Verwachtingen van consumentenorganisaties Bijeenkomst Meten van klantervaringen in de zorg Iris van Bennekom Directeur NPCF 24 april 2007.

Slides:



Advertisements
Verwante presentaties
Aandacht voor het steunend netwerk
Advertisements

Eigen Kracht-conferenties
Hoe blijf ik gemotiveerd
mei 2010 Woningfonds Apeldoorn De 3 woontorens in Apeldoorn.
Fortis • Multi Vastgoed • Hillen en Roosen 2 oktober 2006 Herstelplan Bos & Lommerplein Presentatie winkeliers Maandag 2 oktober, 2006.
HR Trends & ICT - Hans van der Spek -. 2 Berichten van de arbeidsmarkt.
Onze kernrelatie: Zorgvrager – Zorgverlener Samen innoveren Met de patientenportal als instrument.
SAN themabijeenkomst patiënttevredenheid ‘Door Cliënten Bekeken’ Jan Benedictus, sr beleidsmedewerker ’12.
Ontwikkeling zorginfrastructuur
telezorg in praktijk Andrea Nijhuis.
Nut en noodzaak van het Patiënten Portal Drs. J.J. Baardman, teammanager NPCF Utrecht, 19 november 2007.
De Utrechtse Servicenormen
Achmea Studio 03 is een onderdeel van Achmea Facilitair Bedrijf
Traditioneel contractmodel Opdrachtgeverschap en valkuilen
Contractvormen in de bouw Van traditioneel naar innovatief
Een leven lang leren Informatie voor classicale vergaderingen over de Permanente Educatie.
Mantelzorgtraining sondevoeding
MEE maakt meedoen mogelijk Leerpunten EKc bij MEE 24 maart 2013.
College bouw ziekenhuisvoorzieningen Financiële aspecten van domotica 14 mei 2008 Pauline Mourits, Bouwcollege.
De CQ-index in vogelvlucht
Richtlijnen voor verzorgenden m. b. t
Middenmanagement in positie VO Congres 2013
Agenda – Kennismakingsrondje
7 februari 2007Benchmark Publiekszaken 2007, Driebergen1 Het ABC van publieke dienstverlening : Altijd de Burger Centraal (met de BurgerServiceCode) drs.
Presentatie Resultatendag Digidorp/Digitale dorpscafés.
Ondersteuning projectuitvraag snelfietsroutes Willem Goedhart 1 oktober 2009.
Welkom Vierde openbare casuïstiekbespreking 2012 Netwerk Palliatieve Zorg Waardenland.
Presentatie door Dr. T.A. Rodrigues d.d. 18 april 2002 Ordina NV Vivaldiplantsoen JE Utrecht Tel: Fax:
Vragenlijst ketencoördinatoren
Coördinatoren bijeenkomst 03 oktober 2013 Kennisnetwerk CVA Nederland “Kwaliteit is wat ons bindt”
Patiëntenorganisaties: heden en toekomst Margo Trappenburg Universiteit Utrecht/Erasmus MC.
Kennispoort Verloskunde 11 dec Trees Wiegers
De kracht van de ervaring
Kan de consument echt gaan kiezen? CKZ 24 april 2007.
CQ en empowerment. Joop Gillissen, directeur DVN 24 april 2007.
Ervaringen cliënten cruciaal voor verantwoorde zorg Marielle Rompa, 24 april, Rotterdam.
INDEPENDER De gebruikswaarde van de CQ-index voor Independer 24 april 2007.
Programma Stappenplan ZMO Individueel Zorgplan. In tien stappen naar een strategie voor zelfmanagementondersteuning Jeanny Engels 6 juni 2010.
Informatie- en Contactdag Hartritmestoornissen en Boezemfibrilleren Thema “In het juiste ritme aan de Slag “ Zaterdag 21 mei 2011.
SPANNINGSVELD Standaardisatie versus klantverwachtingen.
Instellingssubsidies: basisactiviteiten kerntaken
College bouw zorginstellingen Monitoringonderzoek algemene ziekenhuizen Bijeenkomst NVZ- Cbz, 27 maart 2007.
Kwaliteitsavond CHP Westland 14 april 2011 Mede mogelijk gemaakt door Bristol-Myers Squibb en Astra Zeneca.
Kennisplein Contracteren in de bouw, Nu en in de toekomst ‘Van oud naar nieuw’ Hans Linders, advocaat Bouwcollege 25 september 2007 Kennisplein.
Gebruikersgroepen, case: Koeling in de Vleessector Fons Pennartz manager team Energie/koude specialist KWA Bedrijfsadviseurs.
Workshop: rechten en plichten van student en onderwijsinstelling
SmitsAutopack Macropack 2006 SmitsAutopack Mathenessestraat EA Breda Tel. +31 (0) Fax +31 (0) Website
Heeft u in uw woning een mooie parketvloer liggen
Trends en ontwikkelingen OPDC nieuwe stijl Lunteren, 3 oktober 2014.
Welkom in klas VQ Mentoren:
Prestatiemeten Herald Immink 24 juni Prestatiemeten Herald Immink 24 juni 2014.
Kantelen Kantel, kantelde, gekanteld Utrecht Dr. Piet Vreeswijk.
Ervaringsdeskundige Ambassadeurs
Ondertekening van overeenkomsten
Stem Leven is ook doodgaan. Denk erover, praat erover.
KANSEN VOOR KINDEREN EN OUDERS.
Bijeenkomst directeuren en IB-ers OZKNV Workshop Documenten-planlast Dinsdag 1 december 2014.
Ondersteuning vanuit integrale Arrangementen
Welkom Arie Jongejan directeur Carans / Scoop
3.2 Hoe beslis je wat je koopt?
Europees Fonds voor de Meest Behoeftigen (EFMB) Vereisten ()
Palliatieve zorg en andere culturen
Om achtergrondafbeelding te wijzigen: -Rechtermuisklik op de achtergrond -Klik op ‘Achtergrond opmaken’ -Kies voor ‘Opvulling met afbeelding…’ -Klik op.
Maatje voor predialysepatiënt De methodiek Anita Groot Obbink Mariët Velding St. Vrijwillige Thuiszorg Overijssel 23 september 2013.
Wat is de rol van de GGD bij PSH? In gesprek over ‘wat te doen’ en ‘hoe dat te doen’ Thérèse Claassen, projectleider modelconvenant PSH Michel Dückers,
Samen doorpakken Op weg naar een meer persoonsgerichte aanpak voor en met mensen met verward gedrag
Right to challenge gemeente Utrecht Hier komt ook tekst
Positie, rol en functie van de rekenkamercommissie
Business case inclusie (Mark Schel)
Business case inclusie (Mark Schel)
Transcript van de presentatie:

Verwachtingen van consumentenorganisaties Bijeenkomst Meten van klantervaringen in de zorg Iris van Bennekom Directeur NPCF 24 april 2007

3 10 jaar klantervaring Methodologie 2-3 gesprek Ontwikkeling toetsingskaders Meetorganisaties

4 Basis van steun NPCF Standaardisatie Tri-partite verantwoordelijkheid Onafhankelijkheid Openbaarheid

5 Vraagtekens bij uitvoering Beperkte taakstelling Regievoering Ervaringsdeskundigheid Financiering Openbaarheid

6 Wat moet er gebeuren? 1)Regie in programmering 2)Heldere tri-partite financiering en verantwoordelijkheid 3)Versterk het gebruik ervaringsdeskundigheid 4)Afrekenbare afspraken over openbaarheid

7 NEDERLANDSE PATIËNTEN CONSUMENTEN FEDERATIE Postbus BM Utrecht Churchilllaan GV Utrecht Telefoon Fax Website