Synthetron even voorstellen….

Slides:



Advertisements
Verwante presentaties
De Profile Selector 2 april 2017.
Advertisements

In 48 uur de wereld rond De integrale organisatiediagnose in 48 uur
Communicatie en draagvlak
Wiki’s in het Hoger Onderwijs Pierre Gorissen Fontys Hogescholen
Wideband Delphi methode
Op zoek naar een ondernemingsmodel dat werkt
Document reviews Sonja de Bruin 24 jan 2010 Kwaliteitsmanagement.
De Sociale Barometer De compacte, snelle en doeltreffende personeelsenquête; echte verbeteringen, hogere waardering, groter draagvlak.
RESULTAATGERICHT WERKEN in verbinding met de totale organisatie
Stijn Hoppenbrouwers Software Engineering les 1 Algemene inleiding en Requirements Engineering.
Microsoft Dynamics Entrepreneur Solution 2008 Product Demo.
Oplossingsgericht coachen
Q-KENNIS Een kennis-systeem is veelal gebaseerd op het ontsluiten van aanwezige kennis en ter faciliterering van de ontwikkeling van nieuwe kennis. Het.
Peter IJsenbrant en Marloes van Bussel
Monitoring en Benchmarking Maarten Zemann & Arie Uyttenbroek 1 april 2009.
Language, Leadership and Health MAASTRICHT 2012 (c) 2012 Garner Thomson & The Society of Medical NLP Words that harm, words that heal.
Een strakke workflow als hulpmiddel voor online samenwerking. Jikke de Groot Universiteitsbibliotheek/ Universiteit Utrecht Sector Innovatie & Ontwikkeling.
Marketing Werkgroep 6.
handreiking social media bij de Vlaamse overheid
Agenda uur:Visie PMGG uur:Klantonderzoek uur:Terugblik monitoring overtredingen uur:Pauze uur:Ontwikkelingen uur:Handhaving.
Patiëntenparticipatie: Ook in de stroke service?
Universiteit Utrecht Managen van netwerken (1) Albert Meijer Utrecht School of Governance 19 april 2012.
CONCEPT Loslaten en binden: how can I be your leader if you don’t follow me? Anja Smit.
© de vries business consultancy, 2008
Werkconferentie FNV Bouw “Toekomst A-lijn” NBC Nieuwegein 25 november 2006.
1 1 ZO ZEIST Bouwen aan Brieven november Doelen Programma Dienstverlening aansluiten wensen en behoeften klant voldoen aan wettelijke eisen denken.
Rol van Management bij Interne Communicatie Case: Levi Strauss Europe
Uw netwerk beheren met Nagios.
Congres Appreciative Inquiry
KPA - Wilde Ganzendag Vergroot je succes, evalueer je project Den Haag 1 november 2008 Context, international cooperation Utrecht.
Nieuw toetsprogramma BRIS werkt samen met deskundigen aan een nieuw toetsprogramma voor het toetsen van een bouwvergunning of een veilig gebouw.
Inbound Marketing Plan
MEETING SYSTEMS BV VOOREFFECTIEFVERGADEREN.  Meeting Systems bv levert software als hulpmiddel om het vergaderen te ondersteunen met de volgende kenmerken:
80% van wat we leren… Collega’s Samenwerking Gesprekken Werkgroepen
ArchiValue: de APG-Case
Oktober 2004 Core Course Information Management dag 2 Agenda.
Van eenmalige bezoeker naar structurele donateur Hans Broodman en Balt Leenman Congres Podiumkunsten, Dordrecht dinsdag 19 mei 2015.
Loopbaan oriëntatie en begeleiding
De DIA – Dialoog In Actie van VIA ! Welkom bij deze workshop Marcel Daems ● advies ● training ● management Resultaat door verbinding.
Insights & Essentials Willem van Putten
Rotterdam, 00 januari 2007 Project 3 Vrijdag 21 november 2014 Verzamelen, analyseren en presenteren van gegevens.
SKILLS KWARTAAL 4 Kwartaal 4 les 1. Indeling kwartaal 4 WeekInhoud les Week 1Canvas business model en oefenen Week 2Theorie over schrijven technisch paper.
Doel 1: Actieplan Leerbanen ‘top of mind houden’ loopvermogen zonder uitbreiding versterken Contacten warm houden Contactmomenten uitbreiden Van 100 naar.
Als je op je hoofd staat, krijgen je voeten helemaal geen bloed Je hersenen krijgen teveel bloed Je hart zal harder moeten pompen Het maakt niets uit voor.
In control met efficiënte en excellente examenprocessen. Eenvoudig en transparant!
Great Place To Work ® © Great Place To Work ® Institute Nederland, 2009 VGN voorlichtingsbijeenkomsten 11 november november november 2009.
DE UT EN JOIN LISA Business Information Management & Recordmanagement Petra de JongeDecos- 1.
Bijeenkomst 5. Terugblik  Wat hebben we vorige bijeenkomst besproken?  Alles gelukt met het persoonlijk profiel?  Liepen jullie nog tegen dingen aan?
Dordt aan Zet. De gebruikswaarde van een voorziening maximaliseren door de behoefte van alle belanghebbenden centraal te stellen. Gemeentelijk Eigendom.
Social intranet Donderdag 19 november Even voorstellen… Erica van de Veen Communicatiemedewerker Gemeente Putten 2.
Professionele nieuwsgierigheid Coaching en gesprekstechnieken
Hoe maak je een presentatie die mensen kan overtuigen van jouw idee.
Hartelijk welkom, we starten om 14u
Yammer.
Maak agile leiderschap besmettelijk!
Een vergadering organiseren
Het ontwikkelen van een REDD+ nationale visie en strategie
Onderzoekend leren in de natuurwetenschappen
Welkom! Nieuwe vormen van medezeggenschap
De Kwaliteit Verbetercyclus
Pilot online discussieplatform Argu
Vergadering Personeelsdienst
Onderzoekend leren in de natuurwetenschappen
De Sensatie van een Goed Leven Prikkelverwerking bij mensen met autisme en een verstandelijke beperking Samen ontwikkelen van een ‘zorgtraject’ voor begrip.
Onderzoekend leren in de natuurwetenschappen
Elvie Pepper 29 maart 2019.
Procesondersteuning binnen de sociale zekerheid
Hoe verhogen we de betrokkenheid van alle collega’s?
Ontwerp een buitenles Les 1 Les 4.
Heet iedereen welkom en geef aan dat de bijeenkomst erg belangrijk is
Transcript van de presentatie:

Synthetron even voorstellen…. linking people for conclusive discussions Achtergronden en principes van Synthetron Processtappen inclusief demo Voordelen Toepassingen algemeen Referenties Leo Dijkema, november 2008 @ Fifi 2008

Synthetron faciliteert 2 gecompliceerde communicatie kanalen; het is een methode voor collaboratieve discussie en een luister techniek 3. Bottom up “Many to One” 1. Top down Grote schaal Deelnemers filteren zelf de inzichten van de groep En komen tot een groeps conclusie Synthetron faciliteert Horizontale en verticale communicatie 2. Horizontal “Many to Many”

Begrijpen van de meest belangrijke ‘echte’ opinies van een doelgroep Customers Stakeholders Citizens Conference participants Top & middle Management Employees Change agents Project teams People in interface situations Understand opinions from Virtual teams Members Leidt tot:: Betere inzichten en besluiten met betrokkenheid van de doelgroep

Synthetron helpt managers om betere ‘insights’ te krijgen van een competente groep door middel van een collaboratieve discussie en luisteren daarnaar Synthetrons Het doel: De gedachten van deelnemers samen brengen In een vrije discussie Waarbij de deelnemers zelf de beste insights van de groep eruit filteren. Facilitates horizontal and upward communication Hoe werkt het: De conversatie is geschreven, via de PC en anoniem. De deelnemers (5-1000) worden at random in kleine groepjes verdeeld De deelnemers valideren samen de input die ieder in de discussie heeft gebracht met een simpele muisklik. Aan het einde zijn alle ideeën gerangschikt op mate van support (Synthetron niveaus) Ook kan men op elkaars meningen reageren en de discussie verder diepgang geven Een moderator bewaakt het proces, stuurt berichten en schakelt door naar het volgende agenda of discussiepunt uit het vooraf ontwikkelde script

Wat zijn de proces stappen Moderator script: vaststellen van het onderwerp en de subonderwerpen Script Uitnodiging Sessie Output Rapport

Uitnodiging of selectie van deelnemers Doelgroep: Er kunnen meerdere discussies rond 1 thema worden gedaan met verschillende doelgroepen Een grote discussie met vele deelnemers Proces stappen Meerdere sessies na elkaar afhankelijk van de proces stappen Communicatie Bevestiging met e-mail link Deelnemers kunnen een telefoontje of sms alert vlak voor de sessie krijgen Script Uitnodiging Sessie Output Rapport

De discussie mogelijkheid 1: Synthetron only 4 stappen in de discussie Stap 4 tijd voor reflectie Onderwerp van de discussie Uitnodiging Sessie Output Rapport Script schaal Vette tekst: een Synthetron Groep en eigen score overzicht Lees de achtergrond van een idee Stap 3 verfijn en vul mening van ander aan Stap 1 geef je mening Stap 2 Lees en evalueer

DEMO http://www.synthetron.com/animation/nl/

Processtappen: Wat is de uitkomst van een meeting Processtappen: Wat is de uitkomst van een meeting? Direct beschikbaar na de discussie voor alle deelnemers: de gestructureerde lijst van Synthetron Uitnodiging Sessie Output Rapport Script Het systeem genereert direct na de discussie: alle conclusies (Synthetrons) van de groep waar draagvlak voor is een rangschikking op support, waardoor snel de belangrijkste conclusies te zien zijn de nuance in een conclusie door alle reacties (elaborates) rond een opmerking weer te geven

Synthetron: de voordelen Snelheid Geen verplaatsing Schaal, synthese, betrokkenheid Eenvoudig op te zetten Vertrouwelijkheid Modern management

Mogelijke toepassingen Wat Bijvoorbeeld Proposities Synthetron only Proposition lab Proposition Lab Customer panel Burgerfora Expert panel E-HRM Interne communicatie Workshops met achterban/leden/partners Feedback m.b.t. voorstellen/agendastukken/ presentaties Concept development Customer Satisfaction Feedback van Topklanten Exploreren van internationaal/moeilijke segmenten Marktonderzoek/CRM Marketing Multidisciplinair overleg (kantoren, HK) Conferenties voorbereiden Virtuele project teams overleg Terugkoppeling/monitoren van voortgang reorganisatie of projecten KPI/medewerkers tevredenheid Change management

Idee ontwikkeling; hoe kun je dat doen? Alle stappen Vanuit exploratie (Synthetron ) Projectteam formuleert voorstel Achterban reageert daarop (Synthetron) Idee/propositie wordt vastgesteld en uitgerold (evt na ½ - 1 jaar bijsturing obv Synthetron sessie) Op onderdelen Bijvoorbeeld op basis van document Alleen op hoofdpunt/strategie (richting) of alleen op uitvoering (implementatiemogelijkheid) Doelgroepen Met achterban Met consumenten Met ‘politiek’ gevoelige materie: diverse partijen uit belangensetting trekken en alleen focus op idee

Change Mirror Ontwikkeld met Onderzoekscentrum Facilitating Change and Implementation Dynamics van de OU Elementen: Netwerk meting Synthetron (betekenis geving) Koppelen van netwerk met Synthetron Daarna: interventies

Reciproke network

Klanten Management Centre Europe

Proberen! Adres: En nu…… https://www.synthetron.com/account/xs4all/conversation/meterhuis