11-6-2009Pieters Marketing Advies 1 Brand Positioning Statement Pieters Marketing Advies Henk Pieters Amersfoort, september 2009.

Slides:



Advertisements
Verwante presentaties
Ondernemen in de fysiotherapie is oorlog
Advertisements

Groot Composiet II Houtkoolschets Europa investeert in uw toekomst uit het Europese fonds voor regionale ontwikkeling II.
Hoe ontstond dit initiatief ?
Ontwikkeling van het Netwerk Naamkunde
“Hoe kom ik aan klanten?”
Menselijk kapitaal van uw onderneming
Ondernemen in de praktijk
Strategische vernieuwing door propositieontwikkeling
Bedrijfspresentatie Promavise
De kracht van SBA Business Solutions Vanuit een oplossingsgerichte gedachte, waarbij de klant altijd centraal staat, koppelen wij innovatieve producten.
PlattelandsCafé 15 mei Welkom door Teunis Jacob Slob.
HR Beleid Nathalie Slechte
Een startersgids voor innovatie
Menselijk kapitaal van uw onderneming
De kracht van SBA Business Solutions Vanuit een oplossingsgerichte gedachte, waarbij de klant altijd centraal staat, koppelen wij innovatieve producten.
Wat kunnen wij voor uw organisatie betekenen ? Even voorstellen
Ondernemen na je studie!
De kracht van SBA Business Solutions Vanuit een oplossingsgerichte gedachte, waarbij de klant altijd centraal staat, koppelen wij innovatieve producten.
De kracht van SBA Business Solutions Vanuit een oplossingsgerichte gedachte, waarbij de klant altijd centraal staat, koppelen wij innovatieve producten.
Business Marketing Management© 2008 Noordhoff Uitgevers bvBusiness Marketing Management© 2008 Noordhoff Uitgevers bv.
Multichannel Management Visie Werkpleinen
Samenwerking in het sociale domein ‘ over bestuurlijk lef en ambtelijke onrust in de regio’ Debat "De Sociale Gemeente" Dick van Maanen.
Marketing 1.1 Introductie 12 november Marketing Wat is marketing? Schrijf voor jezelf 5 kernwoorden op die te maken hebben met marketing.
CREATIVE MARKETING WC 4, jaar 2, Herfst 2009 Brand management en pitchen Groepsopdracht Auteur: Ayman van Bregt Docent: Toine Nagel.
Steeds Vaardiger: Marketing&Communicatie VWC conferentie 7 oktober 2008.
De Marketingroute In vijf stappen naar succes. Thema marketing leeft bij veel ondernemers Project De ToekomstBedrijven: 1281 termen COMMERCIEEL bij 774.
CREATIVE MARKETING WC 8, jaar 2, Herfst 2008 Projectles: Brand management en pitchen Auteur: xxxxx.
Europalaan 24 | 6199 AB Maastricht-Airport | T | www
1 1 ZO ZEIST Bouwen aan Brieven november Doelen Programma Dienstverlening aansluiten wensen en behoeften klant voldoen aan wettelijke eisen denken.
1 1 ZO ZEIST Bouwen aan Brieven Juni Programma Welkomstwoord Dennis Vork (Afdelingsmanager Publiek & Dienstverlening) ‘De.
Welkom bij Pyoen Specialisatie in strategie ontwikkeling en communicatieaanpak Verbindt organisatiebeleid en de communicatiestrategie Praktische vertaling.
The Quality Businesses Network Ruud Vlek en Kees van Oosterhout.
BEDRIJVENSAFARI Woensdag 11 November ARA Het bedrijf Ongeveer 35 jaar geleden opgericht 70 communicatiespecialisten 3 afdelingen - ARA M/V -> Arbeidsmarkcommunicatie.
NulNu Manifestatie: Congres HAN 8 oktober 2014
Van werk naar werk trajecten
Producten & Werkprocessen
1 De businesscase: een belangrijke stap op weg naar een KlantContactCentrum Doret Boonstra Intern adviseur.
Nike Supply Chain Management
4. Online strategie Internet scorecard
Wanneer doet een bedrijf het goed online?
Steven van Belleghem. - Inspirator bij B-Conversational - Frequente spreker op congressen en binnen bedrijven. - Business coach en geeft advies omtrent.
© Copyright 2015 Nicodem & Company – Flexibiliteit van organisaties blijft achter op de markt- en technologische ontwikkelingen / sheet 1 Flexibiliteit.
DMK – week 2.
Workshop sponsoring Delft voor Elkaar
Bedrijfsnaam Bedrijfsplan. Missie Vertel hier jouw missie op lange termijn. Probeer woorden te gebruiken die nadruk leggen op de groei van jouw bedrijf.
SKILLS KWARTAAL 4 Kwartaal 4 les 1. Indeling kwartaal 4 WeekInhoud les Week 1Canvas business model en oefenen Week 2Theorie over schrijven technisch paper.
Marketing voor de IPRO: wat brengt de toekomst?. 10 STELLINGEN.
{ Bedrijfsnaam Bedrijfsplan.  Vertel hier jouw missie op lange termijn.  Probeer woorden te gebruiken die nadruk leggen op de groei van jouw bedrijf.
Marketing voor Starters HOOGEVEEN, 2 DECEMBER 2010 Welkom! 1.
IBN de basis voor groei Presentatie Commissie Inwonerszaken gemeente Boxmeer 29 augustus 2013 Ed de Leeuw - algemeen directeur IBN.
DOOR! & SIEN Inspiratiesessie culturele veld CantaYoung ervaringen Toon Peerboom 30 januari 2016 ECI Cultuurfabriek Roermond.
Marketing voor Starters GRONINGEN, 9 NOVEMBER 2011 Welkom! 1.
Syntens als duurzame verbinder in de bouw Workshop MVO Kies je MVO kleur Hans Lievense.
Matching ideals stichting laluz & logo IO invoegen!! Contactgegevens account manager.
Winkelen 3.0 Hoofdstuk 7 Vandaag begint de toekomst.
Een groep maatschappelijke organisaties hebben samen met het Rijk de handen ineen geslagen om waar mogelijk versnelling te realiseren Deze ‘RACE’ coalitie.
Marcom Triple Helix FoodValley
Open convenant aanpak PIANOo-congres 2017
Visieontwikkeling Les
Dialogue Marketing
CIO 3.0: een gemeentelijk perspectief op de digitale transformatie
Presentatie bedrijfsplan
Bedrijfseconomie, Ondernemerschap en Financiële Zelfredzaamheid
Presentatie van ondernemingsplan
Presentatie van ondernemingsplan
Bedrijfsidentiteit & werving personeel
Bedrijfsnaam Ondernemingsplan.
Wij zijn ‘One PPG’ Ons doel We protect and beautify the world
Doelen, verlangens, behoeftes en drijfveren
Nederland Filantropieland
Transcript van de presentatie:

Pieters Marketing Advies 1 Brand Positioning Statement Pieters Marketing Advies Henk Pieters Amersfoort, september 2009

Pieters Marketing Advies Corporate story Pieters Marketing Advies is opgericht op 1 juli Na ruim 12 jaar in loondienst gebikkeld te hebben, werd het tijd voor de volgende stap, het ondernemerschap lonkte. Waarom: Kijk in meerdere keukens Vrijheid van beslissingen Meer verdienen Belangrijkste Projecten van Pieters Marketing Advies: Ditzo (1,5 jaar) marketing propositie + klant contact center opzetten ING (1 jaar) projectmanagement integratie ING en Postbank Kleinere projecten zoals herpositioneringstraject bij aantal MKB bedrijven, marketing plan voor werving en selectie bureau, workshops en presentaties op marketing en klantcontact gebied.

Pieters Marketing Advies Visie&Missie Visie Succesvolle organisaties die in de toekomst het verschil willen maken, werken voor en samen met de klant. De klant staat altijd centraal in alle activiteiten van de organisatie. “Je moet niet uitgaan van geld verdienen, maar van een behoefte van de consument.” Innovaties die baanbrekend zijn, gaan dan ook uit van het centraal stellen van de klant en zorgen voor het doorbreken van bestaande conventies, dit levert nieuwe businessmodellen op. Marketing begint met alle contacten en ervaringen die een klant heeft met een bedrijf. Klantenservice is dus de basis van marketing en voor het bouwen van het merk. Een succesvol merk laat zijn merkwaarden terugkomen in alle klantcontacten. Internet is zeer belangrijk als leidend kanaal in de toekomst. Missie Organisaties klantgerichter maken en helpen de klant weer centraal te stellen:  Ontwikkelen en initiëren van nieuwe business modellen en concepten  Bestaande organisatie klantgerichter maken. Doel Het realiseren van product en dienst innovaties/verbeteringen die authentiek, klantgericht en succesvol zijn. Projecten Initiëren, uitvoeren en begeleiden van marketing projecten die uitgaan van daadwerkelijke klantbehoefte, waarbij bestaande conventies worden doorbroken. Kernwoorden hierbij zijn: marketing, innovatie, klantcontacten, internet als leidende kanaal.

Pieters Marketing Advies Markt Zelfstandige marketing en communicatie adviseurs met veel ervaring (>15 jaar) Geen beperking in branches wel ervaring in fmcg, telecom/internet en financiële dienstverlening

Pieters Marketing Advies Marketing Diensten Merkmanagement (branding,positionering, marketingcommunicatie) Innovatie (nieuwe concepten op de markt brengen) Klant centraal stellen en klantcontact inrichten (ondersteunend aan merkwaarden) Multichannel marketing (kanaalsturing, klantinteractie)

Pieters Marketing Advies Doelgroep Opdrachtgevers/beslissers/eigenaren die marketingverandering willen realiseren binnen hun organisatie. Voorbeelden van verandering:  het ontwikkelen en introduceren van een innovatief product of dienst  centraal stellen van de klant in de organisatie en het inrichten van het bijbehorende klantcontact

Pieters Marketing Advies Ambitie Groeien als zelfstandige zonder personeel binnen het domein marketinginnovatie&klantcontact: Basis is free lance werkzaamheden 3 a 4 dagen in de week Terugkerende omzet realiseren, los van uurtarief. Dit door eigen concepten in de markt zetten (ei van columbus nog te vinden) en/of partnerships te creëren met anderen.

Pieters Marketing Advies MerkPersoonlijkheid Teamplayer Hoge betrokkenheid Betrouwbaar Pragmatisch (oplossingsgericht) Resultaat gericht Innemend Enthousiast/energiek Bevlogen/geïnspireerd Bouwer

Pieters Marketing Advies USP’s Brede Marketing ervaring in verschillende branches Denkt vanuit het perspectief van de klant Denkt creatief en onconventioneel Meer dan gebruikelijk betrokken bij behalen van resultaat

Pieters Marketing Advies Ondersteunend bewijs Bewezen succes in praktijk(Scarlet, Ditzo). Voorbeelden Scarlet en Ditzo:  Scarlet -> 1e met triple play propositie, marketing zeer succesvol  Ditzo -> nieuw on-line verzekeringsmodel, zeer succesvol in polissen Dit wordt uitgewerkt op de website door resultaten te laten zien (show cases), en klanten te laten spreken (referenties). Theoretische onderbouwing met juiste kennis. O.a. studie bedrijfseconomie met specialisatie marketing.

Pieters Marketing Advies Naamgeving/Merk Ik –Henk Pieters- ben zelf het merk. De bedrijfsnaam is Pieters Marketing Advies. Als zelfstandige zonder personeel kiezen opdrachtgevers specifiek voor mij persoonlijk. Mijn websites zijn pietersmarketingadvies.nl en henkpieters.nl

Pieters Marketing Advies Pay Off Pieters Marketing Advies Marketing&Innovatie&Klantcontact