Dean Schoemaker.  Oprichter en partner Designed Learning en Block Petrella Weisbord.  Al meer dan 30 jaar adviseur.  Members Choice Award  Feilloos.

Slides:



Advertisements
Verwante presentaties
Kom verder. Saxion. Aantrekkelijk werk voor jongeren in de technische sector. Gezocht: duidelijkheid, structuur en ontwikkeling.
Advertisements

Organisatiekunde.
SOCIAAL WEERBAAR (v.a. groep 4)
Professioneel sturen.
Marieke Kessels-Habraken –
Social Netwerk Analyse:
STRATEGISCHE PLANNING
Effectieve verpleegkundige zorg bij de klinische behandeling van anorexia nervosa Joyce van Ommen René Bakker Laura Beukers.
Marktonderzoek Wat is een marktonderzoek? Waarom een marktonderzoek?
Marktonderzoek als proces
Kwaliteit met beleid Petra Verhagen
Tussendoelen in de praktijk van groep 1/2
Interne Communicatie Masterclass NFK 24 november 2012 Marjan Engelen.
ENGAGE 4 RESULTS CAFE 23 JANUARI 2014 MEDIAHUIS. ICT NEEDS BUSINESS ■ BELANGRIJK OM VOELING TE HEBBEN MET BUSINESS ☐ ‘Start with the end in mind’ ■ SUCCESS.
Opleiden investeren of kostenpost
Een startersgids voor innovatie
Hogescholen in Dialoog
Hoofdstuk 2 De fundamenten van individueel gedrag
Tim Versluijs Leerdoelen.
GAAN Gewoon Anders Ambulantisering Nieuw
Klantgerichte ICT organisatie
Medezeggenschap en ondersteuningsplannen
Hoofdstuk 7 Risicomanagement
Hoofdstuk 7 Procesmanagement.
Hoofdstuk 12 Conflicthantering
Hoofdstuk 7 Anderen motiveren
Marktonderzoek als proces
Hoofdstuk 2 Het onderzoeksonderwerp formuleren en verduidelijken Methoden en technieken van onderzoek, 5e editie, Mark Saunders, Philip Lewis, Adrian.
Leidinggeven aan professionals in modern onderwijs
eGovernment in Vlaamse gemeenten
Wat is een communicatieplan?
Hoofdstuk 7 Motiveren van medewerkers
Hoofdstuk 13 Conflicthantering
Jeanette Kok Meeuwsen Ten Hoopen
Resultaten consultatie MDS-en chronische zorg 10 september 2009
Welkom bij workshop IV Hoe zorg ik voor voldoende opdrachtgevers?
Roadmap Toekomstbeeld 2016 Informatievoorziening Zorg en Ondersteuning
PRESENTATIES IN A NUTSHELL.
Ervaringen Implementatie in Nederland
Deel anders, mijn organisatie
Veranderen: 2 verschillende benaderingen
Lessen uit een praktijkovername
De bedrijfsopvolging goed geregeld?! 8 juni 2004 Den Haag.
Return to Sender.
“Krachtig bestuur in Brabant” een project van provincie en VBG
Excellent adviseren Mr. Paul F. Heuperman
Aan de slag met waarderend vernieuwen
HS 3 Het verkoopgesprek.
In 7 stappen naar een gezond bedrijf
Sociale marketing Diëtist 2.0, inspiratie voor een marktgerichte aanpak Nederlands Vereniging van Diëtisten, 1 nov 2011 Jacqueline Vink, Evelyne Meynen,Yardeen.
Leerproces SDV leerlijnen ontwikkellijnen Doel: POP van de leerling
Rotterdam, 00 januari 2007 Project 3 Vrijdag 21 november 2014 Verzamelen, analyseren en presenteren van gegevens.
SKILLS KWARTAAL 4 Kwartaal 4 les 1. Indeling kwartaal 4 WeekInhoud les Week 1Canvas business model en oefenen Week 2Theorie over schrijven technisch paper.
Opleidingssessie 4 Growing Together De relatie tussen mentor en mentee.
Bouw en verbouw van een accommodatie Het bouwprocess.
Opleidingssessie 2 Growing Together Communicatievaardigheden van de mentor.
Wie is Altersum Onafhankelijk adviseur. Altersum verkoopt geen producten en heeft geen aanstelling bij een bank en/of verzekeraar. Sterker.
Begeleiding en Professionalisering van invallers De leraar van de toekomst Tiny Rompen
Tien tips voor kwaliteitsteam TBT
Met STAR(R) meer zicht op competentieontwikkeling
Na 25 jaar Samenwerken: 1 gezin 1 plan
Lectora als ontwikkeltool voor interactieve multimedia programma’s
Rapportage van voortgang of status
Inleiders: Bart Muller Paul Eijgendaal
Intervisie.
Rol van de NVZF rondom het thema: stimuleren van beweeggedrag in ziekenhuizen Nederlandse Vereniging voor Ziekenhuis Fysiotherapie Maart 2018.
<Geef de titel van het probleem op>
Startgroep nieuwe HR-cyclus
Vernieuw je HR-cyclus.
Transcript van de presentatie:

Dean Schoemaker

 Oprichter en partner Designed Learning en Block Petrella Weisbord.  Al meer dan 30 jaar adviseur.  Members Choice Award  Feilloos adviseren meest invloedrijke boek voor adviseurs in over de laatste 40 jaar.

 Iemand die in de positie zit invloed uit te oefenen op een individu, groep of organisatie.  Geen directe invloed

 Entree en contractering  Verzamelen gegevens en dialoog  Feedback en plan van actie  Engagement en implementatie  Uitbreiding opnieuw beginnen of beeindigen

 Vakkennis beter benutten  Vakere implementatie aanbevelingen  Meer als partner optreden  Voorkomen van adviezen waarmee niks gewonnen wordt

 Ontwikkelen van commitment  Steun van klanten  Invloed op klanten neemt toe  Sterkere vertrouwensrelatie met klanten

 Expert  Handlanger  Partner

KlantAdviseur Beginprobleem definiëren Besluiten door te gaan Selecteren welke aspecten bestudeerd worden Wie is bij het onderzoek betrokken Methode selecteren Gegevens verzamelen Gegevens comprimeren Gegevens samenvatten Gegevens analyseren Feedback resultaten Aanbevelingen Besluiten nemen Betrokkenen implementatie Implementatievergadering

 Grenzen van de analyse  Doelstellingen van het project  Soort informatie die nodig is  Rol in het project  Te leveren product

 Benodigde steun en betrokkenheid  Tijdschema  Vertrouwelijkheid  Feedback

Vastlopen op behoeften en toezeggingen Herformuleer acties Beëindig/minimaliseer investering Uitwisseling behoeften/toezeggingen Loopt opnieuw vast Nieuwe behoeften en toezeggingen Neem pauze Evalueer gesprekVerleen steun Feedback commitment en bevoegdheid Overeenkomst Behoeften en toezeggingen adviseur Behoeften en toezeggingen klant Persoonlijke opmerking Blijk van inzicht probleem

Klant voelt zich gedwongen Klant onderhandeld opnieuw met leidinggevende Ja Project stopt of veranderd van vorm Sluit kleinschalig project af Hoop er het beste van Zorg voor minimaal verlies aan invloed en aanzien Nee Geringe motivatie

 Weerstand waarnemen  Weerstand benoemen  Zwijgen

Het probleem Herdefinitie probleem Hoe wordt met het probleem omgegaan? Technisch/Inhoudelijk probleem Aanbevelingen Duidelijk eenvoudig beeld van het probleem

 Vaststellen probleem  Besluit verder gaan  Aspecten selecteren  Betrokkenen  Methode selecteren

 Verzamelen van gegevens  Comprimeren gegevens  Samenvatten gegevens  Gegevensanalyse

Gebruik taal met het kenmerk:Vermijd taal met het kenmerk: BeschrijvendOordelend ConcreetAlgemeen SpecifiekStereotiep KortUitgebreid EenvoudigIngewikkeld

 Rechter  Jury  Aanklager  Verdediger  Getuige

Stappen% van de totale tijd Herformuleer oorsponkelijke contract Stel structuur bijeenkomst vast5 Presenteer bevindingen Presenteer aanbevelingen15 Vraag naar reacties30 Krijgt de client wat hij wilt10 Besluiten om over te gaan op verdere actie30 Zijn er zorgen over invloed en is er commitment Heb je zelf eruit gekregen wat je wilt Geef steun10

 Saai geschreven  Nuttig  Checklist  Goed uitgelegd  Handig om erbij te hebben

Zijn er nog vragen?