Eindwerk zesde jaar.

Slides:



Advertisements
Verwante presentaties
Generation €uro Students' Award Een wedstrijd voor leerlingen uit de laatste graad van het secundair onderwijs Concept, organisatie, ondersteuning,...
Advertisements

Het profielwerkstuk Hoe maak je dat ?.
Presentatie titel STAGE Leren in de praktijk
Presentatie titel Rotterdam, 00 januari 2007 STAGE Voor stagedocumenten ga naar: Stagevoorlichting MT januari 2013 Leren.
Het profielwerkstuk Hoe maak je dat ?.
Het doen van onderzoek in klas 4
5Havo – 6Vwo Instructie Profielwerkstuk
‘Groot ICT project’ Een leerlijn mediawijsheid.
Decanaat bovenbouw klas 4 Belangrijk jaar: Examenjaar Kiezen van een vervolgopleiding.
Sint Jorisschool Examenvoorlichting Studie & Voorbereiding Examen Uitslag Diploma.
Sint Jorisschool Examenvoorlichting
Voorlichting 4-HAVO / 5-VWO
SEMINARIE-UUR HUMANE WETENSCHAPPEN
Informatieavond GROEP 8.
Welkom. Welkom Even voorstellen: De heer Drs. C.H.M. Bentlage Teamleider HAVO / VWO.
Projectweek.
Licenties Pedagogische wetenschappen Algemeen opzet Scriptiesemiaries.
Encyclopedie van de criminologische wetenschappen Introductieles Dinsdag 8 oktober 2002 NB I 13H00.
Debriefing 24 januari 2012.
Media & Creativiteit / Pia Terstroet (wiki)
Media & Creativiteit / Pia Terstroet (wiki)
Media en Creativiteit 3 - Co-creatie Hogeschool – Media aan de Maas Jaar 1 – Periode 3 Les 2.
Media & Creativiteit / Pia Terstroet (wiki)
Media & Creativiteit / Pia Terstroet (wiki)
Masterdocenten: afstuderen 8 februari 2011 Door: Anda Counotte.
Comenius monitoring dagen - mei over verslaggeving “Comenius monitoring dagen” : over verslaggeving 20 mei 2008, Alden Biesen 29 mei 2008, Brugge.
ZELFEVALUATIE van EUROPESE PROJECTEN
Project Maatschappelijke Identiteit. 2 De stad/de gemeente De stad/de gemeente week 1 Brainstorming Quiz Website bekijken over eigen stad/gemeente Duiding:
Media & Creativiteit / Pia Terstroet (wiki)
GON input WISA Oktober  Jaarlijks worden GON cijfers opgevraagd. Op dit moment onmogelijk om correcte cijfers te geven.  Vanaf nu input van GON.
Het sectorwerkstuk Het doen van onderzoek in klas 4.
Het profielwerkstuk Hoe maak je dat ?.
Al doende leren training docenten
Stage 1 - Screencast ter voorbereiding van de intake Bachelor in het onderwijs: lager onderwijs Veerle Amelinckx – febr
Op Kynologisch Gebied in Nederland Raad van Beheer Evaluatie Keurmeesternotitie 2006 / 2007.
NLT modules en excellentiebevordering
ATHENEUM Hof van Riemen
Het sectorwerkstuk Het doen van onderzoek in klas 4.
VERWONDERING. VERWONDERING start met waarnemen Wat klopt er niet aan dit plaatje?
‘Veilig en duurzaam naar school’ Project mobiliteit 2008 Gemeente Destelbergen - Heusden.
ontdek wat jij kunt bereiken
OFC28 mediawijsheid les 7 leren door te maken
Module Communicatie 3de dag
Startmoment Master Politieke Communicatie 24 september 2007.
Welkom bij les 06 van de training Internet & Commercie.
VRIJHEID, GELIJKHEID, BURGERSCHAP POLITIEK IN DE GRIEKSE POLIS vakcode 5772IOW11 studiejaar Docent: Dr F.G. Naerebout
Dé Action Learning business school BUSINESS SCHOOL NEDERLAND.
Stage 1 - Screencast ter voorbereiding van de intake Bachelor in het onderwijs: lager onderwijs Veerle Amelinckx – febr
Februari 2011 Co-creatie als meerwaarde 1 Voor CMI-MEDIA CO-CREATIE MEDMEC 03.
Workshop evalueren Dcp
Dé Action Learning business school BUSINESS SCHOOL NEDERLAND.
Het Profielwerkstuk Havo
Hartelijk welkom Tweede Fase Havo van het Bernardinuscollege Informatieavond 14 oktober 2015.
SOCIAL WORK naam: Martine Bink med: med.hro.nl/binmd kamer: L
Stagebegeleider: Johan v.d. Sloot Datum: 28 oktober 24 sept Bijeenkomst 2.
OC ECONOMIE ZESDE JAAR Maandag 26 okt 2015.
Toelichting Masterproef
Opdracht Nederlands Je doet in een groepje van vijf personen een klein literatuuronderzoek. De uitkomsten van dit onderzoek beschrijf je in een verslag.
Eerste bijeenkomst dinsdag 16 mei 2016
INFORMATIEAVOND EXAMENKLASSEN 6v
Toelichting Masterproef
Scriptie in de Pedagogische Wetenschappen
PowerPoint Taal Bijeenkomst 5: Onderwijsaanbod uitvoeren/evalueren
Ontwerpen van een leerlijn voor zelfstandig leren en werken
Ontwerpen van een leerlijn voor zelfstandig leren en werken
Profielwerkstuk havo-5 | vwo-6.
Informatieavond voor de ouders van de leerlingen van H3C
Profielwerkstuk Drs. L.N.J. (Rens) Kleverlaan MSc (MEd)
PROFIELWERKSTUK KICK OFF PWS VWO 5 – 26 augustus 2019.
INFORMATIE PWS PROFIELWERKSTUK Vwo-6 27 augustus 2019.
Transcript van de presentatie:

Eindwerk zesde jaar

Eindwerk zesde jaar uitgangspunt | concept | uitwerking | vragen eindwerk wordt groepswerk. samenstelling groep kan klasoverschrijdend; lln mogen zelf groep samenstellen. eindwerk bestaat uit schriftelijk deel: 15 tot 30 bladzijden mondelinge presentatie

Eindwerk zesde jaar uitgangspunt | concept | uitwerking | vragen zelfstandig leren door procesevaluatie in drie lagen. zelfevaluatie peer evaluatie lerarenevaluatie Evaluatie geeft feedback

Eindwerk zesde jaar uitgangspunt | concept | uitwerking | vragen Samenstelling groep Keuze onderwerp begeleidende leerkracht(en) logboek evaluatie

Eindwerk zesde jaar uitgangspunt | concept | uitwerking | vragen 1 samenstelling groep 2 leerlingen per groep zelf te bepalen; mag klasoverschrijdend. zelfde groep voor alle keuzes samen met onderwerp indienen www.olvo.be  leerlingen  jaarwerk 6

Eindwerk zesde jaar uitgangspunt | concept | uitwerking | vragen 2 Keuze onderwerp In functie van interesse 87 voorstellen om uit te kiezen Keuzes indienen tegen 07/09/2012 Invalshoeken zoeken: vakoverschrijdend

Eindwerk zesde jaar uitgangspunt | concept | uitwerking | vragen 3 begeleiding door leerkrachten 1 hoofdbegeleider per groep in functie van gekozen onderwerp en vak Eventueel tweede invalshoek en begeleider in onderling overleg lkn begeleiden inhoud én proces praktische coördinatie: greet.mees@olvo.be

Eindwerk zesde jaar uitgangspunt | concept | uitwerking | vragen 4 Logboek Onderwerp + samenstelling groep 07/09 Eerste samenkomst met begeleider sept Taakverdeling voorstel bronnen aan begeleider: 28/09 evaluatie bronnenmateriaal bespreking sites: zeer goed, niet relevant,… bespreking geschreven bronnen: waar wat gebruikt? andere bronnen

Eindwerk zesde jaar uitgangspunt | concept | uitwerking | vragen 4 Logboek (vervolg 1) 26/10 voorlopige inhoudstafel 30/11 definitieve inhoudstafel en ontwerpteksten van meeste hoofdstukken Tevens eerste procesevaluatie Na kerstvakantie: indienen van alle ontwerpteksten, zelfevaluatie

Eindwerk zesde jaar uitgangspunt | concept | uitwerking | vragen 4 Logboek (vervolg 2) Alle teksten definitief afwerken vóór 8 februari 8/03 eindwerk indienen, digitaal voor archief en op papier voor begeleider(s) Indienen presentatie tegen 15/03 presentatie op di 26/03 voor een publiek van leerkrachten en medeleerlingen uit het 5de en 6de jaar.

Deadline Coach Coördinator 08/09: vorming van team en kiezen van onderwerpen (info 1, op de site!) september: eerste contact met de begeleider (info 2) 01/10: voorlopige lijst met bronnen en korte kritische bespreking daarvan (info 4) indienen bij begeleider 29/10: voorlopige inhoudsopgave indienen bij begeleider November: tweede contact met de begeleider 29/11: definitieve inhoudsopgave, eventuele aanvulling van bronnen en ontwerpteksten van ongeveer de helft van de hoofdstukken indienen bij begeleider tussentijdse procesevaluatie en eerste zelfevaluatie Eerste week na kerstvakantie: alle voorlopige teksten, derde contactmoment met de begeleider (gezamenlijk in studie, tijdstip af te spreken) 28/02: alle definitieve teksten 18/03: het ingebonden werk voor de coach, digitaal voor het archief, tweede zelfevaluatie Indienen presentatie

 Datum Verslag ingediend Coach Coördinator Bijeenkomst 1 / /  Bijeenkomst 2 Bijeenkomst 3 Bijeenkomst 4 Bijeenkomst 5 Bijeenkomst 6 Bijeenkomst 7 Bijeenkomst 8 Bijeenkomst 9 Bijeenkomst 10 Te laat in studie (datum / handtekening)

Eindwerk zesde jaar uitgangspunt | concept | uitwerking | vragen 5 Evaluatie bedoeling: evaluatie gebruikt als sturingsproces leerlingen weten hoe we/ze tot het resultaat gekomen zijn. Objectiveren van cijfers. we evalueren vaardigheden. Andere leerervaring, dus een andere soort evaluatie.

Eindwerk zesde jaar uitgangspunt | concept | uitwerking | vragen 5 Evaluatie bedoeling evaluatie begint bij geven opdracht inhoudelijk afbakening onderwerp doelstelling/probleemstelling raadplegen bronnen en bespreking analyse van gegevens verwerking gegevens taal, BIN normen synthese

Eindwerk zesde jaar uitgangspunt | concept | uitwerking | vragen 5 Evaluatie bedoeling evaluatie begint bij geven opdracht inhoudelijk presentatie creatief professioneel gestructureerd wekt interesse

Eindwerk zesde jaar uitgangspunt | concept | uitwerking | vragen 5 Evaluatie bedoeling evaluatie begint bij geven opdracht drie lagen evaluatie

Eindwerk zesde jaar uitgangspunt | concept | uitwerking | vragen Drie lagen evaluatie op 200 ptn 10 %: peer-evaluatie door leerlingen toehoorders van 5de jaar. 10 %: zelfevaluatie binnen groep 2x: januari en bij inleveren werk 80 %: lerarenevaluatie 35: inhoud 10: presentatie 35: procesevaluatie individuele correctiefactor in % (facultatief)

Eindwerk zesde jaar uitgangspunt | concept | uitwerking | vragen Aan jullie het woord... Algemene coördinatie: Mevrouw Mees greet.mees@olvo.be