MEXX Presentatie MIX Nationale DHZ Sessie NOOS

Slides:



Advertisements
Verwante presentaties
Out of Stock Diemen, Februari 2006.
Advertisements

HANDLEIDING ONLINE BESTELLEN. Ga naar en klik op catalogus.
Vriendschap voor het leven
Hoe om te gaan met mobile commerce?. Iedereen heeft een mobiele telefoon… Consumenten kopen al via mobiel… 2010 Expected 2011 > 2 billion.
Een verkooptool of webshop zonder onderhoud ? Wij hebben hem voor U ! Onze webshop stellen wij beschikbaar voor U.
•Een nieuw en doordacht verkoopconcept voor yucca’s, beaucarnea’s en cycas. •Producten met een sterke presentatie •Door verpakking en kleurgebruik eyecatchers.
Optimaliseren van het assortiment
Oerproducent (bijv. de veehouder)
Opdracht: ‘Tel uit je winst’
K3 Business Solutions B.V. De K3 experience: Wij verzorgen op Microsoft Dynamics gebaseerde ERP oplossingen voor retailers en wholesalers in Living, Fashion,
Klaas koopt een bank voor in de winkel, waarop mensen kunnen zitten
Bestellen Niveau 2 Kerntaak 2.
Category Management Kevin Linden Maarten Hoyberghs
Training Omgaan met service
1 De handel Dominique Michel Gedelegeerd bestuurder.
voor de zomervakantie tot
Maandag 14 juli 2014 Training Omgaan met service Les 2.
K3 Business Solutions B.V. De K3 experience: Wij verzorgen op Microsoft Dynamics gebaseerde ERP oplossingen voor retailers en wholesalers in Living, Fashion,
Business plan the Suitmaster Presentatie. The Suitmaster Introductie: Jong bedrijf Specialisatie in kostuums Uniek qua prijs kwaliteits verhouding Flexibel.
Pietje heeft op 1 januari 2008 een bedrag van € 400 op een spaarrekening gezet. De rente is 3,5%. Hij laat de rente op de rekening staan. Op 1 januari.
J. Zonjee Toegevoegde waarde. Marktwaarde en toegevoegde waarde Overheid Bruto en netto.
Service Apotheek Farmaceutische zorg
Samen een goed merk promoten
Commercieel beleid 2 H1 Assortimentbeleid Filiaalmanager.
Fase 1 Ken de (detail)handel
Get 5 Get Rich Get 5 Rich. © 2001 Goovaerts & Menick Wat Zou u Doen of Kopen Als u Zoveel Geld Zou Hebben en Niet Op De Prijzen Zou Hoeven Letten?
Oefening 17 p. 97 – les 5.
Fase 2 Tijdelijke presentatie bouwen
Hoofdstuk 2.
Fase 1 Ken de (detail)handel
Fase 2 Tijdelijke presentatie bouwen
§2.3 Hoe leen je? In deze PowerPoint-presentatie leer je over: Lenen
Fase 1 Ken de (detail)handel
Commercieel beleid 2 H1 Assortimentbeleid Ondernemer detailhandel.
Houd uw winkel in de hand met. Strategie Wat heeft u in de hand? Uw inkopen (u koopt alleen in wat nodig is) Uw verkopen (u rekent snel en efficiënt.
Toegestane uitzonderingen voor de verkoop met verlies.
De markt veroveren GETTING THE MARKET MARKET GETTING MARKETING.
INHOUDSOPGAVE 1. Voorwoord 2. Inleiding 2. Wat is de GSM-Deurbel
Accountmanagement H4 Kengetallen Junior accountmanager.
Vodafone simkaarten. Kwaliteit A: Onze Prepaid is gemaakt van plastic in dit plastic zit een chip deze zijn vaak gemaakt van chipplaten. B: We verwachten.
Hoe komt de verkoopprijs van een ijsje tot stand?
Wat voor inkomen heb je & waar blijft je geld?
Periode 1 Detail en marketing Kerntaak: optimaliseren verkoop en assortiment Hoofdstuk: Visual merchandising Par: 2.2 Blz. 562 t/m 567.
Presentatie titel Logistiek College 3 Rotterdam, 00 januari 2007.
J. de Lange ECONOMIE HOE KUN JE DAT NOU MAKEN?. Winstberekening Belangrijk PROGRAMMA:
de boekhoudkundige verwerking van een economische cyclus:
Distributie kengetallen
Assortiment dat wat er te koop is.
Green Banana Ondernemers traject Bijeenkomst 7. Terugblik  Wat hebben we vorige bijeenkomst gedaan?  Huiswerk…  Hoe ging het marktonderzoek?  Liepen.
Blokker ‘out of stock’ campagne DDMA Summit 2016 Hans ter Maten.
Winkelen 3.0 Hoofdstuk 6 Marketing. Inhoud 1 Eerst langs alle haltes 2 Verkoop 3 Omgaan met geld in een bedrijf 4 Logistiek 5 Wat doen leidinggevenden?
Verkoop Hoofdstuk 6 Service en klachten. Inhoud 1 Klaar voor de verkoop 2 Klanten ontvangen en benaderen 3 Verkoopgesprekken 4 De verkoopafhandeling 5.
Goederen en voorraad Hoofdstuk 4 Voorraadbeheer. Inhoud 1 De weg van goederen naar de consument 2 Goederenontvangst 3 Goederenopslag 4 Voorraadbeheer.
3.1 PRODUCTIE.
Brutowinst en nettowinst
Distributiebeleid.
Omzet en inkoopwaarde.
Welkom VWO 5..
Inkopen bij De Veiling.
Afzet = Aantal verkochte producten
Goederenstroom Voorraad.
Goederenstroom en voorraadbeheer
Goederenstroom en voorraadbeheer
Het uitbesteden van overheidstaken aan de particuliere sector
Wat doet de groothandel?
Goederenstroom en voorraadbeheer
Goederenstroom en voorraadbeheer
308 Voorraadadministratie
Logistieke werkzaamheden coördineren
Vergoedingen 2019 (Concept Presentatie)
Transcript van de presentatie:

MEXX Presentatie MIX Nationale DHZ Sessie NOOS

06 NOOS NOOS

Never Out Of Stock

Geen investering in grote voorraad Voordeel retailer Geen investering in grote voorraad Geen gemiste omzet, doordat het niet op voorraad is => consument komt terug Omzet verzekerd van producten met hoge omloopsnelheid (5%-10%) Voordeel Mexx Wanneer de retailer kiest voor ons product, is ook Mexx verzekerd van een deel van de omzet. Mexx bindt zich aan de retailer Mexx verkoopt meer (seizoens) producten Unique concept

Waarom NOOS? Artikelen / producten met een zeer hoge omloopsnelheid, waren continue OUT OF STOCK Gevolg => Ontevreden consument, gemiste omzet, geen marge => slecht voor retailer

NOOS Systeem geïntroduceerd Dit zijn producten die wij altijd op voorraad hebben, vanuit een basis assortiment en die de retailer niet hoeft voor te orderen. Year around / geen seizoens invloeden Die elke man of vrouw in zijn kast heeft liggen

Noos HOE WERKT HET ? Retailer gaat met Mexx samenwerking aan Mexx checkt 1x in de week het NOOS assortiment via EDI om out of stock te voorkomen. Mexx levert direct wat verkocht is automatisch na, voor 11u besteld is de volgende dag in huis.

Noos Mode is een seizoensartikel. Je kunt zelfs afspreken, dat met een maximum aan bedrag of % van de omzet, je NOOS gebruikt als omruil tool. Retailer koopt bijvoorbeeld voor max € 2.000 NOOS producten op in 1 seizoen, dan mag hij aan het einde van het seizoen (na uitverkoop) slecht lopende producten, voor dat seizoen ingekocht, terug sturen. Maar voor klanten verhoogd dit de brutomarge en zij durven soms producten te kopen, waar zij normaal geen risico in nemen.

Noos Door dit NOOS systeem in te voeren hebben we meer omzet Meer consumenten die terug komen Meer retailers aan ons weten te binden Concepten weten uit te breiden Volle winkels doet verkopen, zonder dat de retailer grote investering hoeft te doen. In de bouwmarkten zie ik regelmatig lege schappen, haken en pennen. Dit kost omzet, consumenten en marge en doet de DIY markt geen goed. Mexx heeft jaren geleden in dezelfde situatie gezeten