Zaakgericht Werken.

Slides:



Advertisements
Verwante presentaties
10 tips over ondernemersdienstverlening voor gemeenten.
Advertisements

Exxellence Group Maarten van der Hoek.
Ontdek het nieuwe werken voor klant en bestuur via een integraal zaaksysteem 17 november 2011 Rob van Agteren.
SMQ (BAG-WOZ) Relatiedag Afstemming BAG-WOZ
Workshop 6: Multichanneling
Digitale dienstverlening
DIGI-PLU Procesgericht digitaliseren en elektronische overheid
Scoren met eHerkenning. - Waarom wij aansluiten op eHerkenning? - Zoetermeerse aanpak aansluiting eHerkenning? - Hoe geïmplementeerd? - Stand van vandaag.
Presentatie commissie bestuur en werk van 22 mei Stand van zaken vormen klantcontactcentrum.
GFO-Zaken Corné Dekker, informatie-architect e-government
met vallen en opstaan naar een mid-office
Toekomstige ontwikkelingen ten aanzien van de dienstverlening naar onze inwoners; Antwoord© en een klantcontactcentrum Jan Westen (afdelingsmanager) Annemarieke.
Zaakgericht werken in samenhang
© 2006 Consilience B.V.1. 2 E-Dienstverlening in de praktijk Noordwijk, 5 september 2006 K.P.Majoor Adviseur Consilience B.V.
Gemeentelijke implementatie GFO Zaken
Nationaal Uitvoeringsprogramma Dienstverlening en e-overheid Burger en bedrijf centraal.
Open Text - Unisys gebruikersdag 19 november 2007
Klantgericht werken, Kanalen in balans
BKWI en Suwi-net 24 mei 2007 Alexander Hielkema en Jan Jongenelen
Informatieplan Ambities en Aanpak
Pilot gebruik RSGB op landelijke schaal:
E-Government Architectuur Dordrecht Eén loket voor burgers
DMS & RMA op basis van SharePoint
25 januari 2008Naam van de Spreker Wat is het....en wat levert het u op.
Presentatie gemeente Veere Rob van der Zwaag
Samen werken aan betere dienstverlening VERA gebruikersdag Leuven 14 september 2007.
© Kars cum suis bv Benchmarking publiekszaken Workshop Procesmanagement 7 februari 2007.
Benchmark september 2006 Michal Kleinhans Christel Koman
Het beïnvloeden van succes
E-Team 2006 Vergunningverlening & Handhaving De keten gedigitaliseerd E-government innovatie Andere Overheid V&HV&H Mark Voogd, Ton Mol, Leo de Jong 6.
E-Government Innovatie met ICT Antilianen Mark Voogd April 2006.
E-Team 2003 E-Government Dordrecht Mark Voogd, programma-manager e-government Corné Dekker, informatie-architect e-government Information Retrieval Day.
Het van innovatie Gemeente Dordrecht Henk Wesseling & Mark Voogd PMO Amsterdam 2003.
E-Government Papier De Implementatie Fase AD 28 Februari Mark Voogd.
Web Intake Systeem een uniek gemeentelijk project.
E-Team 2004 de midoffice binnen de e-goverment architectuur Corné Dekker, informatie-architect e-government Overheid & ICT, 29 april 2004.
Multichannel Management Visie Werkpleinen
UDEN geeft excellent Antwoord© met kanaalsturing door te Verbreden Professionaliseren Coördineren.
1 1 ZO ZEIST Bouwen aan Brieven november Doelen Programma Dienstverlening aansluiten wensen en behoeften klant voldoen aan wettelijke eisen denken.
1 1 ZO ZEIST Bouwen aan Brieven Juni Programma Welkomstwoord Dennis Vork (Afdelingsmanager Publiek & Dienstverlening) ‘De.
1 Dienst Hoe verder na 23 dingen?
Zaakgericht werken. Stelt de burger centraal Veel processen hebben betrekking op meer dan één afdeling en moeten organisatiebreed afgehandeld worden.
Medewerkers portal/ KCC4all t. o. v
KCC4ALL.
Enterprise Document Management Fase
Winstpakkers en vraagbundeling
VDP Congres december 2014.
Ridderkerk, drie jaar later VIAG congres, 4-6 nov 2007 De verkokering ten einde? Hart van Holland, Nijkerk René Hoogendoorn.
One stop shop: KCC Almere
Pagina 1 Organisaties in verschillende vormen. Pagina 2.
Rob van de Velde, Geonovum Geeft GIDEON de samenhang die nodig is voor samenwerken ? Doelmonitoring GIDEON, 14 oktober 2009.
Standaard PreFill eFormulieren met SIMgroep en Centric; dienstverlening aan burgers en bedrijven op een hoger niveau 22 sept 2015.
eDienst architectuur Snijvlak bedrijfsprocessen en ICT
FLOWer is… Case Handling Proces management zonodig tot op het bot
Sepideh Naiemasa Accountmanager MKB Sepideh Naiemasa Accountmanager MKB.
Concept beleidsvisie Informatie Management Gemeente Delft 2012 – 2016 SLIM SAMEN WERKEN, SAMEN SLIMME KEUZES MAKEN.
SAMENHANG DOOR SAMENWERKING VOOR SAMENLEVING Wijnand van Lieshout, EGEM-i adviseur.
Door de bomen het bos weer zien Henk Post Bedrijfsanalist ISZF November 2005.
Dienstverlening 2010 – Agenda Ontwikkelingen en de opgaven voor (5 beloften aan de burger) De stand van zaken in Dordrecht.
‘Kanalen in Balans’ - multichannelmanagement bij overheidsorganisaties 
DE UT EN JOIN LISA Business Information Management & Recordmanagement Petra de JongeDecos- 1.
1 11 februari 2008 Informatiebijeenkomst jaarstukken 2007 Presentatie ICT Brede commissie 13 januari 2014.
ICT plan 4 september i-NUP I-NUP bouwt voort op het NUP, het Nationaal Uitvoeringsprogramma Dienstverlening en e-overheid. Aan dit programma lag.
Vraaggerichte dienstverlening Nuth Wat hebben we gedaan: Ambtelijk op MT-niveau intentie uitgesproken: “we gaan voor de beschreven doelstellingen in de.
Een kwestie van kiezen 1Zaakgericht Werken - een kwestie van kiezen.
Stand van zaken organisatieontwikkeling Voorbereidende raadsvergadering 7 december 2011.
Themamiddag RGBZ en archivering Utrecht, 7 februari 2017
Webcare en ZGW Dimpact 10 jaar! Frank Bruijninckx 17 november 2016.
Rogier Kleinekoort 8 november 2005
De Digitale Overheid, Open Data en Omgevingswet
Transcript van de presentatie:

Zaakgericht Werken

Alle informatie op 1 plaats Meer kunnen met bekende gegevens De elementen van Zaakgericht Werken Alle informatie op 1 plaats Organiseren rondom papier? Organiseren rondom informatie! Meer kunnen met bekende gegevens

Samenhangende dienstverlening bieden De elementen van Zaakgericht Werken Samenhangende dienstverlening bieden Plannen van het proces Samenvoegen van het resultaat Gelijktijdige afstemming en behandeling

Voortgangsinformatie Burger altijd op de hoogte De elementen van Zaakgericht Werken Voortgangsinformatie Burger altijd op de hoogte

Sturen op resultaat Manager ‘in control’ De elementen van Zaakgericht Werken Sturen op resultaat Manager ‘in control’

De Ontwikkeling van Zaakgericht Werken Persoonlijke afhandeling Procesgericht In organisatie Zaakgerichte collaboratie Zaak is dossier Zaak is proces Zaak is Prestatie in keten Ontwikkeling van Zaakgericht Werken Ontwikkeling van de Zaak I V VERVOLG ALGEMEEN

Samenwerkings-omgeving De Noodzaak van Zaaksysteem én Collaboratie Front Office Organisatie Internet CMS Telefoon KCC Post Intake Balie Email Zaaksysteem Kennisbank Samenwerkings-omgeving Collaboratie / Het Nieuwe Werken Back Office Organisatie

Van 700 naar 4500 produkten en diensten van de gehele overheid De Gemeente: het loket voor de Overheid Front Office Organisatie Internet CMS Telefoon KCC Post Intake Balie Email Zaaksysteem Kennisbank Samenwerkings-omgeving Collaboratie / Het Nieuwe Werken Gemeente Belasting dienst UWV Waterschap Sociale VerzekeringsBank RDW DUO (IB-Groep) Kadaster Back Office Organisaties Van 700 naar 4500 produkten en diensten van de gehele overheid

Effectiviteit Digitale Overheid Er is een ‘Beter’ zaaksysteem mogelijk … Zaaksysteem + Collaboratie Effectiviteit Digitale Overheid Het ‘Beste’ Zaaksysteem Jaar 2010 2011 2012 2013

Samenwerkings-omgeving Burgers & Bedrijven De Gemeente 2.0 Internet CMS Telefoon KCC Balie Email Post Intake SMS Chat Verwijs- Index Risico- Jongeren Samenwerkings-omgeving Collaboratie / Het Nieuwe Werken FrontOffice Kanalen GBA WABO MidOffice Bouwstenen RNI Klant Kennis Product Kennis Intelligente Formulieren Workflow Zaken Magazijn Document Management Digitaal Klantdossier W&I Basisregistraties Ketenapplicaties NHR ------ BAG Applicatie Services ? Back Office Applicaties TOPO Gemeentelijke Service Bus GBKN Werkplek 2.0 Medewerkers

Centraal staat tot doel om een Portaal te ontwikkelen waarin: Ontwikkelen Zaakgerichte Collaboratie In het voorjaar van 2011 wordt met geïnteresseerde gemeenten een workshop gehouden waarin Zaakgerichte Collaboratie centraal staat. Centraal staat tot doel om een Portaal te ontwikkelen waarin: Kennis uitgewisseld wordt Zaken (ketenbreed) worden afgehandeld Social Media zijn geïntegreerd Aangesloten wordt op alle denkbare voorzieningen van de overheid Vervolgens inrichtingen van pilots bij gemeenten om ontwikkelingen uit te proberen en te verbeteren.

Management Consultant Inter Access 06 - 49 38 83 46 Meer weten? Gerben van der Heide Management Consultant Inter Access 06 - 49 38 83 46 www.twitter.com/gerbenvdheide gerben.van.der.heide@interaccess.nl