H1 wikken en wegen Paragraaf 5+6+7.

Slides:



Advertisements
Verwante presentaties
Averechtse selectie & marktfalen “Een Experiment”
Advertisements

Landing Websites The fly-catcher on the web. Wat willen we op het WEB  Naamsbekendheid, profileren  Relevante (be)zoekers  kopers  klanten  Verkoop.
DE WET VOORKEURSRECHT GEMEENTEN (Wvg)
H1 wikken en wegen Paragraaf 1+2.
KRITISCHE KOPER?.
Welkom bij de 4e workshop over:
Definitiestudie.
Bart Maes 2 Marketing Communicatieve vaardigheden.
Business Economics Handels –en financiële technieken
Module Consumptie Hoofdstuk 1:
Goudsmidatelier Jaasma De strategie – deel 1. Wat hebben we vorige week besproken?  De vraag en uitdaging  Hoe ziet u zichzelf als goudsmid?  Waarom.
Service en Garantie Niveau 2 Kerntaak 2.
Koopwoning...  (het is niet zo moeilijk…). huiswerk  pak agenda en noteer bij ma 19 januri 5e lesuur:  leren tb 72 tm 77 maken 3.21 tm 3.23 wb 129.
H4 Wonen Paragraaf 1+2.
1.6 Om een goed te kopen, zet ik een aantal stappen
Economische Crisis Hoofdstuk 1, paragraaf 3.
Lesplanning Binnenkomst
Klachtenbehandeling Niveau 2 Kerntaak 2.
Het prijs- of marktmechanisme I
Paragraaf 3+4. Hoe kan het dat je besluit een nieuwe telefoon te kopen?  De mening van vrienden en familie  De eigen smaak en leeftijd  De financiële.
Docent: S. Allaoui Consumentenrecht.
Agenda  Les 44 tm 46  wkn 04 en 05  hs 13 vreemd vermogen op korte termijn  bestuderen par 13.1 tm 13.5 maken wb vragen 13.1 tm
Rechter : Hoe bent U op het gedacht gekomen die auto te stelen? Beklaagde : Die auto stond voor het kerkhof en ik heb.
Marketing 1.1 Introductie 12 november Marketing Wat is marketing? Schrijf voor jezelf 5 kernwoorden op die te maken hebben met marketing.
Van Valckenborgh Dirk Februari Definitie “optie op aandelen” : Recht / Verplichting om een standaardhoeveelheid aandelen te kopen (call-optie –
Danny Schalkwijk R3Ki ( Economie presentatie )
Hoofdstuk 8 Btw-reglementering.
door Mr. Nicolette Schaapsmeerders
Afspraak tussen 2 partijen! Of een contract tussen 2 partijen.
Rekenen groep 4.
Consument Onderdeel marketing. Wat is marketing?.
Overeenkomst.
Blok 4verbintenissen.
§ 1.2 Sta je samen sterker? Om de consument te beschermen is er niet alleen de Consumentenbond. Er zijn ook wetten en regels waar de aanbieder zich aan.
Commercieel beleid en recht
Verkoop en marketingplan
Recht H3 Soorten overeenkomsten Ondernemer.
Recht H3 Kopen en verkopen Filiaalmanager.
Commercieel beleid en recht H5 Overeenkomsten en verbintenissen Certificeerbare Eenheid Ondernemerschap.
Toegestane uitzonderingen voor de verkoop met verlies.
3.3 Sta jij in je recht? Om de consument te beschermen is er niet alleen de Consumentenbond. Er zijn ook wetten en regels waar de aanbieder zich aan moet.
Recht H2 Overeenkomsten en verbintenissen Filiaalmanager.
Economische Crisis Hoofdstuk 1, paragraaf 3.
Vodafone simkaarten. Kwaliteit A: Onze Prepaid is gemaakt van plastic in dit plastic zit een chip deze zijn vaak gemaakt van chipplaten. B: We verwachten.
Slim en veilig online winkelen Hein van Dijk
Commercieel beleid en recht
Fase 3 Controleren van de voorraad en bestellen
Begrippen privaatrecht
Spijt van een aankoop aan de deur via thuiswinkelen in de winkel.
Basisboek Marketing Hoofdstuk 1 Vraag en aanbod.
J. de Lange ECONOMIE HOE KUN JE DAT NOU MAKEN?. Inventarisatie: Productiefactoren Afschrijving Winstberekening Belangrijk PROGRAMMA:
MIJN WEBSHOP YANAH PRUYM, MEB D. HOME PAGINA
Jongeren & geld. Zakgeld Hoeveel zakgeld krijgen jongeren? leeftijdzakgeld (per maand) 12€ 19 13€ 23 14€ 25 15€ 30 16€ 31 17€ 36.
HOOFDSTUK 3 Wat koop je ervoor?. Consumentenorganisaties Komen op voor de belangen van de consument (klant) Voorlichting geven Waarschuwen tegen misleidende.
Near Field Communication Nicki, Lorette en Maaike.
Verkoop Hoofdstuk 6 Service en klachten. Inhoud 1 Klaar voor de verkoop 2 Klanten ontvangen en benaderen 3 Verkoopgesprekken 4 De verkoopafhandeling 5.
Commercie en recht Hoofdstuk 10 Recht(en). Inhoud 1 Idee: Droom of illusie? 2 Voor wie doet een ondernemer wat hij doet? 3 Waarom ondernemen? 4 Wat heeft.
Consumentenrecht Alle regels en wetten die de consument beschermen bij de aankoop van producten van bedrijven De consument moet als ‘zwakkere’ partij beschermd.
Welkom havo 4..
Paragraaf 2.3 Wat willen zij dat je koopt?.
Maarten Peeters 6Handel
Juridische aspecten van een webshop
Verkopen Les 3 Niveau 4.
Een website. Wat komt daar eigenlijk allemaal bij kijken
Consumentenrecht Alle regels en wetten die de consument beschermen bij de aankoop van producten van bedrijven De consument moet als ‘zwakkere’ partij beschermd.
Verkoopt en handelt verkoop af
Hoofdstuk 2 Rechten en plichten
Hoofdstuk 6 Consumentenkoop
Verkoop Service.
Semantisatieverhaal:
Transcript van de presentatie:

H1 wikken en wegen Paragraaf 5+6+7

Kopen een kunst Informatie inwinnen bij het kopen van een product is niet altijd betrouwbaar. Op welke manieren kon je ook alweer informatie inwinnen? Het betrouwbaarste middel: vergelijkend warenonderzoek van de consumentenbond.

Welk merk cola en chips vinden jullie het lekkerst?

Welk merk cola en chips vinden jullie het lekkerst?

Welk merk cola en chips vinden jullie het lekkerst? En nu na de test!!

De lekkerste cola! Conclusie: vooraf vond 83% Coca Cola het lekkerst, na de test is dit nog maar 27%!

De lekkerste chips Conclusie: vooraf vond 85% Lays de lekkerste chips, achteraf is dit nog maar 41%!

Prijzen!

Spijt achteraf Heb je iets gekocht of besteld? Dan heb je een koopovereenkomst gesloten. Hierdoor heb je te maken met rechten en plichten. Recht: je krijgt een deugdelijk product van de verkoper Plicht: je moet betalen Niet deugdelijk: reparatie  nieuw product  geld terug

Spijt achteraf Koopovereenkomst is pas geldig als: wilsovereenstemming: koper en verkoper zijn het eens. Vrije wil, geen sprake van bedrog, dwang of dwaling Handelsbekwaam: ouder dan 18 zijn en geen schulden hebben.

Spijt achteraf De rechten en plichten vind je in de algemene voorwaarden. Vaak staat op de bon waar je deze kunt vinden. Algemene voorwaarden moeten voldoen aan: Colportagewet Wet kopen op afstand

Spijt achteraf Colportagewet: beschermt de consument tegen verkopen aan de deur. Na het kopen heeft de klant 8 dagen de tijd om de koopovereenkomst op te zeggen. Wet kopen op afstand: beschermt voor het kopen via internet of telefoon. Klant kan tot 7 dagen na levering de koopovereenkomst opzeggen. Voor diensten geldt 8 dagen na plaatsen van bestelling.

Spijt achteraf In extreme gevallen beëindigd de rechter de koopovereenkomst: Volwassenen die schulden hebben krijgen dan een voogd Minderjarigen die hele dure producten kopen. Sprake van: bedrog, dwaling of dwang

Spijt achteraf Dwang: je wordt bedreigd. Dwaling: de koper en verkoper vergissen zich in de waarde van het product. Bedrog: de verkoper liegt over de kwaliteit van het product.

Kopen met gevoel Keurmerken worden steeds belangrijker. Kennen jullie een aantal keurmerken?