Businesstoepassingen

Slides:



Advertisements
Verwante presentaties
Internetgebruik in Nederland
Advertisements

Hoofdstuk 4: Kopen is kiezen
The customer centric software company
Online strategie - Websites in 2012 Info dag - 15 Maart 2012.
Livy BV Randstad BM Almere Introductie Livy Professional De online oplossing voor professionele woning transacties.
Landing Websites The fly-catcher on the web. Wat willen we op het WEB  Naamsbekendheid, profileren  Relevante (be)zoekers  kopers  klanten  Verkoop.
Ontwikkelmij ontwikkelt zijn klant
Wat is interactieve marketing?
MOBILE MARKETING. Definitie  “Alle activiteiten die men onderneemt om via mobiele toestellen met klanten te communiceren met als doel de verkoop van.
De strategie - deel 2 Goudsmidatelier Jaasma. Wat hebben we vorige week besproken? Waar wordt je gelukkig van? Voor wie doe je de dingen? Wat gebeurt.
Welkom bij de cursus Handig met Internet! Handig met Internet -Wat doet u al met internet? -Wat wilt u nog meer met internet doen? -Hoe kunt u beter.
Infografiek: vergelijken van (S)CRM apps Lien Vandervelde – 3EPM2.
De kracht van Qurius Qurius heeft al ruim 15 jaar ervaring met het implementeren van Microsoft Dynamics ERP software, en als één van de weinigen met ge.
Marketing presentatie
Advanced Business Information Solutions
H6 – Business-to-businessmarkten HOE EN WAAROM ORGANISATIES KOPEN
Marketing, een reallife-perspectief © 2008 Pearson Education Benelux H9 – Het product managen DE WAARDEPROPOSITIE CREËREN Competentiedoelen 1.uitleggen.
H1 – Welkom in de marketingwereld WAARDE CREËREN EN LEVEREN
Marketing, een reallife-perspectief © 2008 Pearson Education Benelux H7 – Het beeld nog scherper stellen DOELMARKTSTRATEGIEËN EN KLANTRELATIEBEHEER Competentiedoelen.
Marketing, een reallife-perspectief © 2008 Pearson Education Benelux H8 – Het product ontwikkelen DE WAARDEPROPOSITIE CREËREN Competentiedoelen 1.uitleggen.
H14 – Persoonlijke verkoop, verkoop-management en direct marketing
Een dialoog met klanten opbouwen
Hoofdstuk 4, Interactieve marketing
Segmenteren en Positioneren
Participatie en een Klantenraad
Social Media.
College 5, jaar 2, Zomer 2010 Nieuwe Businessmodellen Auteur: Ayman van Bregt Docent: Toine Nagel.
College 4, jaar 2, Zomer 2010 Projectles Auteur: Ayman van Bregt Docent: Toine Nagel.
College 4, jaar 2, Winter 2009 Inzoomen op Businessmodellen Aangepast programma Deeltijd Jaar 2 Docent Toine Nagel.
Buurtleren.nl Het ‘probleem’ Schaalvergroting Geen directe kennisoverdracht Intensief gebruik Sociale media.
Doelen Soorten vormgeving.
Liquid Internet is dé nieuwe manier van online zaken doen. © Copyright IQNOMY 2010.
Consument Onderdeel marketing. Wat is marketing?.
Minor Digital Marketing Wat gaan we doen? Inleiding Tio Leren en ervaren hoe de online technologie bijdraagt aan een succesvolle bedrijfsvoering. Vorm:
BLOG PRESENTATIE 14 OKTOBER 2014RICK SEVERS. A/B TEST Ook voor midden/klein bedrijf Voorbeeld Bol.com: Homepage A en Homepage B.
Branche analyse Boekhandels 2014
WORKSHOP MARKETING VOOR STARTERS. Agenda: 1………………………………………. 2………………………………………. 3………………………………………. 4………………………………………. 1. WIE IS FREEK? 2. DE BASIS VAN JE.
Visie & Strategie.
Wat is Social Media? Verzamelnaam voor alle internet toepassingen waarmee het mogelijk is om informatie met elkaar te delen: Tekst (nieuws, artikelen)
Marketing H1 Marketing Junior Accountmanager.
Activiteiten ANWB online e- commerce 1. 2 Algemene bij te houden zaken Relevante nieuwsitems plaatsen op blog m.b.v. Wordpress Persoonlijke ontwikkeling:
§ 1.1 Waar kies je voor? De keuzes die je maakt als consument worden beïnvloed door de marketing van bedrijven die producten en diensten aanbieden. © Noordhoff.
Hoofdstuk 1 Lisa & Janne.  Draait om klanten  Opbouwen van klantenrelaties op basis van klantwaarde en klanttevredenheid.  Klanten behoeften bevredigen.
Commercieel beleid en recht
5. De Klant De netwerkmaatschappij en De klant Minor Digital Marketing
Basisboek Marketing Hoofdstuk 12 Promotie.
Basisboek Marketing Hoofdstuk 8 Marketing.
Transitie van Fujifilm Tilburg Transitie van bedrijventerreinen? 14 Oktober 2015.
E-commerce. Een inleiding in online handelen “ Marrena van Reijssen”
PERSONEELSMANAGEMENT 2. 1 Onderdeel : 2. Omgeving PPT : 1
Informatie management HC2
Interactieve Marketing Bob van de Geer & Chrisitian Best.
Marketing voor de IPRO: wat brengt de toekomst?. 10 STELLINGEN.
Green Banana Ondernemers traject Bijeenkomst 7. Terugblik  Wat hebben we vorige bijeenkomst gedaan?  Huiswerk…  Hoe ging het marktonderzoek?  Liepen.
Steffen Frusch & Arnold Schulte Online makelaar als leadgenerator voor het intermediair.
Created by BM|DESIGN|ER Business model Schoonmaakrooster.com default 2e.
New Commerce Innovatie thema februari 2008 N°2 1. Korte omschrijving van het thema. · Wat is de gedachte achter dit thema? Wat willen we onder.
Winkelen 3.0 Hoofdstuk 7 Vandaag begint de toekomst.
Winkelen 3.0 Hoofdstuk 6 Marketing. Inhoud 1 Eerst langs alle haltes 2 Verkoop 3 Omgaan met geld in een bedrijf 4 Logistiek 5 Wat doen leidinggevenden?
Winkelen 3.0 Hoofdstuk 3 Omgaan met geld in een bedrijf.
LET’s get Social.
Les: Online Marketing Keuzevak Marketing.
Marketing as a service ‘Hoe ziet de klantreis voor onze verschillende klanten eruit?’ Hoe wordt touchpoint ‘formulieren’ ervaren? ‘Zijn de formulieren.
Online Marketing voor het MBO
Hoofdstuk 4 Promotiebeleid
Hoofdstuk 8 De juiste marketingmix
Hoofdstuk 4 Hoe presenteer ik me in de markt?
Hoofdstuk 6 Gezocht: leuke, betrouwbare klanten
Marketing in sociale media
Transcript van de presentatie:

Businesstoepassingen Hoofdstuk 2, Interactieve marketing Interactieve marketing - Janssen, Van Reijsen en Zweers © Pearson Education 2010

Businesstoepassingen Hoofdstuk 2 Businesstoepassingen Met online activiteiten inspelen op behoeften van klanten E-business en e-commerce Verdienmodellen Verdienmodellen en marketingdoelstellingen Interactieve marketing - Janssen, Van Reijsen en Zweers © Pearson Education 2010

E-business en e-commerce Businessprocessen die zich richten op het onderzoeken, ondersteunen en faciliteren van e-commerce. E-commerce Alle transacties, al dan niet betaald, over een netwerk. E-business en e-commerce E-business vormt een laag om e-commerce. E-commerce is onderdeel van e-business. Interactieve marketing - Janssen, Van Reijsen en Zweers © Pearson Education 2010

E-business en e-commerce HRM marketing e-commerce e-procurement finance administratie etc r&d Interactieve marketing - Janssen, Van Reijsen en Zweers © Pearson Education 2010

Online kopen Interactieve marketing - Janssen, Van Reijsen en Zweers © Pearson Education 2010

Online organisatie Geen sluitingstijden Anonieme reactieve bezoeker Volledig vrije markt Meten Interactiviteit Samenwerking Interactieve marketing - Janssen, Van Reijsen en Zweers © Pearson Education 2010

Online organisatie Nieuw online bedrijf starten www.luisterrijk.nl Bestaande producten ook online verkopen Verzekeraars ontwikkelen nieuwe merken: Ditzo Rechtstreekse online verkoop www.klm.com Interactieve marketing - Janssen, Van Reijsen en Zweers © Pearson Education 2010

Nog niet zo lang dat rechtstreeks boeken mogelijk is Disintermediatie e-business Tussenpersonen Nog niet zo lang dat rechtstreeks boeken mogelijk is Disintermediatie Dus op wie richt je je met je marketingboodschap? Tio Interactieve marketing - Janssen, Van Reijsen en Zweers © Pearson Education 2010

Cybermediatie Tussenpersonen Cybermediatie Verdienmodellen Interactieve marketing - Janssen, Van Reijsen en Zweers © Pearson Education 2010

E-Verdienmodellen Uitgeefmodel Verkoopmodel Advertisingmodel Hoofdstuk 2 Uitgeefmodel Verkoopmodel Advertisingmodel Affiliatemodel Brokeragemodel Utilitymodel Verdienmodel bepaalt de wijze waarop de inkomsten worden gegenereerd Verdienmodel is bepalend voor de doelstellingen van de ondernemingsstrategie Verdienmodel bepaalt de marketingdoelstellingen Interactieve marketing - Janssen, Van Reijsen en Zweers © Pearson Education 2010

E-Uitgeefmodel Hoofdstuk 2 Verdienmodel bepaalt de marketingdoelstellingen Interactieve marketing - Janssen, Van Reijsen en Zweers © Pearson Education 2010

E-Uitgeefmodel nieuwe vormen door opkomst van online social media Hoofdstuk 2 nieuwe vormen door opkomst van online social media Bezoekers kunnen stemmen op de verschillende nieuwsitems en zo de inhoud beinvloeden Interactieve marketing - Janssen, Van Reijsen en Zweers © Pearson Education 2010

E-Uitgeefmodel nieuwe vormen door opkomst van online social media Hoofdstuk 2 nieuwe vormen door opkomst van online social media Tijdschrift Smaak combineert een gedrukt tijdschrift met een website Interactieve marketing - Janssen, Van Reijsen en Zweers © Pearson Education 2010

E-Advertisingmodel Illustratie: homepage van telegraaf.nl toevoegen Telegraaf verdient zowel met de gedrukte krant als met de website aan advertenties. Portal Startpagina.nl Spele.nl Hoofdstuk 2 Interactieve marketing - Janssen, Van Reijsen en Zweers © Pearson Education 2010

E-Verkoopmodel Hoofdstuk 2 Interactieve marketing - Janssen, Van Reijsen en Zweers © Pearson Education 2010

E-Verkoopmodel Hoofdstuk 2 Interactieve marketing - Janssen, Van Reijsen en Zweers © Pearson Education 2010

E-Affiliatemodel Hoofdstuk 2 Interactieve marketing - Janssen, Van Reijsen en Zweers © Pearson Education 2010

Marketingmodellen Brandingmodel Interactieve marketing - Janssen, Van Reijsen en Zweers © Pearson Education 2010

Marketingmodellen Informatie- en service model Interactieve marketing - Janssen, Van Reijsen en Zweers © Pearson Education 2010

Marketingmodellen Complexe modellen Nieuwe verdienmodellen Interactieve marketing - Janssen, Van Reijsen en Zweers © Pearson Education 2010