Internet Annemarie Havinga, Robert Kamminga

Slides:



Advertisements
Verwante presentaties
Informatie over voeding zoeken en bespreken
Advertisements

sociale media: de nieuwe realiteit
RECLAME OP INTERNET ASCC Clubmiddag 15 april 2014.
Estro Educatie / 13 januari 2012 / 1 Talking about my generation.
Verborgen vormen van pesten
Internet fun & veilig! titeldia.
Wegwijs in social media land
Eigen reactie Door het uitvoeren van deze p-taak heb ik meer inzicht in de leef- en belevingswereld van jongeren gekregen. Je doet onderzoek naar een gebied.
Sociale Netwerksites Summerschool Social Media – Augustus 2010.
Jongeren, internet en seksualiteit
Internet Annemarie Havinga, Robert Kamminga
‘Groot ICT project’ Een leerlijn mediawijsheid.
Themabijeenkomst Pesten
“Zonder taal geen verhaal” .
Het klaslokaal 2.0.
Privacy & Social media – Job Vos 13 februari 2013
Topic 1: Social Media Innovative Generations © Innovative Generations.
SPREEKBEURT 3de LEERJAAR
IN DE KLAS Willemijn Gortworst
Ouderavond Veilig Internetgebruik, thuis en op school!
Wist u dat … Meer dan 10% van de jongeren in het voortgezet onderwijs drugs gebruikt? Er meer dan 74% van de kinderen onder de 16 jaar alcohol heeft.
COV Antwerpen 6 oktober Broechem
Social Media en Internet “webweerbaarheid”
Marketing & Communicatie Barry Jung & Alexander van der Mije.
Computerverslaving.
Internet fun & veilig!. Wie zijn we? Naam Wij werken voor Microsoft Insert your picture here.
Kinderen vinden internet geweldig!
Bewegen in het Praktijkonderwijs Embedded Fitness Gaming, entertainment en fitness in één concept Carla Scholten, directeur
Enquête.
2011 International Year of Chemistry Het bestuur van het departement Scheikunde laat een scheikunde game ontwikkelen voor 2011 International Year of Chemistry.
1 Social Media in de klas Film gebruik social media onderwijs 18 januari 2011.
Communicatie Silke en Mireille.
Uw kind en drinken, roken, blowen en gamen; Opvoedingstips.
Voorlichting Internet klas 1
Uw kind roken, drinken, en blowen. U kunt er iets aan doen!
Stichting Visible Results
Grip op IT.
Presentatie Socialbesitas Hogeschool VHL
Chatten. Chatten Inleiding chatten Wat is chatten? De geschiedenis Voor- en nadelen Educatief of recreatief? Wat vinden jongeren ervan? Wat vinden.
Compulsief internetgebruik
@tweetkliniek.
Ouderavond over pesten in het voortgezet onderwijs
Agenda Informatie over pesten Wat doen kinderen online?
Alcohol, roken en opvoeding
PESTEN JULIANASCHOOL.
(Voor)lezen is leuk!.
Ouderavond WEERBAARHEID IN DE DIGITALE WERELD Personal Support Jongeren- en gezinscoaching Voorlichting.
Cyberpesten Femke Van Bockstaele. SOORTEN  Direct pesten  Indirect pesten.
Jongeren en de digitale wereld. Halt Halt levert een bijdrage aan het voorkomen en bestrijden van jeugdcriminaliteit door middel van: De Halt-straf. Voorlichtingen.
Stichting School & Veiligheid ondersteunt scholen bij het bevorderen van een sociaal veilig klimaat.
John Hanswijk Theater Paars | 29 januari 2015 Mediawijs met Digiveiligheid en Social Media (VO & MBO)
Veilig Online. Wat als Facebook een dag niet werkte?
Stichting School & Veiligheid ondersteunt scholen bij het bevorderen van een sociaal veilig klimaat. Ouderavond over pesten in.
Netwerkmarketing Hoe vindt je nieuwe klanten? In deze training 1.Je 100+ lijst 2.Je dagelijkse bezigheden 3.Verandering van denken.
Aanwijzingen voor een bezinning in kleine of grote kring.
TEST JE LEEFSTIJL DOOR JEFFREY VAN OOIJEN MV2A. BEELDSCHERMGEDRAG Mijn persoonlijke score met beeldschermgedrag was ROOD Ik heb aangegeven dat ik meer.
Ouderavond klas 1  Inleiding  Rol ouders  Digitale wereld  Internetgedrag  Beren en valkuilen  Tips  Vragen.
Social media en pubers…. ff kennismaken Michiel Trompetter Nationaal MediaCoach Docent voortgezet onderwijs Vader van 4 kinderen (7, 11, 15 en 20 jaar).
Ouderavond over pesten op de basisschool
Ouderavond over pesten in het voortgezet onderwijs
Social Media.
Sociale media omdat wij met dit project bezig zijn moeten we hier eerst een werkstuk over maken en daarna een PowerPoint over maken aan de hand van dit.
Sociale media Gemaakt door: latoya van hoogenhuizen Docent:E.louisse
Tactus Verslavingszorg
Sociale Media.
Social media Door: Eloise Post Docent: E. Louisse
Sociale Media Naam: Sara Camara School: Grotius College Klas: J1A
Michael Expoo – 8 juni 2018.
Pubers en sociale media
Transcript van de presentatie:

Internet Annemarie Havinga, Robert Kamminga Mariëlle Klasens, Mare de Koning en Baukje Ypenga

Algemene gegevens Eerste boodschap op 29 oktober 1969 2008 - 80% van de 16+ bevolking gebruikt internet 2009 – Internetgebruik jongeren groter dan televisiegebruik 2011 - 94% huishoudens heeft toegang tot internet Maar ook: Cyberpesten Fraude, kwaliteitsvermindering, verloedering van taal Sociale media Bibliotheek bezoek loopt terug

Vormen Beledigen, bedreigen of roddelen Inbreken in mailbox of chatprogramma Foto’s Bezemen Gegevens van iemand Haatprofielen Happy slapping

Tips voor docenten Interesse tonen Spreekbeurt Oplossing van Leerlingen Rechten en plichten Niet iedereen is wie die zegt dat die is Zelf leren Tips voor leerlingen

Strafbaar Bedreiging Hacken van account Vernieling van computergegevens Portretrecht

Verloedering van Nederlandse taal Subjectieve opvatting Jongeren lenen woorden uit andere talen Opleidingsniveau? Moeten we terughoudender worden in het lesgeven in buitenlandse talen?

Kwaliteit informatie Kwaliteit gaat wél vooruit Scholen bieden ondersteuning Lange termijn project

Betrouwbaarheid Primair of secundair Checklist Verschilt per site Ga uit van het CBS

Fraude Plagiaat

Social media Aantal keerzijdes: Privacy Onpersoonlijk

Gevaarlijk Elk moment 14,6 miljoen kinderen onder 17 jaar online Chatrooms http://criminaliteitswijzer.ning.com/profiles/blogs/trust-als-voorlichting-over-pedofielen-amp-loverboys Voorlichting – scholen? Reader’s Digest promoot online alarmknop tegen internet-pedofielen

Gameverslaving 10/05/2011 – Erasmus Medisch centrum maakt onderzoeksresultaten bekend 12.000 gameverslaafde jongeren – gemiddeld 8 uur per dag

Herkenningspunten Een gameverslaafde: Wil/kan haast niet achter de computer vandaan komen Raffelt dagelijkse noodzakelijke bezigheden af Maakt veel gebruik van energievolle consumpties Heeft constant de behoefte om te gamen Beleeft meer plezier aan gamen dan aan andere activiteiten Denkt en praat vaak over gamen

Gebruikt games om negatieve stemming kwijt te raken Liegt over de tijdsbesteding aan het gamen Wordt ongelukkig of geïrriteerd wanneer er niet gespeeld kan worden of wanneer een game wordt stopgezet Heeft slaaptekort Besteed meer tijd aan gamen dan aan familie en vrienden Praat gamegebruik goed Gebruikt andere mediabronnen om informatie te verzamelen over games

Gevolgen Overgewicht (slecht eten en drinken + geen beweging) Vermoeide, droge of geïrriteerde ogen Migraine/hoofdpijn Rugpijn RSI – Repetitive Strain Injury Sociale isolatie Schoolwerk en tijd met familie lijdt eronder