Partners & Preferred suppliers. Platformbijeenkomst Beurzen Van Verkoper tot Value Merchant Makkelijk verkopen? 15 juni, Amsterdam RAI.

Slides:



Advertisements
Verwante presentaties
BUREAU VOOR i-COMMERCE
Advertisements

Tevredenheids onderzoek Door Lizanne Jespers HBO-V studente Maart 2014
Uw garantie op Kwaliteit & Service ,80 € - 4,00 € Hugo Verrieststraat 94 – BE 8800 Roeselare – – T(+32)
M3F-MATEN - Tijd en Snelheid
TagCloud Alle wervingsmiddelen onder 1 dak.
Marketing & Sales Systems 2000 CKC Van CRM naar eCRM
1 Resultaten marktonderzoek RPM Zeist, 16 januari 2002 Door: Olga van Veenendaal, medew. Rothkrans Projectmanagement.
Livy BV Randstad BM Almere Introductie Livy Professional De online oplossing voor professionele woning transacties.
Workshop Bovenlokale samenwerking Bijeenkomst transitiemanagers jeugd
GOALS STRATEGIES MEASURES DASHBOARD ACTION PLAN (WHO, WHEN)
Op zoek naar meer klanten voor uw webwinkel? Francine van Dierendonck Marketing Directeur eBay & Marktplaats 17 januari 2008.
Personalisatie van de Archis website Naam: Sing Hsu Student nr: Datum: 24 Juni 2004.
Olga Haarman, 11 juni 2009 Kulturhusberaad Positionering van het Kulturhus 1.
21 januari 2013 door: Henk-Jan Workshop Social Media.
• De gemiddelde gebruiker heeft 130 vrienden • Vindt 60 pagina's, groepen of evenementen leuk • Elke dag maken mensen een Twitter account.
Salesmanagement Hoofdstuk 5 en 7.
ROEIDAG 2012 Sponsoring uit eigen identiteit 1.
M3F-MATEN - Tijd en Snelheid
Coaching, hefboom voor leiderschapsontwikkeling?
Ronde (Sport & Spel) Quiz Night !
HOOFDSTUK 12 Media.
NAAR DE VAKANTIEBEURS Communicatie rondom de Vakantiebeurs.
Communicatie in de Aanval op Schooluitval
Jeugd investeert in Amsterdam, Amsterdam investeert in jeugd 1 januari 2003 Doorlopend activiteitenaanbod: Afstemming school en vrije tijd Tussenbalans.
VOORBEELD Waarderingsrapport Doe-het-zelf Merken Voorjaar 2009
De gekte voorbij Clientgestuurd de markt op Workshop Opdrachten verwerven in pyjama? Scip-Conferentie
WISKUNDIGE FORMULES.
Workshop contentstrategie
MEDIALANDSCHAP We onderscheiden: Visuele media Auditieve media
H8: Distributie.
Wat is Customer Relationship Management?
 Themadag Onderzoek 2010 Mark JulsingMark Julsing 28/7/14  Ben Baarda 1 Workshop Mark Julsing Themadag Onderzoek 18 november 2010, Amsterdam.
Werken aan Intergenerationele Samenwerking en Expertise.
Prestatiemeting en coachen van commerciële medewerkers.
Programma Zichtbare schakel De wijkverpleegkundige voor een gezonde buurt
Schitterende Organisaties®
Welkom bij workshop IV Hoe zorg ik voor voldoende opdrachtgevers?
Auditing: Groot Goed! Dinsdag 2 september 2008 Triple Ace/World Trade Center Amsterdam.
BUREAU VOOR i-COMMERCE Mobiele Marketing (sms, mms, mobiel internet, bluetooth)
L EIDEN. 1. V ERBREDING BASISAANBOD Voldoende ruimte: meer grote winkelvloeroppervlakten (>1000 m²) Actief aantrekken grote formules Stimuleren nieuwe.
Kenmerken van de huurmarkt in Vlaanderen
Farmaceutische zorg in NCare
Citymarketing Hilversum 2006
CENTRAAL KERKBESTUUR GENT STAD
De financiële functie: Integrale bedrijfsanalyse©
Workshop Marketing voor Dorpshuizen. Training Marketing voor dorpshuizen Landelijk project ‘Meer dan stenen’
1 Amsterdam, april 2005 Drs. Frits Spangenberg Rotary Extern imago.
Challenging the World…10 lbs. at a time!.  STAP 1: STEL EEN DOEL  STAP 2: KIES EEN KIT  STAP 3: DOE MEE OM TE WINNEN THE CHALLENGE.
Sponsorpakketten The Social Enterprise Society Microsoft Lync is de snelst groeiende all-round communicatie oplossing van dit moment. Rondom.
(Naam bedrijf & logo) Lost het product/dienst een bestaand probleem op? 1.1 Zo ja, welke? 1.2 Zo, nee wie gaat dit product/dienst kopen? 2. Waaruit maak.
Commercieel beleid en recht
Henriëtte Sperling, 12 december 2014
1 Zie ook identiteit.pdf willen denkenvoelen 5 Zie ook identiteit.pdf.
Sportevenementen: the next step
Een gezonder Nederland VTV-2014
Customer Relationship Management (CRM) Strategie Systemen Presentatie MSC-Consultancy Prior Adviesgroep werkt samen met Ingrid E. Römer
Commerciële Processen Presentatie bijeenkomst 3 26 mei 2012.
Workshop sponsoring Delft voor Elkaar
PRODUCT MEDIA ?. PROMOTION MIX Sales Promotion = Verkoopsbevordering heeft als doel snelle verkoop. De verkoop komt tot stand door kortingen, incentives,
Basisboek Marketing Hoofdstuk 14 Personeel. Paragraaf 14.1: Personeel en product (1) Personeel = visitekaartje van het bedrijf Eisen aan personeel klantgericht.
Marketing voor Starters HOOGEVEEN, 2 DECEMBER 2010 Welkom! 1.
FOCUS IN ACQUISITIE Welkom bij de workshop Presentatie: Herma Wichman specialist in een heldere focus en strategie.
Printshop Services Online Copyshop, Printshop, Printen.
De marketing van kennis
2017 – Digital Pixel Marketing
Customer service & Relatiemanagement
Transcript van de presentatie:

Partners & Preferred suppliers

Platformbijeenkomst Beurzen Van Verkoper tot Value Merchant Makkelijk verkopen? 15 juni, Amsterdam RAI

Riemer Rijpkema Directeur CLC-VECTA

Beurscijfers 2010 Lex Kruijver Respons

Beurscijfers % mutatie Aantal beurzen % Brutomediumbestedingen (milj. €)348,1380,9+9% Aantal bezoekers (milj.)6,96,6-5% Aantal exposanten % Verhuurde meters (milj.)3,13,2+4% Bron: Respons

Beurzen in 2010 (naar belang) Internationaal 24 (+) Nationaal 291 (+) Regionaal 218 (-)

Vakbeurs Bereik tov voorgaande editie VSK- Horecava+ Intern. Broadcasting Convention+ Techni-Show- Bloem, Kleur, Huis & Interieur+ Bron: beursorganisatoren, Respons Publieksbeurs Bereik tov voorgaande editie De Huishoudbeurs- Vakantiebeurs- 50PlusBeurs= Motorbeurs Utrecht- LEGO® WORLD =

•Top 5 organisatoren naar bereik BeursorganisatorAantal bezoeken 2010 VNU Exhibitions Europe Evenementenhal RAI Exhibitions Sanoma Media Netherlands De Centrale Boekhandel Bron: beursorganisatoren

Bron: Nielsen Media x €

Een waardemodel voor beursdeelname Ed Peelen LCRC

Waardemodel voor beurswaarde Dr. Karoline Wiegerink Dr. Ed Peelen

•Hoge kwaliteit/prijsverhouding •Resultaten onvoldoende gemeten •Perceptie richt zich op prijs: 31% exposanten vindt vakbeurs niet betaalbaar; 48% redelijk betaalbaar (Imago-onderzoek, 2009) •Prijs standhuur slecht beoordeeld •Prijs/kwaliteit standopbouw, standontwerp, hostessen en reclame-uitingen goed tot zeer goed beoordeeld (50%) 14

Perceptie beurs 15 kwaliteit prijs

Perceptie beurs 16 kwaliteit prijs Ik moet er zijn Emotie Waarom is elektriciteit zo duur? Overwaardering Creatief concept? Hostessen zijn goedkoop Follow up…

Waarde- denken 17

Waarde- denken •Wat is de positie van de exposant in de markt? •Wat wil de exposant bereiken met de beursdeelname? •Hoe verhoudt zich dat tot de inzet van andere marketinginstrumenten? •Hoe professioneel is de exposant? 18

Waarde- denken 19 Branding: merkbekendheid, top of mind, attitude, associaties Informatieoverdracht: productkennis/werking, probleemoplossing, productpallet Lead generation: nieuwe contacten, classificeren Transacties: onderhandelingen, offertes, vervolgafspraken, closen Relatiebeheer: loyaliteit, recommendatie, behoud

Waarde- denken Beursdeelname in de sales-funnel 1.Als versterker (aanjager) van bekendheid en imago 2.Als middel voor kennisoverdracht, productintroductie, noviteitenpresentatie 3.Als Lead generator 4.Als Plek van order closing (of generator van next appointments) 5.Als relatieversterker PM: interne motivatie, onderzoek, brancheprofilering

Waarde denken •X % hogere merken bekendheid •X % meer koopinteresse •… serieuze leads •… € omzet / marge •… meer loyale klanten

Next best alternatief 22 DoelMetricsNext best BrandingBekendheid10% meer bekend bij alle bezoekers na afloop beurs Above the line Info-overdrachtProductkennis500 ambachtelijke bakkers hebben onze mengmachine uitgeprobeerd Internet In house show Lead generation# Leads in doelgroep, geclassificeerd Met 600 geregistreerde prospects gesprek over behoefte (10% opvolgen binnen 6 maanden Sales Social media Distributie TransactieOffertes Omzet, marge 20 orders voor ijsmachines met omzet van xx Sales Distributie RelatiebeheerKlanttevredenheid Recommendatie 50% A-klanten persoonlijk ontmoeten Eigen event Sales

Kosten WATOrg AOrg A (zelfde doelstellingen) Standhuur M2 x … Stand- ondersteuning Catering, reiniging, telefoon, … Standbouw en inrichting, transp. Ontwerp, (de)-montage, meubel, plant AV Standbezettin g Extern + intern personeel incl. reisktn 200 …. 250 Org.kosten Interne uren en extern advies pm Communicatie voor, tijdens, na Drukwerken, uitnodiging, website, nabellen, … Overige / side events Relatieontvangsten, Spiegeltent

Hoe komt waarde tot stand? BRANDING KENNIS LEADS TRANSACTIE RELATIES FOLLOW UP Succes = B x C x O x F

Waardedrijvers BEREIKCONTACTONTMOETFOLLOW UP -Beursconcept Waardecreatie voor bezoekers -Bezoekers- - werving - facilitatie - gastvrijheid -Indeling beurs -Standlocatie -Standuitstra-ling -Standbemen-sing - Communicatie voor en tijdens -De stand- - sfeer - bemensing - inhoud -Side program -Nazorg -Communicatie -CRM

Hoe komt waarde tot stand? •Bereik: imago beurs, aanbod beurs, noviteiten, wie komt?, activiteiten rondom beurs, kosten, bezoekerscommunicatie vooraf, uitnodigingsbeleid, gemakkelijk komen, gastvrije ontvangst •Standcontacten: inrichting beurs, bewegwijzering, standlocatie, m2, standbemensing, uitnodigen, reminders •Ontmoeten: standontwerp en inrichting, standbemensing, hospitality, inhoudelijke performance, activiteiten ernaast, registratie •Follow-up: opvolgen, nazorg, bedanken, contactvolgsysteem 26

Wie draagt waaraan bij? Bereik Contact Ontmoet Volg op Resultaat Beurs Ontwikkelen Voorbereiden Opbouwen Draaien Afbouwen Opvolgen Exposant Conceptontwikkelaar Organisator Venue Standbouw Licht / AV Catering Opdrachtgever Registratie

Optimaliseren •Verdienmodellen onder de loep nemen •Kansen door betere stroomlijning in de keten •Wegwerken van pijnpunten •Imperfect samenspel repareren •Positioneringsvraagstukken oppakken

Tenslotte: value merchants •Van verkopers naar value merchants –Levert steekhoudende argumentatie voor onderbouwde keuzes –Biedt transparantie in waardecomponenten –Levert waarde in plaats van m2, stands, AV-mat, etc. –Kan de méérwaarde zichtbaar maken •Documenteert een onderbouwt waardeclaims.

Workshop ‘Van Verkoper tot Value Merchant’ Patrick Jacobs International Sales Coach easyFairs Groep

Afsluiting

Deze bijeenkomst is mede mogelijk gemaakt door:

Bijeenkomsten 6 september ALV/Septemberbijeenkomst 26 september CLC Live 16 en 17 november Festivak, Amsterdam RAI