ICT voor de klas Hoofdstuk 5: Rijke leeromgevingen vormgeven
Introductiefilmpje Frequentie 1550 als innovatief voorbeeld
Indeling Vooraf aan de les Nederlands en ICT Rekenen en ICT Wereldoriëntatie en ICT Digitale taxonomie van Bloom
Vooraf aan de les Doelen stellen – Nederland: Tule.slo.nlTule.slo.nl – Vlaanderen: ICT in VlaanderenICT in Vlaanderen – Vaardigheden 21 ste eeuw: Videoclip We will change everything (via Innovatie Kennisnet)Videoclip We will change everythingvia Innovatie Kennisnet – Taxonomie van Bloom: Filmpjes over taxonomie: 1 en 21 2 Klassenmanagement – Schoolvoorbeelden: 1, 2 en 3123 Betrokkenheid – Dossier op Leraar 24 over betrokkenheid Dossier op Leraar 24 over betrokkenheid
Nederlands en ICT Beginnende geletterdheid – Digitale prentenboeken Digitale prentenboeken – Mijn Naam Is Haas Mijn Naam Is Haas – Bereslim Bereslim – Klankie Klankie Gevorderde geletterdheid – NieuwsbegripXL NieuwsbegripXL – Websitemaker (voorbeeld van een groep 5) Websitemakervoorbeeld van een groep 5 – WikiKids WikiKids – Bubblus Bubblus Tussendoelen mondelinge communicatie – Wroet Wroet – Hot Potatoes Hot Potatoes – SMS-taal SMS-taal – Poetry in Motion Poetry in Motion
Rekenen en ICT Getallen en bewerkingen – Zoefi Zoefi – Rekenweb Rekenweb – Schoolbordportaal Schoolbordportaal – Recepten Recepten Meten en meetkunde – NS NS – Google Earth Google Earth – Paint.net Paint.net – SketchUp SketchUp
Wereldoriëntatie en ICT Aardrijkskunde – Webquest.nl Webquest.nl – Webquestmaker.nl Webquestmaker.nl – Edugis Edugis – Werken met Google Earth Werken met Google Earth Geschiedenis – Geheugen van Nederland Geheugen van Nederland – Schooltv Beeldbank Schooltv Beeldbank – Anne Frank Anne Frank – En Toen En Toen Natuur – Digitale slootjeskist Digitale slootjeskist – Futurelab Futurelab
Digitale taxonomie van Bloom Herinneren – Yurls Yurls Begrijpen – Google Google Toepassen – Slideshare Slideshare Analyseren – Enquête maken Enquête maken Evalueren – Blogs zoeken Blogs zoeken Creëren – Animaties maken Animaties maken