Welk effect heeft uw Website? Gerard Duursma Online Marketeer linkedin.com/in/bonopoly.

Slides:



Advertisements
Verwante presentaties
Zoekmachine optimalisatie websites VNU Exh.
Advertisements

Formule vindjeklanten.nl Voor het vinden en werven van klanten.
Effectieve Internet Marketing voor MKB- ondernemers
Op zoek naar meer klanten voor uw webwinkel? Francine van Dierendonck Marketing Directeur eBay & Marktplaats 17 januari 2008.
21 januari 2013 door: Henk-Jan Workshop Social Media.
Even kennis maken: Gerard Schomaker:
ROI Driven Internet Marketing Strategies Joris Toonders.
F&J webcreation even voorstellen… we willen graag met u in gesprek, dus…
Social Media Les 1: Wat zijn social media? Kansen voor kleine bedrijven met kleine marketingbudgetten Scoren met Les 2: Doelen en doelgroepen.
 QI&feature=related QI&feature=related.
PLANNING. Inleiding Korte voorstelling OMCollective Online marketing Vormen, kanalen & tools Wie, wat, wanneer? Welke tools voor welk bedrijf en welke.
S OCIALE M EDIA Joke Hoogendijk Maart SOCIALE MEDIA: WAT IS DAT? Social media is een verzamelnaam voor alle internettoepassingen waarmee het mogelijk.
Wauw!!! Google Panda update WAUW !!!!. Google Panda update Plots geen bezoekers en/of omzet meer? In de US had deze update een impact op bijna 12% van.
HR Marketing: probleem & oplossing tegelijkertijd
Social Media Les 4: Content (1) Kansen voor kleine bedrijven met kleine marketingbudgetten.
Social Media Les 1: Wat zijn social media? Kansen voor kleine bedrijven met kleine marketingbudgetten.
Social Media Revolutie. Welke logo’s ken je niet?
Social Media Door Dyonne en Yanthe
Samen met Schuttevaer Omzet scoren met Google Welkom op de workshop Koersen op uw doelgroep!
Meer bekendheid via je Website
NulNu Manifestatie: Congres HAN 8 oktober 2014
Webpromotie & SEO copywriting. Zoekmachines Slechts één zoekmachine van belang: Google Marktaandeel Google in het de westerse wereld:
September Linkbuilding anno 2011  Interessante websites vinden voor linkbuilding.linkbuilding  Bloggen altijd goed voor je linkbuilding strategie.
Digitale samenwerking Hummelo (digitaal dorpsplein) Harold Pelgrom Jan Klein Kranenburg Hummelo, 3 juni 2013.
Vollebergh Kappers “The New Local Influencer” Eerste kick-off meeting Vollebergh Kappers online strategie 9 oktober 2013.
Inbound Marketing Plan
Wat is Social Media? Verzamelnaam voor alle internet toepassingen waarmee het mogelijk is om informatie met elkaar te delen: Tekst (nieuws, artikelen)
Social media presentatie
Een expeditie waarin Social Media worden ingezet om U beter te presenteren EN gevonden te worden.
Online marketing Expert (in een week)
5. De Klant De netwerkmaatschappij en De klant Minor Digital Marketing
Social Media – Topic 1 Originalosboys. Wat is Social Media Verzamelbegrip Het ontstaan van Social Media Invloeden van Social Media.
Minor Internet Marketing
Training voorbeeld voor
EFFECTIEVE INZET VAN ONLINE MARKETING Lennen Oldenbeuving & Adis Nazareet.
Kom verder. Saxion. Minor Internet Marketing SEA | Les 4. Social Media I.
Online marketing tools Google 1.Google tracking pixel installeren 2.Keyword planner gebruiken 3.Trends spotten 4.Remarketing lijst maken in google adwords.
Sociale media als communicatiemiddel Door Jasper Van Biesen.
Door Dave Lenssen. Social Media  Social media is een verzamelnaam voor alle internet-toepassingen waarmee het mogelijk is om informatie met elkaar te.
Marketing voor de IPRO: wat brengt de toekomst?. 10 STELLINGEN.
Social Media Les 1: Wat zijn social media? Kansen voor kleine bedrijven met kleine marketingbudgetten.
Sessie 3: Je bent wat je publiceert 1. Programma De kracht van weblogs Praktijkoefening: Zelf een weblog maken met Blogger Wat kan ik ermee? 2.
Workshop Video Marketing Roadmap naar vrijheid Anton van Schendel.
Gastvrije Social Media Communiceren met uw omgeving. twitter.com/nbovtweets facebook.com/nbovbakkerij youtube.com/nbovbakkerij.
De bibliotheek van de toekomst met Social CRM. In deze presentatie Wat betekent de maatschappelijke bibliotheek voor de communicatie? Welke communicatie.
Hoofdstuk 18 Direct en online marketing: directe klantrelaties opbouwen.
Social media. Agenda Over ons Facebook Twitter Linkedin Instagram.
Basics SERP = Search Engine Results Page Betaalde resultaten = SEA Natuurlijke resultaten = SEO Search Engine Optimization SEO is een lange termijn verhaal.
5 praktische tips voor een betere vindbaarheid van uw bakkerij.
SEO Kateryna Glushak en Saartje Van Broeckhoven. Wat?  Search Engine Optimization  Zoekmachineoptimalisatie  Techniek om website hoger te laten scoren.
Agenda Wie ben ik? Redkiwi Online marketing In de diepte: SEO.
Het is een noodzaak voor het bedrijfsleven om online aanwezig te zijn Maar veel kleine bedrijven zijn terughoudend om dit te doen, als gevolg van de tijd.
Wat schrijf je wel en niet op jouw website?? door Mart Rienstra.
Online Marketing Plan Search Engine Optimalisation OW 3.
Netwerkmarketing Hoe vindt je nieuwe klanten? In deze training 1.Je 100+ lijst 2.Je dagelijkse bezigheden 3.Verandering van denken.
Online Marketing Plan Search Engine Advertising (SEA) OW 3.
1. Stap 1 Samenstellen portfolio 2. Stap 2 Samenstellen netwerk 3. Stap 3 Social Media selecteren 4. Stap 4 Aanmaken profielen 5. Stap 5 Optimaliseren.
Ara & Social Media.... Debriefing Probleemstelling 1.Hoe zou social media effectief ingezet kunnen worden voor ARA als merk? 2.Welke netwerken zijn voor.
Maak je website beter vindbaar!
SEO Hoger in Google.
Sociale Media in de toeristische sector Bijeenkomst Blauwe Lint
Sociale media inzetten
Beginnen met SEO SEO webinar Alon Bromet & Robbert Kleijwegt
Ketenmanager & Innovatiemakelaar
Dialogue Marketing
Marketing as a service ‘Hoe ziet de klantreis voor onze verschillende klanten eruit?’ Hoe wordt touchpoint ‘formulieren’ ervaren? ‘Zijn de formulieren.
LinkedIn Wat moet ik ermee?.
Marketing en zoekmachines
Transcript van de presentatie:

Welk effect heeft uw Website? Gerard Duursma Online Marketeer linkedin.com/in/bonopoly

Programma  De revolutie  Begin met doelen stellen  Zoekmachine optimalisatie  Content is king!  De ware identiteit  Case: twee kinderdagverblijven

“Ruim 20 jaar na de val van de Berlijnse muur, komen ook langzamerhand de “muren” van bedrijven naar beneden”  Transparantie neemt toe  Medewerkers worden zichtbaarder  Kennis is voor iedereen toegankelijk  Informele leiders krijgen meer invloed  Oude marketing werkt steeds minder  Concurrentie kijkt mee  Transparantie neemt toe  Medewerkers worden zichtbaarder  Kennis is voor iedereen toegankelijk  Informele leiders krijgen meer invloed  Oude marketing werkt steeds minder  Concurrentie kijkt mee

De beide werelden vloeien steeds meer in elkaar over Virtueel FysiekFysiek

“Ruim 20 jaar na de val van de Berlijnse muur, komen ook langzamerhand de “muren” van bedrijven naar beneden”  Transparantie neemt toe  Medewerkers worden zichtbaarder  Kennis is voor iedereen toegankelijk  Informele leiders krijgen meer invloed  Oude marketing werkt steeds minder  Concurrentie kijkt mee  Ontschotting afdelingen  Rol manager verandert  Plattere organisaties  Individu wordt weer belangrijker  Real time communiceren PushPull  Van Push naar Pull marketing TransactieRelaties  Van Transactie naar Relaties  Transparantie neemt toe  Medewerkers worden zichtbaarder  Kennis is voor iedereen toegankelijk  Informele leiders krijgen meer invloed  Oude marketing werkt steeds minder  Concurrentie kijkt mee  Ontschotting afdelingen  Rol manager verandert  Plattere organisaties  Individu wordt weer belangrijker  Real time communiceren PushPull  Van Push naar Pull marketing TransactieRelaties  Van Transactie naar Relaties

Organic search SEO SEA Places

Zonder doel kunt u niet scoren

CONVERSIE Traffic is mooi, maar het draait uiteindelijk om…

Het percentage bezoekers dat een website weet om te zetten in effectieve conversies.Conversie: Wanneer de bezoeker exact doet wat de marketeer tracht te bereiken met de website. Een conversie kan bijvoorbeeld een verkoop van een product zijn, het downloaden van een bepaald bestand of een inschrijving voor een nieuwsbrief. Conversion rate (Conversieratio)

Drie componenten: Zorg dat u gevonden wordt!

Title en Meta Description Title Meta description URL Veel bezochte subpagina’s

Belangrijk bij verhuizing: Zorg voor goede redirects

Denk NIET vanuit producten en diensten… …Vanuit oplossingen voor de problemen van de doelgroep! Maar…

Bedenk een contentstrategie En… maak hetdeelbaar

“In de klompen van de klant” En bied toegevoegde waarde

Keyword-onderzoek: voor teksten website en Adwords

Creëer relevante landingspagina’s

Word een thought leader Word een thought leader!  Leer deze nieuwe wereld kennen  Zet diverse (online) kanalen in die bij u en uw doelgroep passen  Laat uw passie zien aan de wereld  Deel uw kennis en kunde  Bouw netwerken (d.m.v. Social Media)

 Image search  Video search  News search  Blog search  Book search  Product search  Local search Universal (blended) Search

Maak medewerkers zichtbaar

Maak gebruik van ‘echte’ foto’s

Weblog/ Website Luisteren & interacteren Social Media buttons

Meten is weten

Mobiel wordt de standaard

Nog geen gebruik van Google Places

Social Media gaat groot deel van website in de toekomst overnemen

Aantal actieve Facebook gebruikers in Nederland (november 2011)

…is just the beginning… Volg mij op