Usability analyse.

Slides:



Advertisements
Verwante presentaties
Totaal overzicht dienstverlening BizzInControl.
Advertisements

Lindenhout gaat 2.0, jij ook?
Het doen van eigen onderzoek
Ministerie van Volksgezondheid, Welzijn en Sport.
Website usability Door Dyonne en Yanthe.
Presentatie Advies rapport voor: “Museum het Valkhof”
Introductie Er zijn verschillende manieren om producten te presenteren. Zo kan ieder product een eigen ‘look en feel’ krijgen om zo verschillende doelgroepen.
Wouter Mennen & Paul van Ulft Informissi
F&J webcreation even voorstellen… we willen graag met u in gesprek, dus…
Social Media Les 1: Wat zijn social media? Kansen voor kleine bedrijven met kleine marketingbudgetten Scoren met Les 2: Doelen en doelgroepen.
 QI&feature=related QI&feature=related.
SOCIAL MEDIA EN DE BESTUURDER 2 oktober Wildeman #VvG2012
Lesplanning Binnenkomst
Website Usability.
Hoe kan het jou veranderen?
Compositie Begrippen klas 1 t/m 3.
Personal Branding ‘laat zien wie je bent’ Minor Active Ageing
Hoofdstuk 7 Motiveren van medewerkers
Welkom bij de 4e workshop over:
Hoe overtuig ik mijn bezoekers? 30 september 2011.
Wouter Mennen & Paul van Ulft
Eindexamen Nederlands klas 4 KB & 4 BB
Hoe toegang aanvragen ?.
Gedragsverandering door middel van dansen i.p.v. worstelen
Ondernemenincool Groepsbijeenkomst 2 juli. Voorstellen Liz Pelupessy John Autar Vertel in het kort: - Wie je bent - waarom je ondernemer wilt worden -
User Experience Design
Social media presentatie
Online marketing Expert (in een week)
MultiMedia Management – WEEK 3 Marcel Jansens 04 Mei 2011.
Topic 2: Website usability Innovative Generations © Innovative Generations.
Wanneer doet een bedrijf het goed online?
Websites. Een succesvolle website Een succesvolle website bevat: Een goede usability Een mooie lay-out Een goede kwaliteit.
MM2 webcommunicatie Mijn gegevens:
Planning Usability Week 1: Wat is usability, Homepage H1,2 Week 2: Navigatiestructuur, Zoekdienst, Servicepagina’s H3,4,5 Week 3: Ontwerp en Webschrijven.
Stage & Zakaria Oulkadi K3DA.
Basisboek Marketing Hoofdstuk 12 Promotie.
PRODUCT MEDIA ?. PROMOTION MIX Sales Promotion = Verkoopsbevordering heeft als doel snelle verkoop. De verkoop komt tot stand door kortingen, incentives,

marketing Projectgroep 7. Eén van de meest gebruikte Gratis tot s en mail adressen Maken van templates Resultaten meten Mails.
Doelen van deze presentatie:
MIJN WEBSHOP YANAH PRUYM, MEB D. HOME PAGINA
Social media. Agenda Over ons Facebook Twitter Linkedin Instagram.
User Experience Design Rogier van der Linde, 2015.
NU BURGERSCHAP 3/4 Project online 2Reclame: daar trap jij toch niet in? Beïnvloedingsregel aanwezig? nieteen beetjesterk wederkerigheid x consistentie.
Praktijk voorbeelden. 1 e invalshoek: burgers zijn betrokken/bezorgd/boos/bang over: Leefbaarheid/veiligheid/sociale voorzieningen Beheersing woonlasten.
GGD West-Brabant Annemieke Noor Ornella Bilthoven, 4 september 2012 Make up your mind ! Praat, deel en doe!
NU BURGERSCHAP 3/4 Project online 2Reclame: daar trap jij toch niet in? Voeg hier je commercial in: Invoegen > Video > Onlinevideo. Lukt dat niet? Geef.
Workshop Hoe vergroot ik mijn Gunfactor ?. Hoe vergroot ik mijn Gunfactor ? Why.
Voorkom deze bedreigingen voor jouw website. Je hebt de kenmerken kunnen zien. Ze zijn niet erg duidelijk, maar toch zijn ze duidelijk genoeg voor jouw.
 Blogs  Toepassing  Goede/slechte blogs  Kosten  Samenvatting.
NU BURGERSCHAP 3/4 Project online 2Reclame: daar trap jij toch niet in? Voeg hier je commercial in: Invoegen > Video > Onlinevideo. Lukt dat niet? Geef.
NU BURGERSCHAP 3/4 Project online 2Reclame: daar trap jij toch niet in? Reclame Le Trefle over wc papier Beïnvloedingsregel.
Facebook. Agenda Cijfers Facebook Facebook pagina – Likes & checkins – Resultaten – Tips Facebook berichten – Afbeeldingen / video’s – Evenementen / aanbiedingen.
Renault Merchandise Webshop – Gebruiksaanwijzing
Wie ben ik?  .
Wie ben ik?  .
website pakket Je Bedrijf Onbezorgd Online!
Lesbrief 5 E-Commerce Source: wikimedia commons.
„Om het eerlijk te houden krijgen jullie allemaal dezelfde opdracht:
Beïnvloedingsregel aanwezig?
Meer stille autobanden
Beïnvloedingsregel aanwezig?
Oud klantenbestand Weinig nieuwe klanten
Beïnvloedingsregel aanwezig?
Communicatie Christel
Beïnvloedingsregel aanwezig?
Goederenstroom en voorraadbeheer
Beveiligingsbewustzijn op een speelse wijze
De website.
Marketing in sociale media
Transcript van de presentatie:

Usability analyse

Inhoud www.blokker.nl/ MBTI homepagina Eisenberg hele website Cialdini homepagina

MBTI (1) Competitieve bezoeker Snelle beslissingen Nuttige feiten (vult zelf de rest aan) Lost graag problemen op Weinig doorklikken Mening expert belangrijk Plaatjes gebruiken

MBTI (2) Spontane bezoeker Snel Emotie Specifiek Gevoel Felle kleuren, vet gedrukte tekst, afbeeldingen Belangrijke informatie goed zichtbaar Gevoelig voor cross- en upsell Maakt snel keuzes

MBTI (3) Humanistische bezoeker Langzaam Emotie Loyaal (tenzij niet tevreden) Goede luisteraar Persoonlijk Afbeeldingen gebruiken met mensen Ervaringen van andere mensen laten zien

MBTI (4) Methodische bezoeker Langzaam Feiten Veel doorklikken Heeft veel specifieke informatie nodig Totaalplaatje belangrijk Vergelijken Plannen De website van Blokker is ingericht op de methodische bezoeker, bovenstaande eigenschappen zijn allemaal van toepassing.

Eisenberg (1) Functional (werkt de website) Geen dode links Geen afbeeldingen die niet werken Accessible Geen app Geen gebruiksvriendelijke website voor mobieltjes

Eisenberg (2) Usable (afwijkend gedrag) Zoekoptie midden bovenin Balk met soort artikelen onder zoekopties (midden bovenin) Mijn winkelwagen rechtsboven Contact rechts onderaan Betaalopties midden onderaan Logo linksboven Intuitive (wegnemen onzekerheden) 600 afhaalpunten Op werkdagen voor 14:00 besteld, volgende dag in huis 30 dagen bedenktijd Niks over verzendkosten

Eisenberg (3) Persuasive (overgaan tot conversie) Groot nadeel registreren In winkelmandje, dan pas bestellen

Cialdini (1) Sociale bewijskracht (kiest de groep er ook voor) Niks over te vinden Cijfer 1/5 Autoriteit (macht uitstralen) Merken Veiligheid Cijfer 4/5 Schaarste Tijdelijke acties Dagaanbieding

Cialdini (2) Sympathie (positieve associaties) (Wieler) sport kaarten winnen Cijfer 2/5 Commitment & consistentie (hebben andere klanten gekozen voor het bedrijf) Niks over te vinden Cijfer 1/5 Wederkerigheid (is de klant bereid iets voor het bedrijf te doen) Zij laten klant iets samenstellen, klant voor zich verplicht fiets dan te kopen Cijfer 3/5 Eindscore 2.5/5

Conclusies MBTI Ingericht op methodische bezoeker Eisenberg Lagen piramide aanwezig, alleen voor mobieltjes niet gebruiksvriendelijk Cialdini Sociale bewijskracht en commitment & consistentie ontbreken

Bronnen Website www.blokker.nl/ MBTI http://www.concept7.nl/hoe-bereik-ik-de-competitieve-bezoeker-op-mijn-site/ http://www.concept7.nl/hoe-communiceer-ik-effectief-met-een-spontane-bezoeker/ http://www.concept7.nl/de-humanistische-bezoeker-in-het-hart-raken/ http://www.concept7.nl/hoe-bereik-ik-mijn-doel-bij-een-methodische-bezoeker/ Eisenberg http://www.pietvandenboer.nl/whitepaper-website-optimalisatie-in-6-stappen/ Cialdini

Vragen?