Concept visie MFA oost Studiemiddag 9 maart 2010 Ilse van Hal.

Slides:



Advertisements
Verwante presentaties
Rekenen met muzieknoten
Advertisements

Kunst *nienke*.
Welkom Groep 8 Meester Michel (8a) Meester Erik (8b)
Wie zijn wij? • Stichting Regionale Kinderopvang de Paraplu • Vanaf 1991 professionele kinderopvang in de Kempen • Begonnen met 1 vestiging in Bladel.
De Biezenhof een BAS-school? een BAS-school?. Voorgeschiedenis n maart tot september 2010: Waar willen we naar toe? n september 2010: Presentatie BAS.
Ontwikkelingsgericht SAMEN werken
Kennis maken met Opbrengstgericht werken
Plusklas op Basisschool De Muldershof Beek en Donk Maart 2010
Titel: Groeiproces de Ceder.
Na de basisschool Informatie over soorten voortgezet onderwijs.
Inhoud van de avond Het kindcentrum : Bouwen vanuit een gemeenschappelijke visie (Rob) Introductie partners Stichting Kinderopvang Huizen Paramedici Het.
Kwaliteit zit ‘m in kleine dingen!
Welke boeken kies ik voor mijn kinderen?
Piramide Welkom in de taalklas De VVE- methode.
Workshop Relationele en seksuele vorming
Studie2daagse directies Unicoz 15 en 16 november 2012 Communicatie, ouderbetrokkenheid, educatief partnerschap een ideale combinatie voor.
Welkom !!! Bs Meuleveld SBO Peelhorst
Tuinstad 3 maart 2009 Informatieavond 3 maart. tuinstad 3 maart 2009 Visie De ideeën van Maria Montessori, vertaald in een eigentijds concept. Veilig.
Informatieavond 30 augustus 2010
Kunst.
Drie concepten Wat is de visie van de school op taal en rekenen? Hoe je kijkt naar taal en rekenen bepaalt wat je in de klas terugziet. Is taal meer dan.
Verlengde Instructie Groepen 3.
De Wingerd: een brede school in ontwikkeling….  Ontwikkelingsarrangementen  Buurt  Kunst en cultuur.
Module E: Preventieve en schoolomvattende initiatieven uit binnen- en buitenland Unit E5 Samen op één lijn: naar een gedeelde kijk op pesten en geweld.
Openbare Jenaplanschool de Buizerd
Welkom op deze informatieavond
Welkom. Even voorstellen. Wie is Silvo Steenkamer?
Van groep 8 naar klas 1 Paul Koolen muziekdocent
Presentatie Bijeenkomst 2
Zorgen in de basisschool
Welkom in groep 6.
Schatkist Ouderavond.
Informatieavond voor ouders en buurtbewoners.
Uitkomsten kwaliteitsonderzoek pilot toezicht 2020 De Oranjerie datum onderzoek 12 mei 2015.
PLG Partnerschap school en ouders 1. Onderzoeksvragen 1.Op welke manier kan de samenwerking tussen school en ouders de ontwikkeling van het kind stimuleren?
Regels kun je omzeilen, principes niet.
Visie van de Trekvogel De Trekvogel is de openbare basisschool in IJsselstein waar iedereen zichzelf mag zijn met respect voor elkaar. Waar elk kind gezien.
Basisschool Op De Horst
Basisschool Op De Horst
Informatieavond De Schelven Groep 4-5
Van groep 8 naar klas 1 Het Nieuwe Eemland Amersfoort
Welkom op de informatie avond van groep 4
Pesten Nee, dat doen wij niet..
Welkom op de ouderavond van groep 7. Doel van de avond KKKKennismaken TTTTijden VVVVakken GGGGeen vakinhoudelijke avond PPPPraktisch.
Docent: Hans Bruning.
Waar vind je vrede?. waar vind je vrede? on-te-vrede-n.
Innovatief onderwijs Basisschool Klinkers Waar leren betekenis krijgt voor kinderen Gastcollege PABO Tilburg 26 maart 2010.
Peuterspeelzaal De Woezel Een kleine partner met een grote visie. Of hoe klein duimpje het hart wil laten kloppen………………….
Schoolplan Een verdere uitwerking van onze visie op toekomstig leren.
Doelstellingen Nieuwsbegrip Motiverend begrijpend lezen Uitbreiding van kennis van de wereld Transfer.
InformatieavondInformatieavond Groep 6 schooljaar
Ouderbetrokkenheid 3.0 Uw kind Onze leerling.
Jeelo van harte welkom. De wereld-oriënterende vakken in projecten Voor kinderen bestaat de wereld niet uit aardrijkskunde, geschiedenis en natuur. Zij.
GROEP 7. Deze informatie kunt u nog eens nalezen op onze website! GROEP 7.
Welkom in Groep 6/7!. Inhoud Even voorstellen Vakken en activiteiten in groep 6 Vakken en activiteiten in groep 7 Voorlopige advisering groep 7 Hoe werkt.
Deze informatie kunt u nog eens nalezen op onze website!
Welkom in Groep 6!. Wat gaan we doen?  Voorstellen  De leerstof van groep 6  Visie van de school  Mededelingen  Vragenrondje.
‘de kracht van 4 scholen’ vitaal en duurzaam onderwijs OUDERAVOND 6 SEPTEMBER 2016 INEKE VAN SIJL.
Welkom in groep 3. Voorstellen Groep 3: Laurette & Hanneke.
Welkom.
Van groep 8 naar klas 1 Maaike Swets rector Het Nieuwe Eemland
Wat is coöperatief leren?
Voor een optimale ontwikkeling van kinderen
Informatiemorgen schooljaar
Ouderavond De Borgh 11 oktober Ouderavond De Borgh 11 oktober 2017.
Presentatie Rode Bosbes
Van groep 8 naar klas 1 Paul Koolen muziekdocent
Kwaliteits- onderzoek
Uitnodiging Nieuw! Thema-ochtend Vrijdag 2 november Beste ouders,
Presentatie Inspectie - Bezoek
Transcript van de presentatie:

Concept visie MFA oost Studiemiddag 9 maart 2010 Ilse van Hal

De Kubus, laat kinderen leren!

De Kubus ZES-vlak (Zes is het kleinste voorbeeld van een perfect getal. In zes dagen schiep God de aarde. Zes is ook de hoogste waarde die je kunt gooien met een dobbelsteen. Het cijfer van de beschermer van de zwakkeren. Het cijfer zes staat voor harmonie en liefde)  Z elf  E igen  S amen

Z elf  Jezelf zijn, als bij Jezus  Zelf bijdragen aan een betere wereld  Zelf keuzes maken in taakwerk  Jezelf leren kennen in een veilige, vertrouwde omgeving  Zelf beoordelen door portfoliogesprekken  Zelfstandig leren zijn

E igen  Eigenaarschap: verantwoordelijkheid nemen voor eigen ontwikkeling  Unieke talenten van een kind optimaal benutten door kinderen uit te dagen in een krachtige leeromgeving  Eigen manier waarop kinderen liefste leren Meervoudige Intelligentie (Gardner): rekenknap, taalknap, filosofeerknap, samenknap, natuurknap, beeldknap, muziekknap, beweegknap  Eigen leerlijnen vertaalt in groepshandelingsplannen voor taal rekenen en lezen, met 3 instructieniveaus

S amen  Samen duidelijke regels en afspraken maken  Samen vieren en ontmoeten in school  Coöperatief werken (Kagan); samenwerken op een gestructureerde manier (klassen- en schoolniveau)  Samen met de IB-er werken leerkrachten structureel aan de onderwijspraktijk in hun klas door coaching  Klassendoorbrekend werken in thema’s bij de zaakvakken  Samenwerking met ouders door delen van zorg (opvoedondersteuning in school)  Ouderbetrokkenheid; ouders krijgen daarvoor de benodigde informatie; door informatie- brieven,ouderavonden en huis- bezoeken  Samenwerking met partners van buiten de school op cultureel, sportief en maatschappelijk vlak (MFA)  Samenwerking met voorschoolse en naschoolse partners

Wij zijn ZES!