Augmented Reality in het groen onderwijs Peter Stadhouders Yvette van den Bersselaar.

Slides:



Advertisements
Verwante presentaties
Wij vertegenwoordigen SLIDEPLAYER.NL
Advertisements

HET DIGITALE ARBEIDSPLEIN Het Digitale Arbeidsplein is een website ontwikkeld in het kader van het project “Zelfmanagement van de eigen loopbaan” van MeijerConsult.
WAT IS FLIPPING THE CLASSROOM?
1 Samenwerkend leren met Google Docs Werking en mogelijkheden van online tekstverwerken.
Ledenvergadering 26 / 09 / Cookies • Cookiewet (Nederland) – Websites moeten expliciet en ondubbelzinnig toestemming vragen om een cookie in uw.
Nieuwe media. Nieuwe media Nieuwe media Definitie Vernieuwde communicatiemiddelen: Internet (en alles daaromtrent) Videogames Digitale fotografie Gsm's.
Centre of Innovation and Services (CIS)
Informatica Multi- en sociale media 2. Vereiste voorkennis Geslaagd zijn voor de cursus Multi- en sociale media 1 OF Beschikken over de volgende voorkennis:
Mobile Communication Digitale Media Paul Koole Rodney de Grave.
Slimmer werken en minder investeren
INTERNET het communicatie-instrument voorbij Mobiele marketing.
Inleiding gebruik van powerpoint De Apollo school
BUREAU VOOR i-COMMERCE Internet (websites, webshops) Intranet (interne website, CRM, databases, digitaalarchief) Mobiele Marketing (sms, mobiel internet,
 QI&feature=related QI&feature=related.
Het klaslokaal 2.0.
Tablets wat zijn het? wat kun je er mee doen? clubmiddag 18 december © R.P.Vloeimans, Amstelveen, Netherlands.
Docentendag Schilderen en Onderhoud: lesmateriaal
Henk te Ronde ICT coördinator CSV. Inleiding  Onderwijs concept “Levensecht leren” Meer zelfwerkzaamheid minder doceren Samenwerken van leerlingen Combinatie.
EPortfolio Arbeidsmarktregio Friesland Datum: 12 mei 2014.
de ouderbetrokkenheid vergroten
Mobiele Netwerken Op weg naar UMTS Tom Geysen – 3 BO.
Naam van de Auteur 7 januari 2008 Voorwaarden voor succesvol gebruik van de ELO H-P Köhler
Mobiel leren Is méér dan ‘fun’ Mobiele ondersteuning volgt didactiek Slaat brug tussen belevingswerelden.
Wouter Tinbergen Digischool / Kennisnet Natuur-/sterrenkunde
Herlancering educatieve website
Open Standaarden in het onderwijs Holland Open Netwerk Borrel 19 december 2006 Jan Kees Meindersma
Naam van de Auteur 7 januari 2008 Kennisnet Videodienstverlening Open source, open content Pieter Varekamp November 2008.
Van harte welkom. Dinsdag 30 januari Indeling van de avond Opening Presentatie “Digitale slootjes” Demonstratie “Digibord” Pauze Zelf proberen en.
Demonstratie archeologische stadswandeling door Nijmegen met de PDA Mathilde Molendijk, Nils de Reus, SPIN lab VU 8 januari 2004.
Verrijkte Content Helicon Studiedag 2013, Velp John Hanswijk.
Research. Over Forte Solutions Concurrentie Interactieve Boeken Onze Mogelijkheden Hoe inzetten? Welke uitgever? Voor- en nadelen.
Stercollecties van VO-content
Stercollecties van VO-content. Vooraf Wie gebruikt er al digitaal leermateriaal in zijn lessen? Verwachten jullie dat het gebruik van digitaal leermateriaal.
Leerlingen ontwikkelen apps
Meer bekendheid via je Website
 Wat is Augmented Reality?  Toepassingen van Augmented Reality  Augmented Reality mobiel  Augmented Reality in games  De toekomst van Augmented Reality.
September Linkbuilding anno 2011  Interessante websites vinden voor linkbuilding.linkbuilding  Bloggen altijd goed voor je linkbuilding strategie.
Anita Lohman & Bert Bouwhuis
Social Media Fleur van Scharenburg 1. Opzet voor vanavond Snelcursus Social Media Social Media gebruiken 2.
Instructie inloggen docent
Wikiwijs Hoe herken je kwalitatief goed lesmateriaal
Wikiwijs.
Mobile Marketing. Wat is Mobile Marketing? Welke vormen zijn er? De toekomst... De doelgroep en het effect Wat zijn de wettelijke regels? De voor en nadelen...
Augmented Reality Kans voor het onderwijs?. Wat is Augmented Reality (AR)? De wereld om je heen verrijken door er extra digitale informatie (lagen) aan.
AUGMENTED REALITY. W IE ZIJN WIJ ? Maureen Verdonschot Hester Smolders Wij zitten zelf ook op school, op hogeschool De Kempel. Wij komen deze middag een.
Secret Society Sst.. Kevin Gerde & IngeLotte de Bont.
Online filmpjes maken. (
We hebben de tools en de kennis! En nu naar een hogere effectiviteit en didactisch verantwoorde inzet! AudioVisueel Centrum | ICT Services.
Online filmpjes maken. (
Sociale media in je les
AUGMENTED REALITY. W IE ZIJN WIJ ? Maureen Verdonschot Hester Smolders Wij zitten zelf ook op school, op hogeschool De Kempel. Wij komen deze middag een.
Tablets.
De nieuwe digitale leeromgeving van Biologie voor Jou
?.
DMK – week 4. Onderwerpen week 5 deel 1 Tio Onderwerpen DMK: Digitale marketingtoepassingen vervolg Webcare: wat is webcare en waar doe ik daar mee? Mobile.
Nieuwe Ontwikkelingen To boldly go where no one has gone before…
NIEUW: Doorlopende leerlijn Klik hier voor de lessen. Doorlopende leerlijn Mediawijsheid voor groep 1 t/m 8 Gratis toegang tot materiaal na aanmelding.
QR Code. Wat zijn QR codes QR = Quick Response QR = Quick Response 2D (twee dimensionale) code 2D (twee dimensionale) code Ontwikkeld door Denso-wave.
Opdracht 4 Video invoegen Gebruik deze presentatie om de opdracht te maken en zet hier je naam:.
Bring Your Own Device OUDERAVOND BS D’N HEIAKKER DEURNE 3 JUNI 2014.
AR ‘Het interactief combineren en daarmee verrijken van beelden uit fysieke wereld met kennis en data uit de virtuele wereld, waardoor een extra informatielaag.
Whatsapp Hey there! I am using WhatsApp 29 januari 2017.
Overzicht Vooronderzoek Hypothese Onderzoeksvraag Methodologie
Pokémon Go Mediabegrip week
Instructie inloggen docent
Klik op een app voor meer informatie: -ZermeloZermelo -Its LearningIts Learning -OneDriveOneDrive -Kahoot!Kahoot! -QuizizzQuizizz -QuizletQuizlet -Aura.
Dit is de vraag Hier komen allerlei antwoorden!!! antwoord 1
Media ICT en Design College – ROC Midden Nederland
Netwerken & Internet 1.
Transcript van de presentatie:

Augmented Reality in het groen onderwijs Peter Stadhouders Yvette van den Bersselaar

Prinsentuin Oudenbosch • VMBO- groenschool • Onderdeel van ROC West-Brabant • 450 leerlingen

Augmented Reality

Ontstaan project • Aanleg Helofytenfilter • Doel van de Helofytenfilter • Innovatie • Waarom Augmented Reality? • Buiten onderwijs • Innovatieregeling

Lespakket • Opvraag via Layar • Wikiwijs met animaties • Opdrachten in de elo

Wikiwijs

Opdrachten in de itslearning

Voorbeeld Pompput Theorie PompputOpdracht Pompput

Opening

Vervolg • Meerdere lessen opvraagbaar via Layar • Lesmateriaal digitaal beschikbaar • Verschillende vakken • Didactische ondersteuning • RT

Augmented Reality

Twee onderdelen: - Location-Based AR Op basis van je gps locatie wordt er relevante virtuele informatie toegevoegd - Marked-Based AR Scannen van markers die linken naar informatie, zoals video’s en 3d-modellen

Location-Based AR Point of Interest (POI) Het draait hier om ‘Points of Interest’ ofwel ‘interessante punten’. Met een smartphone kunnen POI’s opgevraagd worden, die de gebruiker meer informatie geven over de omgeving. Vereiste is een mobile device met videocamera, een GPS-module en digitaal kompas.

Location-Based AR Layar Applicatie: Android Market/ Apple Store Telefoon met camera en GPS Toevoegen van informatielagen Voorbeelden - Locaties ROC West-Brabant - Funda

Location-Based AR Junaio Junaio is een alternatief van Layar. Deze richt zich op zowel location-based als marker-based AR.

Location-Based AR Hoppala Hoppala is een CMS waarmee je POI kunt maken die op te vragen zijn via Layar of Junaio.

Location-Based in het onderwijs • Prinsentuin Oudenbosch • Alle ROC West Brabant-locaties • BPV-plaatsen • Historische stadswandeling • Architectuur, oude en toekomstige gebouwen

Repudo • Drop a Repudo • Pick-up a Repudo • Speurtochten • Kortingsbonnen

Marker-Based Augmented Reality Markers -Webcam of camera herkent een marker -Speciale software koppelt hier het 3d-model of video aan -3d-model wordt boven de marker geplaatst en video wordt rechtstreeks afgespeeld -3d-model beweegt met de marker mee

Marker-Based AR in het Onderwijs • Markers in studieboeken spelen een instructiefilmpje af • Foto’s die omgezet worden in 3D, bijvoorbeeld onderdelen van auto’s, voertuigen, planten en gebouwen • Markers in het groen onderwijs geven instructie over hoe betreffende plant onderhouden dient te worden

QR-tags Unieke link naar allerlei media, dus geen directe toevoeging aan realiteit. Alle QR-tag readers geven zelfde resultaat. QR-tags zijn duidelijk herkenbaar

Maken van QR-tags Veel verschillende QR-tag generators op internet te vinden Twee voorbeelden: • generator/ generator/ •

Uitlezen van QR-tags Voorbeelden: • Barcode scanner • QuickMark (History en create-functie) • CodiShare • i-nigma • Neoreader • Scanlife

QR-tags in het onderwijs • Instructiefilmpjes op apparaten, opvraagbaar als de student het nodig heeft • Rekensommen: Lerende scant het antwoord van zijn/haar keuze, filmpje laat zien waarom antwoord goed of fout is • Meteen toegang tot het draadloos netwerk • Scannen van huiswerk en afspraken

Peter Stadhouders Yvette van den Bersselaar Voor vragen: mail: telefoon: