CREATIVE MARKETING WC 6, jaar 2, Winter 2008 Business case en belevenisconcept Experience Economy Saskia Best.

Slides:



Advertisements
Verwante presentaties
Hoofdstuk 14 Prijsbeleid.
Advertisements

CREATIVE MARKETING WC 4, jaar 2, Winter 2008 Storytelling Experience Economy Toine Nagel.
Oerproducent (bijv. de veehouder)
Agenda Thuiswerk (voorafgaand aan werkcollege 2-10): -De Lego opdracht uit werkcollege 25-9 uitwerken… -Blog updates… -Deze PPT voor werkcollege 2-10.
7.3: Trampolinebed of hangmat? Intro HC Opdracht HW + nakijken.
Marketingmix Saskia Best, 9 oktober 2008
CREATIVE MARKETING WC 4, jaar 2, Herfst 2008
Saskia Best HRO – CMD Lente 2009 Concept Development – 8 mei 2009.
Saskia Best HRO – CMD WINTER Concept Development – 3 januari 2011.
Saskia Best HRO – CMD WINTER 2009 Concept Development – 15 november 2010.
Marketing Werkgroep 6.
Using Media ’09/’10 Blok 2 Werkcollege 1. OPDRACHT 1-Presenteer je magazine Iedereen heeft 1 minuut om het magazine te presenteren (40 minuten) Bladerkwartier;
Medmec03 les 1 Co-creatie.
Media en Creativiteit 3 - Co-creatie Hogeschool – Media aan de Maas Jaar 1 – Periode 3 Les 2.
MedMec Co-Creatie les 2 / Pia Terstroet P. M.
Media & Creativiteit / Pia Terstroet (wiki)
Februari 2010 Co-creatie als meerwaarde 1 Voor CMI-MEDIA CO-CREATIE MEDMEC 03.
Media en creativiteit module 6 Identiteit Jaar 2.
Hoofdstuk 3: Aan het werk
CREATIVE MARKETING WC 1, jaar 1, Winter 2008 Verkenningsles Me, You and Me Hoe maak ik van mezelf een brand? Docent: Toine Nagel.
College 7, jaar 2, Zomer 2010 Nieuwe Businessmodellen Auteur: Ayman van Bregt Docent: Toine Nagel.
CREATIVE MARKETING WC 2, jaar 2, Winter 2008 Co-creatie Experience Economy Toine Nagel.
College 2, jaar 2, Zomer 2010 Waardecreatie Auteur: Ayman van Bregt Docent: Toine Nagel.
CREATIVE MARKETING WC 4, jaar 1, Winter 2009 Best practices Me, You and Me Hoe maak ik van mezelf een brand? Docent: Toine Nagel.
CREATIVE MARKETING WC 4, jaar 2, Herfst 2009 Brand management en pitchen Groepsopdracht Auteur: Ayman van Bregt Docent: Toine Nagel.
College 4, jaar 2, Zomer 2010 Projectles Auteur: Ayman van Bregt Docent: Toine Nagel.
CREATIVE MARKETING WC 3, jaar 1, Winter 2009 Best practices Me, You and Me Hoe maak ik van mezelf een brand? Toine Nagel.
College 4, jaar 2, Winter 2009 Inzoomen op Businessmodellen Aangepast programma Deeltijd Jaar 2 Docent Toine Nagel.
CREATIVE MARKETING WC 2, jaar 2, Winter 2009 Waardecreatie en Co-creatie Experience Economy Ayman van Bregt.
CREATIVE MARKETING WC 3, jaar 2, Winter 2009 Stadia bij Belevenisconcepten, Business case en Belevenisconcept Experience Economy.
Ontwikkeld door Anne Coppens en Carlo Verhaar les 11 - Google I-C1#, datum.
CREATIVE MARKETING WC 1, jaar 2, Herfst 2008 Creative Branding – De maakbaarheid van onweerstaanbare merken Docent Saskia Best.
CREATIVE MARKETING WC 8, jaar 2, Herfst 2008 Projectles: Brand management en pitchen Auteur: xxxxx.
CREATIVE MARKETING WC 2, jaar 2, Winter 2008 Waardecreatie Experience Economy Auteurs: Alexander Bakker en Saskia Best.
CREATIVE MARKETING WC 3, jaar 2, Herfst 2008 Onderzoek, groepsopdracht en project Docent: Saskia Best.
Les 13 Presenteer je zelf (1)
Samenwerkend leren Opdracht: Experts.
Media en Creativiteit 3 - Co-creatie Hogeschool – Media aan de Maas Jaar 1 – Periode 3 Les 1.
Taalportfolio Les 4, jaar 1, Lente 2008
5.2 Hoe kom je aan die broek? Voordat een product in de winkel ligt gaat er veel werk aan vooraf. © Noordhoff Uitgevers
Het nut van Business Planning
OFC28 mediawijsheid les 4.
CREATIVE MARKETING WC 3, jaar 2, Winter 2008 Co-creatie Experience Economy Ayman van Bregt.
Medialandschap Blok 2, week 5 College #4. Wat gaan we doen? - ordenen = schrappen - hoe staat het met de bezoeken? - ordenen, hoe gaat dat? - opdracht.
Marketing College 3 Het marketingnetwerk.
CREATIVE MARKETING WC 5, jaar 1, Winter 2009 Best practices Me, You and Me Hoe maak ik van mezelf een brand? Docent: Toine Nagel.
Saskia Best HRO – CMD Zomer 2010 Concept Development – 26 april 2010.
Bedrijfsnaam Bedrijfsplan. Missie Vertel hier jouw missie op lange termijn. Probeer woorden te gebruiken die nadruk leggen op de groei van jouw bedrijf.
SKILLS KWARTAAL 4 Kwartaal 4 les 1. Indeling kwartaal 4 WeekInhoud les Week 1Canvas business model en oefenen Week 2Theorie over schrijven technisch paper.
{ Bedrijfsnaam Bedrijfsplan.  Vertel hier jouw missie op lange termijn.  Probeer woorden te gebruiken die nadruk leggen op de groei van jouw bedrijf.
Hoofdstuk 6 Productie.
Welkom X-STREAM. Terugblik vorige les  Wat vonden jullie ervan?
Pag 90 t/m 106. Wat gaan we doen vandaag? Huiswerk af? Controle………. Huiswerk voor maandag 11 april: Opgave 1t/m 6 pag. 98 Terugblik op vorige week, werken.
Welkom op dag 2 van Jong Ondernemen
Lesweek 2 Theorie pagina 173 t/m 181 De Schijf van Vijf
Hoofdstuk 11 De Break-Even Afzet (BEA) Les
Hoofdstuk 14 Prijsbeleid.
What will you do to change the
Les 5: Het marketingplan
Les 1: Introductie Marketing
Begroten & Budgetteren
Welkom havo/vwo 3..
Welkom Havo/vwo 3..
Vmbo 2 economie Goede producten?
Huiswerk: Hoofdstuk 11 m&o boek, opgave 1 Oefenopgave 2 (stencil)
Break-Even Hoofdstuk 11 M&O.
Economische kringloop
Les 4: iedereen is anders
Jullie opdracht Bereid in groep een presentatie voor van 5 minuten rond de onderzoeksstrategie waarin je jou verdiepte Inhoud Wat houdt de strategie.
Presentatie van: Logo van je bedrijf.
Transcript van de presentatie:

CREATIVE MARKETING WC 6, jaar 2, Winter 2008 Business case en belevenisconcept Experience Economy Saskia Best

Agenda les 6 •Huiswerk les 5 •Presentaties dierentuinbezoek •Belevenisconcept •Business case

Oefening in groepje (huiswerk) Lego en Co creatie -Bezoek o.a. -Waarom is dit een vorm van co-creatie? -Welk belang heeft Lego hierbij? -Welk belang heeft de klant hierbij? -Op welke manieren onderhoudt Lego de dialoog/contact met de klant? Tip gebruik het model van de brand touchpoints -15 minuten en 10 minuten bespreken

Oefening in groepje (huiswerk) Lego en Co creatie -2 groepjes presenteren bevindingen

Status Opdracht 2- Dierentuinbezoek •Presentatie van 5 minuten over jullie ervaringen in de dierentuin of het vogelpark LET OP: presentatie mag alleen maar uit foto’s bestaan

Concurrentiepositie Prijs Het winnen van grondstoffen Het produceren van goederen Het leveren van diensten Het creëeren van belevenissen Progression of economic value, Pine & Gilmore

Een voorbeeld

Westin experience •We gaan zo een filmpje bekijken over Westin hotel •Daarna proberen we met zijn allen antwoord te geven op de volgende vragen: 1.Hoe creëert dit bedrijf een belevenisconcept? 2.Is het een eerste, tweede of derde generatie concept (zie slides Werkcollege 5)

Filmpje

Businesscase •Bij ieder concept dien je je af te vragen welke waarde wordt toegevoegd en waar het geld mee wordt verdiend •Dit geldt uiteraard ook voor belevenisconcepten

Vergelijk twee bedrijven uit de culinaire branche & Neem per bedrijf ruim 10 minuten de tijd Beantwoord voor de twee bedrijven de volgende vragen: Kosten Welke kosten maken beide bedrijven? Specificeer per dag, zo nauwkeurig mogelijk in euro’s. Denk aan ruimte, machines, ingrediënten, personeel Opdracht Businesscase: tweetallen

Inkomsten (omzet) Welke inkomsten realiseren beide bedrijven? Specificeer per dag, zo nauwkeurig mogelijk in euro’s. Zijn de inkomsten aan een maximum gebonden? Winst (= omzet minus kosten) Wat houdt het bedrijf over, als je kosten van inkomsten aftrekt? Hoeveel klanten moeten zij per dag hebben om quitte te draaien? (Break even point). Zijn sommige productcategorieën winstgevender dan andere? Concurrentie Welke klanten komen bij het bedrijf? Welke andere bedrijven bieden dezelfde diensten aan, en zijn zij daardoor ook concurrenten van Beddingtons en Febo? Bedrijfsrisico Welk bedrijf loopt het grootste risico failliet te gaan? Opdracht Businesscase

Afsluiting •Vragen? • •Download college: