WELKOM.

Slides:



Advertisements
Verwante presentaties
Hoofdstuk 3A: Wonen in de stad
Advertisements

GfK Supermarktkengetallen
Economische Benutting van Forten
Communicatieplan. Inhoud  Streeklift  Doelgroepen  Hoe gaan we het aanpakken?  Website ( concept )  Conclusie.
Marketing Marketingmix
B e n e d e n z e e n I v e a u Stijging cm / eeuw Daling: 2 cm / eeuw
Schouwburg AMPHION Doetinchem
Homeride 2014 hoe zit het met de voeding?
GfK PS Retail NLGfK Supermarktkengetallen juli 2014 GfK Supermarktkengetallen Antwoord op deze vragen vindt u op: bij “GfK Publicaties”
GfK PS Retail NLGfK Supermarktkengetallen juli 2014 GfK Supermarktkengetallen Antwoord op deze vragen vindt u op: bij “GfK Publicaties”
ACTIVITEITENPLAN EEN TERUGBLIK. Activiteiten De doelstelling van de gemeente Simpelveld is: -> Het aantrekken van meer verblijfstoeristen.
Update Rivierenproject Commissie M&W Westervoort, 11 april 2013.
Branche analyse drogisterijen Onderzoek online marketing activiteiten
Proefpresentatie CV206b Britt Koning Marielle Amahorseja Katja Pravnik
Relatiebijeenkomst toeristisch-recreatieve ondernemers Conferentiecentrum De Kroeze Danne
Meer informatie Regionaal Orgaan Verkeersveiligheid Gelderland Postbus GX Arnhem Telefoon (026) Fax (026)
Trends vrijetijdseconomie
Europees Landbouwfonds voor Plattelandsontwikkeling: Europa investeert in zijn platteland.
Vergrijzen en verzilveren Antwerpen, 16 november 2012 Paul Schnabel Sociaal en Cultureel Planbureau Universiteit Utrecht.
1 © GfK 2013 | Supermarktkengetallen | februari 2013 GFK SUPERMARKTKENGETALLEN ‘Wat is de omzet van de supermarkten op weekniveau?’ ‘Hoe ontwikkelt het.
Lang zullen ze leven! - en werken en leren…
AV sportfunctionarissen Izegem – 22 april 2010 Sociaal tarief Torhout.
B e n e d e n z e e n I v e a u Stijging cm / eeuw Daling: 2 cm / eeuw
Even geen kinderen om me heen. Alleen maar genieten.
NOA 2010 de Stentor. 2 NOA in vogelvlucht Het Nationaal Onderzoek Arbeidsmarkt (NOA) geeft antwoord op onder andere de volgende vragen: - hoe oriënteert.
Quizmasters: Sanne Bijlsma Gemeente Zundert Fons Merken Wonen Limburg
Omgaan met administratieve belasting
Herstructurering Rijnhaven De focus op partners
Beter een goede buur dan een verre vriend? - Verkenning naar de betekenis van het Nederlandse landschap voor buitenlandse toeristen. Auteur: Bas Breman.
GfK PS Retail NLGfK Supermarktkengetallen augustus 2014 GfK Supermarktkengetallen Antwoord op deze vragen vindt u op: bij “GfK Publicaties”
GfK PS Retail NLGfK Supermarktkengetallen augustus 2014 GfK Supermarktkengetallen Antwoord op deze vragen vindt u op: bij “GfK Publicaties”
GfK PS Retail NLGfK Supermarktkengetallen augustus 2014 GfK Supermarktkengetallen Antwoord op deze vragen vindt u op: bij “GfK Publicaties”
GfK PS Retail NLGfK Supermarktkengetallen augustus 2014 GfK Supermarktkengetallen Antwoord op deze vragen vindt u op: bij “GfK Publicaties”
GfK PS Retail NLGfK Supermarktkengetallen augustus 2014 GfK Supermarktkengetallen Antwoord op deze vragen vindt u op: bij “GfK Publicaties”
GfK PS Retail NLGfK Supermarktkengetallen augustus 2014 GfK Supermarktkengetallen Antwoord op deze vragen vindt u op: bij “GfK Publicaties”
GfK PS Retail NLGfK Supermarktkengetallen augustus 2014 GfK Supermarktkengetallen Antwoord op deze vragen vindt u op: bij “GfK Publicaties”
GfK PS Retail NLGfK Supermarktkengetallen augustus 2014 GfK Supermarktkengetallen Antwoord op deze vragen vindt u op: bij “GfK Publicaties”
GfK PS Retail NLGfK Supermarktkengetallen augustus 2014 GfK Supermarktkengetallen Antwoord op deze vragen vindt u op: bij “GfK Publicaties”
1 © GfK 2012 | Supermarktkengetallen | GFK SUPERMARKTKENGETALLEN ‘Hoe ontwikkelt het aantal kassabonnen zich?’ ‘Wat is de omzet van de supermarkten.
1 © GfK 2012 | Supermarktkengetallen | GFK SUPERMARKTKENGETALLEN ‘Hoe ontwikkelt het aantal kassabonnen zich?’ ‘Wat is de omzet van de supermarkten.
1 © GfK 2012 | Supermarktkengetallen | week GFK SUPERMARKTKENGETALLEN ‘Hoe ontwikkelt het aantal kassabonnen zich?’ ‘Wat is de omzet van de supermarkten.
1 © GfK 2012 | Supermarktkengetallen | week GFK SUPERMARKTKENGETALLEN ‘Hoe ontwikkelt het aantal kassabonnen zich?’ ‘Wat is de omzet van de supermarkten.
GfK Supermarktkengetallen
Uitdagingen voor Boskoop
Buslijn Doetinchem - Emmerich Euregionale OV-conferentie
Startbijeenkomst, 10 november 2011 OMMETJE LAAG-KEPPEL.
Door Duitsland Met de Augustus / September We gaan over de Waal naar Nijmegen.
Het project VERM een slim overdacht samenwerkingsidee van gemeente Eijsden en StuurGroepdeMaas VERMVERM StuurGroepdeMaas.
A B C D. 1 Arnhem A B C D 2 Apeldoorn A B C D.
1 © GfK 2014 | Supermarktkengetallen | augustus 2014.
Toerisme in Cijfers Toerisme is Economie Vincent Nijs
De samenwerking tussen de bibliotheken in Gelderland en Vrijwilligers van de Ouderenbonden Presentatie scholingsochtend Digitale overheid Yvonne Sinkeldam.
§1.4 Waar kies je voor? In deze PowerPoint-presentatie leer je over:
Fietsbeleid Putten Veiligheid. Waarom Fietsveiligheid vergroten Fietsen bevorderen Recreatie en toerisme aantrekkelijk maken Wat aanpakken Geen vrijliggende.
Duitse Taal en Cultuur in het MBO Duitsland als Handelspartner Niels Koekoek 21 september Euregioforum.
© GfK 2015 | Supermarktkengetallen | april 2015
© GfK 2015 | Supermarktkengetallen | augustus 2015
Economische betekenis van de wielersport in Nederland Mark Torsius Erik Tolboom Pieter Verhoogt.
Communicatie & gastheerschap
‘Varen doe je Samen!’ Project Informatie Rowena van der Maat.
Hartelijk welkom! #KCKT. Opening De heer S.J. Heijning Gedeputeerde Recreatie en Toerisme Provincie Zeeland.
Nieuwkoop, wat heb ik daar te zoeken?!? Jessica Megens Femke van Kampen Jord Klijn Joël Haasnoot Marije Spruit Kees Perquin.
Een leven lang watersporten mogelijk maken. 1 Het Watersportverbond – gezamenlijk maken we een leven lang watersporten mogelijk 1.Het watersportverbond.
‘De rijtjes’. ‘de Rijtjes’ In deze ronde krijgen jullie een stelling/vraag aangeboden met meerdere antwoorden. Hoeveel antwoorden weten jullie? Beide.
Klanttevredenheidsonderzoek
Visbrug, kruising tussen water en land
Monitor Freelancers en Media 2017
© GfK 2014 | Supermarktkengetallen | december 2014
Schouwen van de openbare ruimte
De werking van een sluis
Transcript van de presentatie:

WELKOM

Even Voorstellen: Niels Ongering Secretaris Regioteam Rivierengebied Oost NL Havenmeester WSV “de Oude IJssel”

De Oude IJssel Wat doen we ermee?

De Watersport in cijfers Economisch belang landelijk: 3,9 Miljard Euro (2010) 510.000 recreatievaartuigen Economisch en Maatschappelijk steeds belangrijker. (groeisector)

Waterrecreatie in Nederland Aandeel Gelderland ca 14%

Recreatievaart Groei aantal vutters (55+ =75%) Groei gepensioneerden (babyboom)(bron: Alterra) Vaart steeds meer het gehele jaar door soms maanden achter elkaar. 75% hebben fietsen aan boord Vaart gemiddeld 2 tot 4 uur per dag. Besteedt ook tijd aan wandelen, shoppen, fietsen, rust en ruimte. Zoekt dus aanlegmogelijkheden voor de overnachting en extra vorm van recreatie.

Verbindingen van & naar Duitsland soms gevaarlijk Rijn – Gelderse IJssel veel beroepsvaart Waal en Rijn – Gelderse IJssel dito

OPLOSSING: Openstelling Apeldoorns Kanaal Doortrekken Oude IJssel tot Wesel / Bocholt Overheid ondersteunt met investeringen in renovatie oude kanalen mbt bevaarbaarheid. (bijvoorbeeld Apeldoorns Kanaal en Oude IJssel)

Apeldoorns Kanaal

Fraaie rivier Van Doesburg tot aan Ulft: 24 Km

De Oude IJsselstreek Recreatiegebied Met de fiets van Doesburg tot in Duitsland Wandelen dito Sportvissen van Doesburg tot in Ulft Over het water van Doesburg tot Ulft

Cijfers Oude IJssel In 2011 Schuttingen sluis Doesburg 700 beroepsvaart (gestegen) 900 recreatievaart (gedaald) 3 jachthavens: Doesburg Laag-Keppel Doetinchem samen 270 schepen > Totaal ongeveer 3000 scheepsbewegingen Gemiddeld 2 personen a/b recreatievaart.

Faciliteiten Oude IJssel 1. Passanten WSV de Oude IJssel (Doesburg) 2. Passanten Bommen Berend (Keppel) 3. Passanten WSV De Ank (Doetinchem) 4. aanlegsteigers langs de Oude IJssel: Doesburg - Hoog Keppel: 2 HK - Laag Keppel: 2 Laag Keppel –Doetinchem: 3 Doetinchem – De Pol: 2 De Pol – Ulft: 1 Terborg: een aantal Ulft: 1 bij “Dru” Shoppen / uitgaan in Doesburg, Doetinchem, Laag Keppel.

Promotie Passanten Passanten in haven Doesburg buiten: intensiever uitnodigen. Promotie van de Oude IJssel via: Media: internet, VVV, Regionale dagbladen, Waterkampioen, Scheepsalmanak, verspreiden van toeristische folders o.a. in jachthavens en/of sluizen van Zutphen, Kampen, Doesburg, Arnhem, grenspost Lobith / Tolkamer (Duitse Recreatievaart) Promotie van Ulft (“Dru”) en de Pol.

Voorbeeld van een hulpmiddel

Toekomstige acties: Bevaarbaar maken Apeldoorns Kanaal Doortrekken Oude IJssel naar Duitsland als alternatieve veiliger routes.

Verwachtingen Economische crisis omkeerbaar door * pro- activiteit Stijgend aantal deelnemers recreatievaart. * babyboom groei van 65 plussers * meer vrije tijd in eigen land Stijging vaarbewegingen  5000+ (na gereedkomen apeldoorns kanaal en bereidheid Duitse buren doortrekken oude IJssel tot Wesel /Bocholt.) Groei economische besteding door rv

Vragen?