One-to-many One-to-one Televisie Website TelefoonPersoonlijke verkoop RadioBriefServicemedewerker Billboards Tijdschrift Catalogus Onpersoonlijk Zeer persoonlijk OngedifferentieerdGedifferentieerd Ongeadresseerd Geadresseerd
Nieuwe kanalen
‘face to face’onpersoonlijk prikkelt alle zintuigen prikkelt één zintuig ‘interactiviteit hoog’ ‘geen interactiviteit’
conserv. passief sociaal conserv. passief instrument. conserv. actief sociaal conserv. actief instrument. open passief sociaal open passief instrument. open actief sociaal open actief instrument fase 1fase 2fase 3fase 4fase 5fase 6 8,6,7 / 1,2, ,6,7 / 1,2,3 8,6,7 (2- 5) 8,6, / 8,6, ,4,6, / 8,1, ,3,2,4 5,7,6,8 2,4,6,8 / 5,7 De telefoon Internet De winkel Huis-aan-huisblad Direct mail Televisie Radio Krant, spec tijds. Billboards Sociale omgeving Adviseurs Consumentengids 8,6,7 / (2- 5)8,6,7 (2- 5)
% kopers die product kopen op eerste website die ze bezoeken boeken muziek computers one-stop shopping
GoudZilverBrons ToegangTelefoon Face-to-face Internet Gratis bellen Persoonlijk accountmanager Nieuwsbrief Pers.pagina Regulier telefoontarief Geen nieuwsbrief Pers. pagina 0900 nr Geen Standaard ServiceniveausTelefoon Responstijd 1e/2e lijn 24 uur 30 sec. 90%/10% 24 uur 20 sec. 80%/20% Kantooruren Accountmanager Back up Ervaren en opgeleid Ja Jong Geen Responstijd1 uur4 uur24 uur InternetpersonalisatieSpecs Minder Toegankelijkheid en serviceniveau
CommunicatieNieuwsbrief Transactiestatus Educatie Acties/camp. +hardcopy Internet +mail Seminar face-to-face ID Internet +mail Internet Tel./Mail Internet ServiceniveausNiewsbrief Frequentie Personalisatie 12x/jr Ja 4x/jr Ja 3x/jr Nee Transactie Frequentie Kosten 12x/jr Gratis 6x/jr Gratis 3x/yr Vergoeding Educatie Frequentie Kosten 2 sem/jr Gratis 2 sem/jr Tegemoetkoming kosten Geen Acties Incentives Personalisatie Cross selling Max.25% Ja P>50% Max.15% Ja P>35% Max. 5% Op naam P>5%
accountmanager, balie, intermediair callcenter 0800/0900 virtual community internet direct mail RTV, print informeren transactie support relatie-uitbouw aantrekken adviseren salesfase kanaal Cons. Type Data Database marketing- organisatie
Klantinteractie & multichannels tijd contactkosten kantorennet callcenter internet