Les voor groep 6 Geen instructietafel, want deze les is voor iedereen die niet precies meer weet hoe de staartdeling ook al weer ging en/of er meer van.

Slides:



Advertisements
Verwante presentaties
Werkwoordspelling – persoonsvorm, onderwerp, t. t
Advertisements

Een keersom uitrekenen… tafel van 5
“Ontwerp een eigen school” Leerarrangement KC Macht en Regels
Goedemorgen.
Vandaag hebben we het over :
Les 7 Deze les duurt 90 minuten
Ronde 1: aan het werk gaan.
Les voor groep 7 Pak je stoel en kom aan de instructietafel
Les voor groep 8 Pak je stoel en kom aan de instructietafel
Les voor groep 8 Voor de overige kinderen: Ronde 1 pak een kaart.
Les voor groep 7 Pak je stoel en kom aan de instructietafel
Portfolio
Hoe werkt een powerpoint?
Verhoudingstabel Er is een voorraad laxeermiddel. Die oplossing bevat 15% natriumsulfaat. Dit betekent: 15 gram per 100 mL oplossing. Kinderen krijgen.
De tafel van….
Nieuwsbegrip Doel van deze les:
Nieuwsbegrip Doel van deze les:
Doel: persoonsvormen in de t.t.
Goedemorgen.
Les voor groep 7 Pak je schrift en potlood en kom naar de instructietafel
Les 2 groep 7 leerdoel Je leert om de uitkomst van een som te schatten, zodat je snel en handig kan rekenen. Wat weet je hier al van? Waarom is het handig.
Les 4 groep 6 leerdoel: Je kunt cijferend optellen.
Les voor groep 8 Pak je stoel en kom aan de instructietafel
Goedemorgen.
Les voor groep 7 Geen instructietafel, want deze les is voor iedereen die niet precies meer weet hoe de staartdeling ook al weer ging en/of er meer van.
Goedemorgen.
Les voor groep 8 Pak je stoel en kom aan de instructietafel
Ronde 1: aan het werk gaan.
Les 2 groep 8 leerdoel: Je kunt werken met een verhoudingstabel.
Les voor groep 6 Pak je schrift en potlood en kom naar de instructietafel
Les 1 groep 7 2 leerdoelen: Doel 1:
Les 1 groep 6 leerdoel: Doel 1:
Les 1 groep 8 leerdoel: Inzicht hebben in de betekenis, plaats, structuur, waarde hele getallen en kommagetallen Wat weet je hier al van? Waarom is het.
Almere in vogelvlucht!. Doel v/d les? Voorkennis activeren over Almere/Flevoland.
Kwadratische vergelijkingen
Hoofdstuk 9 havo KWADRATEN EN LETTERS
Hoofdstuk 4: Statistiek
Wiskunde kan helpen begrijpen hoe de wereld in elkaar zit.
Werk met je schoudermaatje. Leg 12 kleurpotloden op tafel.
OFC28 mediawijsheid les 4.
Gemaakt voor alle leerlingen voor de basisklassen van het 3 e leerjaar.
@ allesvoorengels.nl. 1. Pak een lijntjesblaadje van mijn bureau 2. Zet de tafels uit elkaar 3. Leg dit op je tafel: - 2 zwarte / blauwe pennen - Leesboek.
Gecijferdheid les 1.4 Grootst gemene deler Kleinst gemene veelvoud
Studieloopbaancoaching Kwartaal 2 week 1
Drill Getaldictee 2 234, ,07 549, , ,
Shake Song Fort van de Verbeelding Bovenbouw Groep 7 en 8 (en soms ook groep 6)
Inhoud Optellen en aftrekken. Vermenigvuldigen en delen.
DKA4-model In 4 stappen naar het antwoord.. DKA4-model. Delen, keer antwoord op het 4 e getal. Teken een tabel De getallen die bij elkaar horen, onder.
Inhoud Breuken (optellen, aftrekken, vermenigvuldigen en delen).
/ \ S t a a r t d e l i n g e n * Level 1
Rob Goossens De Werkomschrijving.
Rob Goossens Het Werkplan.
Filmpje: e.com/watch?v=nEx pvLXap1U.
Significante cijfers Wetenschappelijke notatie
Kinderen effectief helpen met rekenen
Deze les Nabespreken toets
Cijferen 5de leerjaar.
Werkwoordspelling Doel: persoonsvormen in de t.t..
Goedemorgen.
Les 2: gegevens samenvatten
Hoofdstuk 10 Handig rekenen 2. Hoofdstuk 10 Handig rekenen 2.
Wiskunde Blok 5 les 17.
werkblad 1. van: …………………………..
Logboek & planners ..
De kommagetallen De kommagetallen De kommagetallen © Andre Snijers.
Kommagetallen vermenigvuldigen en delen
Landschappen en klimaten
Bewerkingen met natuurlijke getallen
Wat leer je allemaal op school?
Handig rekenen & rekenregels
Transcript van de presentatie:

Les voor groep 6 Geen instructietafel, want deze les is voor iedereen die niet precies meer weet hoe de staartdeling ook al weer ging en/of er meer van wil weten. Voor de overige kinderen: Ronde 1 pak een kaart

Ronde 2: korte vraagjes!

Les 7 groep 6 leerdoel Je leert cijferend delen met 1 getal door gebruik te maken van de staartdelingmethode (“papamamamethode”). Wat weet je hier al van? Waarom is het handig dat we dit leren? Wanneer ga je dit gebruiken?

Manieren die op onze rekenkaarten staan: Vergeet ook de wegdenkregel van de nullen niet bij de som 6000 : 20

7/147 \ Cijferend delen De staartdeling De deling schrijf je anders. In plaats van het deelteken (:) vóór de deler, zet je het deeltal nu tussen twee schuine streepjes en de deler ervóór. 147 : 7 schrijf je dus als ……. 7/147 \

Nu jij! Gebruik je “spiekbriefje”! 126 : 6 = 488 : 4 = 728 : 8 = 427 : 7 = 525 : 5 = 5 minuten. Klaar? Verzin zelf een paar sommen. Je mag ze gaandeweg “aanpassen” om de som op een heel getal te laten uitkomen.

Nabespreken

Evaluatie : Evaluatie: Is het doel gehaald? Waar moet je met deze opdracht rekening mee houden? Wat heb je geleerd? Wat ging er goed? Wat ging er niet zo goed? Vooruitblik: cijferend vermenigvuldigen met 1 cijfer