REBELS: Race and Ethnicity Based Education; Local Solutions

Slides:



Advertisements
Verwante presentaties
Instructie grammatica
Advertisements

In het Nederlands antwoord je vaak heel kort:
User Centred Development
Onderzoek door lerarenopleiders: praktijkgericht en academisch?
De digitale coach Het verbeteren van een plan van aanpak Steven Nijhuis, coördinator projecten FNT Deze presentatie staat op:
Woordvolgorde met woorden van tijd
Deltion College Engels En Projectopdracht [Edu/001] thema: research without borders can-do/gesprekken voeren : 1. kan eenvoudige feitelijke informatie.
‘Geef uw team vleugels’
Maandag, 2 december How easy it is… Welke kenmerken van de adolescentie zie jij in dit filmpje?
Lesson 10. Today’s class  Check homework  Passive  Punctuation  Homework.
Leergroepcoachen als onderwijsconcept
Deltion College Engels B2 Spreken/presentaties/subvaardigheid lezen [Edu/003] thema: Holland – coffee shops and euthanasia? can-do : kan een duidelijk.
English and IPC How to teach content through English.
Deltion College Engels B1 Lezen [no. 001] can-do : 2 products compared.
Deltion College Engels B1 Schrijven [Edu/003] thema: what have I done wrong…? can-do : kan s/ brieven schrijven over persoonlijke zaken © Anne Beeker.
‘WAIT FOR ME’ Lees met elkaar de songtekst Klik door naar volgende scherm.
English Class 2G 1st of December 2010 It’s nice to be important, but it’s more important to be nice.
Deltion College Engels A2 Gesprekken voeren [Edu/005]
DICK RIJKEN 30/03/01 DE WAAG AMSTERDAM. OMROEPEN? WAT? WAAROM?
Deltion College Engels B1 Gesprekken voeren [Edu/006] thema: Look, it says ‘No smoking’… can-do : kan minder routinematige zaken regelen © Anne Beeker.
Deltion College Engels B2 Schrijven [Edu/006] thema: Euromail can-do : kan in persoonlijke s nieuws en standpunten van een ander becommentariëren.
Deltion College Engels
Kom hoger #1. Jozua Terwijl zij nu voor Israel vluchtten en zij juist op de helling van Bet- choron waren, wierp de HERE uit de hemel grote stenen.
Deltion College Engels A2 Lezen [Edu/001] thema: What about smoking in this B&B? can-do : kan specifieke informatie vinden en begrijpen in eenvoudig, alledaags.
Deltion College Engels B2 En Spreken/Presentaties [Edu/006] Thema: My favourite recipe… Can-do : kan veel zaken binnen het eigen interessegebied duidelijk.
Deltion College Engels C1 Spreken [Edu/002] thema: A book that deserves to be read can-do : kan duidelijke, gedetailleerde samenvatting geven van een gelezen.
Deltion College Engels B2 Gesprekken voeren [Edu/005]/subvaardigheid luisteren thema: ‘Pink pop and air-controllers on strike’ can-do : kan in een telefoongesprek.
Wednesday, 01 April 2015 woensdag 1 april 2015 You can walk or you can run You feel sad or you have fun Live today and don’t feel sorrow Don’t think.
Nothing Is As It Seems Introduction Lesson. What are we going to do? - We gaan deze periode spreek, luister, lees en schrijflessen in een thema oefenen.
Deltion College Engels B1 En Spreken/Presentaties [Edu/006] Thema: “The radio station“ can-do : kan een publiek toespreken, kan verzonnen gebeurtenissen.
Deltion College Engels C1 Schrijven [Edu/006] thema: Dear editor,
Nothing Is As It Seems Lesson 7 What’s the Story?.
Deltion College Engels B2 Spreken [Edu/001] thema: What’s in the news? can-do : kan verslag doen van een gebeurtenis en daarbij meningen met argumenten.
Deltion College Engels B1 Spreken [Edu/001] thema: song texts can-do : kan een onderwerp dat mij interesseert op een redelijk vlotte manier beschrijven.
Deltion College Engels B2 Gesprekken voeren [Edu/009] thema: ‘We’d better go to…’ can-do : kan in vertrouwde situaties actief meedoen aan discussies over.
Deltion College Engels B2 Schrijven [Edu/005] thema: Writing a hand-out can-do: kan een begrijpelijke samenvatting schrijven © Anne Beeker Alle rechten.
Deltion College Engels B1 Lezen [Edu/002] thema: But I ‘ve read it in… can-do : kan hoofdthema en belangrijkste argumenten begrijpen van eenvoudige teksten.
Nothing Is As It Seems Lesson 8 Cubes and Numbers.
Criteria for Invasive management Acute Coronary Syndromes (ACS) in patients presenting without persistent ST-segment elevation Eduard van den.
Deltion College Engels B2 Gesprekken voeren [Edu/007] thema: ‘With this mobile you can…’ can-do : kan op betrouwbare wijze gedetailleerde informatie doorgeven.
Deltion College Engels B2 (telefoon)gesprekken voeren[Edu/002] /subvaardigheid lezen/schrijven thema: I am so sorry for you… can-do : kan medeleven betuigen.
Kom, ga met ons mee Come, go with us. ‘Wij vertrekken nu naar het land dat de Heer ons beloofd heeft. Ga met ons mee! Je zult het goed hebben bij ons.
Future Tenses by Nathalie French ©. Just like in Dutch, we can talk about things that take place in the present, the past or the future
GegevensAnalyse Les 2: Bouwstenen en bouwen. CUSTOMER: The Entity Class and Two Entity Instances.
Mavo 4.  Goal(s)  Letter Puzzle  Write a letter  Check the letters  Do assignments 4A, 5A, 6A & 7 in Student Book page 50  Evaluation.
EPALE Vlaanderen INFOSESSIE Europese subsidieprogramma’s 14 januari 2016 Brugge Boeverbos With the support of the Erasmus+ Programme of the European Union.
EPALE Vlaanderen INFOSESSIE Europese subsidieprogramma’s 27 oktober 2015 Gent With the support of the Erasmus+ Programme of the European Union.
De “Cambridge English” presentatie voor de leerlingen… Jane West (native speaker en docent Engels)
Evidence Based Werken Zo gaat dat 1 Maxime Loose Agentschap voor Overheidspersoneel
Key Process Indicator Sonja de Bruin
Welkom in de Top-2000 kerkdienst
Presteren onder druk.
Social benefits, residence permits and more ….
Salt & Light Zout & Licht
Dictionary Skills!?.
Werkwijze Hoe zullen we als groep docenten te werk gaan?
Tool WB-1: Natuurwetenschappen in de beroepspraktijk
De taaltaak
Als ik kon zijn waar jij bent If I could be where you are
Als ik kon zijn waar jij bent If I could be where you are
Verlangen naar God Longing for God
Bert van Oers Faculteit Psychologie & Pedagogiek
Chapter 1 Body and mind Grammar Stepping Stones 3gt
Unit 2: LESSON 2 practicing the grammar: betrekkelijke voornaamwoorden
Vreugde Joy.
Presentatie titel Effective Math Lesson Part 1
Living in the Promised Land Leven in het Beloofde Land
Chapter 6 Sounds cool! Grammar Stepping Stones 2 t/hv.
Leerlingen zeiden: “Je MOET hem loslaten
How to use games and materials when discussing sexuality Manouk Vermeulen, consultant specialized in sexuality education 12+
Transcript van de presentatie:

REBELS: Race and Ethnicity Based Education; Local Solutions Project REBELS. Op zoek naar de cross-cultureel denkende leraar. [Race and Ethnicity Based Education; Local Solutions] Jaap Patist Kenniskring “Lesgeven in de multiculturele school” Hogeschool Utrecht VELON-congres 2008 "Kennis maken. Hoe doe je het en wat levert het op in de praktijk?" jaap.patist@hu.nl University of Professional Education, Utrecht

How can we make a difference? In search of a cross-cultural reflective teacher VELON-congres 2008 "Kennis maken. Hoe doe je het en wat levert het op in de praktijk?"

VOORAL NIET UITDOEN!!!! De mobiele telefoon VELON-congres 2008 "Kennis maken. Hoe doe je het en wat levert het op in de praktijk?"

Inhoud Inhoud en opzet van het project Een individuele casus De instap Een groepscasus Van ‘eerste indruk’ naar ‘onderbouwde aanpak’ Presentatie/discussie De meeting VELON-congres 2008 "Kennis maken. Hoe doe je het en wat levert het op in de praktijk?"

Race and Ethnicity Based Education; Local Solutions Etnische diversiteit Sociaal-economische diversiteit “Special needs” VELON-congres 2008 "Kennis maken. Hoe doe je het en wat levert het op in de praktijk?"

VELON-congres 2008 "Kennis maken VELON-congres 2008 "Kennis maken. Hoe doe je het en wat levert het op in de praktijk?"

Reflective Journal 1 EC NL Coping with diversity abroad Course 3/ 4 EC : Coping with diversity abroad NL Course 1/ 3 EC : Coping with diversity at home Course 2/ 1 EC : Preparation for diversity abroad Course 4/ 1 EC : Culture and education VELON-congres 2008 "Kennis maken. Hoe doe je het en wat levert het op in de praktijk?"

De benadering Courses 1 & 3: e-learning: 3 stappen aanpak van een casus (CD-Rom): a. primaire reactie, b. theoretische kennis, c. herformulering aanpak (reflectie op basis van a, b en … de bijeenkomsten VELON-congres 2008 "Kennis maken. Hoe doe je het en wat levert het op in de praktijk?"

Inhoud Inhoud en opzet van het project Een individuele aanpak De instap Een groepsaanpak Van ‘eerste indruk’ naar ‘onderbouwde aanpak’ Presentatie De meeting VELON-congres 2008 "Kennis maken. Hoe doe je het en wat levert het op in de praktijk?"

De eerste casus (Individueel) Stel u krijgt twee momenten te zien van de start van een 3 VMBO-klas, waarin 90% van de leerlingen allochtoon is (75% Marokkaans) In de ene les staat een ervaren mannelijke docent met een autochtone achtergrond voor de klas In de andere klas een jonge vrouwelijke docente met een Turkse achtergrond WAT VERWACHT U TE ZIEN??? VELON-congres 2008 "Kennis maken. Hoe doe je het en wat levert het op in de praktijk?"

De mobiele telefoon Open het ‘adressenboek’ van uw telefoon Tel daarin het aantal mensen met een andere etnische achtergrond Schrap weg de contacten die als zakelijk bestempeld kunnen worden VELON-congres 2008 "Kennis maken. Hoe doe je het en wat levert het op in de praktijk?"

Course nr 1… 10 cases (vanuit de vooroordelen; naar thema’s: NT2; verwachtingen; othering; gender; feesten; conflicten; straatcultuur; kansen; om van daaruit terug te keren naar de eerste beelden 3 schoolcases praktische toepassing VELON-congres 2008 "Kennis maken. Hoe doe je het en wat levert het op in de praktijk?"

Groepsopdrachten 5 minuten individueel antwoord formuleren 15 minuten groepsaanpak formuleren Presentatie/discussie VELON-congres 2008 "Kennis maken. Hoe doe je het en wat levert het op in de praktijk?"

De cases A Staff meeting A conflict situation The playground of your school VELON-congres 2008 "Kennis maken. Hoe doe je het en wat levert het op in de praktijk?"

How can we make a difference? In search of a cross-cultural reflective teacher VELON-congres 2008 "Kennis maken. Hoe doe je het en wat levert het op in de praktijk?"

Het ‘Reflective Journal’ “What I learned the most is how I'm feeling here [in Turkey] I can understand now how it feels for a foreigner in Holland, the dificulties with the culture and the language. Now I was for a moment the foreigner and tried to make my self clear. People don't understand what you are saying and there is a lot of miscommunication. So I will go to holland with a bigger knowledge” VELON-congres 2008 "Kennis maken. Hoe doe je het en wat levert het op in de praktijk?"

Een andere reactie… “I must trie to learn more about the different social classes in the society. because I'm a man who has turkish parents and i'm born in Holland. but I have not good contact with Dutch people and their problems. And when I will be a teacher i must learn more about these things but not only over Dutch people but also over people from Africa or Asia etc etc.” VELON-congres 2008 "Kennis maken. Hoe doe je het en wat levert het op in de praktijk?"

jaap.patist@hu.nl VELON-congres 2008 "Kennis maken. Hoe doe je het en wat levert het op in de praktijk?"