Medewerkersdag 4 juli 2007 DIV.

Slides:



Advertisements
Verwante presentaties
Workshop Werkconferentie SSC Bedrijfsvoering Sturen op kwaliteit SCD 15 november 2013 Spreker: Jan-Frank Koers 1.
Advertisements

SMQ (BAG-WOZ) Relatiedag Afstemming BAG-WOZ
... Molenwaard via naar… BESTUURSKUNDIGE WETMATIGHEDEN
Kosten omlaag en klanttevredenheid omhoog?! KOVON Themacongres 2012
Zaakgericht Werken.
FysioGroepTwente : Ondersteunen, Delen en Verbinden FysioGroepTwente September 2010.
Inkoop atelier Drechtsteden
OP DE RADAR!!! Informatievoorziening bij de AFM RENY Voorstelrondje:
P. 1Titel van de presentatie 18/07/02 Organisatiestructuur Fiscale Entiteiten Inning.
Navigate JPhM 1april2003 ®. Navigate JPhM 2april2003 Wat doet Site Support Management. Organiseren van directe facilitaire dienstverlening (bv onderhoud,
Debat BB ICT samenwerking Equalit 14 februari 2013
Informatiediensten bij DNB Heterdaadsessie Papieren Tijger Netwerk 29 september 2009.
Informatiebeheer centraal Stadsarchief Jan Verhoeven.
Intergemeentelijke samenwerking en HR
Onze missie: “Wij voorzien onze opdrachtgevers en partners van simpele, praktische, kosteneffectieve en kwalitatief hoogwaardige oplossingen”.
Gemeentelijke implementatie GFO Zaken
Open Text - Unisys gebruikersdag 19 november 2007
Inhoud: Voorstellen leden van het atelier Werkwijze van het atelier
P. 1Titel van de presentatie 18/07/02 Organisatiestructuur Fiscale Entiteiten KMO.
P. 1Titel van de presentatie 18/07/02 Organisatiestructuur Fiscale Entiteiten Particulieren.
Governance van de informatievoorziening
Welkom bij de presentatie van het
De informatievoorziening als (bedrijfs-)functie
P. 1Titel van de presentatie 18/07/02 Organisatiestructuur Fiscale Entiteiten Invordering.
P. 1Titel van de presentatie 18/07/02 Organisatiestructuur Fiscale Entiteiten Grote Ondernemingen.
Benchmark september 2006 Michal Kleinhans Christel Koman
E-Team 2003 E-Government Dordrecht Mark Voogd, programma-manager e-government Corné Dekker, informatie-architect e-government Information Retrieval Day.
E-Team 2004 de midoffice binnen de e-goverment architectuur Corné Dekker, informatie-architect e-government Overheid & ICT, 29 april 2004.
Informatieplattegrond
Digitaal werken… Digitaal denken
DIV Beleid, trends, ontwikkelingen en collega’s
Atelier I & A Bijeenkomst met medewerkers I & A op dinsdag 3 juli 2007.
Medewerkersdag 10 juli 2007 Afdelingen Communicatie.
Enterprise Document Management Fase
Governance van de informatievoorziening
1 De businesscase: een belangrijke stap op weg naar een KlantContactCentrum Doret Boonstra Intern adviseur.
De visie van de Vlaamse overheid op digitalisering
Veranderopgave FC.
Keuzes in regionale samenwerking Eerste verkennende regiobijeenkomst declaratieprocessen.
Presentatie titel BIMBDK01 Bedrijfskundige thema’s Week 2
Jos Arends Kiezen voor een MidOffice. Hoe kies je een MidOffice uit? Telt Nederland echt 20 verschillende zaaksystemen?? Van visie naar vieze voeten De.
P. van der Terp DienstverleningPlus. 2 Agenda Historisch perspectief Ingreep Overgangsjaar 2007 Historische kosten Vergelijking kosten Filenet.
Concept beleidsvisie Informatie Management Gemeente Delft 2012 – 2016 SLIM SAMEN WERKEN, SAMEN SLIMME KEUZES MAKEN.
Servicecentrum Drechtsteden Resultaatgerichte dienstverlener voor de regio!
IBN de basis voor groei Presentatie Commissie Inwonerszaken gemeente Boxmeer 29 augustus 2013 Ed de Leeuw - algemeen directeur IBN.
Door de bomen het bos weer zien Henk Post Bedrijfsanalist ISZF November 2005.
Verkenning Informatievoorziening Sociaal Domein Decentralisaties Jeugd, WMO, Participatie Hans Versteeg - VNG Expertmeeting Informatievoorziening GGD-NL.
Dienstverlening 2010 – Agenda Ontwikkelingen en de opgaven voor (5 beloften aan de burger) De stand van zaken in Dordrecht.
Van ‘Nee, tenzij’ naar ‘Ja, mits’ Over de Omgevingswet, waterbeheerders en het digitale stelsel Dick Takkebos, Rho adviseurs.
Transitie oprichten beheerstichting Sport Alblasserdam Han de Krijger Tonia Ruybroek 9 oktober 2012.
Bouwbeleidsplan Leudal. Waarom een bouwbeleidsplan Landelijke ontwikkelingen met als speerpunten: verminderen regeldruk, lastenverlichting voor burgers.
Ervaring regio met ESF actie J Karin van Meer. Beeld van de regio Noordoost Brabant.
Voortgangsrapportage Vitaal Leudal September – Oktober 2014 Tbv commissie Bestuur en Middelen oktober 2014.
Vraaggerichte dienstverlening Nuth Wat hebben we gedaan: Ambtelijk op MT-niveau intentie uitgesproken: “we gaan voor de beschreven doelstellingen in de.
20 januari 2016 – Herman Bongenaar
 Dynamiek waarbinnen PeelrandWonen opereert is:  -Complex,  -Vragend  -Oordelend  -Uitdagend  Visiedocument biedt de ruimte om flexibel in te spelen.
Stand van zaken organisatieontwikkeling Voorbereidende raadsvergadering 7 december 2011.
De ontwikkelopgave in Zoeterwoude Veranderen om in je kracht te blijven!
Maatwerk is goedkoper dan standaard GEMEENTE ROTTERDAM Bestuurs- en Concernondersteuning.
Organogram gemeente Bunnik
Organisatieontwikkeling
Toekomstige veranderingen:
Organogram gemeente Bunnik
Rotterdam: Van werkstad naar netwerkstad
De Rechtspersoon voor Doordecentralisatie
Afdeling in de steigers… Jan Kappers
De Digitale Overheid, Open Data en Omgevingswet
Samenwerking waterbeheerders
Harmonisatie Bedrijfsvoering (BV) & Dienstverlening (DV) door ISHW
Organogram gemeente Bunnik
Transcript van de presentatie:

Medewerkersdag 4 juli 2007 DIV

Doel van deze dag: kennismaken met collega’s terugkoppeling uit het atelier bespreekpunten gelegenheid tot vragen stellen

Terugkoppeling atelier Voorstellen leden van het Atelier DIV Werkwijze van het Atelier Adviesrapport DIV Gevraagde besluiten Schuurvlakken Vragen?

Voorstellen leden Atelier DIV Naam Trudie van Wattum - SCD (projectleider) Niels Kastelein - SCD / Berenschot Willeke van Dijk - Gemeente Dordrecht Arie Dekker - Gemeente Sliedrecht Arianne Zwaan - Gemeente Papendrecht Huub Jonkers - Hendrik-Ido-Ambacht Reinier Hubers - Gemeente Zwijndrecht Dick Bakker - MZHZ Herman Bongenaar - Stadsarchief (adviseur)

Werkwijze van het Atelier Hoe is het proces verlopen? Wat hebben we gedaan? Hoe hebben we wat gedaan?

Adviesrapport DIV Opdracht aan atelier: Missie en visie van DIV Productenlijst Transitie Functietypen Organisatie Advies

Adviesrapport DIV Missie ‘Het zorgen voor een toekomstvast en betrouwbare inrichting en beheer van de (digitale) documentaire informatievoorziening voor het SCD en de partners/deelnemers ter ondersteuning in hun primaire taken zodat zij zich op de kerntaken kan richten voor burgers en bedrijven’

Adviesrapport DIV Visie DIV werkt aan: 1. een uniforme werkwijze met gestandaardiseerde producten en werkprocessen binnen DIV met een éénduidige uitvoering waarbij ‘zaakgericht werken’ centraal staat; 2. het (verder) inrichten en beheren van een betrouwbare digitale informatievoorziening om de continuïteit van de interne bedrijfsvoering en externe dienstverlening te waarborgen;

Adviesrapport DIV Visie (vervolg) 3. het verbeteren van de kwaliteit van de dienstverlening door het vastleggen en realiseren van service- en kwaliteitsnormen voor DIV-producten en diensten; 4. het uniform bedienen van de klant door een servicegerichte en professionele werkwijze; 5. het zijn van een volwaardige gesprekspartner op het gebied van informatiemanagement; 6. een omgeving waarin deskundige medewerkers zich kunnen ontwikkelen en ontplooien.

Adviesrapport DIV Productenlijst DIV (nog verder uitwerken) Postregistratie : inkomend, intern en uitgaand Recordmanagement uitvoerend: dossiervorming en- beheer, archiefvorming en –beheer (incl. archiefzorg), informatieverstrekking in- en extern Recordmanagement beleid & control : Advies & Beleid, DSP, Projecten Managementinformatie

Adviesrapport DIV DIV Informatie- en archiefbeleid Informatie- en archiefadvies Informatie- en archiefprojecten BELEID, ADVIES & CONTROL DIV Ondersteuning Voorlichting Klantcontact Postregistratie Dossiervorming- en beheer Archiefvorming- en beheer Verzoekafhandeling DIENSTVERLENING BEHEER

Adviesrapport DIV Functietypen ‘in laten vliegen’….. Afdelingshoofd Wnm. afdelingshoofd Archivaris Recordbeheerder Recordmanager Kwaliteitsmedewerker Ondersteunende medewerkers DIV “Scanners” Secretariële ondersteuning?

Adviesrapport DIV Advies op hoofdlijnen : - Uniforme werkwijze met gestandaardiseerde producten en werkprocessen: dus uniforme bediening van ALLE klanten Zaakgericht werken (Mozaiek = kernbeslissing) Centrale postontvangst en scanning (Noordendijk) Digitale verwerking én routering van post Centraal analoog én digitaal dynamisch archiefbeheer (Noordendijk) van klanten en SCD Decentraal analoog semi-statisch archiefbeheer (huidige archiefruimten) van klanten

Gevraagde besluiten (1) Vraag atelier Acceptatie aangetekende stukken, dwangbevelen door SCD namens deelnemers Besluit KMD Komende tijd uitzoeken

Gevraagde besluiten (2) Vraag atelier Plaats recordmanagement Besluit KMD In cluster 1 functie van beleidsadviseur DIV; in cluster 3 de recordontwerpers

Gevraagde besluiten (3) Voorstel atelier Organisatiestructuur: Splitsing in 2 teams van 14 en 16 fte vanwege organisatorische principes SCD Besluit KMD 1 team met adjuncthoofd Eenheid van beleid en onderlinge vervangbaarheid staat voorop, omdat het gaat om grotendeels gestandaardiseerde werkzaamheden.

Gevraagde besluiten (4) Vraag atelier Facturen Financiën: eigen scanstraat, bij DIV of bij FaZa, centraal ? Besluit KMD Wordt komende weken uitgezocht en over besloten

Gevraagde besluiten (5) Vraag atelier Extra Fte’s voor secretariële ondersteuning en voor DIV (recordbeheerders) i.v.m. aannames in bestuursplan Besluit KMD Secretariele ondersteuning moet uit de formatie komen. Aannames bestuursplan worden uitgezocht Resultaat komt via het O&F rapport

Schuurvlakken Financiën - scanstraat en facturen P&O - Personeelsdossiers Facilitair - Postkamer / logistiek/ scannen I&A - Ontwikkeling Midoffice, digitalisering werkprocessen, functioneel beheer mozaiek

Organogram Servicecentrum Drechtsteden Accountmanagement serviceplein en telefoonbalie Bedrijfsvoering salarisadministratie, financiële administratie Verzekeringsportefeuille DIV, BAS/MID Administratie en gegevensbeheer gebouw, restaurant telefoon, voorzieningen werkplekinrichting, beheer helpdesk, netwerkbeheer Gebouw en Infrastructuur p-beleid en advies, LCD juridisch advies, vertegenwoor- diging, bezwaar en beroep, aansprakelijkheid, inkoop Advies en Beleid 1 comm advies en begeleiding middelen en ondersteuning inform en autom. advies AO/IC Advies en Beleid 2 en Plustaken Directeur SCD Clustering van werkzaamheden die te maken hebben met gebouw en werkplekinrichting, incl ICT Koppeling van werkzaamheden in het advies en beleidsproces in twee clusters. Hier aan zijn, per cluster, de met het proces verband houdende uitvoerende en ondersteunende werkzaamheden toegevoegd. Clustering van werkzaamheden in het proces van administratie en gegevensbeheer

Vragen