Vandaag: Hoofdpunten van behandelde stof Opbouw rapport?

Slides:



Advertisements
Verwante presentaties
Workshop 3 deel 1: Marketing
Advertisements

College wk 2 ‘onderzoek’ V1 Kernproject. 1.Belang van onderzoek 2.Onderzoeksmethoden 3.Aanpak & output 4.Over de Debriefing Vandaag:
College wk 2 ‘onderzoek’ V1 Kernproject. 1.Belang van onderzoek 2.Onderzoeksmethoden 3.Aanpak & output 4.Over de Debriefing Vandaag:
Digitaal Presenteren Publiek boeien Aandacht vasthouden s.
Geld verdienen met trends
> Volgende week krijgen jullie het eindcijfer > Beoordeling uitsluitend door opdrachtgever > Voor begin pitch: lever in pitchdocument en reflectie (met.
Werkcollege Marketing blok 2 week 5
Mark, Sven & Marcel (IAMstreet)
VANDAAG Wat ik wil bespreken: BRIEFING – de punten Budgettering.
De strategie - deel 2 Goudsmidatelier Jaasma. Wat hebben we vorige week besproken? Waar wordt je gelukkig van? Voor wie doe je de dingen? Wat gebeurt.
Ckv presentatie Nadia en Nilsa, H4F  Mode met als hoofdonder - werp merken.
Briefing V1, blok 3 Case CC.
NAAR DE VAKANTIEBEURS Communicatie rondom de Vakantiebeurs.
4 P´s en 3 R-en MK01.
De Natuurwinkel Kernwaarden Imago Doelgroep
Een startersgids voor innovatie
Cross Mediacampagne Opdracht gever: KLM
I-Communicatie Case Presentatie - TDI3 Rianne Robin Duy.
… on the wild side! “The Black Panthers” Class Shoe Ware.
Kernproject V1 College 1 31 Januari 2008 Instituut voor Interactieve Media.
Kernproject V1 College 1 9 februari 2009 Instituut voor Interactieve Media.
Cross Media.
Cross Media. Rondje! Waar heb je stage gelopen? Wat heb je gedaan tijdens je stage ?
Marketing Werkgroep 6.
Using Media ’09/’10 Blok 2 Werkcollege 1. OPDRACHT 1-Presenteer je magazine Iedereen heeft 1 minuut om het magazine te presenteren (40 minuten) Bladerkwartier;
Cross Media.
S T R A T E G I E Contentvoorstel Zet de conclusies van je onderzoek kort en krachtig in het midden van je papier (usp’s, met welke redenen/motieven en.
Department of Marketing Faculty of Economics Het vangen van de ongrijpbare consument: Effectiviteit van multi-media campagnes Prof.dr Tammo H.A. Bijmolt.
Media en creativiteit module 6 Identiteit
Media en creativiteit module 2 Identiteit
Media en Creativiteit 6 - Identiteit Hogeschool – Media aan de Maas Jaar 2 – Periode 2 – Les 4 Ik, wij en de rest Jij in het grotere geheel.
Marketing presentatie
Marketing presentatie
Pulse Clothing DennisVincentRoel. Inhoud Merk-strategieMerk-identiteit Visuele merk-identiteit Ontwerpproces Concept ontwerp.
Wat is een communicatieplan?
Hoofdstuk 16 Reclame en public relations.
Ontwikkeld door Anne Coppens en Carlo Verhaar les 11 - Google I-C1#, datum.
Geld verdienen met trends Les 1. Start Daniella Hefter
Identiteit en imago openbaar onderwijs
Crossmediale Communicatie
Omgevingsanalyse, doelgroepen, doelstelling, strategie, moodboard
Blancko Rutgers Nisso Groep
13/02/2014 Onderzoek Happy Aging 1 : De context. Wie zijn die ouderen (verschillende profielen: leeftijd, opleiding, voormalig beroep, locatie, interessen,
Elobase Kerntaak 2, Hoog Omgevingsanalyse
Samenwerking met organisaties: troeven en valkuilen
H13 Reclame, verkooppromoties, public relations en sponsoring Marketing, een reallife-perspectief © 2008 Pearson Education Benelux DE WAARDEPROPOSITIE.
Cross Media. Functies binnen team Strategie Voorbereiden van debriefings Op de hoogte blijven van (markt) ontwikkelingen van klanten / concurrenten Adviseren.
Social media presentatie
Presentatie Agrio ‘’Verrijk jezelf & klanten van meer kennis over online”
 Leiden van een organisatie  ontwikkelingen sturen en beïnvloeden  beheersen van processen.
4. Online strategie Internet scorecard
IAM  V1 Kernproject Week 7. IAM - HvA Programm Case team Anneton 2 einddeliverables De begroting.
PRODUCT MEDIA ?. PROMOTION MIX Sales Promotion = Verkoopsbevordering heeft als doel snelle verkoop. De verkoop komt tot stand door kortingen, incentives,
 A-94 A-94.
SKILLS KWARTAAL 4 Kwartaal 4 les 1. Indeling kwartaal 4 WeekInhoud les Week 1Canvas business model en oefenen Week 2Theorie over schrijven technisch paper.
Interactieve Marketing Bob van de Geer & Chrisitian Best.
50.
Exclusive Sneakerstore SYMEN DODEMONT 1MEBC. marktanalyse  Concurrenten vaak niet al hun schoenen in alle maten  Er zijn veel concurrenten op de markt.
Een start van jouw groene idee In de duurzaamheidsweek klas 11 Een start van jouw groene idee In de duurzaamheidsweek klas 11 Februari 2016Jan Paul ter.
Social media. Agenda Over ons Facebook Twitter Linkedin Instagram.
Green Banana Ondernemers traject Bijeenkomst 7. Terugblik  Wat hebben we vorige bijeenkomst gedaan?  Huiswerk…  Hoe ging het marktonderzoek?  Liepen.
FOCUS IN ACQUISITIE Welkom bij de workshop Presentatie: Herma Wichman specialist in een heldere focus en strategie.
Winkelen 3.0 Hoofdstuk 6 Marketing. Inhoud 1 Eerst langs alle haltes 2 Verkoop 3 Omgaan met geld in een bedrijf 4 Logistiek 5 Wat doen leidinggevenden?
Ara & Social Media.... Debriefing Probleemstelling 1.Hoe zou social media effectief ingezet kunnen worden voor ARA als merk? 2.Welke netwerken zijn voor.
Paragraaf 2.3 Wat willen zij dat je koopt?.
Les 1: Brainstorm en kennismaken
Les: Online Marketing Keuzevak Marketing.
Marketing as a service ‘Hoe ziet de klantreis voor onze verschillende klanten eruit?’ Hoe wordt touchpoint ‘formulieren’ ervaren? ‘Zijn de formulieren.
Marketing Week 3 Les 1 (maandag 11 december 2017)
Marketing Week 5 Het promotieplan Les 1.
Transcript van de presentatie:

Vandaag: Hoofdpunten van behandelde stof Opbouw rapport? 2. Voorbeelden van conceptpresentaties Opbouw Kernboodschap begin of eind? Enthousiast teamlid Ondersteuning 3. Tentamenstof; Vragen?

Jullie werk tot op heden Briefing Marketing Communicatie Marktontwikkelingen 4 marketing P’s Doelgroep Boodschap off-/ online media Propositie Cultuur Techniek/design Actuele ontwikkelingen in maatschappij, in IAM, onder de doelgroep Functionaliteiten Stijl – identiteit content Doelstellingen

Presenteren van je concept(en) Briefing Werktitel Wat is het idee Per concept Hoe werkt het - Visuals - content - scenario Onderbouwing onderzoek Strategie Doelstellingen

3. Presentatie materiaal - Kern vd briefing - onderzoek resultaten – Conceptmap - Strategisch model - Propositie Strategische visie Persona’s Programma format Bestaande concepten / apps Spel concept/format Functionaliteiten Moodboards Banners – e-mailing Advertentie - posters e.d. story board Interactie ontwerp Communicatieplan Businessplan Concept identiteit Campagne voorstel Mediaplan…offline en/of online Operationeel plan Design voorstel Schermontwerpen Flowchart - wireframes User scenario  In elk geval een VISUALISATIE van het concept + CONTENT en USER SCENARIO

Waaraan moet je denken! Wat is interessant voor de toehoorders Schrijf een verhaal niet voor jullie maar voor hen …maak verschil tussen doc. voor de opleiding en onderbouwing Concept!! Presentatie-strategie Wat presenteren we in welke volgorde? Wanneer en hoe presenteren we concept(en) Hoe gaan we de argumenten onderbouwen (beeld, geluid, vraag aan de zaal enz.) WAT je niet weet of niet helder hebt Beloof je niet Check professionele standaarden bij vakdocenten!  Zorg voor onderlinge afstemming en overeenstemming

Conceptpresentatie 1 ING Bank “concept research” 2. Van concept naar presentatie Conceptpresentatie 1 ING Bank “concept research”

Conceptpresentatie 1 ING Bank “extreme concepts” 2. Van concept naar presentatie Conceptpresentatie 1 ING Bank “extreme concepts”

Conceptpresentatie 3 Concept applicatie 2. Van concept naar presentatie Conceptpresentatie 3 Concept applicatie

Conceptpresentatie 4 Brand Bier: schermontwerpen 2. Van concept naar presentatie Conceptpresentatie 4 Brand Bier: schermontwerpen

AraGear Case: Sportmerk The Moving KlantDuo: Jelle en Guus Door Andrew Karijodimedjo en René Dawson KernIAM 2004-2005.Interactieve Media.HvA

Presentatie inhoud Case opdracht en Debriefing Onderzoek: Aanpak, Resultaten Strategisch model Doelgroep: Beschrijving en Visualisatie Propositie Conceptuitwerking: Merk ID, Designvoostel Communicatieplan Creatief campagne voorstel Mediaplan: Mediavoorstel, Mediamix

Case opdracht Een concept bedenken voor de reclamecampagne van The Moving. The Moving te promoten. Dit concept moet een online aspect hebben (website). Andere soorten media voorstel: mobileadvertenties, posters etc. Het doel is om de naamsbekendheid en de huidige afzetmarkt te vergroten.

Debriefing .part1 Organisatie: The Moving Nieuw, revolutionair, grootschalig bedrijf uit Haarlem. Maakt sportkleding specifiek voor mensen van Arabische afkomst. Eén vestiging in Nederland en 3 fabrieken in verscheidene Arabische landen. Visie The Moving staat voor Sportiviteit, modieusheid met respect voor culturele normen. Missie/doel Een moderne uitstraling voor hun organisatie creëren waarmee mensen van Arabische afkomst zich kunnen identificeren, zonder dat zij in conflict komen met culturele waarden en normen.

Debriefing .part2 Marketing doelstellingen en Positionering Volgens statistieken ongeveer 600.000 Arabieren in Nederland. The Motion wil bij 30% bekend zijn  ongeveer 180.000 mensen, ongeacht leeftijd, sekse etc. Dit wil The Motion dus voor februari volgend jaar bereiken. Er is rekening gehouden met degenen die geen internetverbinding hebben.

Onderzoek aanpak Onderzoeksvragen Markt: Welke concurrenten zijn er ? Doelgroep: Wat zijn hun interesses ? Communicatie Hoe bereik je de doelgroep ? Onderzoeksmethoden Desk Research Mondeling interview Schriftelijk interview

Onderzoek resultaten Analyse Markt: Meest gedragen merken Nike, Adiddas en Puma. Doelgroep: Sportieve producten, stijlvol, goede kwaliteit, prijs mag hoog, origineel design Communicatie Via t.v. reclames, billboards, celebrities die het merk ook dragen Conclusie Met ons concept kunnen wij een origineel en stijlvol product op de markt brengen. De vraag naar iets nieuws is er,  nu een strategie bedenken hoe wij een effectief campagne kunnen voeren.

Strategisch model DOEL Succesvol reclamecampagne voeren – SportkledingMarkt Concurrentieanalyse Doelgroepbepaling (Arabische) jongeren; open voor andere culturen Creatief campagne voorstel Arabian Nights (shoppen op uitnodiging) Online/print campagnes Banners op jongeren gerelateerde websites, Billboards bij bus/tramhaltes/treinstations/winkelcentra Catalogus op verschillende media Websites, Cd-rom, Collectie boek OPLOSSING Naamsbekendheid is vergroot, vertrouwen is opgebouwd en de afzetmarkt is vergroot

Doelgroep beschrijving Jongeren (11-25 jaar) met een Arabische afkomst, wonend in NL. Bewust van Arabische normen en waarden, maar hebben ook een hoge interesse in de hedendaagse westerse mode. Ook andere bevolkingsgroepen zijn vrij in het dragen van Aragear.  Bevorderend voor het merk en de verkoopcijfers.  Arabische cultuur en mode beter geïntegreerd en geaccepteerd in wordt in de westerse samenleving.  Kan een Hype worden. (“Bollywood hype”)  Steeds meer Indiase elementen te zien op de catwalk in Parijs.

Doelgroep visualisatie

Propositie

Conceptuitwerking Merk ID .part1 Identiteit: voornamelijk Arabish, maar ook voor andere groepen. Merk Imago: sportief, modieus, respectvol, vrijheid, vrede. Product Imago: lekker zittende kleding en schoenen voor een betaalbare prijs. Users Imago: stadsmensen, sportief, modebewust, open voor andere culturen.

Conceptuitwerking Merk ID .part2 Identiteit: voornamelijk Arabish, maar ook voor andere groepen. Merk Imago: sportief, modieus, respectvol, vrijheid, vrede. Product Imago: lekker zittende kleding en schoenen voor een betaalbare prijs. Users Imago: stadsmensen, sportief, modebewust, open voor andere culturen.

Conceptuitwerking Designvoorstel website .part1

Conceptuitwerking Designvoorstel website .part2.1

Conceptuitwerking Designvoorstel website .part2.2

Communicatieplan Doelstellingen Kennis Overtuiging bij klanten van goede kwaliteit product. Ons imago: sportief en modieus. Waarvoor wij staan: respect voor culture waarden. Houding Goede banden met de doelgroep ontwikkelen  duurzame vertrouwensbasis. Gedrag Meer aankopen van het merk door steeds meer nieuwe klanten te ontvangen.

Creatief campagne voorstel Arabian Nights “Happy hour” shoppen via uitnodiging/afspraak. Als eerste de nieuwste collectie te koop. Speciale korting bij bepaald aantal van aankopen.

MediaPan Voorstel/Mix .part1 Internet Banner Doelstellingen Bereik: Websites die te maken hebben met: jongerencommunities, sport, kleding, uitgaan, school, cultuur. Mediakosten: 10 € voor 1000 bannerviews Contact: Jongeren die regelmatig tot vaak op Internet zitten. Communicatiefvermogen: hoog, bereikt een groot gedeelte van de doelgroep, vrijwel niet te vermijden.

MediaPlan Voorstel .part2.1 Print Advertenties

MediaPlan Mix .part2.2 Doelstellingen Print advertenties Bereik: open, algemene omgevingen zoals bus/tramhaltes, treinperrons. Mediakosten: via JC Deaux, 72.500 € voor 130 vlakken in winkel/stadscentra. Contact: (11-25) jongeren, die modebewust zijn, sportief, open voor andere culturen. Communicatiefvermogen: heel hoog, vrijwel onvermijdbaar, bijna de hele doelgroep kan bereikt worden

AraGear Case: Sportmerk The Moving KlantDuo: Jelle en Guus Door Andrew Karijodimedjo en René Dawson KernIAM 2004-2005.Interactieve Media.HvA