“Meer doen met minder” 20 januari 2009

Slides:



Advertisements
Verwante presentaties
Money, pesa, argent, dinero, roepie, dinheiro Van geld krijgen naar ook zelf fondsen werven Heleen Reedijk en Peter Jansen 16 maart 2013 – Hilversum.
Advertisements

REBELS: Race and Ethnicity Based Education; Local Solutions
AberdeenGroup surveyed 125 companies to understand their product innovation goals. Top challenges reported by these companies were: Cost pressure from.
Tel de zwarte stippen!. Tel de zwarte stippen!
I wanna grow old with you Music: Westlife Another day Without your smile Another day just passes by But now I know How much it means For you to stay.
… een nieuwe zoekmachine! “Dear finance support desk customers, The search facility within the knowledge base will be improved to help you find information.
Wat is Customer Relationship Management?
Woordvolgorde met woorden van tijd
Optimaliseren van een marketing- budget in een recessie 20 januari 2009
Past Simple Onvoltooid verleden tijd Regelmatige werkwoorden:
Woordvolgorde Bepaling van tijd.
Tel de zwarte stippen. Tel de zwarte stippen Lopen de horizontale lijnen evenwijdig of niet?
Deltion College Engels B1 Lezen [no. 001] can-do : 2 products compared.
Deltion College Engels B1 Gesprekken voeren [Edu/008] theme: ‘I have to arrest you, you’ve stolen my heart’ … can-do : kan een eenvoudig face-to-face gesprek.
Deltion College Engels B1 Schrijven [Edu/003] thema: what have I done wrong…? can-do : kan s/ brieven schrijven over persoonlijke zaken © Anne Beeker.
Activatie in een recessie 20 januari 2009
‘WAIT FOR ME’ Lees met elkaar de songtekst Klik door naar volgende scherm.
Deltion College Engels A2 Spreken/presentaties [Edu/001] thema:Sight-seeing in Holland Can-do: kan een kort, eenvoudig, vooraf ingeoefend praatje houden.
Deltion College Engels B1 Gesprekken voeren [Edu/006] thema: Look, it says ‘No smoking’… can-do : kan minder routinematige zaken regelen © Anne Beeker.
Deltion College Engels B2 Schrijven [Edu/006] thema: Euromail can-do : kan in persoonlijke s nieuws en standpunten van een ander becommentariëren.
Deltion College Engels C1 Spreken [Edu/002] thema: A book that deserves to be read can-do : kan duidelijke, gedetailleerde samenvatting geven van een gelezen.
Deltion College Engels B1 En Spreken/Presentaties [Edu/006] Thema: “The radio station“ can-do : kan een publiek toespreken, kan verzonnen gebeurtenissen.
Deltion College Engels C1 Schrijven [Edu/007] thema: Mind twister or how to write an essay… can-do : kan heldere, goed gestructureerde uiteenzetting schrijven.
Deltion College Engels C1 Schrijven [Edu/006] thema: Dear editor,
Nothing Is As It Seems Lesson 7 What’s the Story?.
Deltion College Engels B2 Lezen [Edu/003] thema: Topical News Lessons: The Onestop Magazine can-do: kan artikelen en rapporten begrijpen die gaan over.
Deltion College Engels B2 Spreken [Edu/001] thema: What’s in the news? can-do : kan verslag doen van een gebeurtenis en daarbij meningen met argumenten.
Deltion College Engels B1 Spreken [Edu/001] thema: song texts can-do : kan een onderwerp dat mij interesseert op een redelijk vlotte manier beschrijven.
Deltion College Engels B2 Gesprekken voeren [Edu/009] thema: ‘We’d better go to…’ can-do : kan in vertrouwde situaties actief meedoen aan discussies over.
Deltion College Engels B2 Schrijven [Edu/005] thema: Writing a hand-out can-do: kan een begrijpelijke samenvatting schrijven © Anne Beeker Alle rechten.
Deltion College Engels B1 Lezen [Edu/002] thema: But I ‘ve read it in… can-do : kan hoofdthema en belangrijkste argumenten begrijpen van eenvoudige teksten.
Nothing Is As It Seems Lesson 8 Cubes and Numbers.
Gebroken dimensies in het graan Geknipt uit een presentatie door Aad Goddijn op 3 december 2008 bij het vak Concrete meetkunde.
Deltion College Engels B1 Luisteren [Edu/002] thema: A cyber listening lab can-do : kan eenvoudige, duidelijke informatie begrijpen © Anne Beeker / Randall.
Friday, 24 April 2015 vrijdag 24 april 2015 RADIO JEFKEN 75 A Thousand Kisses Deep 6’28’’ Benedectine Monks 4’39’’ E Tu 4’45’’ Exaltation de la Croix.
Copyright met toestemming gebruikt van Stichting Licentie © 1999 Joel Houston/Hillsong Publishing 1/6 EVERYDAY (Joel Houston) 1. What to say Lord it's.
Deltion College Engels B2 (telefoon)gesprekken voeren[Edu/002] /subvaardigheid lezen/schrijven thema: I am so sorry for you… can-do : kan medeleven betuigen.
Copyright met toestemming gebruikt van Stichting Licentie © 1996 Integrity's Hosanna! Music 1/9 I NEED YOU MORE (Lindell Cooley & Bruce Haynes) I need.
Kom, ga met ons mee Come, go with us. ‘Wij vertrekken nu naar het land dat de Heer ons beloofd heeft. Ga met ons mee! Je zult het goed hebben bij ons.
Mavo 4.  Goal(s)  Letter Puzzle  Write a letter  Check the letters  Do assignments 4A, 5A, 6A & 7 in Student Book page 50  Evaluation.
Afstudeeropdracht Verhogen Marktaandeel Microsoft Door middel van de Wallet Allocation Rule Analyse.
29 / 30 March /20 Business English Werkboek B1 Sector Administratie N3-4 Unit 8.
Scriptie workshop GW Renske de Kleijn Centrum voor Onderwijs en Leren (COLUU) Onderwijsadvies en Training 17 maart 2014.
The Research Process: the first steps to start your reseach project. Graduation Preparation
Key Process Indicator Sonja de Bruin
MEER MAGAZINES MEER ROI
Welkom in de Top-2000 kerkdienst
Salt & Light Zout & Licht
Present simple Grammar.
Woordvolgorde in Engelse bevestigende en vragende zinnen.
Dictionary Skills!?.
De taaltaak
ECOLAB; GEDREVEN DOOR ONZE MENSEN
Universiteit van Amsterdam
DE ADVIEZEN VAN BEURSMAKELAAR BERNARD BUSSCHAERT
Grammar in a Nutshell Skills 1.
Crohn’s Disease and medicinal cannabis oil A WORKING PROTOCOL
Het combo bestaat uit: Eric: piano, keyboard Suzanne: dwarsfluit, zang
Tel de zwarte stippen!. Tel de zwarte stippen!
Toekomende tijd: met “will”
NEW INTERFACE UNIT 2 : GRAMMAR
English 23 April 2018.
Chapter 3 Who dares? Grammar Stepping Stones 3 havo
Chapter 2 What’s up? Grammar Stepping Stones 2 t/hv.
Assignment: calling for a meeting about internet use at work
Tel de zwarte stippen!. Tel de zwarte stippen!
Presentatie titel Effective Math Lesson Part 1
Living in the Promised Land Leven in het Beloofde Land
Empty handed here I come,
Matthew 16 “But who do you say that I am?”  Simon Peter replied, “You are the Christ, the Son of the living God.”  And Jesus answered him, “Blessed are.
Transcript van de presentatie:

“Meer doen met minder” 20 januari 2009 mariette.hamer@ogilvy.com

Lessen voor ‘meer doen met minder’ Bewaak je meest winstgevende klanten met je leven Profiteer van het “low hanging fruit” Optimaliseer budgetallocatie en middelen Snij strategisch in de merkportfolio Zoek juiste balans voor prijspromoties Overweeg bevestiging van je waardepropositie Overweeg een verhoging van je budget

Les 1: Grootste prioriteit bij zware recessie Marketing voor behouden en benutten van de meest winstgevende klanten Les 1: Bewaak je meest winstgevende klanten met je leven

De wet van beloning: waardeer loyale klanten Investeer in loyale klanten – juist niet in acquisitie Klanten hebben relaties met merken – hoe beter (loyaler) die relatie, hoe meer ze kopen Verlies van loyale klanten kan enorm kostbaar zijn Loyale (‘bonded’) klanten kunnen tot meer dan 20 keer besteden dan de gemiddelde klant Les 1: Bewaak je meest winstgevende klanten met je leven

Ook in Nederland grootste prioriteit Bron: NRC, 16/01/2008

BrandZ™: Brand Pyramid High share of wallet Represents the overall relationship between consumers and a brand The 5 levels indicate hurdles consumers have to get over before they move up the Pyramid and are finally bonded with a brand Low share of wallet Les 1: Bewaak je meest winstgevende klanten met je leven

This is kind of like dating… "Are we ready to be exclusive?" The relationship is now very strong – you'd want to choose this brand almost every time Bonding "This is going well, but I should keep my options open." The brand becomes one you choose more and more often – a preference is developing Advantage "How does the first date go?" For now, let's say your initial experience with the brand goes well Performance "Are we in the same league?" At first you are cautious – is this a brand that really fits my needs? Relevance "Do you know I exist?" As with dating, brand relationships start with awareness The conversion to how we build a relationship with a brand is (hopefully) an easy step. Think about your one of favorite brands, and how you got to know and love it. Presence Les1: Bewaak je meest winstgevende klanten met je leven

So about brands… Bonding Advantage Performance Relevance Presence The relationship is now very strong – you'd want to choose this brand almost every time Bonding The brand becomes one you choose more and more often – a preference is developing Advantage Performance Your initial experience with the brand goes well At first you are cautious – is this a brand that really fits my needs ? Relevance The conversion to how we build a relationship with a brand is (hopefully) an easy step. Think about your one of favorite brands, and how you got to know and love it. As with dating, a relationship with a brand starts with awareness Presence Les1: Bewaak je meest winstgevende klanten met je leven

Hoe loyale klanten te identificeren? Doen van een differentiële marketinganalyse: Fast Moving Consumer Goods - exclusief beschikbaarheid CRM-data: Bepalen van segmenten Gericht benaderen van die segmenten Andere categorieën - inclusief beschikbaarheid CRM-data: Identificeren op individueel niveau Gericht benaderen van (groepen) individuen Les 1: Bewaak je meest winstgevende klanten met je leven

Lessen voor ‘meer doen met minder’ Bewaak je meest winstgevende klanten met je leven Profiteer van het “low hanging fruit” Optimaliseer budgetallocatie en middelen Snij strategisch in de merkportfolio Zoek juiste balans voor prijspromoties Overweeg bevestiging van je waardepropositie Overweeg een verhoging van je budget

Les 2: Richt je op klanten die op het punt staan te kopen Inventariseer ‘the barrier of the last mile™’ Investeer in search Shopper-activation Les 2: Profiteer van het “low hanging fruit”

Lessen voor ‘meer doen met minder’ Bewaak je meest winstgevende klanten met je leven Profiteer van het “low hanging fruit” Optimaliseer budgetallocatie en middelen Snij strategisch in de merkportfolio Zoek juiste balans voor prijspromoties Overweeg bevestiging van je waardepropositie Overweeg een verhoging van je budget

Les 3: Optimaliseer budgetallocatie en middelenkeuze Veel klanten denken eerst aan de middelen-/mediakeuze Voor het optimaliseren van het budget is het belangrijk eerst te bepalen welke taak het budget moet vervullen voor je marketingdoelstellingen: awareness, consideration, activation, loyality etc. Tool: funnel optimizer Les 3: Optimaliseer budgetallocatie en middelen

Multimiddelen/media-inzet is effectiever dan single Multimiddelen/mediacampagnes (65%) zijn succesvoller dan singlemiddelen/mediacampagnes (58%) Tv is niet dood: campagnes met tv (66%) zijn succesvoller dan die zonder tv (49%) Ook binnen campagnes met enkel directe middelen/media, zijn multimiddelen/mediacampagnes (80%) succesvoller dan singlemiddelen/mediacampagnes (55%)¹ Les 3: Optimaliseer budgetallocatie en middelen 1: Bineet and F ield, Market Leader, Issue 39, 2007

Lessen voor ‘meer doen met minder’ Bewaak je meest winstgevende klanten met je leven Profiteer van het “low hanging fruit” Optimaliseer budgetallocatie en middelen Snij strategisch in de merkportfolio Zoek juiste balans voor prijspromoties Overweeg bevestiging van je waardepropositie Overweeg een verhoging van je budget

Les 4: Snij strategisch in merkportfolio Stap 1: Identificeer welke (sub)merken bijdragen aan huidige winst en groeipotentieel Tool: Portfolio-audit Stap 2: Verdeel het budget evenredig op basis van die verwachtingen Over het algemeen is het effectiever in tijden van recessie meer in te zetten in grotere merken (hogere return) Les 4 : Snij strategisch (binnen) de merkportfolio

Lessen voor ‘meer doen met minder’ Bewaak je meest winstgevende klanten met je leven Profiteer van het “low hanging fruit” Optimaliseer budgetallocatie en middelen Snij strategisch in de merkportfolio Zoek juiste balans voor prijspromoties Overweeg bevestiging van je waardepropositie Overweeg een verhoging van je budget

Les 5: Doe voorzichtig met prijspromoties Kern: Balans vinden tussen promotie voor stimuleren van vraag Risico: Veel lagere ROI ingeval promoties groot onderdeel vormen van de marketingmix Les 5: Zoek juiste balans voor prijspromoties

Lessen voor ‘meer doen met minder’ Bewaak je meest winstgevende klanten met je leven Profiteer van het “low hanging fruit” Optimaliseer budgetallocatie en middelen Snij strategisch in de merkportfolio Zoek juiste balans voor prijspromoties Overweeg bevestiging van je waardepropositie Overweeg een verhoging van je budget

Les 6: Beoordeel je waardepropositie Denk na of je waardepropositie de juiste is voor de recessietijd Soms is een andere focus nodig Soms is juist hervestiging belangrijk Tool: Response Polling Les 6 : Overweeg je waardepropositie

Lessen voor ‘meer doen met minder’ Bewaak je meest winstgevende klanten met je leven Profiteer van het “low hanging fruit” Optimaliseer budgetallocatie en middelen Snij strategisch in de merkportfolio Zoek juiste balans voor prijspromoties Overweeg bevestiging van je waardepropositie Overweeg een verhoging van je budget

Les 7: Overweeg budgetverhoging (i) Recessie kan juist ook kansen betekenen Soms ‘relatief goedkoop’ blijvend marktaandeel te winnen Soms relatief makkelijk een concurrent eruit te drukken Zowel B2B- en B2C-bedrijven die het budget verhogen, herstellen tot 3 keer sneller dan in gewone tijden B2B-bedrijven die budget handhaven/verhogen, kunnen wel 3 jaar profiteren van grotere groei

Les 7: Overweeg budgetverhoging (Ii)

De bron Deze presentatie is een reflectie van de hoogtepunten uit: “Meer doen met minder” Ontwikkeld door Ogilvy wereldwijd. Een kopie van het complete document kan worden gedownload van www.ogilvy.com.

“Meer doen met minder” 20 januari 2009 mariette.hamer@ogilvy.com