Zaakgericht Werken
Alle informatie op 1 plaats Meer kunnen met bekende gegevens De elementen van Zaakgericht Werken Alle informatie op 1 plaats Organiseren rondom papier? Organiseren rondom informatie! Meer kunnen met bekende gegevens
Samenhangende dienstverlening bieden De elementen van Zaakgericht Werken Samenhangende dienstverlening bieden Plannen van het proces Samenvoegen van het resultaat Gelijktijdige afstemming en behandeling
Voortgangsinformatie Burger altijd op de hoogte De elementen van Zaakgericht Werken Voortgangsinformatie Burger altijd op de hoogte
Sturen op resultaat Manager ‘in control’ De elementen van Zaakgericht Werken Sturen op resultaat Manager ‘in control’
De Ontwikkeling van Zaakgericht Werken Persoonlijke afhandeling Procesgericht In organisatie Zaakgerichte collaboratie Zaak is dossier Zaak is proces Zaak is Prestatie in keten Ontwikkeling van Zaakgericht Werken Ontwikkeling van de Zaak I V VERVOLG ALGEMEEN
Samenwerkings-omgeving De Noodzaak van Zaaksysteem én Collaboratie Front Office Organisatie Internet CMS Telefoon KCC Post Intake Balie Email Zaaksysteem Kennisbank Samenwerkings-omgeving Collaboratie / Het Nieuwe Werken Back Office Organisatie
Van 700 naar 4500 produkten en diensten van de gehele overheid De Gemeente: het loket voor de Overheid Front Office Organisatie Internet CMS Telefoon KCC Post Intake Balie Email Zaaksysteem Kennisbank Samenwerkings-omgeving Collaboratie / Het Nieuwe Werken Gemeente Belasting dienst UWV Waterschap Sociale VerzekeringsBank RDW DUO (IB-Groep) Kadaster Back Office Organisaties Van 700 naar 4500 produkten en diensten van de gehele overheid
Effectiviteit Digitale Overheid Er is een ‘Beter’ zaaksysteem mogelijk … Zaaksysteem + Collaboratie Effectiviteit Digitale Overheid Het ‘Beste’ Zaaksysteem Jaar 2010 2011 2012 2013
Samenwerkings-omgeving Burgers & Bedrijven De Gemeente 2.0 Internet CMS Telefoon KCC Balie Email Post Intake SMS Chat Verwijs- Index Risico- Jongeren Samenwerkings-omgeving Collaboratie / Het Nieuwe Werken FrontOffice Kanalen GBA WABO MidOffice Bouwstenen RNI Klant Kennis Product Kennis Intelligente Formulieren Workflow Zaken Magazijn Document Management Digitaal Klantdossier W&I Basisregistraties Ketenapplicaties NHR ------ BAG Applicatie Services ? Back Office Applicaties TOPO Gemeentelijke Service Bus GBKN Werkplek 2.0 Medewerkers
Centraal staat tot doel om een Portaal te ontwikkelen waarin: Ontwikkelen Zaakgerichte Collaboratie In het voorjaar van 2011 wordt met geïnteresseerde gemeenten een workshop gehouden waarin Zaakgerichte Collaboratie centraal staat. Centraal staat tot doel om een Portaal te ontwikkelen waarin: Kennis uitgewisseld wordt Zaken (ketenbreed) worden afgehandeld Social Media zijn geïntegreerd Aangesloten wordt op alle denkbare voorzieningen van de overheid Vervolgens inrichtingen van pilots bij gemeenten om ontwikkelingen uit te proberen en te verbeteren.
Management Consultant Inter Access 06 - 49 38 83 46 Meer weten? Gerben van der Heide Management Consultant Inter Access 06 - 49 38 83 46 www.twitter.com/gerbenvdheide gerben.van.der.heide@interaccess.nl