Mediawijsheid.

Slides:



Advertisements
Verwante presentaties
De nieuwe ICT-diamant Sociaal-ethische competenties
Advertisements

Resultaatgericht Samenwerken
Mediawijsheid.
De website
Internet OBS de Klimop Mediawijsheid. Mediawijsheid staat voor ‘het geheel van kennis, vaardigheden en mentaliteit waarmee burgers zich bewust, kritisch.
Welkom !!!.
Nieuwe kennis Lerend netwerk lerarenopleiding 6 september 2013 Leuven.
Mediaopvoeding.
Welkom bij de cursus Handig met Internet! Handig met Internet -Wat doet u al met internet? -Wat wilt u nog meer met internet doen? -Hoe kunt u beter.
De Digitale Week 2013 Infomomenten De Digitale Week is een initiatief van LINC vzw.
“ Beleidsmatig werken aan ICT ”
Een grote kromme lijn, twee kleine schuine streepjes, een verticaal lijnstuk, een licht gebogen lijn, een blauwe driehoek, twee cirkels, twee blauwe bolletjes,
De zorgbehoevende oudere in de samenleving. Inleiding: Zorgverlening in Vlaanderen.
Nieuwe media in het onderwijs: wat brengt de toekomst. prof. dr
Mediawijsheid - Cultuureducatie een happy match John Leek –
Mienke Schinkel – Human Resources 9 oktober 2007 DateDepartment_v2.
Hoe kan het jou veranderen?
Audiovisueel materiaal in de klas BOA 4 februari.
Sociale media op school
Definitie Mediawijsheid
een grote kromme lijn, twee kleine schuine streepjes, een verticaal lijnstuk, een licht gebogen lijn, een blauwe driehoek, twee cirkels, twee blauwe bolletjes,
CinekidStudio: zelf doen geeft inzicht!. Introductie Games (serious games / cots games) Virtuele werelden Playful digital tools Onderzoek naar het gebruik.
Integraal onderdeel van Project 3: Leven en geld Cohort Schuldhulpverlening.
O PVOEDINGSONDERSTEUNING Sarah-Lynn Logghe. INHOUDSTAFEL definitie doelstellingen groeiende interesse vanuit het beleid functies van opvoedingsondersteuning.
Social Media Door Dyonne en Yanthe
Een leerlijn mediawijsheid groep 5-8.
Opdracht: Hoe geven we nu zaakvakonderwijs? Inventarisatie Hoe willen we zaakvakonderwijs gaan onderwijzen? Visie ontwikkeling.
OFC28 mediawijsheid les 3.
Nuborgh-onderwijs… …omdat elk kind verschillend leert!
Mediawijs.be Stuurgroep Plan Geletterdheid. Definitie Mediawijsheid ‘Het geheel van kennis, vaardigheden en attitudes waarmee burgers zich bewust en kritisch.
Betere prestaties op het gebied van LEZEN & MEDIAWIJSHEID Samen sterk met.
Lyceum de Grundel Leerlingbegeleiding 2014/2015.  Overdracht  Informatie en afstemming  Continuïteit.
CRM H7 Webcare Commercieel medewerker. ‘Luisteren’ naar wat er op internet over je bedrijf of product wordt gezegd Interactie met de klant via het web.
Algemene Sociologie PA – B1
 Website Sint Liborius vormgeven en vullen  Pagina beheren  Foto’s plaatsen Website over mediawijsheid op Sint Liborius  Theorie mediawijsheid  Leerlijn.
Projectwijzer 8/9 H5 Webcare Middenkader Engineering.
Games en Burgerschap Joyce Neys, MSc Erasmus Universiteit Rotterdam
Theresialyceum. OriëntatieTheorievormingOntwerpplanExperimentVerwerkingRapportagePresentatie Onderzoekscyclus Theorievorming.
Interkerkelijke werkgroep AZC Almere.. Betrokkenheid van kerken in de samenleving Christenen actief Zorg voor de samenleving De samenleving dat zijn WIJ.
SeniorWeb helpt senioren digitaal bij te blijven Elisabeth Weinberger.
Jongeren en informatieverwerking. Informatie en de ‘generatie Einstein ‘ Een hardnekkige misvatting: Jongeren zijn voldoende ict-vaardig want ze zijn.
MEDIAOPVOEDING. 1. EEN NIEUW LEERPLAN zie blz. 5 Mediamaatschappij Beleidsdiscours rond mediawijsheid/ geletterdheid/digitale kloof Mediageneratie van.
1 (Ped)agogiek Hoorcollege 3 Jennifer de Vries-Aydogdu med.hro.nl/vrije.
SPH voltijd Ethiek 2: Verantwoording Werkcollege 7 kwartaal 3: Visiestukken, beroepscode en competentieprofiel SPH Corstin Dieterich L
‘’ KERNTAAK 2.1 ‘’ Namen:Güler Kim Bernadette Kitty.
Coping Scholing NAH i.s.m. Hilverzorg. Coping  Uit het Engels ‘to cope with’  omgaan met…  De manier waarop iemand met stress, problemen en veranderingen.
EEN KIJK OP ICT IN HET BASISONDERWIJS “Zij wilde de wereld zien, hij installeerde Google Earth”
Nintes Jan Willem Weck directeur-generaal voor de Algemene Bestuursdienst.
John Hanswijk Theater Paars | 29 januari 2015 Mediawijs met Digiveiligheid en Social Media (VO & MBO)
SLO ● nationaal expertisecentrum leerplanontwikkeling Computational Thinking in het curriculum Utrecht, 25 mei 2016 Allard Strijker.
Samenwerken en communicatie Hoofdstuk 4 21e-eeuwse vaardigheden.
Social media en pubers…. ff kennismaken Michiel Trompetter Nationaal MediaCoach Docent voortgezet onderwijs Vader van 4 kinderen (7, 11, 15 en 20 jaar).
MEDIAWIJSHEID IS MEER DAN MEDIAGEBRUIK
De openbare bibliotheek als huis van de mediawijsheid in 2027
Doelen realiseren met media
Embedded Librarianship
Wat is jeugdwelzijnswerk?
Resultaatgericht Samenwerken
ViaVia Info-presentatie
Sport Werkt!.
Integraal sociaal werk
Coping.
Loopbaan oriëntatie en begeleiding (SLB)
MEDIAWIJSHEID IS MEER DAN MEDIAGEBRUIK
Weerbaarheid Ietske Siemann GZ psycholoog Radboudumc.
Computational thinking != Programmeren != Coderen
Samenwerken en communicatie
JEUGDzorg - voor wie?.
Digitale geletterdheid
MEDIAOPVOEDING Leerplan media tonen Inspirerende gedachte
Transcript van de presentatie:

Mediawijsheid

Lesinhoud Inleiding Definitie mediawijsheid Mediawijsheidcirkel Onderdelen mediawijsheidcirkel Slot

Staat dit ons ook te wachten?

Mediawijsheid is… Het geheel van kennis, vaardigheden en mentaliteit waarmee burgers zich bewust, kritisch en actief kunnen bewegen in een complexe, veranderlijke en fundamenteel gemediatiseerde wereld.

Mediawijsheidcirkel

Onderdelen mediawijsheidcirkel onderdeel cirkel Vaardigheden Techniek Instrumentele vaardigheden Analyse Structurele vaardigheden Creativiteit Strategische vaardigheden Reflectie Expressieve en reflectieve vaardigheden

Techniek Instrumentele vaardigheden: ‘knoppenkennis’ Computergebruik Het ontwikkelen van deze vaardigheden  de sociale contacten Eigen netwerk  hulp of advies

Analyse Structurele vaardigheden: Wegwijs op het internet en informatie verwerken Het internet ≠ een boek Losse delen informatie betrouwbaar ?

Creativiteit Strategische vaardigheden: de informatie creatief kan implementeren

Reflectie Expressieve en reflectieve vaardigheden: De combinatie van bovenstaande factoren bekijken

Wees bewust, actief & kritisch!