uitwerken. Conceptpresentatie maken = 3 x slides of op papier 50/65 Laat ze “respectvol”
Media en Creativiteit jaar 1 deeltijd 1 e semester Pia Terstroet daar alle slides van voorgaande.
Presenteren en communiceren
Loopbaan oriëntatie en begeleiding
I skateboarden Hou vol. De aanhouder wint.
Profilering Design MBO. “Ik ben op aarde om een omgeving vol liefde te creëren, met passie te leven en mijn meest opwindende dromen waar te maken”
Inhoud Deze fase bestaat uit vier onderwerpen: 1.Interesse 2.Vaardigheden 3.Persoonlijkheid 4.Passie Je werkt toe naar het ontdekken van jouw passie.
Bijeenkomst September 2015
Les 4 Beeldaspecten Drentse Cultuur Academie. Dit gaan jullie doen Jullie kijken naar kunstwerken waarin kleur, lijn en vorm een belangrijke rol spelen.
Lezen: betoog. Spoorboekje 1)Begrippen/theorie 2)Betoog lezen en beoordelen 3)Bespreken Wat gaan we leren? -Je kunt vertellen wat het tekstdoel van een.
Rob Goossens Komende lessen Werkomschrijving, werkplan en werkplanning.
DIY MET KUNSTENAARS MAAK EEN POSTER MET PHILIPPE APELOIG Zie notities voor meer informatie voor de docent.
What will you do to change the
© UNIEK IN DE KLAS.
12 oktober 2017 Aanwezigen & je richten op deze les.
Art& Design Leerjaar 1 Productvormgeving.
Art & Design Grafisch vormgeven
Art & Design Grafisch vormgeven
Transcript van de presentatie:

EXCELLENTIE PROGRAMMA KUNST Module 1 - Concept en Campagne: Hoe zet ik mijzelf en mijn ideeën in de markt?

EXCELLENTIE PROGRAMMA KUNST Module 1 - Concept en Campagne: Hoe zet ik mijzelf en mijn ideeën in de markt? BLOKUUR 1 VAN 4

TEST JE KUNSTKENNIS Bijzondere Iconic Painters posters gemaakt door re:design (Eurydyka Kata & Rafał Szczawiński) http://reramble.wordpress.com/ De opdracht is simpel: raadt wie de kunstenaar is Here we go!

Wie is de kunstenaar?

Wie is de kunstenaar? Andy Warhol

Wie is de kunstenaar?

Wie is de kunstenaar? Vincent van Gogh

Wie is de kunstenaar?

Wie is de kunstenaar? Pablo Picasso

Wie is de kunstenaar?

Wie is de kunstenaar? Piet Mondriaan

Wie is de kunstenaar?

Wie is de kunstenaar? Damian Hirst

Wie is de kunstenaar?

Wie is de kunstenaar? Jackson Pollock

Wie is de kunstenaar?

Wie is de kunstenaar? Roy Lichtenstein

Wie is de kunstenaar?

Wie is de kunstenaar? Claude Monet

Wie is de kunstenaar?

Wie is de kunstenaar? Rene Magritte

Wie is de kunstenaar?

Wie is de kunstenaar? Marcel Duchamp

Wie is de kunstenaar?

Wie is de kunstenaar? Salvador Dali

Wie is de kunstenaar?

Wie is de kunstenaar? Marc Chagall

JE EIGEN PORTFOLIO Een portfolio, van het Latijnse portare (dragen) en folium (vel papier), is in het algemeen een verzameling van beeldende werken. Een (toelatings) portfolio moet selectief en representatief zijn. Een (toelatings) portfolio moet goed gestructureerd en overzichtelijk zijn. Een (toelatings) portfolio moet gevarieerd zijn. Presentatie- of showcaseportfolio: hiermee presenteer je jezelf. Ook hier lever je bewijsstukken die aantonen dat je bepaalde vaardigheden beheerst. Hoe kun je dat (naast je originele werk) digitaal aanpakken? Hoe presenteer je jezelf?

VOORBEELDEN PORTFOLIO Gemaakt met www.wordpress.com http://ahadaily.com/free-portfolio-wordpress-themes.html Goede en creatieve designs http://www.smashingmagazine.com/2008/11/26/50-beautiful-and-creative-portfolio-designs/ Een portfolio van kunstenaar Erwin Olaf http://www.erwinolaf.com/index.html#/portfolio/

JE EIGEN PORTFOLIO Laat een basis inspiratiebeeld zien wat je zelf hebt gemaakt middels fotografie, collages, etc. Dit geeft een beeld van wie je bent en onderscheid je van de rest. Het gaat vaak niet alleen om je verhaal en op welke wijze jij je werk presenteert maar ook of dit beeld klopt met hoe je jezelf presenteert. Ga uit van je eigen kracht. Kies zelf een design uit via www.wordpress.com en zet je eigen werk online Maak foto’s of scans van je werk hiervoor Dit doe je de komende weken zelfstandig (aan het einde van de module presenteer jij je weblog aan de groep)

DE OPDRACHT Bedenk in samenwerking met 2 of 3 groepsgenoten een campagne die relevant is in de omgeving van onze school Denk bijvoorbeeld aan: * een campagne voor een schone school; * een wervende campagne voor het komende schoolfeest; * een verkiezingscampagne voor hét Spinoza-idee van 2013; * een campagne voor jullie eigen beeldende excellentie! Bedenk voor volgende week een onderwerp en stel zelf je groep van 3 samen

EXCELLENTIE PROGRAMMA KUNST Module 1 - Concept en Campagne: Hoe zet ik mijzelf en mijn ideeën in de markt? BLOKUUR 2 VAN 4

Wat gaan we vandaag doen? 15:10 – 16:00 - Opdracht introductie met voorbeelden - Overleg in twee/drietallen wat je gaat doen (bijv. ideeën in een mindmap, schetsen) 16:00 – 17:10 - Bezoek aan reclamebureau Lemm – Ten Haaf BLOKUUR 2 VAN 4

DE OPDRACHT Bedenk in samenwerking met 2 of 3 groepsgenoten een campagne die relevant is in de omgeving van onze school Denk bijvoorbeeld aan: * een campagne voor een schone school; * een wervende campagne voor het komende schoolfeest; * een verkiezingscampagne voor hét Spinoza-idee van 2013; * een campagne voor jullie eigen beeldende excellentie!

VOORBEELDEN VAN CAMPAGNES Fashion Victims (kunstenares Yolanda Domínguez) http://brekend.nl/2013/06/05/shockerend-echte-modeslachtoffers-in-de-straten-van-madrid/ Sirens of the Lambs (Banksy) http://brekend.nl/2013/10/14/vrachtwagen-vol-piepende-knuffeldieren-onderweg-naar-het-slachthuis/ Doe een ander je kauwgom niet cadeau & Het effect van schoon (Stichting Nederland Schoon) Unhate (United Colors Of Benneton) De nieuwe generatie (Randstad Uitzendbureau)

DOE EEN ANDER JE KAUWGOM NIET CADEAU Met welk achterliggend idee (concept) is deze campagne gemaakt, denk je?

OP EEN SCHOON STRAND… Het effect van schoon! Fotografie, typografie en een herkenbaar concept

UNHATE Titel is tegenstrijdig met beeld (kus staat symbool voor uiting van liefde)

DE NIEUWE GENERATIE De portretten geven het bedrijf een menselijk gezicht

Drie filmpjes als voorbeeld http://youtu.be/4-bm_Awbqao http://www.welovereclame.nl/reclames-terugkijken/3298/protegez-vous http://www.welovereclame.nl/reclames-terugkijken/3266/chefkok

Waarop kun zelf je letten? 1.   Originaliteit     Is de reclame ‘anders dan anderen’? Wijkt het af van stereotiepe patronen? Is het uniek?   2.   Flexibiliteit     Bevat de reclame ideeën die van het ene naar het andere onderwerp leiden? Bevat de reclame verschillende soorten ideeën? Verschuift in de reclame de aandacht naar een ander idee?    3.   Synthese     Koppelt de reclame dingen met elkaar die gewoonlijk geen verband hebben? Bevat het ongebruikelijke verbanden? Brengt het opvallende dingen bij elkaar?   4.   Artistieke waarde     Is de reclame visueel en tekstueel aantrekkelijk? Brengt de reclame een idee/concept grafisch of tekstueel tot leven? Is de uitwerking artistiek?

BEZOEK RECLAMEBUREAU http://www.lemm-tenhaaf.nl/werk/de-baak/

BEZOEK RECLAMEBUREAU http://www.lemm-tenhaaf.nl/werk/dierenambulance/ Om 16:00 vertrekken we vanaf school om naar dit reclamebureau te fietsen (10-15 minuten fietsen).

Links naar websites met info http://taalschrift.org/editie/96/goede-reclame-onderdrijft http://www.welovereclame.nl/ http://spot.nl/onderzoek/onderzoeken/2013/05/29/creatieve-tv-campagne-leidt-tot-twee-keer-zo-veel-verkoop-dan-niet-creatieve-tv-campagne http://www.vdab.be/creatief/beroepen.shtml

EXCELLENTIE PROGRAMMA KUNST Module 1 - Concept en Campagne: Hoe zet ik mijzelf en mijn ideeën in de markt? BLOKUUR 3 VAN 4

Wat gaan we vandaag doen? 15:15 – 16:00 - Vragen stellen aan Johan (kunstacademie en filmacademie; nu cameraman) - Vragen stellen aan Nina Maria en Maud (tweedejaars AHK) Vanaf 15:30 tot 17:10 - Zelf verder werken aan jullie campagne BLOKUUR 2 VAN 4

ONTWERPEN Ga verder met jullie campagne ontwerp. Bedenk van welke beeldende mogelijkheden jullie gebruik zullen maken. Hou het realistisch (denk aan de tijd!)

VRAGEN STELLEN Vanmiddag kunnen jullie vragen stellen aan Johan Bosgraaf. Hij is afgestudeerd aan de Minerva Kunstacademie in Groningen en heeft daarna de Filmacademie gedaan. Nu werkt hij als zelfstandige als cameraman. Hij heeft ervaring met het schieten van commercials en zal jullie hierover vertellen. Heb je vragen? SHOOT! Ook zijn de twee stagiaires van de AHK (docentopleiding kunstacademie) aanwezig. Ook hen kun je vragen stellen over de opleiding, hoe de toelatingen gaan en wat voor soort opdrachten je daar kunt verwachten.

EXCELLENTIE PROGRAMMA KUNST Module 1 - Concept en Campagne: Hoe zet ik mijzelf en mijn ideeën in de markt? BLOKUUR 4 VAN 4

PRESENTEREN Het eerste uur van dit blokuur besteed je aan de afwerking van de campagne. Hangt alles waar het hangen moet? Locatie bedacht in/rondom school? Goed verhaal erbij klaar? Online te vinden in je portfolio? Het tweede uur van dit blokuur gaan jullie je werk presenteren. Je laat je weblog zien aan de groep in het lokaal. Vervolgens in groepjes de campagnes presenteren. We sluiten af met een groepsetentje samen met de kunstdocenten!