Mark Voogd 24 Mei Boxtel Dienstverlening, ICT en efficiency; In de Drechtsteden regio Het advies op hoofdlijnen.

Slides:



Advertisements
Verwante presentaties
Cloud computing voor PZ VERA ondersteunt Stefan Wuyts ICT Coördinator VERA.
Advertisements

Records management en informatie-architectuur
SMQ (BAG-WOZ) Relatiedag Afstemming BAG-WOZ
Zaakgericht Werken.
Regiobijeenkomst Raadslid.NU
FysioGroepTwente : Ondersteunen, Delen en Verbinden FysioGroepTwente September 2010.
Scenario’s bezuinigingen. Als bibliotheek zorgen voor: Bronnen voor kennis en informatie (basis voor) ontwikkeling (ruimte voor) verbeelding Wij zijn.
met vallen en opstaan naar een mid-office
Innovatie & Integratie Ict Goeree-Overflakkee
Henk Stultiens voorzitter OBSV Governance groep.  IT-Governance oftwel IT-besturing richt zich op de besluitvorming rond Informatie Technologie i.c.
Zaakgericht werken in samenhang
Debat BB ICT samenwerking Equalit 14 februari 2013
Privacy lezing, arre zuurmond, 3 juli 2007, p.1 Arre Zuurmond, © Zenc, 2007 Privacy en ontwikkelingen De rol van ICT-architectuur.
© 2006 Consilience B.V.1. 2 E-Dienstverlening in de praktijk Noordwijk, 5 september 2006 K.P.Majoor Adviseur Consilience B.V.
Decentralisatie Wmo in de Drechtsteden: innovatiekracht Regio Drechtsteden, Innovatieagenda Wmo, 5 december 2013.
Beter en Concreter – BZK / EZ / VNG - goede regels, gerichte service- Kader Grondslag in bestuurlijke afspraken Uitvoeringsagenda Rijksoverheid en gemeenten.
Zorg, Wetenschap en Technologie
Nationaal Uitvoeringsprogramma Dienstverlening en e-overheid Burger en bedrijf centraal.
VERA iVPN ICT-forum 5 en 8 mei 2003 Asse en Lubbeek Carl Possemiers.
Open Text - Unisys gebruikersdag 19 november 2007
Klantgericht werken, Kanalen in balans
Kevin Lecossois Louis Massagé 28/03/2013
Beter en Concreter – BZK / EZ / VNG - goede regels, gerichte service-
Beter en concreter – BZK / EZ / VNG Kader Grondslag in bestuurlijke afspraken Uitvoeringsagenda Rijksoverheid en gemeenten ( mei 2015) – gericht.
Dit wordt het DSH Herent, 7 april Wettelijk kader Decreet van 3 maart 2008 Deadline van 22 mei 2009 voor het “sociaal huis” Minimale vereisten:
Samen werken aan betere dienstverlening VERA gebruikersdag Leuven 14 september 2007.
Benchmark september 2006 Michal Kleinhans Christel Koman
Het beïnvloeden van succes
E-Government Innovatie met ICT Antilianen Mark Voogd April 2006.
E-Team 2003 E-Government Dordrecht Mark Voogd, programma-manager e-government Corné Dekker, informatie-architect e-government Information Retrieval Day.
Afkijken, nadoen, EGEMwijs E-government Hoeksche Waard november2004.
afkijken, nadoen, egemwijs
E-Government Papier De Implementatie Fase AD 28 Februari Mark Voogd.
E-Team 2004 de midoffice binnen de e-goverment architectuur Corné Dekker, informatie-architect e-government Overheid & ICT, 29 april 2004.
Multichannel Management Visie Werkpleinen
1 Uitrol Werkplein Noordoost Flevoland juni 2009 Werkplein Noordoost Flevoland.
Aansturing gemeenschappelijk oppervlaktewater instrumentarium
Kiezen voor Certificering NMKG/ StimulansZ netwerkmiddag 12 oktober 2006 Gerrit Jan Schep.
Atelier I & A Bijeenkomst met medewerkers I & A op dinsdag 3 juli 2007.
Regiobijeenkomsten voor gemeenten 24 oktober, Eindhoven
Beter en Concreter – BZK / EZ / VNG - goede regels, gerichte service- Kader Grondslag in bestuurlijke afspraken Uitvoeringsagenda Rijksoverheid en gemeenten.
FINACE :: THINK, BUILD, OPERATE. Recruiting Center Werving en Selectie – Recruitment - Sourcing.
Medewerkers portal/ KCC4all t. o. v
Breda MENSEN Organisatie Gemeente GEBRUIKER Portal Bezoeker STAD Ondernemers.
De case Oostkamp.
Inrichten van een dienst Weblectures
Gemeente Nijmegen Informatiebijeenkomst Hervorming gesubsidieerde arbeid 13 januari 2011 Mark van der Velden projectleider.
Zorgcoöperaties in Brabant
Update Implementatie en beheer
Regionale samenwerking 3D Jeugdzorg Wmo/Awbz Participatie.
De visie van de Vlaamse overheid op digitalisering
Geïntegreerde praktijkanalyse: de Bandon Group Enterprise Resource Planning © Pearson Education, 2007; Enterprise Resource Planning door Mary Sumner.
Beheer informatie- Systemen
Digisterker Cursussen ‘Werken met de e-overheid’
Centrum Jeugdgezondheid – Ursula Letschert Informatiebank Jeugdgezondheidszorg Kenniskring Jeugdgezondheidszorg 26 mei 2008.
Presentatie titel BIMBDK01 Bedrijfskundige thema’s Week 2
Beheermodel van M. Looijen
Presentatie Kandidatenraad 26 januari 2016
Samen werken aan betere dienstverlening. AANLEIDING.
Door de bomen het bos weer zien Henk Post Bedrijfsanalist ISZF November 2005.
1 Samenwerking in de regio Leiden Secretarissenkring Holland Rijnland 15 november 2007.
Vernieuwde werkwijze Kwaliteitskader Gehandicaptenzorg Anders denken, anders doen.
Vraaggerichte dienstverlening Nuth Wat hebben we gedaan: Ambtelijk op MT-niveau intentie uitgesproken: “we gaan voor de beschreven doelstellingen in de.
C liëntondersteuning in de Wmo. Definitie 1.Ondersteuning gericht op het versterken van de zelfredzaamheid en participatie 2.Ondersteuning bij het verkrijgen.
Organogram gemeente Bunnik
Medichain Hosted VoIP Medichain ICT & telecom
Organogram gemeente Bunnik
De kracht van de Fietsersbond
Beter en Concreter – BZK / EZ / VNG - goede regels, gerichte service-
Transcript van de presentatie:

Mark Voogd 24 Mei Boxtel Dienstverlening, ICT en efficiency; In de Drechtsteden regio Het advies op hoofdlijnen

Vier sporen mogelijk 1.Virtueel geïntegreerde dienstverlening (virtueel kantelen) Moderne ICT gericht op de (ondersteuning) van de FO met behulp van Midoffice-architectuur en componenten, ook kanaalsturing. Samenwerking is gericht op het delen van de componenten in de midoffice-architectuur en het beheer hiervan. 2Kwaliteit dienstverlening (fysiek kantelen) en schaalvoordelen bij regionalisering; Feitelijke splitsing FO en BO, 1 sector dienstverlening per gemeente. Alle klantcontacten, de kwaliteit hiervan en de kanaalsturing is hier ondergebracht. Samenwerking is gericht op het delen van (onderdelen van ) de backoffice (veelal administratieve verwerkingen) 3.Technisch beheer en basis IT infrastructuur Samenwerking is gericht op IT infrastructuur (Netwerken en actieve componenten, OS’s, Database’s, fileservers, applicatieservers, Firewalls, LAN’s, WAN’s SAN’s, …….breedbandnetwerken? 4.Applicatiebeheer backofficesystemen en schaalvoordelen Samenwerking is gericht op beheer van GBA pakketten, Sociale dienstpakketten, Belastingen etc etc. Klassieke inzet van ICT Moderne inzet van ICT

Overgenomen advies Spoor 1 Samenwerking en Het virtuele loket Concreet denken we nu aan: –Één CMS /webportaal voor alle gemeenten –Één bestuurlijk informatiesysteem voor alle gemeenten Ook Audiobestanden on-line Ook SMS en abonnement service –Één E-Loket voor alle gemeenten Ook transacties met betaling Identificatie Ook statusvoortgang Identiteit blijft behouden per individuele gemeente, echter de systematiek is dezelfde! Gereed 1 januari 2007!

Technisch beheer en basis IT infrastructuur Één automatiseringsafdeling (rekencentrum) voor de gehele regio! -Een actief netwerk -Één serverpark -Centraal OS beheer (unix, NT, Novell) -Centraal DBA -Centraal SAN Applicatiebeheer backoffice systemen installatie centraal, inkoop centraal Bijvoorbeeld GBA, GWS, Belastingen, BWT etc. Planning??

Planning 1.Virtueel geïntegreerde dienstverlening (virtueel kantelen) (alle Drechtsteden in de landelijke top 10) 2Kwaliteit dienstverlening (fysiek kantelen) en schaalvoordelen bij regionalisering; Technisch beheer en basis IT infrastructuur Gereed ?? 4.Applicatiebeheer backofficesystemen en schaalvoordelen Gereed ??

EIND