Waar plaats je deze fasen van het

Slides:



Advertisements
Verwante presentaties
Ondernemingsplan van <Naam van jullie bedrijf>
Advertisements

Media en creativiteit •Mail: •Wiki: • vakgroep: Media.
Uitleg toets [Artikel]  In deze presentatie wordt kort uitgelegd wat je met de toets [Artikel] in WinPOS kunt doen.  Door op de linker muisknop te klikken,
Media en creativiteit.
Probleemformulering De kaas is op divergeren analyse convergeren boek
MEDMEC02 Media en creativiteit Identiteit. Les weekOnderwerpenVoorbereiding voor de volgende les 1 Toelichting op de module en de werkwijze. Toelichting.
Medmec 1 herfst Les 4. Dummie Verwerk een actueel thema in je dummie Bv. Pausbezoek Londen Bv. Prinsjesdag Bv. ………………..
Base: bewerkingen 2 soorten - Oplopend- Aflopend.
Medmec 1 Herfst Les 5.
Medmec 1 Herfst Les 4.
Voorbereidende les Praat je Plaatje
Media en creativiteit module 2 Identiteit Jaar 1.
Jaar 1 les 5 Het creatieve proces
MEDMEC01 Roelof de Vries Les 3 -
Les 7 Uitvoeren gebruiksaanwijzingen van anderen
Media en creativiteit Herfst les 7. Mindmapping Mindmapping is ontwikkeld door de psycholoog Tony Buzan. Hij paste mindmapping in een groter geheel van.
Media en creativiteit Herfst les 2.
Media & Creativiteit Jaar 1 les 8 Het creatieve proces.
Jaar 1 les 7 Het creatieve proces
Jaar 1 les 8 Het creatieve proces
Media en creativiteit Mail:
MEDMEC01 Elske Revelman de Vries Mail:
MEDMEC01 Elske Revelman de Vries Mail: Het creatieve proces Les 6.
MEDMEC01 Elske Revelman de Vries Mail: Het creatieve proces Les 5.
MEDMEC01 Elske Revelman de Vries Mail: Het creatieve proces Les 8.
Creative tools Dit is de titel van de module
MEDMEC01 – Q1 – JAAR 1 THEMA: het creatieve proces MODULEWIJZER Mediaencreativiteit.pbwiki.com VAKGROEP MEDIA EN CREATIVITEIT.
Medmec 1 herfst.
Medmec 1 herfst Les 3.
MEDMEC02 – periode 1 – jaar 1 Creative Tools VAKGROEP MEDIA EN CREATIVITEIT Mail: Aanwezig: di/wo/do/vr Lokaal: PH Elske Revelman de.
Medmec 1 Herfst Les 5. Werken aan gebruiksaanwijzing Docent komt langs voor individuele feedback – Over je dummie – Over je gebruiksaanwijzing probleemformulering.
Creative tools Dit is de titel van de module Je leert gereedschappen gebruiken om creatiever te zijn Middels oefeningen en informatie in de les Middels.
MEDMEC02 – periode 1 – jaar 1 Creative Tools VAKGROEP MEDIA EN CREATIVITEIT Mail: Aanwezig: di/wo/do/vr Lokaal: PH Elske Revelman de.
MEDMEC02 – periode 1 – jaar 1 Creative Tools
Medmec 1 herfst Les 3.
Medmec 1 herfst Les 4.
Medmec 1 herfst Les 3.
Huiswerk voor vandaag les 4
Pia Terstroet (Terpm) Mail: Wiki:
Pia Terstroet (Terpm) MEDMEC01
MEDMEC02 – periode 1 – jaar 1 Creative Tools VAKGROEP MEDIA EN CREATIVITEIT Mail: Aanwezig: di/wo/do/vr Lokaal: PH Elske Revelman de.
MEDMEC01 – Q1 – JAAR 1 THEMA: het creatieve proces MODULEWIJZER Mediaencreativiteit.pbwiki.com VAKGROEP MEDIA EN CREATIVITEIT.
Media en creativiteit Herfst les 4.
MEDMEC01 – Q1 – JAAR 1 THEMA: het creatieve proces MODULEWIJZER
MEDMEC01 – Q1 – JAAR 1 THEMA: het creatieve proces MODULEWIJZER
5 Stappen Ontwerpproces
Media & Creativiteit Jaar 1 les 4 Het creatieve proces.
MEDMEC – JAAR 1 – Q1 PLANNING Les 1 - 2/9: uitleg vak medmec en kennismaking Les 2 - 9/9: creatief denken en proces Les /9: divergeren en convergeren.
Welkom! Media & Creativiteit Les 4/5
Welkom! Media & Creativiteit Les 3
Coachen Maandag 14 juni 2006.
Lugubere schoonheid afschuw of bewondering
Media & Creativiteit Jaar 1 les 2 Het creatieve proces.
Media en creativiteit Herfst les 3.
‘NLP Basiscursus Je ongekende vermogens’
F O T O – O P D R A C H T.
De SixPack Format en leerlijn onderzoeks- en informatievaardigheden
les 7 visie,concept,product
Loopbaan oriëntatie en begeleiding
Opvoedstijlen en interculturele communicatie
Happy new year Goede voornemens.... Waardenlijst Neem de waardenlijst door. Omcirkel de vijf voor jou belangrijkste waarden van de groep waarop je werkt.
Tekenen marktplaats Thema Verzin een thema voor jouw tekening, zoals markt van vroeger, of een markt in Azië. Of iets wat je zelf verzint.
Marktonderzoek © 2011 | Noordhoff Uitgevers bv College 2 Hoofdstuk 3 Hoofdstuk 4.
Divergeren Deze powerpoint ga je aan de slag met verschillende divergerende technieken. Hierbij bedenk je zoveel mogelijk ideeën. Bij een brainstormsessie.
Samen sterk in verandering
College 2 Hoofdstuk 3 Hoofdstuk 4.
Digi(bord)boek project <titel project>
Bedrijfsnaam Producten en services
Kunst kijken.
BIJLAGEN SESSIE 2 TEAM(VEER)KRACHT
Transcript van de presentatie:

Waar plaats je deze fasen van het ontwerpproces in het vliegermodel?

Probleemformulering divergeren Prepared mind convergeren

Reflectie (2c en 3c) Bewaar alles (aantekeningen schetsen, kassabonnetjes) In welk van de 4 fasen van het ontwerpproces horen ze thuis

voetbal

Dummies Heeft iedereen er een? Is er in gewerkt? Vorm groepjes van 4 . Bekijk elkaars dummie en licht waar nodig toe. Nomineer 1 van de dummies. Die bekijken we met z’n allen.

Boodschappen doen Verzamel 10 producten in je mandje die een door jou gekozen aspect gemeenschappelijk hebben (zoals kleur – vorm – grootte – verpakking – voedsel dat je nog nooit gegeten hebt – dingen die je niet begrijpt – voedsel dat plat is etc. etc.). Je hoeft ze niet te kopen – tenzij je dat zelf wilt. Documenteer ze op de een of andere manier in je dummy en schrijf er een commentaar bij.   Consumeren Leg alles wat je in één dag eet en gebruikt (inkt, gas, zeep) vast in kleine tekeningetjes (met balpen). Schrijf bij elk tekeningetje een korte toelichting en maak er samen 2 mooie pagina’s van.

Picto

Opdracht 2a vooronderzoek Leg de meegebrachte pictogrammen op tafel. Loop langs de tafels om te zien wat anderen hebben meegebracht

Opdracht 2a vooronderzoek Werk in duo’s kies van alle beschikbare pictogrammen een reeks van 5 verschillende pictogrammen. Leg deze op volgorde van de mate van reductie van de werkelijkheid. Maak een foto van het resultaat. Beschrijf waarom je deze volgorde kiest.

Opdracht 2a vooronderzoek 2. Kies een nieuwe reeks van 5 pictogrammen. Leg deze op volgorde op grond van de communicatieve waarde. Met andere woorden, de mate van begrijpbaarheid. Leg opnieuw vast op foto. Beschrijf waarom je deze volgorde kiest

Opdracht 2 vooronderzoek 3. Kies een nieuwe reeks van 5 pictogrammen. Leg deze op volgorde op grond van de mate waarin het begrijpbaar is voor iedereen of voor een bepaalde doelgroep. Leg ook deze reeks vast op foto en beschrijf het waarom van je volgorde.

Kies 1 pictogram en analyseer dit op grond van reductie van de werkelijkheid Op welke wijze is de werkelijkheid gereduceerd (geabstraheerd). Wat is er weggelaten (of toegevoegd) en waarom? Welke informatie wordt visueel overgedragen. Verklaar waarom (wat wordt er noodzakelijkerwijs weergegeven?). Is het pictogram begrijpbaar voor iedereen of alleen voor een bepaalde doelgroep? Waarom? Kies 1 pictogram en analyseer dit op grond van het beeldaspect kleur. Van welke kleur(en) is er gebruik gemaakt? Ondersteunt het gebruik van kleur de communicatie? Kies 1 pictogram en analyseer dit op grond van het gebruik van ruimte. Is er sprake van suggestie van een 3-dimensionale ruimte? Waaraan kun je dit zien? Kies 1 pictogram en analyseer dit op grond van het aspect tijd speelt tijd een rol in de communicatie? Kies 1 pictogram en analyseer dit op grond van de communicatie met betrekking tot de cultuur waarin het gebruikt wordt.