GfK expertise bijeengebracht

Slides:



Advertisements
Verwante presentaties
Activatie Platformen LED Screens buiten het stadion
Advertisements

Informatie over voeding zoeken en bespreken
The customer centric software company
RECLAME OP INTERNET ASCC Clubmiddag 15 april 2014.
5 februari 2014.
Symbaloo is de leukste en makkelijkste start op internet
Het Nieuwe Werken De optimale werkplek Olivier van Noort Product Manager – Windows Microsoft B.V. Bastiaan de Wilde Solution.
Experts/Blogs & Social Media Reed Business 29 augustus 2011 Alex Beishuizen.
Nieuwe media. Nieuwe media Nieuwe media Definitie Vernieuwde communicatiemiddelen: Internet (en alles daaromtrent) Videogames Digitale fotografie Gsm's.
CULTUUR IN BEELD 25 november 2013
Livy BV Randstad BM Almere Introductie Livy Professional De online oplossing voor professionele woning transacties.
1copyright regio Oldambt Bestuur Regio Oldambt dagelijks bestuur; Voorzitter Simon Bulten (coördinator vrijwilligers) Penningmeester Henk Oolders.
TiteldiaVoorbeeld lay-out Ontdek Rotterdam. Met je telefoon! Presentatie & demonstratie Apptown Stefan Verhoeve, 18 april 2013.
Uw boeken van klassiek naar digitaal
Wegwijs in social media land
Saleskit digitale mogelijkheden LINDA.. saleskit digitale mogelijkheden LINDA.
Ferry Jainathsingh Jelitza Naarden Gregory Plet
JochemKoole.nl Sociale media zijn niet het gouden ei.
KOBO CONFIDENTIAL PAGE 1 KOBO – een introductie. HET VERHAAL VAN KOBO Kobo is een van de snelst groeiende bedrijven op het gebied van eReading wereldwijd.
Perception 4 HG Frank Lorijn Josef Sennekool.
Mobile Device Management (MDM)
Kennis Sessie PSO 2013.
Workshop berekeningen met schaal voor vmbo-techniek
Stand van zaken van het Regiocontract in Regio Rivierenland Commissie Algemeen Bestuur en Zorg Maasdriel, 9 november 2010 Stan Herms, Programmamanager.
Business Modeling Koppeling - SharePoint & CRM. Value Proposition Breed inzetbare koppeling met veel mogelijkheden, hierdoor is geen maatwerk nodig. Deze.
Website maken met WordPress
Behind Interactive Media. Agenda 1.Mobiel internet 2.Mobiele content 3.Apps 4.Opleveren.
Sites.google.com/site/rekenbewustvakonderwijs Tabellen, grafieken en formules VMBO 6 juni 2013 Monica Wijers, FreudenthaI Instituut.
Zorg-op-Afstand: co-creatie centraal in aanpak Congres GGZ Centraal 2 oktober 2012 Tom Bos.
RegioAanpak Veilig Thuis ‘Op weg naar een Regiovisie’ 5 december 2013.
Project Energiescans Sportbedrijven in Deventer
Eerste ervaringen met het meten van mobiliteit met de smartphone
Web Apps de online plek om samen te werken Gebruik Office overal Beste gebruikerservaring Werk beter samen Breng ideeën tot leven.
Claudia Locatelli – 3 OFM EPM 3 Taak 5b Het landschap van (S)CRM software.
De kracht van GAC Business Solutions GAC is meer dan een leverancier van softwareoplossingen. Als business partner zorgen we samen met u voor optimalisatie.
Client Management met ConfigMgr Jannes Alink – Management.
Vincent Castenmiller - ipsis Crossmediaal reclame- en internetbureau 17 jaar ervaring 19 creatieve en technische professionals 31 juli 2014©ipsis.
Dienst Ondersteuningsplan Oost-Vlaanderen VOORSTELLING VAN DE WERKING.
GfK PS Retail NLGfK Supermarktkengetallen augustus 2014 GfK Supermarktkengetallen Antwoord op deze vragen vindt u op: bij “GfK Publicaties”
Flitsbijeenkomsten pilot rekentoets 2012
Verlengde leertijd zoals zomerscholen/vakantiescholen Ton Klein 6 december 2012.
E-Boeken, E-Readers, Tablets Presentatie Clubmiddag 17 januari 2011 door Henk Kesting Ab Wiegman.
Groepsinstructie en Hulp op afstand woensdag 17 november 2010.
Vergadering Stuurgroep ICT Donderdag 19 december 2012.
Provincie Limburg SERR 5 februari 2013 Hilde Baerten Marc Cloostermans.
Jeroen Verspeek, Hoofd Kijk- en LuisterOnderzoek Datum: 3 oktober TV- en Radiodag Kabelraden.nl.
CLOUD COMPUTING Wat is het? Wie zijn de aanbieders? Is het veilig? Wat kun je er mee? Robert K Bol PVGE Best.
Marieke Verdonk, hoofdredacteur EventsDigitaalPrint Cursus- sen.
Het KB e-Depot Waarom, wat en voor wie
FINACE :: THINK, BUILD, OPERATE. Recruiting Center Werving en Selectie – Recruitment - Sourcing.
Student Advantage SLBdiensten & APS IT-diensten Charles Stork
WELKOM BIJ TWIN MEDIA RELATIE-NETWERKDAG Redactie advies Elke doelgroep verdient een excellent tijdschrift Twin Media Relatie-Netwerk dag – 28 juni.
PADS4 maakt het eenvoudig om informatie te verspreiden naar een specifiek publiek op de juiste plaats en het juiste moment PADS4 is een professionele oplossing.
Evenementencommissie RCU Zwolle
Wie is mobillion? Opgericht in 2000
Kennismanagement & Sociale media
Webbrowsers Inhoudsopgave  Webbrowser  Geschiedenis  Verschillende webbrowsers Bekende webbrowsers Minder bekende webbrowsers  Vergelijking.
 Wat is het?  Mogelijkheden  In praktijk  Opgericht in februari 2005  Platform waar iedereen video’s kan uploaden  In 2006 overgenomen door Google.
DMK – week 4. Onderwerpen week 5 deel 1 Tio Onderwerpen DMK: Digitale marketingtoepassingen vervolg Webcare: wat is webcare en waar doe ik daar mee? Mobile.
Hoe optimaliseer ik de bereikbaarheid voor mijn organisatie.
De PR van Inner Wheel Stilzwijgend of met tromgeroffel?
Het proces van upgraden.  Dit reserveren kan lang duren (niet vista)  Ongeveer 1 maand  Microsoft controleert uw hardware en software  Als akkoord.
Apps Homcom ledenvergadering Wikipedia Een mobiele applicatie of kortweg app (uitspraak: [ɛp]) is een software-applicatie die ontworpen is.
Social media. Agenda Over ons Facebook Twitter Linkedin Instagram.
De toetssoftware Toelatingstoetsen-pabo.
De PR van Inner Wheel Stilzwijgend of met tromgeroffel?
Whatsapp Hey there! I am using WhatsApp 29 januari 2017.
Live streaming en VOD-casting van vergaderingen Provinciale Staten en
The Hybrid Workspace Gino van Essen Technical Consultant.
Social media voor statenleden/politici
Transcript van de presentatie:

GfK expertise bijeengebracht Alle GfK kennis en ervaring binnen en buiten Nederland gebundeld Panel, meetmethodiek en rapportage in één GfK huis Voor optimale onderlinge afstemming Panel experts Technologische experts (digital measurement solutions) Kennis van media en bereiksonderzoek Software en marktexperts (media planning tools) Statistische experts

DDMM De uitgangspunten 1 Vliegende start op basis van bestaand consumer panel met internet meting 2 Aangepast aan eisen van internet bereiksonderzoek 3 Versnelde uitrol mobiele meting 4 Optimalisatie rapportages en planning via GfK Probe Adware (W4)

DDMM panel bouwt op het GfK consumenten panel Panelleden zijn geworven uit de consumenten panels van GfK; elk lid heeft een eigen aanmeldnaam in het inlogscherm Online panel wordt actief gemanaged, helpdesk bij installatie en technische problemen Panelstructuur is goed gebalanceerd en wordt waar nodig aangevuld met extra werving, ook uit andere GfK panels Extra demo’s verzameld via vragenlijsten

DDMM en MEP hebben dezelfde basis, maar verschillend doel De currency voor online bereiksonderzoek MEP Cross mediale campagne bereik – customer journey

Groeiend belang mobiel internet: tablets en smartphones Mobile PC

Mobiel nu echt onderdeel van de meting 1. Eerste testresultaten in november 2013: Mobiele URL en app-metingen vanaf oktober bij panel (minimaal 600 smartphones/tablets (Android); Eerste tabellen van de testresultaten in november. -> Rekrutering: uitbreiding naar 1500 devices. 2. Uitrol tot 1.500 devices, iOS en Android: Uitrol gereed begin januari; tablets en smartphones Metingen verwerkt tot integraal mediaplanningsbestand; Eind februari resultaten – één DDMM voor vast en mobiel

DDMM is aangepast aan de eisen van internet bereiksonderzoek Alle websites in het onderzoek opgenomen Versnelde rapportage mobiel surfgedrag – geïntegreerd met fixed Weging naar MSS en Gouden Standaard normen voor mediabereiksonderzoek Extra recruitment gericht op evenwichtig panel De relevante achtergrondvariabelen beschikbaar Verbreding populatie: Aanvulling met 6-12 jarigen Aanvulling met niet-internet huishoudens Vergroting van het panel naar n=9.250 (8.500 internetters)

Nu beschikbare doelgroepkenmerken Geslacht, Leeftijd Hoogst gevolgde opleiding (7- en 3-deling) Provincie Huishoudgrootte Aantal kinderen 0-17 jaar Sociale klasse Positie in het huishouden Stedelijkheid GfK Lifecycle (9-deling) Uren werkzaam/arbeidscontract Werkzaamheid Soort beroep Surfpopulatie Uit te breiden met 100 doelgroep- kenmerken per januari 2014

Geavanceerde meettechnologie GfK nurago is onze digitale unit, technologische innovaties, mobiel sinds 2009. 2002 Cookie-based Ad tracking en –cookie manipulatie voor Duitse uitgevers 2004 Een van de leveranciers voor de Duitse Online JIC AGOF 2007 Wereldwijd de eerste online Ad tracking via panels 2008 Media Efficiency Panel in Duitsland 2010 Kijkduur en zichtbaarheids- meting 2011 SENSIC Stream meting voor Online video 2006 Remote Usability Testen LEOtrace® voor User-centric metingen met meetsoftware 2009 Beta versie mobiele meter 2010 Onderdeel van GfK 2012 Lancering iOS en Android- meet-apps 2013+ Cross-Platform-metingen (hybride) SENSIC stream agent, nieuwe Online Video currency in Oostenrijk) 10

LEOtrace® for Windows Operating systems Browsers LEOtrace® for Windows Het platform voor user-centric online meting van PC’s van panelleden. Software nu meer dan 5 jaar in gebruik en geïnstalleerd bij circa 80.000 panelleden in verschillende landen. Operating systems Windows XP Windows Vista Windows 7 Windows 8 Mac OS (roadmap) Browsers Google Chrome 6+ Mozilla Firefox 3+ Microsoft Internet Explorer 7+ LEOtrace® for Windows

Smartphones en Tablets LEOtrace® mobile … is een extensie van de LEOtrace® technologie: user-centric meten van smartphones en tablets van panelleden, door middel van een geïnstalleerde GfK app Smartphones en Tablets Android Android 2.1+; support voor Tablets, Smartphones, Mini Smartphones, Kindle Fire en Nook Tablets. iOS iOS 5; support voor iPhones en iPads

Het individu wordt gemeten, niet de browser Elk online gedrag wordt aan een specifieke persoon toegekend doordat bij de start van elke nieuwe sessie van de browser de gebruiker wordt gevraagd zich aan te melden. Elk huishoudlid heeft een eigen aanmeldnaam. 13

DDMM ondersteunt mediaplanning en analyse sitebezoekers 1. PMA 2. VINEX initiators: Sanoma, Telegraaf, NPO, RTL, Persgroep, Marktplaats 3. Vinex-leden: Reed Business, ANWB, Wegener, Weekbladpers, NRC Media, Cebuco, Gamehouse, FD Mediagroep 4. Google 5. Gesprek met netwerken, funda, Facebook, etc. 6. Gesprekken met nieuwe partijen, banken, webshops, etc.

Grote gebruiksvriendelijkheid DDMM – geïntegreerde software Dataverrijking Alle URL’s Classificaties (van deelnemers): Owner, Brand, Channel, Section, Saleshouse Resultaattypen Bereik per dag/week/maand; pageviews, overlap Netto duur op de site, tijdsaandeel, aantal dagen op de site geweest GfK Probe software tool Software voor analyse en mediaplanning Directe datatoegang en flexibele doelgroepanalyse

Contact Marion Appel Suzan Hoogland +31 356 258 419 +31 653 339 520 Directeur Media Onderzoek +31 356 258 419 +31 653 339 520 marion.appel@gfk.com Suzan Hoogland Directeur GfK Adware +31 356 258 411 +31 651 557 586 suzan.hoogland@gfk.com