Les 1: Level wattes? RTS FPS TPS Stealth/adventure RPG MMORPG Puzzle Adventure Platform Race Sport Etc… Multiplayer Single Player FFA TDM CTF KOTH.

Slides:



Advertisements
Verwante presentaties
Werkwoordspelling – persoonsvorm, onderwerp, t. t
Advertisements

INTERACTION DESIGN Week 3.
A road with hiccups team Quatsj. Inhoud Wie zijn team Quatsj Playreal Process Concepten Het einde Drakeneiland Process Concepten Te verwachten.
Compartimentensystemen samenvatting
Case5: No-Audio Game: from design document to first prototype Tom Ramakers Cmd gad 30/05/2012.
Ketenmanager & Innovatiemakelaar
Geschiedenis van de Film
Copyright met toestemming gebruikt van Stichting Licentie © 1996 Mercy/Vineyard Publishing 1/3 EVERY MOVE I MAKE (David Ruis) Every move I make, I make.
1/1/ / faculty of Computer Science eindhoven university of technology 5B040:Computerarchitectuur 2M200:Inleiding Computersystemen Sessie 8(2): Multi-processing.
Werkgroep video prototyping V1 blok 2 Maaike van Cruchten Bart-Jan Steerenberg b ‘FAKE IT ‘TILL YOU MAKE IT’
Projectmanagement Week 5 8 maart 2010
Compartimentensystemen samenvatting
Creatieve workshop Wiki: Scroll naar beneden: docentenpagina: Pia Terstroet.
Hoorcollege 14 Vijanden, excepties. Wat zit allemaal in een level? Startpositie van de speler Waterdruppels Tiles Vijanden Einde van het level Achtergronden.
The Architecture.  GameLoop  Opbouw  Verschillende Modules  Comminucatie  Tekenen.
Hovercraft Universe Groep 6: Dirk D., Kristof O., Nick D., Olivier B., Pieter-Jan P, Tobias V.B.
Topografie Gebruik deze powerpoint om: 1-Je topo-opdracht na te kijken. 2-De topo te oefenen. Zet dan eerst de cursor op de gevraagde plaats. Klik dan.
Hoofdstuk 19: Worlds contain Spaces. Organizing your Game Space Linear Grid Web Points in Space Divided Space.
Methods of Development. Never Google Shitpipe * with safe-search off.
Game design. Tweak regels pas altijd maar 1 waarde aan per keer Tenzij je precies weet wat alles doet en hoe het samen werkt.
#3Objecten. Schrijf in LOGO de pseudocode voor een figuur naar keuze (met iig een lus of conditie). Maak tevens een screenshot van het resultaat.
ADP Tussenopdracht: Horseman Student: Kaj Metz Richting: GAR Module: Design & Research Vak: Action Design Principles Docent: Karel Millenaar Datum:
Sunday, 03 August 2014 zondag 3 augustus 2014 Click Klik.
GO/NOGO RAPPORTERING Bij uitwerking van eender welke opdrachten.
Doel: persoonsvormen in de t.t.
Ronde 1: aan het werk gaan.
Woordvolgorde met woorden van tijd
Vervolg C Hogeschool van Utrecht / Institute for Computer, Communication and Media Technology 1 Onderwerpen voor vandaag GUI  command line redirection.
De wapens en voertuigen Wapens Speciale Wapens Voertuigen: Bruikbaar Niet bruikbaar.
Geld verdienen met trends
Les 3. Doelgroepen 1. 2 Richard Bartle defineerde vier gamer types - ♦ Achievers - ♠ Explorers - ♥ Socializers - ♣ Killers Wat voor gamer type ben jij?
Les 13 Presenteer jezelf (2) Leerjaar 1 Informatiekunde - Presentaties maken.
 Eerst gaan we het hebben over de Harddisk ( door Mike )  Dan gaan we het hebben over de scanner ( door Jeffrey )  Dan gaan we het hebben over de computer.
Informatie architectuur Opdracht 1 & 2 Sven Vening Student Nr Klas: V1CC2.
KUNST Onze eerste kunstles.
Nu maken en controleren, Alles inleveren
Rendement uit online.. Link naar nieuwe profibus website, staat nog niet echt live.
Taaltheorie en Taalverwerking Parsing Continued. Totnutoe: Top-Down-Parser.
EML en IMS Learning Design
Dick Dijkstra Azure Technical Specialist Microsoft
Marketing & Entrepreneurship Karen Sikkema Arjan Terpstra.
Computertechniek Hogeschool van Utrecht / Institute for Computer, Communication and Media Technology 1 C programmeren voor niet-C programmeurs les 2 definitie.
Ik zie… Ik zie… wat jij niet ziet
Media en Creativiteit 6 - Identiteit Hogeschool – Media aan de Maas Jaar 2 – Periode 2 – Les 5 Ik, wij en de rest Jij in het grotere geheel.
Rotterdamse Nieuwe / conceptpresentatie Team 1. DEBRIEFING CONCEPT // PLATFORM // DESIGN // INTERACTIE // NIEUWSWAARDE // MAATSCHAPPELIJKE WAARDE //
VOORBEREIDING LERENDE ORGANISATIE
VU Masterclass Game Development maart 2006 Masterclass Game Development Practicum Kin Hung Cheng.
Kom verder. Saxion. Minor Internet Marketing SEA | Les 5. Social Media II.
Les 7 Verantwoorden, legitimeren en professionaliseren.
Gamen. Het moet leuk blijven Vragen behandelen Interviews Artikels Documentaire Boek Instructiefilmpje Bart Hagenaars, Tim Nieuwdorp, Mark van Ostaijen,
Platform ‘Weert in Beweging’ Platform Weert in Beweging Iedereen gezond in beweging!
SPAANS Alles op een rijtje. Wat hebben we inmiddels gedaan? Woordenlijst gemaakt van min. 35 ‘dingen’( bioscoop, ziekenhuis etc) Eerst oefenen met willekeurige.
Project: Romy Bhoelai Furkan Öncü Datum: Klas: 4KB Eindproject
S/K/L 4.6 DIALOOG/OVERTUIGEN/OVERHALEN. WAT GAAN WE DEZE LES LEREN? 1.Wat een dialoog is. 2.Het verschil tussen overtuigen en overhalen 3.Strategie om.
Briant College H2 het onderwerp. Briant College H1 De persoonsvorm vinden en zinsdeelstrepen zetten Hoe vind je de pv? -zin vragend maken -de zin van.
1. Wat gaan we vandaag doen ?
Gameprogrammeren: Platform-games
Werkwoordspelling Doel: persoonsvormen in de t.t..
Cursus 1.1 Werken met Kaarten Klas 1 KGT Lesweek 4
Cursus 1.1 Werken met Kaarten Klas 1 BK Lesweek 2
Product Design & Engineering
H1 Media en communicatie
Coachtraining DOEN?! DAG 2
Framing: camera afstand
H2 het onderwerp.
Level 5 – Carrières met hoge impact
Intensieve begeleiding
Hoofdstuk Hoofdstuk 4 Elektriciteit Wat gaan we vandaag doen? Opening
Software Development fundamentals
Module 3: Zonering opdrachten Wageningen University& Research, 2019
Transcript van de presentatie:

Les 1: Level wattes?

RTS FPS TPS Stealth/adventure RPG MMORPG Puzzle Adventure Platform Race Sport Etc… Multiplayer Single Player FFA TDM CTF KOTH DOM DOTA Resource K/A Instance Etc.. CQB Short range Medium range Long range/sniper Stealth 1v1, 2v2, 3v3 etc Symmetrical non-symmetrical Linear Sandbox Track Etc.. Forest Canyons City Swamp Desert Mountains Fields Sea Office- building Sport arena Space Etc.. “Level design”

Dit niet zo veel

Dit weer.

En dit.

En deze.

Level Design Proces Stap 1: Het idee

Level Design Proces Stap 2: Uitwerken

Level Design Proces Stap 2,5: physical prototype

Level Design Proces Stap 3: De Block-up

Eindelijk.

Level Design Proces Stap 4: Itereren..

Level Designer zijn

Level Designer zijn in Nederland.

Verschil Game Designer En Level Designer

Game designers Bedenken doelen

Level Designers Maken mogelijk

Opdracht 1.Zoek een level uit die jij heel goed vindt. 2.Maak hier een screenshot van een stuk die veel verschillende onderdelen bevat. 3.Omcirkel en benoem deze onderdelen 4.Maak zo goed mogelijk een kaart van het level. 5.Neem dit volgende les mee.

Opdracht