Def van Merk: naam, teken of symbool onderscheidend van concurrentie

Slides:



Advertisements
Verwante presentaties
Toepassingen met integralen
Advertisements

ontwerp - beheer - analyseer
toepassingen van integralen
Marketing voor ZZP-ers
The 6th sense.
College wk 2 ‘onderzoek’ V1 Kernproject. 1.Belang van onderzoek 2.Onderzoeksmethoden 3.Aanpak & output 4.Over de Debriefing Vandaag:
Over consumenten, gedrag en marketing
NASK – WAARNEMEN VS METEN EN MEETONNAUWKEURIGHEID
NASK – WAARNEMEN VS METEN EN MEETONNAUWKEURIGHEID
F&J webcreation even voorstellen… we willen graag met u in gesprek, dus…
Crosslab Sensory Shopping
Briefing V1, blok 3 Case CC.
Martijn van den Berg Speciality Dairy
Een startersgids voor innovatie
MEDMEC02 Media en creativiteit les 5 IDENTITEIT. Les weekOnderwerpenVoorbereiding voor de volgende les 1 Toelichting op de module en de werkwijze. Toelichting.
S-889B-1 De wereld van geur en smaak Quest International bv 2006.
De emmer die overloopt met stress
Schijn en Werkelijkheid
CREATIVE MARKETING WC 4, jaar 2, Herfst 2008
BRAND DESIGN MERKIDENTITEIT IN WOORD EN BEELD.
Project waardebepaling MUVERON Hengelo
Kernproject V1 College 1 31 Januari 2008 Instituut voor Interactieve Media.
Cross Media.
Merken Goodwill : fenomeen >overnameprijzen tussen 8-10 maal de winst van het opgekochte bedrijf Waar betaal je dan voor?
Merkbelevenissen Communicatie of Distributie? De keten of media? me·dia de; mv middelen om informatie over te dragen: radio, tv, pers, internet enz.; Pas.
Merkenmanagement Een ‘dach-marke, het huis (nb Mercedes??) Def van Merk: naam, teken of symbool onderscheidend van concurrentie.
Media en creativiteit module 2 Identiteit Jaar 1.
3. Over smaak valt niet te twisten
Marketing presentatie
NASK – WAARNEMEN VS METEN EN MEETONNAUWKEURIGHEID
MAO-model voor publieksvergroting: Theoretische uiteenzetting en practische implicaties Mia Stokmans Universiteit van Tilburg, Faculteit Communicatie.
CREATIVE MARKETING WC 4, jaar 1, Winter 2009 Best practices Me, You and Me Hoe maak ik van mezelf een brand? Docent: Toine Nagel.
CREATIVE MARKETING WC 3, jaar 1, Winter 2009 Best practices Me, You and Me Hoe maak ik van mezelf een brand? Toine Nagel.
Natuurkunde & Scheikunde
Natuurkunde Proeven doen 2.1 en 2.2
Social Media Reputation.
Consument Onderdeel marketing. Wat is marketing?.
VAARDIG SAMENWERKEN IN HET VRIJWILLIGERSWERK
Besluiten omtrent ruimtelijke ontwikkelingen 15 casussen als voorbeelden.
Gemaakt door Patrick Snijders en Joris van Beek
Hot or Not Lissie Scholtes. Playstation Move Playstation Move komt uit in de herfst 2010 Door middel van 2 controllers met een lichtballetje er aan kan.
Bedrijfsnaam Bedrijfsplan. Missie Vertel hier jouw missie op lange termijn. Probeer woorden te gebruiken die nadruk leggen op de groei van jouw bedrijf.
Basisboek Marketing Hoofdstuk 8 Marketing.
Module ‘Kijken naar Kinderen’ AD opleiding ‘Pedagogisch educatief medewerker’ Week 2 Pascal van Schajik.
Week 2 : Ontwikkelingspsychologie, Liesbeth van Beemen:
Rotterdam, 00 januari 2007 Onderzoek I Bijeenkomst 2 kwartaal 2.
Opvoeding en ontwikkeling van het jonge kind
Niets is wat het lijkt.
{ Bedrijfsnaam Bedrijfsplan.  Vertel hier jouw missie op lange termijn.  Probeer woorden te gebruiken die nadruk leggen op de groei van jouw bedrijf.
Praktische handleiding voor De digitale community op Part-up.
Bijeenkomst 5. Terugblik  Wat hebben we vorige bijeenkomst besproken?  Alles gelukt met het persoonlijk profiel?  Liepen jullie nog tegen dingen aan?
Op weg naar een sterke, toekomstbestendige retail Toekomstscenario’s.
Quiz tops en tips groep 5 en 6. Tops en tips In deze les maakte je maatje een gedicht over de nacht. Dit stond in ‘Zo zit het!’: ZO ZIT HET! Hier let.
Eindproject Project verpakking IMT Lars en Luka Presenteer datum
Consumentengedrag Beslissen
Clinic Bondsvergadering
Les 5 IBS 2 Waarneming en verwerking van informatie.
Onderzoeken en Ontwerpen met Kunst
Stap 1: stel een doel Doelen stellen. Stap 1: stel een doel Doelen stellen.
Doelen Leerlingen kunnen benoemen wat USP’s zijn Leerlingen gaan in groepsverband actief aan de slag met het de uitwerking van hun productconcept. Periode.
Marktanalyse.
Insecten.
Thema Zintuigen.
5 rollen van de docent : verdieping
Infographics Wat is de functie van infographics en hoe haal ik belangrijke informatie uit ze? NU Nederlands 2F.
Autisme in de klas Kijken naar gedrag 12/26/2018.
NASK – WAARNEMEN VS METEN EN MEETONNAUWKEURIGHEID
Presentatie van ondernemingsplan
Presentatie van ondernemingsplan
Bedrijfsnaam Ondernemingsplan.
Transcript van de presentatie:

Def van Merk: naam, teken of symbool onderscheidend van concurrentie Merkbelevenissen Def van Merk: naam, teken of symbool onderscheidend van concurrentie

Merkbelevenissen Melk! Ja, maar wel Campina hoor pap

Merkbelevenissen Melk + verpakking

Merkbelevenissen Melk?

Merkbelevenissen Het bepalen van de herkomst Functie van de afzender wordt belangrijker: geeft authenticiteit en geloofwaardigheid

Merkbelevenissen Functies van merken: verminderen van waargenomen risico (Financieel, Fysiek, Technologisch, Psychologisch) Het leven makkelijker maken

Merkbelevenissen waar·de (de ~ (v.), ~n, ~n/~s, ~n/~s) 1 betekenis die iets heeft als bezit of ruilobject 2 zedelijke, esthetische of persoonlijke betekenis van iets => belang, gewicht, gewichtigheid, importantie, zwaarte 3 [muz.] (van een noot) tijdsduur 4 getal, bedrag dat een meter aanwijst Bron: www.vandale.nl

Merkbelevenissen Positionering: Schets 2 assen Prijs en Inhoud (functionaliteit + expressiviteit) Van Lier, Nike, Bijenkorf huismerk

Merkbelevenissen Maar de maatschappij verandert dus geruststellen is niet genoeg > Materiële en immateriële bevrediging Dit laatste zorgt voor een emotionele band

Merkbelevenissen Omschrijf jezelf door middel van 5 merken! Koppel 2 tot 3 woorden aan je merken; wat zeggen de woorden over de merken. Wat zeggen de merken over jou? Maak een elips met je naam in het midden en alle woorden op korte of langere afstand>> = mentaal merkbeeld

Merkbelevenissen Waarde + ontwikkeling van Pine & Gilmore Beelden van McDonalds (eenheidsworst) Niet alles wordt uniek en op maat gemaakt want……..? Onderwerpen uit de Reader: - kijk-en luistercijfers (Tijd en aandacht) - Explosie aan kanalen, budgetten zijn beperkt - Ongrijpbare consument - Aanjager: de entertainment industrie

Merkbelevenissen Nick and ? Branddating zooo 2006 of niet ?? Hyves!!

Merkbelevenissen Consumenten/afnemersgedrag Informatie technologie (widgets, stats…) Merkconcept Het experience concept ( bijv. Achmea Health centers) Project – en procesmanagement Economische performance : wat kan je meten en welke kant gaat het op??

Merkbelevenissen Zien:foto, video, tekst, persoon, kleuren enz …. Horen: muziek, gesprek, sounds enz…. Voelen: WII, Arcade-games, materiaal, temperatuur… Proeven: zoet, zuur, bitter, zout Ruiken: product, omgeving, herrinneringen 6e zintuig?

Merkbelevenissen Opdrachten verleden week Van Lier, Heineken, Diesel Online en offline waarnemingen ??? Kloof, verwachtingen anders, samensmelting, FLOW ? Wat zijn jullie ideeën, leerpunten?

Merkbelevenissen Naar de kernopdracht!! Teams Inventarisatie van kennis Organisatie van het team (rollen) Debriefing aan Andre maken + eerste 4 stappen/activiteiten