ICT-PORTFOLIO Teun Kaptein NHL 286958.

Slides:



Advertisements
Verwante presentaties
De nieuwe ICT-diamant Sociaal-ethische competenties
Advertisements

Zoektocht naar de didactiek van het digitale leren
Integraal onderwijs met ict
Anders evalueren Evalueren met portfolio ’ s Annemie Borremans, april 2005.
Kom verder. Saxion. Leergang digitale didactiek in een ICT rijke omgeving.
Digitaal Presenteren Publiek boeien Aandacht vasthouden s.
Werken met ICT in het onderwijs Annemie Borremans, april 2005.
‘Groot ICT project’ Een leerlijn mediawijsheid.
Internet OBS de Klimop Mediawijsheid. Mediawijsheid staat voor ‘het geheel van kennis, vaardigheden en mentaliteit waarmee burgers zich bewust, kritisch.
KENMERKEN VAN EEN STERK ICT-BELEID Jan Saveyn 5 maart 2007.
Henk te Ronde ICT coördinator CSV. Inleiding  Onderwijs concept “Levensecht leren” Meer zelfwerkzaamheid minder doceren Samenwerken van leerlingen Combinatie.
Nieuwe media in het onderwijs: wat brengt de toekomst. prof. dr
De echte ontdekker is niet degene die nieuwe landen vindt, maar degene die met nieuwe ogen kijkt.
Het Nederlandse onderwijs:
Leerlingen voorbereiden op een digitale samenleving: scholen en internet Els Kuiper (VU) en Monique Volman (VU/HAN)
Naam van de Auteur 7 januari 2008 Voorwaarden voor succesvol gebruik van de ELO H-P Köhler
Didactiek & Leiderschap in Balans 2011
Wat is de meerwaarde van een elektronische leeromgeving?
Portfolio 1 Portfolio kunstenaars trekken langs opdrachtgevers om opdrachten in de wacht te slepen ze nemen voorbeelden mee van hun beste producten verzameling.
Portaal Taal en Rekenen & Wikiwijs Ontwikkelen, bewaren en delen met je collega’s John Hanswijk en William Buys.
Mobiel leren Is méér dan ‘fun’ Mobiele ondersteuning volgt didactiek Slaat brug tussen belevingswerelden.
ICT-competenties SEPTEMBER 2007
ICT-praktijkdag 1 ste leerjaar … met één klik de eindtermen bij de kinderen brengen …
ICT-praktijkdagen lente 2007 … met één klik de eindtermen bij de kinderen brengen …
ICT-praktijkdagen lente 2007 … met één klik de eindtermen bij de kinderen brengen …
ICT-praktijkdagen lente 2007 … met één klik de eindtermen bij de kinderen brengen …
ICT-praktijkdagen lente 2007 … met één klik de eindtermen bij de kinderen brengen …
bouwstenen voor ict in het onderwijs
Doorbraak in professionalisering HPBO-project
Het kind als regisseur van zijn eigen kennis
1 Leerprocessen verlopen efficiënter; afstandsonderwijs komt dichterbij Pieter van der Hijden Sofos Consultancy
Uitgangspunt E-leren Leraar = begeleider Opmaak + presentatie leermateriaal Aantrekkelijk en uitdagend materiaal Automatische feedback en elektronische.
S.G. Sint Ursula – Horn Oktober 2008 J. Stollman – Coördinator ICT De Brugklas en ICT.
Presentatie UKB Digitale Toets informatievaardigheden Marjolein Drent en Bert Boxem Bibliotheek & Archief, Universiteit Twente.
Londen 2010 Dynamiek ICT studiereis 13-1 t/m 15-1.
Van harte welkom. Dinsdag 30 januari Indeling van de avond Opening Presentatie “Digitale slootjes” Demonstratie “Digibord” Pauze Zelf proberen en.
Eindtermen ICT 1. De leerlingen hebben een positieve houding tegenover ICT en zijn bereid ICT te gebruiken om hen te ondersteunen bij het leren. 2. De.
Voortgangsgesprek fase 1
EVALUEREN OM TE LEREN Netwerkvergadering DPB - HW 29/04.
Workshop ‘visieversneller’
Informatievaardigheden
Alfons ten Brummelhuis
ICT-competenties in het basisonderwijs Via ICT-integratie naar ICT-competentie. - Kurt Dossche.
Ict in het basisonderwijs Didactiek in Balans 2011 Onderzoeksuitkomsten 6 april 2011.
De SixPack Format en leerlijn onderzoeks- en informatievaardigheden
Toepassing van ICT Martijn De Vlaemynck.
Presentatie audit SDV Inhoud handleiding audit. Presentatie audit SDV Vorm: De opleiding maakt een portfolio waarin zij laat zien dat ze voldoet aan de.
Bewuste keuzes maken voor je eigen curriculum
Het samenbrengen van taal- en leesvaardigheid en kunst- en cultuureducatie in Noord-Brabant ten behoeve van de omgang met de 21 e eeuwse vaardigheden in.
Informatievaardig met de Bibliotheek op school Naam.
Naam van de Auteur 7 januari 2008 B ETER ONDERWIJS MET DIGITAAL LEERMATERIAAL : DROOM OF WERKELIJKHEID ? Alfons ten Brummelhuis Arrangeursdag.
1 van 16 Hoofdstuk 3 Mondelinge taalvaardigheid. 2 van 16 Mondelinge taalvaardigheid Deelvaardigheden: o Luistervaardigheid o Spreekvaardigheid o Gespreksvaardigheid.
Bijeenkomst 3.  Welkom en vragen  Terugblik thema  Doelen  Verwerken van het huiswerk  Leerdoelen formuleren  Taxonomie van Bloom  Huiswerk.
Brief paper presentatie VELON/VELOV-Congres 2016 Donderdag 4 februari ronde 1 Zichtlijn 3: Opleidingspraktijk verbeteren door onderzoek Zaal D210 Joop.
Elektronische Leer Omgeving “de rode draad in het onderwijs” bron: A. Van der Hoeff.
Infoavond schakeljaar Het Groene Lyceum Welkom Even voorstellen Contactgegevens checken.
Samenwerken en communicatie Hoofdstuk 4 21e-eeuwse vaardigheden.
Presentatie EduCheck SOML
Vaardigheden 1. Het opzetten van een vaardighedenlijn voor leerlingen van de brugklassen. 2. Voor vakdocenten inzichtelijk maken wanneer welke vaardigheden.
Rekenen en ICT Basisonderwijs
Docentvaardigheden ICT Mediawijsheid
als basis voor een vernieuwde didactiek op de Copernicus
WAT LEREN ONZE LEERLINGEN?
Samenwerken en communicatie
Presentatie Rode Bosbes
KWALITEITSZORG September 2017
Methodiek en Begeleiden Didactiek aan de basis
De SixPack Format en leerlijn onderzoeks- en informatievaardigheden
Digitale geletterdheid
Transcript van de presentatie:

ICT-PORTFOLIO Teun Kaptein NHL 286958

Inhoud 1.4 Attitude Instrumentele vaardigheden Informatievaardigheden Algemene didactiek Arrangeren en ontwikkelen 1.4

Attitude Het gebruik van ICT en onderwijs Samenwerking met collega’s Ontwikkelingen ICT Reflectie

Instrumentele vaardigheden Algemene Kennis Hardware Programma’s Internet Foto & video Elektronische leeromgeving Digitaal leermateriaal

1.1

1.2 / 1.4

1.5

1.6

1.8

1.9

1.10

1.11

1.12

Informatievaardigheden Digitale leerbronnen voor leerlingen Beoordeling sites Informatie zoeken en vinden Risico's internetgebruik. Kennisbasis ICT

1.1

3.3.1

Algemene didactiek Presenteren Samenwerken en communiceren Individueel werken Begeleiden en evalueren Toetsen 4.1

3.5.1

Arrangeren en ontwikkelen Diverse vindplaatsen van digitaal leermateriaal Leermateriaal ontwikkelt voor een digitale omgeving Regels voor copyright

4.2

4.2

0.2 / 0.4

0.3

ICT-PORTFOLIO Einde presentatie