De helderheid van E-mark E-mark Solutions BV E-mark is een interactieve marketing service provider. E-mark levert kennis en techniek voor interactieve.

Slides:



Advertisements
Verwante presentaties
Principes van marketing - Hoofdstuk 18
Advertisements

Totaal overzicht dienstverlening BizzInControl.
Leads voor boekhouders, administratiekantoren en accountants
“Hoe kom ik aan klanten?”
Experts/Blogs & Social Media Reed Business 29 augustus 2011 Alex Beishuizen.
Hoe om te gaan met mobile commerce?. Iedereen heeft een mobiele telefoon… Consumenten kopen al via mobiel… 2010 Expected 2011 > 2 billion.
Hoofdstuk 1 Verkooptraject
Leiding geven aan projecten Commercie en subsidie.
Welk effect heeft uw Website? Gerard Duursma Online Marketeer linkedin.com/in/bonopoly.
Olga Haarman, 11 juni 2009 Kulturhusberaad Positionering van het Kulturhus 1.
21 januari 2013 door: Henk-Jan Workshop Social Media.
Wat is interactieve marketing?
De kracht van SBA Business Solutions Vanuit een oplossingsgerichte gedachte, waarbij de klant altijd centraal staat, koppelen wij innovatieve producten.
INTERNET EN UW DAGELIJKSE BEDRIJFSVOERING Wim de Rave De BedrijfsAdviseur.
F&J webcreation even voorstellen… we willen graag met u in gesprek, dus…
Dutch Bird Alerts Blijf op de hoogte van alle zeldzame vogelwaarnemingen in NL Ontvang waarnemingen op je vaste adres, maar ook op je mobiele .
 QI&feature=related QI&feature=related.
De strategie - deel 2 Goudsmidatelier Jaasma. Wat hebben we vorige week besproken? Waar wordt je gelukkig van? Voor wie doe je de dingen? Wat gebeurt.
Moet je nog boontjes Een introductie tot ixtor Mens & Werk. Met kennis, passie , lef en nieuwsgierigheid werken wij keihard voor U.
Games in marketing. Hoe kunnen games uw marketingstrategie naar een hoger plan tillen?
Welkom bij de cursus Handig met Internet! Handig met Internet -Wat doet u al met internet? -Wat wilt u nog meer met internet doen? -Hoe kunt u beter.
Kats en coaching doe, leer, ontwikkel jezelf
De kracht van SBA Business Solutions Vanuit een oplossingsgerichte gedachte, waarbij de klant altijd centraal staat, koppelen wij innovatieve producten.
© BeSite B.V www.besite.nl Feit: In 2007 is 58% van de organisaties goed vindbaar op internet, terwijl in 2006 slechts 32% goed vindbaar.
Het creëren van een succesvolle praktijk in relatie tot je boodschap
1 Masterclass Talentmanagement 22 september 2011.
EVEN HELDER KRIJGEN EVEN DE VRAAG HEEL HELDER KRIJGEN VOORDAT JE ZOMAAR AAN DE SLAG GAAT?
HET CURRICULUM VITAE = VISTEKAARTJE NUMMER 2
Internet fun & veilig!. Wie zijn we? Naam Wij werken voor Microsoft Insert your picture here.
SPAM SPAM. Heeft u veel SPAM? Kan uw provider het niet tegenhouden?
Lezing door Kick de Wolff
Welkom bij workshop IV Hoe zorg ik voor voldoende opdrachtgevers?
Kwalitatieve Leadgeneratie
Succesvolle websites Van bezoekers naar klanten. Hoe succesvol is uw website?
Consument Onderdeel marketing. Wat is marketing?.
CanDo Coaching.
Concept presentatie A3. 1. Narrowcasting in past, present, future; 2. Het concept; 3. Checklist; 4. Opstarten van het concept & Casus; 5. Vragen van publiek.
Wat is Social Media? Verzamelnaam voor alle internet toepassingen waarmee het mogelijk is om informatie met elkaar te delen: Tekst (nieuws, artikelen)
Marketing H1 Marketing Junior Accountmanager.
PLUK Motivatie 2. Over Nike 3. Doelgroep 4. Boodschap 5. Doelen 6. Tools 7. Marketingvormen 8. Strategie 9. Waarde-oordeel 10. Bronnen.
Nike Supply Chain Management
Online marketing Expert (in een week)
Cijfers & Trends Ondernemen In de Kappersbranche 1 april 2015.
Loyaliteit begint met een warm welkom
Cross Media. Opleveren na 9 weken Cross Media communicatieplan 16 oktober Campagne presentatie 16 oktober en 17 oktober Tentamen: donderdag 30 oktober.
Business Model You Wie jou helpt (Key partners) Wat je doet
EFFECTIEVE INZET VAN ONLINE MARKETING Lennen Oldenbeuving & Adis Nazareet.
UVW LinkedIn Presentatie
PRODUCT MEDIA ?. PROMOTION MIX Sales Promotion = Verkoopsbevordering heeft als doel snelle verkoop. De verkoop komt tot stand door kortingen, incentives,
Praktische handleiding voor De digitale community op Part-up.
Op naar een STER bestuur… Avond 1: De meerwaarde van een Bestuur. Avond 2: Hoe organiseren we een Scouting Vereniging. Avond 3: Vinden, Binden, Boeien.
Bijeenkomst 5. Terugblik  Wat hebben we vorige bijeenkomst besproken?  Alles gelukt met het persoonlijk profiel?  Liepen jullie nog tegen dingen aan?
Online Marketing Plan Search Engine Advertising (SEA) OW 3.
MultiChannel, Kennisnet... en onze methodesites Riny Maas Nieuwe Media en Innovatie Utrecht, Dinsdag 14 september 2004 Landdag Icatt.
Winkelen 3.0 Hoofdstuk 6 Marketing. Inhoud 1 Eerst langs alle haltes 2 Verkoop 3 Omgaan met geld in een bedrijf 4 Logistiek 5 Wat doen leidinggevenden?
1. Stap 1 Samenstellen portfolio 2. Stap 2 Samenstellen netwerk 3. Stap 3 Social Media selecteren 4. Stap 4 Aanmaken profielen 5. Stap 5 Optimaliseren.
Inbound marketing en bloggen
Vrouw zoekt man Door onze werkwijze is Liever prive één van de snelst groeiende dating sites van Nederland en dagelijks zijn er vele nieuwe aanmeldingen.
Stap 1: stel een doel Doelen stellen. Stap 1: stel een doel Doelen stellen.
Een vergadering organiseren
Marketing in het Verzetsmuseum Wat is marketing Marketing in Verzetsmuseum Doel van de marketing Eerdere doelen PR vragen Doel, strategie Marketing.
Marktanalyse voor fysiotherapeuten. Marktanalyse voor fysiotherapeuten.
Mediawijsheid competentie:
Een product of dienst verkopen
What will you do to change the
Marketing as a service ‘Hoe ziet de klantreis voor onze verschillende klanten eruit?’ Hoe wordt touchpoint ‘formulieren’ ervaren? ‘Zijn de formulieren.
Big Data.
Vergadering Personeelsdienst
Big Data.
Transcript van de presentatie:

De helderheid van E-mark E-mark Solutions BV E-mark is een interactieve marketing service provider. E-mark levert kennis en techniek voor interactieve activiteiten, die gericht zijn op groei en rendement voor haar opdrachtgevers. E-mark werkt onder anderen voor Publicis, DHL, T-mobile, Intrum Justitia, Advance, Batavus, Kluwer, Michael Page, Unicef, Delta Lloyd etc.

De helderheid van E-mark Doelstelling Een beter beeld te krijgen van Interactieve Marketing mogelijkheden en toepassingen voor uw eigen werkgever. Een actieve rol voor alle deelnemers.

De helderheid van E-mark Feiten: •vrouwen verdienen 1 triljoen dollar per jaar - in meer dan de helft (55%) van de Amerikaanse huishoudens zorgen vrouwen voor (minimaal) de helft van de inkomsten •in de afgelopen 20 jaar is het inkomen van Amerikaanse vrouwen met 63% toegenomen, dat van mannen bleef vrijwel gelijk (+0,6%) •bijna een derde van de werkende Amerikaanse vrouwen verdient meer dan hun echtgenoot (1987: 18%; 2003: 32%) •vrouwen besteden meer dan 2 triljoen dollar per jaar - vrouwen besteden beide salarissen

De helderheid van E-mark Inhoud •Wat is Traffic? •Hoe kom je er aan •Hoe bereken je wat het waard is •Wat is Viral Marketing? •Doelstelling •Voorbeelden •Wat is marketing? •Wat komt erbij kijken •Hoe zorg je ervoor dat het succesvol is •Voorbeelden

De helderheid van E-mark TrafficWat is het waard •Internet •Radio •Televisie • marketing •Viral marketing •Zoekmachines •Adverteren •Get lucky Het voordeel van internet is dat je kunt berekenen of het de investering waard is. Voorbeelden: 1 op de 10 bezoekers schrijft zich in 1 op de 3 ingeschreven mensen leest de nieuwsbrief 1 op de 3 lezers klikt 1 op de 5 klikkers koopt Er zijn 450 bezoekers nodig zijn voor 1 aankoop Een bezoeker kost bijv 10 cent. Kosten van aankoop zijn dan initieel 45 Euro.

De helderheid van E-mark Viral Marketing •Wat is viral marketing of relatiemarketing? •Opzetten viral marketing strategie

De helderheid van E-mark Viral Marketing Wat is viral marketing of relatiemarketing? In principe verschillen de werking van marketingmethoden als viral marketing, relatiemarketing of multi-levelmarketing niet echt. Een definitie die vaak gehanteerd wordt is de volgende: 'Deze vormen van marketing hebben betrekking op elke strategie die een individu ertoe aanzet een marketing boodschap door te sturen, hetgeen een exponentiële groei van het bereik van een boodschap kan creëren'.

De helderheid van E-mark Doelstelling Viral Marketing Heel verschillend: •Traffic •Branding •Prospects •Gegevens verzamelen • etc.

De helderheid van E-mark Viral Marketing Voorbeelden: 'Waarom was ik nog voor jou?' (Hierbij konden vrouwen een persoonlijke video naar hun partner konden sturen) Dove (Een persoonlijke brief, waarmee vriendinnen elkaar konden verrassen, met een cadeautje) Andere online praktijkvoorbeelden van viral marketing zijn hotmail, de inzet van een e-cardcenter binnen een website, de ontwikkeling van een screensaver die via allerlei sites gedownload kan worden, een leuke quiz die mensen naar elkaar doorsturen of een spel waarbij je extra punten behaalt wanneer je nieuwe spelers uitnodigt.

De helderheid van E-mark Opzetten strategie •Geef de gebruiker iets: een product, een dienst. •Zorg ervoor dat de drempel voor het doorsturen zo laag mogelijk is, of liever nog, dat er in het geheel geen drempel is. Er moet te allen tijde worden voorkomen dat de boodschap minder wordt verspreid vanwege het feit dat het te ingewikkeld is de informatie door te sturen. •Reik de doorstuurmogelijkheid op een presenteerblaadje aan. •Zorg met name bij de start van de campagne voor een sterke incentive om uw informatie door te sturen. •Houd rekening met normale gedragspatronen.

De helderheid van E-mark Extra uitleg •Voor het doorsturen van uw boodschap verwacht de gebruiker iets te krijgen. Viral marketing is een kwestie van geven en nemen. Wat u aanbiedt kan een stuk amusement zijn, een proefexemplaar of een dienst, zoals de mogelijkheid een e-card te versturen. •Hotmail bijvoorbeeld geeft gratis diensten. In ruil daarvoor zet hotmail onder elk mailtje dat door een gebruiker verstuurd wordt een marketing boodschap: "Get your private, free at •Zoals bijvoorbeeld extra levels in een spel of speciale kaarten in een e-cardcentrum, alleen beschikbaar voor mensen die anderen hebben uitgenodigd. Hierdoor wordt de indruk gewekt dat de gebruiker speciaal is en dat schept een band. •Mensen veranderen hun gedrag niet voor uw viral marketing actie, tenzij ze deze waarderen. Kijk dus naar de dingen die mensen nu ook doen en bepaal hoe u daarin een rol kunt spelen. •Gebruik bestaande communicatiepatronen en netwerken. Maak zoveel mogelijk gebruik van bestaand verkeer en bestaande sociale netwerken en verenigingen of communities. Probeer niet de bestaande communicatiepatronen te verleggen, maar gebruik de reeds gebaande paden. Ga hierbij niet uit van uw concurrentiepositie, maar denk in termen van de toegevoegde waarde die u kunt leveren aan de klant. Als niet juist u zich positief kunt onderscheiden, dan zal niemand de moeite nemen om juist u aan te bevelen in zijn netwerk.

De helderheid van E-mark Wat is marketing •Wat komt er bij kijken? •Hoe zorg je ervoor dat het succesvol is? •Voorbeelden

De helderheid van E-mark Wat komt er bij kijken •Strategie: wat wil je bereiken, hoe gaan we dat bereiken •Het verzamelen van adressen •Het verzamelen van extra gegevens •Het opbouwen van profielen •Het gebruikmaken van die profielen •De software •De capaciteit •De snelheid •De controle

De helderheid van E-mark Hoe zorg je ervoor dat het succes vol is? •Voorbereiden •Tijd investeren •Goede software gebruiken •Kennis inhuren of opleiden •Analyseren en sturen op resultaten •Profielen opbouwen

De helderheid van E-mark Voorbeelden marketing •Vichy •Meer voor minder •Stay or go

De helderheid van E-mark E-mark Solutions bv Adres:Wilhelminastraat VH Haarlem Websitewww.e-mark.nlwww.e-mark.nl Tel: Fax: