Follow @nt2docent, Like! #Nt2: Aan de slag met nuttige toepassingen van sociale media in het NT2-onderwijs Yolande Spoelder.

Slides:



Advertisements
Verwante presentaties
Hoogbegaafdheid: Een Uitdaging!
Advertisements

Digitale toetsen op afstand Bregatha de Gooijer
Normen Ga van een positieve intentie uit Communiceer respectvol
Postgraduaat “coaching, supervisie en teambegeleiding”
Keuze projecten. • Inzetbaarheid keuze projecten • Op de site Integrale Archimedes ProjectenIntegrale Archimedes Projecten • Vakoverstijgend:
ICT-PORTFOLIO Teun Kaptein NHL
Sociale media als taalvaardigheidstool
Gebruikersdag Gelukskunde 6 oktober 2009 VAN HARTE WELKOM! Gebruikersdag Gelukskunde.
Experimenteren met ict in het mbo Loek Nieuwenhuis, Irma van der Neut, Kirsten de Ries IVA, Tilburg University 23 april 2012.
Wie is aan zet ? - 1 jaar BYOD op het Liemers. Stand van zaken: – Devices mógen: iedereen weet dat – Regels hanteren ? – Neemt het aantal devices toe.
Versterk het rendement van je onderwijs met T-PACK
Portfolio Faculteit der Letteren 1 Evaluatie van 2 jaar Digitaal Portfolio in de Letterenfaculteit Utrecht Gerrit Bloothooft.
PeerWise samen meerkeuzevragen maken & beantwoorden
Brainstorm sociale media in het onderwijs
ICT in de les [ Toepassingen ] [ Wat wil je ermee
pret met intervisie: ket-lessen Conferentie BV NT2 24 mei 2014
Kwesties rond ict verbonden
Les 1 - ICT in het Onderwijs Digitale didactiek - K. De Schuyteneer en B. Bastiaensen.
Training digitale didactiek Effectieve inzet laptop.
Netwerknamiddag 7des en Se-n-Se
We hebben de tools en de kennis! En nu naar een hogere effectiviteit en didactisch verantwoorde inzet! AudioVisueel Centrum | ICT Services.
OFC28 mediawijsheid les 5 samenwerken
Werkvormen in de klas Onderwijsassistent Leerjaar 2 Periode 3, week 1
Werken met Blogs 1. Waarom bloggen? 2. Werken met blogs op de MLI.
GSTPGO1 Onderzoek in Onderwijs
Bijeenkomst September 2015
Inspiratie Blended Learning 24 juni Interactief? Teach what you preach…
Thema 2 Bijeenkomst oktober 2015.
Thema 2, week 1.5 Instructiestrategie samenwerkend leren en basisomgangsvormen 29 september 2014 Periode 1 KOP
Jennifer de Vries-Aydogdu Med.hr.nl/vrije Project: Oriëntatie op het beroep.
CONCEPT CHECKS & FAST FEEDBACK
Ontwerpen van E-modules. Inleiding Video en audio Deze e-module maakt gebruik van audio en video. Test hier je geluid en stel het juiste volume in. Als.
Omgaan met verschillen tussen leerlingen. Suzanne Vlug.
Lezen en schrijven: 1+1=3 Conferentie Begrijpend Lezen 7 maart 2012 Eindhoven Paul de Maat.
VAKDIDACTIEK PEDAGOGIEK Bijeenkomst 2.4 Kopopleiding – Vakdidactiek Docent: Sanne van Kessel Thema: Begeleiden van activerende didactiek en.
Klazine Verdonschot 7 november 2013 Masterclass 9: Blackboard optimaal inzetten.
Bijeenkomst 5.  Doelen  Wat hebben jullie bij thema vanmorgen gedaan?  Feedback geven en ontvangen op huiswerkopdracht  Van doelen naar leeractiviteiten.
Bijeenkomst 3.  Welkom en vragen  Terugblik thema  Doelen  Verwerken van het huiswerk  Leerdoelen formuleren  Taxonomie van Bloom  Huiswerk.
VAD bijeenkomst 1.2. Inhoud VAD bijeenkomst Welkom 2.Huishoudelijke mededelingen 3.Test kwalificatie dossier 4.Terugblik en bespreken thuisopdrachten.
VAD BIJEENKOMST 1.3. Inhoud bijeenkomst Welkom, mededelingen, stage ervaringen 2. Presentatie / bespreken van de voorbereidingsopdrachten 3.Leerdoelen/lesdoelen.
Elektronische Leer Omgeving “de rode draad in het onderwijs” bron: A. Van der Hoeff.
VAKDIDACTIEK PEDAGOGIEK Bijeenkomst 2.1 Kopopleiding – Vakdidactiek Docent: Sanne van Kessel.
Bijeenkomst 1.2 Vakdidactiek. Inhoud bijeenkomst 1.2  Themabijeenkomsten vanmorgen  Doelen voor vandaag  Einddoelen  Uitleg leertaak 1 + opdrachten.
TERUGBLIK De koppeling naar de praktijk. Flipping the classroom.
Bijeenkomst 4: Van lesdoelen naar leeractiviteiten
Social media: Digitaal gereedschap om samenwerking te ondersteunen Adri Verhoosel, Leer- en innovatiecentrum.
Filmpje: e.com/watch?v=nEx pvLXap1U.
Cliënt en mediawijsheid Les 7 digitalisering in de zorg.
Zodat talent en ontwikkelbehoeften elkaar ontmoeten 2 juni 2015
Onderzoek In Onderwijs – groep bèta
Presentatie EduCheck SOML
Wat is…? Waarom zou je…? Hoe kun je…?
Docentvaardigheden ICT Mediawijsheid
Les 4 De Docent: Voorbereiden op de les.
Differentiatie bij computational thinking lessen van Hello Ruby
Hoe plannen we onderzoekend leren in wiskunde?
als basis voor een vernieuwde didactiek op de Copernicus
Kennisclip Web toepassingen
Gepersonaliseerd leren
Arrangeren en Leermiddelenbeleid Utrecht, 13 december
Didactiek Lesformulier.
Ontwerpen van een leerlijn voor zelfstandig leren en werken
Activernde didactiek & passende werkvormen
Onderzoekend leren in de natuurwetenschappen
Ontwerpen van een leerlijn voor zelfstandig leren en werken
Methodisch handelen Week 1. Methodisch handelen Week 1.
Marketing Week 1 Les 2 (maandag 27 november)
Succescriteria voor Spreekvaardigheid
Cijferloos lesgeven bij talen
The Future Teacher 3.0.
Transcript van de presentatie:

Follow @nt2docent, Like! #Nt2: Aan de slag met nuttige toepassingen van sociale media in het NT2-onderwijs Yolande Spoelder

ict in het onderwijs, Wat is sociale media? LEScongres november 2012

ict in het onderwijs, Wat is sociale media? LEScongres november 2012

sociale media in het onderwijs LEScongres november 2012

Bloom’s taxonomy voor ipads LEScongres november 2012

sociale media in het onderwijs LEScongres november 2012

Didactische kracht van sociale media creëren van krachtige, afwisselende leeromgeving de muren van het leslokaal doorbreken leerlingen in staat stellen samen kennis te construeren leerlingen in staat stellen te publiceren voor breder publiek transparant maken van denk- en samenwerkings- processen Rubens, W. (2012). Didactiek bij sociale media. HandBoekTweePuntNul. LEScongres november 2012

sociale media in nt2-onderwijs Tools om cursisten aan te zetten tot schrijven: weblogs Wiki Twitter Google Drive (voorheen Google Doc’s) Tools om cursisten aan te zetten tot spreken: Voice board Skype digitale video Voice Thread LEScongres, november 2012

sociale media in het onderwijs LEScongres november 2012

Zelf aan de slag Maak kleine groepen van ongeveer 4 à 5 personen. Kies met elkaar een leerdoel om verder uit te werken in een opdracht waarbij sociale media een rol speelt, bijvoorbeeld m.b.t. vloeiend spreken, uitspraak, woordenschat, tekststructuren of grammatica. Bespreek de onderstaande vragen die een rol spelen bij het ontwerpen van onderwijs met ICT en rapporteer met stift op de flap. Wat is het leerdoel van de opdracht? Welke leeractiviteit wil je ontlokken? Welke ICT-tool is hier geschikt voor? Hoe zorg je voor inbedding van de ICT-opdracht in het gehele onderwijsontwerp/de gehele cursus? Hoe geef je feedback? Hoe beoordeel je? Wat maakt de sociale media-tool mogelijk en zou anders moeilijk te organiseren zijn? Wat zijn nadelen of aandachtspunten van de inzet van deze tool? LEScongres, november 2012

Meer informatie wiki ICT in letterenonderwijs VU LES nr. 179, oktober 2012 Masterclass Sociale media in Nt2, VU, dec. 2013 LEScongres, november 2012