Omzet genereren via Internet

Slides:



Advertisements
Verwante presentaties
Inleiding Youtube Google Overname Adverteermodel Viral Video Zoekmachine Picasaweb KPN Videosite Inleiding Presentatie waarover?
Advertisements

Zoekmachine optimalisatie websites VNU Exh.
Online Marketing voor het MBO “SEO, dat kun je zelf!”
Bouwbeurs Wat is NBD-online? •NBD-online, de meest volledige en actuele kennisbank met product-, leveranciersgegevens en vakinformatie.
Op zoek naar meer klanten voor uw webwinkel? Francine van Dierendonck Marketing Directeur eBay & Marktplaats 17 januari 2008.
Online Marketing voor het MBO “SEO, dat kun je zelf!”
Workshop Zoekmachine optimalisatie workshop internet marketing
Welk effect heeft uw Website? Gerard Duursma Online Marketeer linkedin.com/in/bonopoly.
Social media & Google Ferdy Wolthuizen. Agenda Google 2 Afsluiting 3 3 Social Media 3 1.
MMT.
Olga Haarman, 11 juni 2009 Kulturhusberaad Positionering van het Kulturhus 1.
Online Marketing voor het MBO “SEO, dat kun je zelf!”
1. Introductie 2. Voor wie? 3. Productomschrijving 4. Wat levert het op? 5. Wat kunt u verwachten? 6. Voordelen Waarvoor Werken aan populariteit Fundering.
Marketingcommunicatiemix
ROI Driven Internet Marketing Strategies Joris Toonders.
Wat is affiliate marketing? Affiliate marketing is een vorm van online marketing waarbij de adverteerder (merchant of webwinkelier) de affiliate (uitgever/webmaster)
SuccesfactorindicatorTargetActie Omzet Omzet per link/ advertentie100 EUR1.Bedrijven advertenties laten plaatsen 2.Online bedrijven/ websites benaderen.
Hoe vind je een vacature? 27 november Zoekmachine Marketing Vacature gerelateerde zoekopdracht Vacature gerelateerde zoekopdracht Dit soort zoekopdrachten.
© BeSite B.V www.besite.nl Feit: In 2007 is 58% van de organisaties goed vindbaar op internet, terwijl in 2006 slechts 32% goed vindbaar.
3 factoren die de Google Ranking bepalen 1. Pagerank 3 factoren die de Ranking bepalen: “ Goede content “ 2. Duur op website + social media knoppen 3.
Nr 1 met foto’s Video over image tags
ClearSense the first choice in local search and advertising.
Welkom bij het Executive Programma.
 Introductie  Hoofdstuk 1 t/m 4 en 7 & 8  The Filter Bubble en online marketing  The Filter Bubble en de toekomst  The Filter Bubble en organisaties.
 Wat is SEA  Waarom SEA  Kwaliteitsscore  Google netwerk  Inhoudsnetwerk  First/Last Cookie Count  Vragen  Stelling.
Samen met Schuttevaer Omzet scoren met Google Welkom op de workshop Koersen op uw doelgroep!
Rendement uit online.. Link naar nieuwe profibus website, staat nog niet echt live.
Google versus Bing Gigantenstrijd.
Minor Digital Marketing Niels Knoop & Marijn van Reeuwijk
Webmaster ToolsWebmaster Tools Google Webmaster Tools Gedetailleerde rapporten over uw pagina's in Google. Weet wat google van u vind! Ontdek.
Webpromotie & SEO copywriting. Zoekmachines Slechts één zoekmachine van belang: Google Marktaandeel Google in het de westerse wereld:
Webintense Biedt; Een Totaal Oplossing Zonder investering Zonder koopverplichting.
Inhoud Presentatie 1. Probleemstelling onderzoek 2. Wat is een search engine? 3. Geschiedenis van search engines 4. Hoe werkt een search engine? 5. Welke.
Rabobank Zoetermeer Sponsor v/h SeniorWeb Welkom les 3 Overzicht vorige les  Terugblik op wat we geleerd hebben  Uitwisselen van ervaringen  Behandelen.
S&D Interactive Media Workshop Google AdWords, 8 maart
H13 Reclame, verkooppromoties, public relations en sponsoring Marketing, een reallife-perspectief © 2008 Pearson Education Benelux DE WAARDEPROPOSITIE.
Advanced Business Information Solutions Zoekmachines en andere vormen van webmarketing.
Online marketing Expert (in een week)
HOM - COM Ledenvergadering 21 / 06 / Efficiënt en Onderzoek van 2007 en bevestigd in 2010 Slechts 1 op 3 van de s wordt gelezen 9 tips.
ARJAN EN ERIK Online advertising. Inleidend Wat is Online Advertising? Soorten advertising Bedrijven.
Intro/Context Niemand weet exact hoe het Google algoritme werkt Echter, de belangrijkste factor zit hem voornamelijk in de kracht van andere websites die.
Kom verder. Saxion. Minor Internet Marketing SEA | Les 3. Affiliate Marketing.
DMK – week 2.
Minor Internet Marketing
Dennis Nederlof Tom Hagemans Roy Selbach. SEO Search Engine Optimization.
Hoofdstuk 18 Direct en online marketing: directe klantrelaties opbouwen.
Social media. Agenda Over ons Facebook Twitter Linkedin Instagram.
Basics SERP = Search Engine Results Page Betaalde resultaten = SEA Natuurlijke resultaten = SEO Search Engine Optimization SEO is een lange termijn verhaal.
Verbeter de vindbaarheid van je verenigingswebsite Samantha van der Werf.
5 praktische tips voor een betere vindbaarheid van uw bakkerij.
SEO Kateryna Glushak en Saartje Van Broeckhoven. Wat?  Search Engine Optimization  Zoekmachineoptimalisatie  Techniek om website hoger te laten scoren.
Agenda Wie ben ik? Redkiwi Online marketing In de diepte: SEO.
WebdesignWebdesign, linkbuilding, zoekmachine marketing en het ontwerpen van webshopslinkbuilding zoekmachine marketingwebshops.
Online Marketing Plan Search Engine Optimalisation OW 3.
Online Marketing Plan Search Engine Advertising (SEA) OW 3.
SEO en SEA Uw website bovenaan in Google! 24 april 2008.
Surfen op het internet Basisbegrippen
SEO Hoger in Google.
Zoeken op internet
Les 3 Affiliate Marketing
Uw website bovenaan in Google!
Beginnen met SEO SEO webinar Alon Bromet & Robbert Kleijwegt
Online Marketing Basis
Internetmarketing en oefentoets
H13 Reclame, verkooppromoties, public relations en sponsoring
Online Marketing voor het MBO
Marketing en zoekmachines
Het internet als reclamemedium
Marketing in sociale media
Transcript van de presentatie:

Omzet genereren via Internet Online Marketing Omzet genereren via Internet

Programma Introductie tot Zoekmachine(s) & Marketing Toekomst Vragen Internet Online Marketing branche Vormen van online marketing Zoekmachine(s) & Marketing De (werking van) zoekmachines Search Engine Optimization (SEO) Search Engine Advertising (SEA) Toekomst Vragen

Ontwikkelingen Ontstaan internet (1957 – 2008) 1990; internet & de consument 1993; de eerste echte zoekmachine: Lycos 1994; eerste online winkels 1997; Google! 1998; eerste portaalsites (i.e. startpagina) 2000; online marketing komt op 2003; een-derde huishoudens op breedband 2007; gemiddeld gebruik internet: 81% van de mensen

Groei internetpopulatie

Gebruik internet E-mailen Informatievergaring producten/diensten Internetbankieren / financien Informatievergaring opleidingen/bedrijven Ontspanning Nieuws Aanschaf goederen / diensten Downloaden software Chatten

Online Marketing nieuwe branche sterke opkomst vanaf het jaar 2000 eigen branchevereniging IAB – www.iab.nl vaak al vast in de marketing mix pull marketing

Online Marketing – enkele cijfers

Online Marketing in the mix Direct Mailing Etc.. E-mail Marketing SEM Reclame Meetbaar & relatief goedkoop SEO SEA Bron: Indenty

Online Marketing Bekende vormen van online marketing E-mail marketing Nieuwsbrieven (adverteren in) Verhuur van opt-in e-mailadressen Bannering Viral marketing (mond-op-mond) Search Engine Optimization (SEO) Search Engine Advertising (SEA) Sponsoring Search Engine Marketing (SEM)

Bannering / Webvertising zgn. Leaderbord zgn. Rectangle

Bannering / Webvertising CPM Cost per mille = kosten per 1.000 bannerviews Meest gebruikte methode CPM varieert per type banner en site Voor zakelijke site van € 30 CPM - € 100 CPM Vaste prijs per maand Adverteerder betaalt vast bedrag ongeacht aantal bannerviews CPC Cost per Click = kosten per klik op de banner Zoals bij Google CPL Cost per lead = kosten per aanmelding / aanvraag Bijvoorbeeld bij krediet- of abonnement aanvraag

Search Engine Marketing

Waarom SEM? Meest effectieve vorm van pullmarketing Aanbod Meest effectieve vorm van pullmarketing Kostenefficiente manier van klantenwerving Resultaten zijn goed meetbaar 24 / 7 Meeste gebruikers kijken niet verder dan de eerste pagina met zoekresultaten Vraag

Marktaandelen zoekmachines

SEM in de Mix Marketing Internet Marketing Search Engine Marketing Search Engine Optimization Search Engine Advertising

1. Paid search (betaalde resultaten) 2. Organic search (normale resultaten)

Zoekgedrag 100% van de gebruikers kijkt bij organische resultaten 50% en minder bij advertenties

Search Engine Advertising (SEA) Wat? Betalen per klik (PPC) Snel op te zetten Beheersbaar Direct resultaat Goed meetbaar Waar? Google Adwords Yahoo MSN AdCenter overig Nadelen Tijdrovend Sommige kliks erg kostbaar (hypotheek kost enkele Euros’) Minder resultaat dan Search Engine Optimization Klikfraude

Search Engine Optimization (SEO) Veel internetgebruikers kijken niet verder dan de top 10 85% van de internetgebruikers beschouwt een merk met een toppositie in de zoekmachine als een topmerk Tot 80% van de online sales wordt vaak gegenereerd dankzij zoekopdrachten in de zoekmachines Effectief en goedkoop! Een positie in de top 10 levert 3 keer meer bezoek op

Hoe werkt een zoekmachine

Search Engine Optimization (SEO) De robot van een zoekmachine kijkt naar 3 zaken bij het bepalen van een positie: 1. toegankelijkheid van de website 2. populariteit van de website 3. de content op de website

Search Engine Optimization (SEO) Indexatie kan alleen als zoekmachines toegang hebben tot de pagina’s binnen de website. Heldere navigatie belangrijk Dient HTML te zijn Online inhoudsopgave (sitemap) Navigatiestructuur van een website: Waar bent u nu? Bent u op de goede plek? Waar wilt u naar toe? Waar komt u vandaan? Hoe keert u terug naar de eerder bezochte pagina’s Wat wilt u nu doen?

Search Engine Optimization (SEO) Populariteit van een website wordt bepaald door: Het aantal links dat van andere websites naar uw website verwijst De kwaliteit van de pagina’s waarop deze links liggen De relevantie van de link (onderwerp van de website / webpagina) Google heeft hiervoor het algoritme PageRank ontwikkeld PR(A) = (1-d) + d (PR(T1)/C(T1) + ... + PR(Tn)/C(Tn))

Search Engine Optimization (SEO) De invulling van de website / pagina is het derde en laatste element dat de positie bepaald. Bepalen op welke zoektermen je gevonden wilt worden De website op deze zoektermen inrichten HTML Title element De body van de pagina Titel van de pagina (zgn. H1, H2 elementen) Gebruik van beschrijvingen bij afbeeldingen Tekst relevant aan de zoekterm In de linkstructuur binnen de website

Wat zien wij?

Wat ziet een zoekmachine? Title tag H1 tag Body tekst Hyperlink

Wat ziet een zoekmachine? <html> <head> <title>Goedkope schoenen? Scapino is betaalbaar</title> <meta name=“description” content=“U bent op zoek naar goedkope schoenen maar kunt niets vinden dat bij u past? Probeer dan eens Scapino!” /> </head> <body> <H1>Goedkope schoenen nodig?</H1> Hier een tekst over goedkope schoenen </body> </html>

Toekomst meer aandacht naar ROI (return on investment) toename gepersonaliseerde search mobiel internet social bookmarking meer uitbreiden verticale search Video Google maps Afbeeldingen meer aandacht naar ROI (return on investment) toename investeringen in online marketing