H15 – Waarde leveren door ketenmanagement

Slides:



Advertisements
Verwante presentaties
Internationale marketing
Advertisements

Agenda Blok 1 - Evolutie van Cloud Computing
Vertaalslag Marketingmix naar Siva
Service Coordination Protocols ● Noodzaak (Eddy) ● Coordination protocols (Eddy) ● Infra-structuur (Eddy) ● WS-Coordination (Eddy) ● WS-Transaction (Pepijn)
Accountmanagement Hoofdstuk 6.
Internationale marketing
Thursday, July 10, 2014 Presenter’s Name MSP Procurement tool of partnership?
Strategische Marketing Planning
Finance & Business Control
Symposium Reisbureau van de Toekomst 10 september 2013 Jaarbeurs Utrecht.
Programmeren in Java met BlueJ
H11 – De prijs van het product bepalen DE WAARDEPROPOSITIE CREËREN
INFORMATIE PROMOTIE CONTACT AANPASSING ONDERHANDELEN
H10 – Diensten en andere niet-tastbare zaken
Ketenmanager & Innovatiemakelaar
7/20/2014 | 1 › Vakgroep Belastingrecht Prof. Dr. I.J.J. Burgers › Faculteit Rechtsgeleerdheid › Vakgroep Accounting › Faculteit Economie en Bedrijfskunde.
De nieuwe studiewebsites van Pearson Benelux Vergroot je kennis met behulp van gevarieerd studie- en oefenmateriaal Wat is Pearson.
Marketing H.2 Marketingbeleid.
Java C++ zVeilig zMachine- onafhankelijk zVeel libraries, ook voor Internet-I/O zSnel zNative executables zLibraries optimaal voor specifiek OS.
Marketing, een reallife-perspectief © 2008 Pearson Education Benelux H13 – Reclame, verkooppromoties, public relations en sponsoring DE WAARDEPROPOSITIE.
Marketing, een reallife-perspectief © 2008 Pearson Education Benelux H12 – Meeliften met de buzz PROMOTIESTRATEGIEËN EN GEÏNTEGREERDE MARKETINGCOMMUNICATIE.
Advanced Business Information Solutions Interactieve marketing.
H6 – Business-to-businessmarkten HOE EN WAAROM ORGANISATIES KOPEN
Marketing, een reallife-perspectief © 2008 Pearson Education Benelux H9 – Het product managen DE WAARDEPROPOSITIE CREËREN Competentiedoelen 1.uitleggen.
H1 – Welkom in de marketingwereld WAARDE CREËREN EN LEVEREN
H2 – Strategische marktplanning HET GROTE PLAATJE VASTLEGGEN
Marketing, een reallife-perspectief © 2008 Pearson Education Benelux H7 – Het beeld nog scherper stellen DOELMARKTSTRATEGIEËN EN KLANTRELATIEBEHEER Competentiedoelen.
Marketing, een reallife-perspectief © 2008 Pearson Education Benelux H8 – Het product ontwikkelen DE WAARDEPROPOSITIE CREËREN Competentiedoelen 1.uitleggen.
H14 – Persoonlijke verkoop, verkoop-management en direct marketing
De Pelsmacker,Geuens & Van den Bergh, Marketingcommunicatie, vierde editie © Pearson Education 2011 OHT 1.1 Geïntegreerde communicatie In dit hoofdstuk.
Public relations In dit hoofdstuk zul je het volgende leren:
OHT 3.1 De Pelsmacker, Geuens & Van den Bergh, Marketingcommunicatie, vierde editie © Pearson Education 2011 Hoe marketingcommunicatie werkt In dit hoofdstuk.
OHT 8.1 De Pelsmacker,Geuens & Van den Bergh, Marketingcommunicatie, vierde editie © Pearson Education 2011 Mediaplanning In dit hoofdstuk zul je het volgende.
OHT 16.1 De Pelsmacker, Geuens & Van den Bergh, Marketingcommunicatie, vierde editie © Pearson Education 2011 Persoonlijke verkoop In dit hoofdstuk zul.
OHT 7.1 De Pelsmacker,Geuens & Van den Bergh, Marketingcommunicatie, vierde editie © Pearson Education 2011 Reclame In dit hoofdstuk zul je het volgende.
Maak het verschil met hulp van de diseasedriehoek 5 oktober 2010, Beleidsavond Verpleeghuizen, Zwolle Rudi Steenbruggen Isala Klinieken, RVE-voorzitter.
Marketing: Veranderingen in Belang en Rol
Segmenteren en Positioneren
Marketing 1.1 Introductie 12 november Marketing Wat is marketing? Schrijf voor jezelf 5 kernwoorden op die te maken hebben met marketing.
detaillistenpromotie
Swot analyse
Steeds Vaardiger: Marketing&Communicatie VWC conferentie 7 oktober 2008.
Copyright 2005 Stg Wireless Leiden Huub Schuurmans mede-oprichter en bestuurslid van Stichting Wireless Leiden (2002) WiFi.
Copyright 2005 Stg Wireless Leiden open snel goedkoop draadloos netwerk voor Leiden en omgeving.
Copyright 2007 © E-Semble bv, Delft NL Simulation for education, training and exercise in security and safety Virtual incident simulation September 2008.
Advanced Modulation and Coding : Estimation and decision theory 1 Geavanceerde Modulatie en Codering Estimatie- en Decisietheorie.
Slide 1, De Talentmagneet 29 november 2012 | Marije van der Vlis De Talentmagneet Marije van der Vlis 29 november 2012.
OHT 9.1 De Pelsmacker,Geuens & Van den Bergh, Marketingcommunicatie, vierde editie © Pearson Education 2011 Reclameonderzoek In dit hoofdstuk zul je het.
OHT 11.1 De Pelsmacker,Geuens & Van den Bergh, Marketingcommunicatie, vierde editie © Pearson Education 2011 Sponsoring In dit hoofdstuk zul je het volgende.
College 5 Video Kotler (10 min) Bespreken video (10 min)
Marketingoriëntatie Hoofdstuk 3 Markt en vraag
Hoofdstuk 19 Distributiebeleid
Marketing & Logistiek 6 atheneum.
H13 Reclame, verkooppromoties, public relations en sponsoring Marketing, een reallife-perspectief © 2008 Pearson Education Benelux DE WAARDEPROPOSITIE.
Goederen H2 Goederenopslag Verkoper.
Goederen H2 Goederenopslag Eerste verkoper.
Goederen en inkoop H2 Goederenopslag Ondernemer detailhandel.
Goederen H2 Goederenopslag Filiaalmanager.
Basisboek Marketing Hoofdstuk 8 Marketing.
H7 – Het beeld nog scherper stellen
Kansen en bedreigingen Interne analyse
Wanneer het niet loopt zoals je wenst.
Hoofdstuk 1 De marketing van diensten – inleiding
Business model Business case Business plan
Ketenmanager & Innovatiemakelaar
ZOOM IN OP DE TYPISCHE PlanetPress-GEBRUIKER.
Marktsegmentatie en positionering
H13 Reclame, verkooppromoties, public relations en sponsoring
Basics over communicatie
Customer service & Relatiemanagement
Transcript van de presentatie:

H15 – Waarde leveren door ketenmanagement DISTRIBUTIEKANALEN EN LOGISTIEKE KANALEN Competentiedoelen aangeven wat het begrip waardeketen inhoudt en ken je de belangrijkste elementen van de aanbodketen uitleggen wat een distributiekanaal is en welke functies distributiekanalen vervullen beschrijven welke soorten groothandelsintermediairs er in distributiekanalen te vinden zijn beschrijven welke soorten distributiekanalen er zijn en uit welke stappen de planning van distributiekanaalstrategieën bestaat uitleggen hoe logistiek wordt gebruikt in de aanbodketen Marketing, een reallife-perspectief © 2008 Pearson Education Benelux

H15 – Waarde leveren door ketenmanagement DISTRIBUTIEKANALEN EN LOGISTIEKE KANALEN Plaats De waardeketen Schakels van de aanbodketen Marketing, een reallife-perspectief © 2008 Pearson Education Benelux

H15 – Waarde leveren door ketenmanagement DISTRIBUTIEKANALEN EN LOGISTIEKE KANALEN Marketing, een reallife-perspectief © 2008 Pearson Education Benelux

H15 – Waarde leveren door ketenmanagement DISTRIBUTIEKANALEN EN LOGISTIEKE KANALEN Marketing, een reallife-perspectief © 2008 Pearson Education Benelux

H15 – Waarde leveren door ketenmanagement DISTRIBUTIEKANALEN EN LOGISTIEKE KANALEN Marketing, een reallife-perspectief © 2008 Pearson Education Benelux

H15 – Waarde leveren door ketenmanagement DISTRIBUTIEKANALEN EN LOGISTIEKE KANALEN Het belang van distributie Functies van distributiekanalen Internet in het distributiekanaal Samenstelling van het kanaal / soorten groothandelintermediairs Onafhankelijke intermediairs zelfstandige groothandelaren handelsagenten of makelaars Intermediairs die eigendom zijn van de fabrikant Marketing, een reallife-perspectief © 2008 Pearson Education Benelux

H15 – Waarde leveren door ketenmanagement DISTRIBUTIEKANALEN EN LOGISTIEKE KANALEN Marketing, een reallife-perspectief © 2008 Pearson Education Benelux

H15 – Waarde leveren door ketenmanagement DISTRIBUTIEKANALEN EN LOGISTIEKE KANALEN Soorten distributiekanalen Kanalen voor de consumentenmarkt Kanalen voor de zakelijke markt Tweevoudige distributiesystemen Hybride marketingsystemen Marketing, een reallife-perspectief © 2008 Pearson Education Benelux

H15 – Waarde leveren door ketenmanagement DISTRIBUTIEKANALEN EN LOGISTIEKE KANALEN Marketing, een reallife-perspectief © 2008 Pearson Education Benelux

H15 – Waarde leveren door ketenmanagement DISTRIBUTIEKANALEN EN LOGISTIEKE KANALEN Kanaalstrategie plannen Stap 1: distributiedoelstellingen ontwikkelen Stap 2: interne en externe omgevingsinvloeden evalueren Stap 3: een distributiestrategie kiezen conventioneel, verticaal of horizontaal marketingsysteem? intensieve, selectieve of selectieve distributie? Stap 4: distributietactieken ontwikkelen kanaalpartners kiezen het kanaal managen Marketing, een reallife-perspectief © 2008 Pearson Education Benelux

H15 – Waarde leveren door ketenmanagement DISTRIBUTIEKANALEN EN LOGISTIEKE KANALEN Marketing, een reallife-perspectief © 2008 Pearson Education Benelux

H15 – Waarde leveren door ketenmanagement DISTRIBUTIEKANALEN EN LOGISTIEKE KANALEN Marketing, een reallife-perspectief © 2008 Pearson Education Benelux

H15 – Waarde leveren door ketenmanagement DISTRIBUTIEKANALEN EN LOGISTIEKE KANALEN Distributiekanalen en de marketingmix Logistiek: de aanbodketen implementeren Logistiek Functies van logistiek orderverwerking goederenopslag materiaalverplaatsing vervoer voorraadbeheer: JIT en fast fashion Marketing, een reallife-perspectief © 2008 Pearson Education Benelux

H15 – Waarde leveren door ketenmanagement DISTRIBUTIEKANALEN EN LOGISTIEKE KANALEN Marketing, een reallife-perspectief © 2008 Pearson Education Benelux