Website usability Door Dyonne en Yanthe.

Slides:



Advertisements
Verwante presentaties
Deze presentatie mag noch geheel, noch gedeeltelijk worden gebruikt of gekopieerd zonder de schriftelijke toestemming van Seniornet Vlaanderen VZW Mijn.
Advertisements

WWW’s World Wide Webs. Webshops trowaa.nl bol.com Onderwijs tudelft.nl steenenbrug.nl Non-profit organisatie rodekruis.nl demaakbaremens.org Onze sites.
Een gratis snel en multifunctioneel fotoprogramma
Billboard.com Wat zijn de trends op de website
Organisatie van een website
Ontwikkeld door Anne Coppens en Carlo Verhaar les Navigatie I-C1#, datum.
W.H. Kaper, AMSTEL-instituut1/16 Website ontwerp met voorbeelden.
Karsten Campsteyn – Jan Penders
Wouter Mennen & Paul van Ulft Informissi
W EBSITE U SABILITY. H&M. COM Herkenbaarheid: 8 Navigatie: 9 Snelheid: 9 Zoeken: 7 Opmaak: 9 Schrijfstijl: 8 Hyperlink: 7 Interactie: 7 Accessibility:
Websites maken Waarom? Voor Wie? Hoe?
15/10/2013. De meest voorkomende soorten navigatie zijn:  Tekstlinks  Afbeeldingen  Roll-over images  Flashnavigatie  jQuery-navigatie.
• De gemiddelde gebruiker heeft 130 vrienden • Vindt 60 pagina's, groepen of evenementen leuk • Elke dag maken mensen een Twitter account.
Website usability Door Niels Verheyden en Aaron Saam (V4C)
De internet-encyclopdie voor kinderen
Vervolgcursus; Les 7 Internet Wat is internet
Wiki’s in het onderwijs 22 mei 2008 Leo Remijn UvT.
Google Analytics. Google Analytics: waarom Google analytics meet hoeveel mensen er op de site komen, brengt in beeld wat we weten van dit mensen en wat.
- - - Social Media.
Het oog wil oog wat. Kijk ook op
WordPress les 3.
Weblogs en Wiki’s (in het onderwijs) Pierre Gorissen SURF SiX / Fontys Hogescholen 13 januari 2005.
Jos Herkelman Teamleider Trainers & Consultants
Facebook Zie de kansen!.
Website Usability.
1.Ga naar 2.Kijk rustig rond. 3.Laat een foto van je trekken. 4.Ga naar
1 realtime & social: blogs & tweets Jeroen Bosman VOGIN, Wageningen, 16 mei 2013.
Hoe wordt de ranking bepaald?. 3 factoren die de Google Ranking bepalen 1. Pagerank 3 hoofdfactoren die de Ranking bepalen 2. Duur op website + social.
1 realtime and social: blogs & tweets, FB & G+ Jeroen Bosman VOGIN, 17 november 2011 Wageningen.
Aan de slag met weblogs Pierre Gorissen 14 juni 2005.
Wiki’s en Weblogs in het onderwijs Pierre Gorissen SURF SiX / Fontys Hogescholen 6 oktober 2005.
Preconference 'Weblogs in het onderwijs' Sybilla Poortman Gerard Bierens Pierre Gorissen 15 november 2005.
Workshop 'Weblogs in het onderwijs' Sybilla Poortman Gerard Bierens Pierre Gorissen 14 april 2005.
Wat is WordPress en hoe installeer je het?. Wat is WordPress? WordPress is een CMS (Content Management Systeem) net als Joomla; Met een CMS kan een gebruiker.
Mediales 1 Overdragers van informatie. Bijvoorbeeld internet, televisie, krant, tijdschrift.
Opdracht Bezoek een gamebeurs Lees recensies en geef daar een reactie op.
Welkom De techniek van websites
Website Usability.
Social Media Audit. Deel 3 Concurrenten – XXXLutz Group.
Website Usability Anouk Wassenbergh & Dimfy Lambriex V4.
realtime & social: blogs & tweets
ARTIEST 2.0. ATIESTEN Pete Philly Dennie Christian MC Biggah.
Eenvoudige website Weebly
Vragenlijst groepje 3 Wiki.
Topic 2: Website usability Innovative Generations © Innovative Generations.
Mannen en vrouwen Verschil?! Overeenkomst?! Naam: Mathilde den Boer
Slim en veilig online winkelen Hein van Dijk
Online filmpjes maken. (
herkenbaarheidJa,er staat altijd bol.com boven NavigatieSubmenu’s zijn makkelijk te gebruiken snelheidNee, soms laden ze heel langzaam zoekenJa, een heel.
Online filmpjes maken. (
Privacy Eigendom Toegankelijkheid & Censuur Programmeur Systeemanalist Systeemontwikkelaar Netwerkbeheerder Webdesigner Webmaster Database-administrator.
Ismay Sonnemans & Khedy Gorissen
Planning Usability Week 1: Wat is usability, Homepage H1,2 Week 2: Navigatiestructuur, Zoekdienst, Servicepagina’s H3,4,5 Week 3: Ontwerp en Webschrijven.
Planning Usability Week 1: Wat is usability, Homepage H1,2 Week 2: Navigatiestructuur, Zoekdienst, Servicepagina’s H3,4,5 Week 3: Ontwerp en Webschrijven.
Website usability. Inhoud Webshop Onderwijs Non-profit organisatie Overheid Eigen keus.
Website Usability. 10 websites worden beoordeeld door drie dingen: 1.URL. 2.Categorie. 3.Conclusie.
Buy Your Pin | Why do it yourself? |. Koop de DIYs die je nooit zou maken Bij Buy your Pin kan je eindelijk al die leuke pins die je opgeslagen hebt maar.
MIJN WEBSHOP YANAH PRUYM, MEB D. HOME PAGINA
Sociale Media Doelen van Sociale Media voor kennisoverdracht:  Betrokkenheid  Vindbaarheid  Bereikbaarheid  Community bouwen Zichtbaarheid  Mensen.
Hoe maak ik een PowerPoint presentatie?
Training. 21 (22) september De website 2 - Toegang tot besloten gedeelte 3 - Op de hoogte blijven (inloggen, wachtwoord) 5 - Praktijk (doen)
Uw website beheren was nog nooit zo makkelijk... In het menu vindt u alle opties waarmee u uw site volledig kunt beheren.
IA – LABELS Rogier van der Linde & Davy De Winne, 2014.
Workshop website bouwen Les 4. Wat heb je geleerd?
Wat schrijf je wel en niet op jouw website?? door Mart Rienstra.
Surfen op het internet Basisbegrippen
Onderzoek in Apps.
Vervolgcursus; Les 7 Internet Wat is internet
Internetbankieren.
Het aanpassen van Microsoft SharePoint Onlinewebsite
Transcript van de presentatie:

Website usability Door Dyonne en Yanthe

BC Broekhin http://www.broekhin.nl// (onderwijs) Herkenbaarheid: Er staat een duidelijk logo van de school. Op de homepage zie je informatie over de school. Navigatie: Er is een duidelijke navigatiebalk die ook aangeeft op welke pagina je je momenteel bevind. Snelheid: De pagina’s komen binnen 10 seconden in beeld. Zoeken: Er is een zoekbalk beschikbaar. Opmaak: De website is op alle browsers goed beschikbaar. Schrijfstijl:  De tekst is makkelijk om te lezen. Hyperlinks: Ja die zijn er. Er is duidelijk aangegeven waar naar verwezen word. Interactie: Je kan op de website inloggen. Accessibility: Nee. Afbeeldingen: Er zijn niet te weinig maar ook niet te veel afbeeldingen. Ze maken het prettiger om de website te gebruiken en bovendien zie je dan ook een beetje hoe de school is.

Lyceum Schondeln http://lyceumschondeln.mwp.nl/ (onderwijs) Herkenbaarheid: Er staat een duidelijk logo van de school. Navigatie: Er is een zeer duidelijke navigatiebalk bovenaan de pagina. Meer naar onder is ook nog een soort navigatiebalk. Snelheid: De site is snel. Zoeken: Er is een zoekbalk beschikbaar. Opmaak: De website is op alle browsers goed beschikbaar. Schrijfstijl: De tekst is makkelijk en door de layout ook prettig om te lezen. Hyperlinks: Er word duidelijk aangegeven waarnaar je verwezen word. Interactie: Je kan je inloggen op de site. Accesibillity: Nee, de layout is daar iets te druk voor. Afbeeldingen: Niet te veel, niet te weinig, maakt de site erg vrolijk.

Wehkamp http://www.wehkamp.nl/ (webshop) Herkenbaarheid: Er staat een duidelijk logo, en aan de homepage kan je al zien wat de site te bieden heeft. Navigatie: Er is een zeer duidelijke navigatiebalk en het is goed zichtbaar waar je je bevind. Snelheid: De site is snel. Zoeken: Er is een zoekbalk beschikbaar. Opmaak: De website is op alle browsers goed beschikbaar. Schrijfstijl: De informatie is duidelijk. Hyperlinks: Er word duidelijk aangegeven waarnaar je verwezen word. Interactie: Je kan producten op je wensenlijst zetten of producten kopen. Accessibility: Nee. Afbeeldingen: Er zijn veel afbeeldingen, maar ze laten dan ook de producten zien dus dat is goed.

H&M http://www.hm.com/nl/ (webshop) Herkenbaarheid: Er staat een duidelijk logo, je kan dus zien waar de site van is. Navigatie: Er is een duidelijke navigatiebalk, soms is het niet duidelijk waar op de site je je bevind. Snelheid: De site is redelijk snel. Zoeken: Er is geen zoekbalk beschikbaar. Opmaak: De website is op bijna alle browsers goed beschikbaar. Schrijfstijl: De informatie over de producten staat er zeer duidelijk bij. Hyperlinks: Er word aangegeven waarnaar je verwezen word. Interactie: Je kan of producten kopen. Accessibility: Nee. Afbeeldingen: Er zijn veel afbeeldingen, maar ze laten dan ook de producten zien dus ze domineren de site niet.

WNF https://www.wnf.nl (non-profit organisatie) Herkenbaarheid: Het is duidelijk van wie de website is en wat de website inhoud. Navigatie: Er is een navigatiebalk, het is duidelijk waar op de site je je bevind. Snelheid: De site is redelijk snel. Zoeken: Er is een zoekbalk beschikbaar. Opmaak: De website is op bijna alle browsers goed beschikbaar. Schrijfstijl: Door de zeer simpele layout ziet het eruit alsof er meer tekst is dan dat er werkelijk staat. De tekst zelf is wel makkelijk. Hyperlinks: Meestal word er duidelijk aangegeven waarnaar je verwezen word. Interactie: Je kan je aanmelden voor een nieuwsbrief, geld doneren, producten kopen. Accessibility: Nee. Afbeeldingen: Er zijn veel afbeeldingen, ze hebben te maken met waar de organisatie voor staat.

SOS Kinderdorpen http://www.soskinderdorpen.nl (non-profit organisatie) Herkenbaarheid: Het is duidelijk van wie de website is en wat de website inhoud. Navigatie: Er is een navigatiebalk, het is duidelijk waar op de site je je bevind. Snelheid: De site is behoorlijk langzaam. Zoeken: Er is een zoekbalk beschikbaar. Opmaak: De website is op bijna alle browsers goed beschikbaar. Schrijfstijl: De tekst is door de layout minder prettig om te lezen. Hyperlinks: Er word duidelijk aangegeven waarnaar je verwezen word. Interactie: Je kan geld doneren. Accessibility: Nee. Afbeeldingen: Er zijn veel afbeeldingen, ze hebben te maken met waar de organisatie voor staat.

VVD http://www.vvd.nl (overheid) Herkenbaarheid: Het is duidelijk van wie de website is en wat de website inhoud. Navigatie: Het is niet duidelijk waar de navigatiebalk zich bevindt. Snelheid: De site is behoorlijk snel Zoeken: Er is een zoekbalk beschikbaar. Opmaak: De website is op bijna alle browsers goed beschikbaar. Schrijfstijl: De tekst is duidelijk. Hyperlinks: Er word duidelijk aangegeven waarnaar je verwezen word. Interactie: Je kan geld doneren en lid worden. Accessibility: Nee. Afbeeldingen: Er zijn afbeeldingen, ze overbelasten de site niet.

PvdA http://www.pvda.nl (overheid) Herkenbaarheid: Het is duidelijk van wie de website is en wat de website inhoud. Navigatie: De navigatiebalk is duidelijk. Snelheid: De site is behoorlijk snel Zoeken: Er is een zoekbalk beschikbaar. Opmaak: De website is op bijna alle browsers goed beschikbaar. Schrijfstijl: De tekst is duidelijk weergegeven. Hyperlinks: Er word duidelijk aangegeven waarnaar je verwezen word. Interactie: Je kan je aanmelden voor een nieuwsbrief, geld doneren en lid worden. Accessibility: Nee. Afbeeldingen: Er zijn niet te veel afbeeldingen.

Facebook http://www.facebook.com (eigen voorkeur) Herkenbaarheid: Het is niet zo duidelijk van wie de website is, het is wel duidelijk wat de website inhoud. Navigatie: De navigatiebalk is niet duidelijk voor gebruikers die Facebook voor de eerste keer gebruiken. Snelheid: De site is behoorlijk snel. Zoeken: Er is een zoekbalk beschikbaar. Opmaak: De website is op bijna alle browsers goed beschikbaar. Schrijfstijl: De tekst is duidelijk weergegeven. Hyperlinks: Soms is het niet duidelijk waarnaar je verwezen word. Interactie: Je kan lid worden en communiceren met anderen. Accessibility: Nee. Afbeeldingen: De website zelf heeft niet veel afbeeldingen maar je kan zelf we

Twitter http://www.twitter.com (eigen voorkeur) Herkenbaarheid: Het is niet zo duidelijk van wie de website is, het is wel duidelijk wat de website inhoud. Navigatie: De navigatiebalk is niet duidelijk voor gebruikers die Twitter voor de eerste keer gebruiken. Snelheid: De site is behoorlijk snel. Zoeken: Er is een zoekbalk beschikbaar. Opmaak: De website is op bijna alle browsers goed beschikbaar. Schrijfstijl: De tekst is duidelijk weergegeven. Hyperlinks: Soms is het niet duidelijk waarnaar je verwezen word. Interactie: Je kan een account maken en communiceren met anderen. Accessibility: Nee. Afbeeldingen: De website zelf heeft niet veel afbeeldingen maar je kan zelf wel afbeeldingen posten.