Billboard.com Wat zijn de trends op de website
Trend 1 •de Social Media Billboard is heel actief op de Social media. Dit is erg slim aangepakt, omdat iedereen tegenwoordig wel een account heeft op Facebook en Twitter. Op Billboard.com kan je elk bericht liken, tweeten of op Google Plus zetten. Hiermee krijgt Billboard veel aandacht van alle actieve mensen op de Social Media. Ook wordt er gezorgd dat de pagina’s up-to- date zijn, er wordt namelijk elke dag wel een stuk of 5 keer wat op de Facebook van Billboard gezet. Op Twitter heeft Billboard momenteel volgers en op Facebook likes.
Trend 2 •Massacommunicatie Billboard is eigenlijk een magazine, maar ze hebben zichzelf groot gemaakt door ook een website te maken. Daarnaast zijn er ook elk jaar de Billboard Awards in Amerika, hier voor worden de grootste sterren genomineerd. Elk jaar is het een groot evenement in Amerika. Doordat Billboard zoveel doet, is het bekend bij iedereen en zijn ze een belangrijk onderdeel van de muziek in de Verenigde Staten.
Trend 3 •De liedjes kunnen op de site worden beluisterd De liedjes die in de charts staan op Billboard.com kunnen allemaal worden beluisterd. Ze zijn bijvoorbeeld gelinkt aan MySpace, Spotify en een Radio. Hierdoor maken mensen gelijk kennis met de muziek en kunnen ze dit beoordelen. Ook staat er een knop ‘Buy’ op de site, als je hierop klikt word je naar iTunes gestuurd. Hier kan je de liedjes kopen. Je kan de liedjes ook als ringtone kopen.