ICT voor de klas Hoofdstuk 5: Rijke leeromgevingen vormgeven.

Slides:



Advertisements
Verwante presentaties
ICT-CONFERENTIE 22 NOVEMBER 2004 Portfolio van: …to be internet be… kristofkatrienelsisabelleguyjohansandra Katrien Els Isabelle Johan Kristof Sandra.
Advertisements

De nieuwe ICT-diamant Sociaal-ethische competenties
Hoogbegaafdheid: Een Uitdaging!
Didactische ICT-bekwaamheid van docenten
Hogere denkvaardigheden
Acadin, ruimte voor talent
Marco Ligtvoet MSc Aardrijkskunde IOL 14 mei 2010
Tussendoelen in de praktijk van groep 1/2
Mag ik u voorstellen ....
22 en 24 mei 2013 Frank Haacke Vincent Jonkers Monica Wijers
Workshop E-thema’s met TPACK en Bloom Verkennen en ontwikkelen
ECK Educatieve contentketen in het MBO arjan van Venrooy Nico Verbeij
Ouderavond 10 september 2013.
Godsdienst 1.
Naam van de Auteur 7 januari 2008 Voorwaarden voor succesvol gebruik van de ELO H-P Köhler
Audiovisueel materiaal in de klas BOA 4 februari.
Van groep 8B / 7 oktober  gesprekje over weekend  helpers (en andere klusjes)  eten en drinken: niet teveel (2 dingen)  verjaardagen (liever.
FATA MORGANA for kids zesde leerjaar – GBS De Pinte.
Themabijeenkomst multimedia 22 juni Programma TijdOnderdeel 10.00Welkom en mededelingen 10.10Leren in Onlinecursus video 11.25pauze 11.40Workshop.
Regionale en Ruimtelijke Statistieken CBS
Google WEB Services 6 oktober Wat zijn WEB services ? Google WEB Services Applicaties via het WEB Ruimte beschikbaar stellen op het WEB Communicatie.
SEPTEMBER 2007 : ICT-EINDTERMEN= werken aan ICT-COMPETENTIES informatiecommunicatie (in) (be) oefenen twee richtingen (op) zoeken één richting ICT op een.
ICT-praktijkdag 1 ste leerjaar … met één klik de eindtermen bij de kinderen brengen …
ICT-praktijkdagen lente 2007 … met één klik de eindtermen bij de kinderen brengen …
ICT-praktijkdagen lente 2007 … met één klik de eindtermen bij de kinderen brengen …
ICT-praktijkdagen lente 2007 … met één klik de eindtermen bij de kinderen brengen …
ICT-praktijkdagen lente 2007 … met één klik de eindtermen bij de kinderen brengen …
Informatieavond 24 augustus Voorstellen leerkrachten.
r.k. daltonbasisschool 'De Leer '
Welkom.
ICT in het onderwijs Materiaal te vinden op: Roelien Bos-Wierda & Ron.
Omgaan met het gebruik van historische bronnen
Hoofdstuk 3: Leren en professionaliseren
ICT voor de klas Hoofdstuk 6: ICT op maat.
Hoofdstuk 2: Opgroeien in een gemedialiseerde wereld
ICT in de les [ Toepassingen ] [ Wat wil je ermee
NMC 2003 De Waalbrug in wiskundig perspectief André Heck Amsterdam Mathematics, Science and Technology Education Laboratory.
Multimediale leeromgevingen in de lerarenopleiding VOR-studiedag ‘Zin en onzin van leren met ICT’ 25 november, 2004 Ellen van den Berg Universiteit Twente.
Godsdienst. Jezus is 12 jaar Een gewone jongen? Zijn jouw ouders wel eens bezorgd geweest?
Kwesties rond ict verbonden
Welkom in groep 4.
Coach’s Eye: sometimes all it takes is looking at a specific moment to improve your performance.
Hoofdstuk 5: Rijke leeromgevingen vormgeven
ICT in de klas Hoofdstuk 4: Het digibord. Introductiefilmpje De sixtijnse kapel De Nachtwacht (en andere schilderijen) van dichtbij) De Nachtwacht.
Welkom op de informatieavond Praktische zaken “Kijkje in de groep”
Informatieavond Groep 6C Welkom. Algemene schoolinfo Gym op donderdag om tot uur Bezoek tandarts, dokter etc. Klassensite foto’s,
SLO ● nationaal expertisecentrum leerplanontwikkeling Maatwerk op alle niveaus Platform VVVO 17 september 2015 Opbrengstgericht maatwerk Vakspecifiek verrijken.
Assessment en evaluatie in CLIL
ICT in het onderwijs Roelien Bos-Wierda Roelien Bos-Wierda & Ron BarendsenRon Barendsen.
1 van 22 Hoofdstuk 5 Geletterdheid: lezen. 2 van 22 Achtergrondkennis Kennis over lezen: o kennis van de wereld o kennis van de taal:  orthografische.
Bijeenkomst 5.  Doelen  Wat hebben jullie bij thema vanmorgen gedaan?  Feedback geven en ontvangen op huiswerkopdracht  Van doelen naar leeractiviteiten.
Socrative 1 Wat is Socrative? 2 Ervaren van de tool als student 3 Maken van een quiz: stappenplan 4 Bruikbaarheid 5 Reflectie bij assessment 6 Kader UDL.
Bijeenkomst 3.  Welkom en vragen  Terugblik thema  Doelen  Verwerken van het huiswerk  Leerdoelen formuleren  Taxonomie van Bloom  Huiswerk.
Rondleiding met tablets - Bibliotheek Gent Ism Mediaraven - Met steun van provincie Oost- Vlaanderen Doelgroep: 1 ste graad secundair B-stroom Doelstelling:
TERUGBLIK De koppeling naar de praktijk. Flipping the classroom.
Een dag in groep 5… De onderdelen die we (kort) aan bod laten komen: rekenen lezen Alles in 1 Alles apart.
Bijeenkomst 4: Van lesdoelen naar leeractiviteiten
Samenwerken en communicatie Hoofdstuk 4 21e-eeuwse vaardigheden.
Sijbrand Dijkstra ICT-Informatiemanager Ambionholding.
Psychomotorische taxonomie
Paspoort griekse goden
Workshop 2 24 november 2016 CVO Antwerpen
Koningin Julianaschool,
De juiste route naar het juiste doel
Lessen in social media Voorbeeld 1
Samenwerken en communicatie
ACTUALISATIE LEERPLAN 1 september 2019
ACTUALISATIE LEERPLAN 1 september 2019
Hoe kan ik het rendement van mijn leerprestaties verhogen?
Taallab 3.0 Online geletterdheid
Transcript van de presentatie:

ICT voor de klas Hoofdstuk 5: Rijke leeromgevingen vormgeven

Introductiefilmpje Frequentie 1550 als innovatief voorbeeld

Indeling Vooraf aan de les Nederlands en ICT Rekenen en ICT Wereldoriëntatie en ICT Digitale taxonomie van Bloom

Vooraf aan de les Doelen stellen – Nederland: Tule.slo.nlTule.slo.nl – Vlaanderen: ICT in VlaanderenICT in Vlaanderen – Vaardigheden 21 ste eeuw: Videoclip We will change everything (via Innovatie Kennisnet)Videoclip We will change everythingvia Innovatie Kennisnet – Taxonomie van Bloom: Filmpjes over taxonomie: 1 en 21 2 Klassenmanagement – Schoolvoorbeelden: 1, 2 en 3123 Betrokkenheid – Dossier op Leraar 24 over betrokkenheid Dossier op Leraar 24 over betrokkenheid

Nederlands en ICT Beginnende geletterdheid – Digitale prentenboeken Digitale prentenboeken – Mijn Naam Is Haas Mijn Naam Is Haas – Bereslim Bereslim – Klankie Klankie Gevorderde geletterdheid – NieuwsbegripXL NieuwsbegripXL – Websitemaker (voorbeeld van een groep 5) Websitemakervoorbeeld van een groep 5 – WikiKids WikiKids – Bubblus Bubblus Tussendoelen mondelinge communicatie – Wroet Wroet – Hot Potatoes Hot Potatoes – SMS-taal SMS-taal – Poetry in Motion Poetry in Motion

Rekenen en ICT Getallen en bewerkingen – Zoefi Zoefi – Rekenweb Rekenweb – Schoolbordportaal Schoolbordportaal – Recepten Recepten Meten en meetkunde – NS NS – Google Earth Google Earth – Paint.net Paint.net – SketchUp SketchUp

Wereldoriëntatie en ICT Aardrijkskunde – Webquest.nl Webquest.nl – Webquestmaker.nl Webquestmaker.nl – Edugis Edugis – Werken met Google Earth Werken met Google Earth Geschiedenis – Geheugen van Nederland Geheugen van Nederland – Schooltv Beeldbank Schooltv Beeldbank – Anne Frank Anne Frank – En Toen En Toen Natuur – Digitale slootjeskist Digitale slootjeskist – Futurelab Futurelab

Digitale taxonomie van Bloom Herinneren – Yurls Yurls Begrijpen – Google Google Toepassen – Slideshare Slideshare Analyseren – Enquête maken Enquête maken Evalueren – Blogs zoeken Blogs zoeken Creëren – Animaties maken Animaties maken