Filmpje voor servicedesk

Slides:



Advertisements
Verwante presentaties
"De mier" een fabel ....
Advertisements

Vertaling van Miriam Zweverink Project No Presentatie 2009 Tool 3 WORX voor aannemers.
Hoofdstuk 4 Verkooptraject deel 2: voorbereiding verkoopgesprek
Carl Possemiers Studiedag ICT beleid Leuven, 20 juni 2006
DUTCH FIELD MARKETING ASSOCIATION Inzendingspresentatie DFMA Awards 2012.
De stappen van het methodisch werken
WEB toepassingen. Wat is een WEB toepassing of applicatie t.t.z... een WEB applicatie is een applicatieprogramma welke je via internet kunt gebruiken,
Workshop ter voorbereiding van de 2 e Beursvloer IJmond Noord 15 november 2012.
Communiceren Leidinggeven Blz. 53.
Buikpijn van systeembeheer? Een praktijkvoorbeeld uit Wageningen Jan Inden uit Wageningen.
Navigate JPhM 1april2003 ®. Navigate JPhM 2april2003 Wat doet Site Support Management. Organiseren van directe facilitaire dienstverlening (bv onderhoud,
Dorb Logistics Door: Romar Boezem Alfred Huntington Bart Stevens
Instrument en methodiek Door projectgroep NFU (Anke, Ellen, Els, Roel)
Aandachtspunten Voldoende en duidelijke informatie
Stap 1. Waarom een marketingplan?
Een gestructureerde manier van rapporteren en analyseren
Tim Versluijs Leerdoelen.
DMS & RMA op basis van SharePoint
Wat kunnen wij voor uw organisatie betekenen ? Even voorstellen
V1 stage - Blok 4.
dataverzamelformulieren
Maand programma bij receptie dit project is gemaakt door: soufian.
Presentatie Project Cronus Welkom
E-Team 2004 de midoffice binnen de e-goverment architectuur Corné Dekker, informatie-architect e-government Overheid & ICT, 29 april 2004.
Van de juridisch dienstverlener
Project ondersteuning Medewerker beheer ICT Leerjaar 2 Blok 8 Les 5 Probleemafhandeling.
POP-Coach Persoonlijk OntwikkelingsPlan
Opleiding KWS voor studenten en interim medewerkters
Hallo ik ben Henk Wassen Een ervaren Kwaliteit en Arbo-functionaris.
Welkom bij de startbijeenkomst van het leertraject Gastvrij in de Zorg
INFITL01DT Theorie itil & it-servicemanagent 1
A3 Methodiek “meer sturing met minder papier”
Goederenverwerking H6 Inleiding tot Derving Manager Handel.
Elobase Kerntaak 2, Hoog Omgevingsanalyse
saMBO ICT Vrijdag 30 januari 2015
Module I Informatica Dhr. C. Walters. Het belang van informatie Gegevens  Informatie  Besluitvorming Gegevens = Data, Raw Material Informatie = Gegevens.
Visie & Strategie.
Leidinggeven H9 Opleidingsplan Logistiek supervisor.
Feedback Wat Soorten Door wie
INFITL01DT Theorie itil & it-servicemanagent 1
Goederen H5 Derving Verkoper.
Goederen H4 Derving Eerste verkoper.
Iedereen gebruikt social media.
Loopbaan oriëntatie en begeleiding
INHOUD VoorlichtingDemonstratieOpleveringVragen INHOUD VoorlichtingDemonstratieOpleveringVragen.
Projectmanagement Hoofdstuk 1 en 2 Het project Roel Grit
Positionering Den Beiaard How-project door Kateryna Glushak.
EASY CLEAN UP B.V UW PARTNER IN AFVAL MANAGEMENT OP DE BOUW EEN SCHOT IN DE ROOS.
De oplossing De aannemelijke oplossing van het dilemma, wat ga je testen?
Change Management Doel
Bijeenkomst September 2015
Welkom. Inspirerende omgeving Ruim 30 vooraanstaande bedrijven op het gebied van duurzame energie presenteren zich aan u in het Dubo Trade Centre. Uiteenlopende,
Evaluatie Cursus.
Hoe maak je een werkstuk? Begin op tijd!!. Kies een leuk onderwerp  Denk aan een hobby, sport, beroep, stad of onderwerp uit een van de lesboeken van.
How project: Atelier 3 Laura Van Baelen. Inhoud Over mezelf Over Atelier 3 Brands Debriefing Visie & missie Omgevingsanalyse SMART SWOT Budget.
Cliënt en mediawijsheid Les 7 digitalisering in de zorg.
Lean Six Sigma - Verbetermanagement
Meest voorkomende vragen bij examenteksten.
Stage zoeken bij Entree-opleiding
website pakket Je Bedrijf Onbezorgd Online!
Inwerken Senior Servicedesk
Succesvol implementeren in de zorg
Plannen en optimaliseren
Het E-depot van Rotterdam
Stage zoeken bij Entree-opleiding
Is testen een project op zich?
Personeelsmanagement
Onderwijsmaterialen module: “Ontwerp je eigen eHealthapp.”
<naam bedrijf> & <naam school>
De website.
Transcript van de presentatie:

Filmpje voor servicedesk Gemaakt door Dennis Arntz

beveiliging Beveiliging tegen calamiteiten Back-up’s Soorten backup’s: Volledige back-up Incrementele back-up Differentiële back-up Beschermen tegen  virus Image maken beveiliging

Gebruikersinstructie Doelgroep Soorten instructies Demonstratie: Kan je maken op papier en aan de gebruiker geven. voorlichting:  Je kan een demonstratie geven over hoe een programma werkt wat bijvoorbeeld voor 1 persoon is opleiding: voorlichting geef je aan een groep gebruikers die met een nieuw programma gaan werken. CBT: Cursus via de computer de cursist krijgt een cursis via het beeldscherm te zien en daardoor krijgt deze de informatie FAQ: Dit is een lijst met veel gestelde vragen die je bijvoorbeeld op de website kunt plaatsen onder een kopje. Zelfstudie: Soms moet de gebruiker zelf kennis ophalen via websites of een boek. Hulpmiddelen Gebruikersinstructie

Het bedrijf Bestaande situatie Detach Er zijn twee bedrijven die gaan fuseren: Detach en ICT-Shop.  Gang van zaken Systeembeheer (servicedesk) De medewerkers John Deelders en Hajo Matsers bepalen zelf wat belangrijk is om te doen. Als medewerkers een probleem hebben, lopen ze binnen en hebben meestal haast. Het komt weleens voor dat een medewerkers teleurgesteld langskomt met de vraag wanneer hij eindelijk geholpen wordt. Het bedrijf

Rapporten Rapporteren is heel erg belangrijk voor een bedrijf. Vooral het rapporteren van oplossingen op problemen kan in de toekomst heel erg veel tijd schelen. Zodat je weet waar je moet zoeken naar het probleem en de oplossing er van. Een rapport moet aan de volgende punten voldoen Volledig Kort Betrouwbaar Controleerbaar Logisch Goed ingedeeld Leesbaar Rapporten

Servicedesk Opzet nieuwe afdeling Automatisering De SLA SMART Kennis van de klanten Kennis van de eigen organisatie Een organisatie en hulpmiddelen die toegespitst zijn op het werk Medewerkers die berekend en uitgerust zijn voor het uitvoeren van de dagelijkse werkzaamheden De SLA De configuratiebeheerdatabase (CMDB) Het op afstand overnemen van een werkplek Voice response SMART Specifiek Meetbaar Acceptabel Realiseerbaar Tijdgebonden Servicedesk

Soorten beheer Incident beheer Probleem beheer Wijzingings beheer Aannemen en registreren classificeren check bekende oplossingen analyse en diagnose Probleem beheer het wegnemen van fouten het correct documenteren van fouten het voorkomen dat problemen optreden wijzigingsvoorstellen indienen ten behoeve van het wegnemen van fouten het rapporteren over fouten Wijzingings beheer indienen en registreren accepteren Soorten beheer

TOPdesk bestaat uit de modules Incidentbeheer, Probleembeheer, Wijzigingsbeheer, Configuratiebeheer en SLA beheer. TOPdesk is een database bestaande uit verschillende kaarten bakken die gevuld worden met records. TOPdesk als tool

Einde