FLORALIS THEATER LISSE

Slides:



Advertisements
Verwante presentaties
SportMinistry. AIA, de kerk en sport  Kerken willen graag relevant zijn en in hun wijk getuigen van Jezus, maar hoe doe je dat?  AIA: sport als taal.
Advertisements

Maatschappelijke Baten van Basisregistraties Project van de Stuurgroep Werkend Stelsel Serious Ambtenaar 2014 Ambassadeur worden van hergebruik.
Agenda Maatschappelijk Vastgoed 2013
De Meridiaan naar de toekomst. Welkom 1. De organisatie 2. Gelijke tijden 3. Continurooster.
Jongeren, natuur en mobiele telefoons
Opbrengstgericht werken, communicatie en besluitvorming Masterclass 1 april 2011 Monique Rosens Consultancy 1.
Ouders en Kinderen Centraal
Leren ondernemen verankeren in het onderwijs 23 mei 2012.
Werksessie Inspiratiedag Samen nog sterker
1 unit Sport & Cultuur Unit Sport & Cultuur Verenigingsdag 2013, 28 augustus.
Rabo CharityDesk Samenbrengen van mensen en kennis
Ledenvergadering 23 september Agenda Wat is Rhode? Ontwikkelingen Doel/Missie werkgroep Te ontwikkelen beleid Huidige status.
Interne Communicatie Masterclass NFK 24 november 2012 Marjan Engelen.
Welkom Kennisbijeenkomst ‘Vrijwilligersmanagement’
Briefing V1, blok 3 Case CC.
Klassieke AO Leseenheid1
Informatie Brede Buurtschool en Leer Kansen Profiel
22 maart 2012 Meerjarenbeleid AV De Spartaan Evaluatie beleid Bepaling doelstellingen (wenselijke situatie) Alternatieven en haalbaarheid.
Workshop 1: Diversiteit in de oudercommissies van de kinderopvang
Peter IJsenbrant en Marloes van Bussel
Projectweek.
Marketing presentatie
Themabijeenkomst multimedia 22 juni Programma TijdOnderdeel 10.00Welkom en mededelingen 10.10Leren in Onlinecursus video 11.25pauze 11.40Workshop.
Pulse Clothing DennisVincentRoel. Inhoud Merk-strategieMerk-identiteit Visuele merk-identiteit Ontwerpproces Concept ontwerp.
Wat is een communicatieplan?
Brand Design Inhoud. Brand Design Inhoud Identiteit - imago.
Update EYOF UTRECHT 2013 Raadsinformatieavond 23 april 2013
Op weg naar de goede vraag SIA RAAK-Publiek project
MSF FysiotherapeutenDeventerSalland i.o. 13 september 2010.
Online Conferentie Nederland 8 oktober Welkom allemaal! Onderwerp: “Urban Culture”
HOOFDSPONSORS: SPONSORS:. Programmagroep ProjectenPortfolioManagement De brug tussen strategie en projectenportfolio in de praktijk 4e bijeenkomst 23.
EEN DAGJE naar gisteren oprichting 1941 Rijksmuseum voor Volkskunde 1991 verzelfstandiging 2000 nieuw Entreepaviljoen 2005 Europees museum van het.
Welkom Workshop: Vereniging van de Toekomst Programma: -Voorstellen -Introductie Huis voor de Sport Limburg -Vereniging van de Toekomst.
Identiteit en imago openbaar onderwijs
Kansrijk Ondernemen 2 september 2010 Er is niets verkeerd aan verandering, zolang het maar in de goede richting is. - Winston Churchill.
Positionering Transformationele positionering
Spraak Organiseren Digitaal Werken & Archiveren in ketencontext
13/02/2014 Onderzoek Happy Aging 1 : De context. Wie zijn die ouderen (verschillende profielen: leeftijd, opleiding, voormalig beroep, locatie, interessen,
Romeinen in Velsen Gerard van Broekhuijsen Begin jaartelling
Introductie De Hoop, 1975 (2015: 40 jaar!) Missie Particulieren, bedrijven, kerken, vermogensfondsen, vrijwilligers Fonds wervende evenementen.
september 2009 Aanbevelingen van Compliance professionals
Crowdfunding en subsidies
ontdek wat jij kunt bereiken
Vrijwilligerscentrale Haarlem e.o.
MVO KENNIS KAART. Werkomgeving Maatschappij Milieu Ketenbenadering Bedrijfsethiek Maatschappelijk Verantwoord Ondernemen.
Perspresentatie Gemeenteraadsverkiezingen 14 oktober 2012.
Evaluatie pilots (inrichtingsfase)
Programma Opening door Tilly Film Shift Happens Presentatie Visie op Slim Fit Stelling bespreken met behulp van de gekleurde hoeden Film van Slim Fit op.
PROJECT Natuurtuin bij een woon- en zorgcentrum
Van eenmalige bezoeker naar structurele donateur Hans Broodman en Balt Leenman Congres Podiumkunsten, Dordrecht dinsdag 19 mei 2015.
Podium voor de kunst van het prettig ouder worden en relativeren
Workshop sponsoring Delft voor Elkaar
Ouder INFO avond JCIE & TJC 30 september 2015 vv ‘t Vliegdorp JCIE.
Het project. Vandaag Tussenstand projecten Hoofdstuk 3 Projectvoorstel SWOT begin.
Op naar een STER bestuur… Avond 1: De meerwaarde van een Bestuur. Avond 2: Hoe organiseren we een Scouting Vereniging. Avond 3: Vinden, Binden, Boeien.
ClubMonitor. Algemeen Finance & admin. Lidmaatschapsvorm Sponsoring Hockeyvormen Families Communicatie Breedtesport Betaalde krachten Algemeen Andere.
LAC FRISIA 1883 Onze vereniging Een historische vereniging die staat voor: Plezier en prestatief Top amateurvoetbal Maatschappelijke en sociale betrokkenheid.
Erve Kampboer Dorpshuis krabbelt op. Geschiedenis Problematiek Interventie traject Acties Resultaten en Ontwikkelingen Toekomst.
LAC FRISIA 1883 Onze vereniging Een historische vereniging die staat voor: Plezier en prestatief Top amateurvoetbal Maatschappelijke en sociale betrokkenheid.
E MPLOYER BRANDING Katrien Put. O VERZICHT Wat is employer branding? Waarom employer branding invoeren? Hoe employer branding invoeren?
Congres Podiumkunsten 2016 “Het aangaan en versterken van relaties met grote gevers” Hans Broodman en Niels Kattenberg 23 mei 2016.
De marketing van kennis
Erfgoedcentrum DiEP
Concrete stappen naar aansprekende woonzorg- en serviceconcepten
Informatiebijeenkomst
Short film city.
Kindcentrum 2020 in een nieuw gebouw…….
Informatie & Interactie-avond - LJOCHTSTILL
Let’s Roll 2017 Hockeyclub Montfoort
Goed project maar geen geld? Fonds 1818 helpt!
Transcript van de presentatie:

FLORALIS THEATER LISSE Brainstorm Floralis Theater Lisse LISSE Strategie, positionering en proposities voor de fondsenwerving ten behoeve van het FLORALIS THEATER LISSE

LISSE Agenda 23 april 2013 Tijd Onderdeel 15.00 uur Introductie Aanleiding bijeenkomst en verwachtingen 15.15 uur Brainstorm ‘de ideale wervingsorganisatie’ Positionering Wervingsdoelstellingen Welke aankleding is nodig om de gewenste positionering te behalen? Fondsenwerving ambitie Case for support Tegenprestaties 16.45 uur What’s next Conclusies en vervolgstappen 17.00 uur Einde programma LISSE

Theater in vogelvlucht LISSE

LISSE Planning bouw theater Sloop: begin mei tot eind juni 2013 Aanbesteding met vijf aannemers: loopt Selectie en gunning: laatste week van mei 2013 Start bouw: na bouwvakvakantie 2013 Oplevering: vóór zomervakantie 2014 LISSE

Brainstorm ‘het merk’ Floralis Theater LISSE

LISSE Positionering | Merkwaarden | Emotie | Merkbelofte | Centrale boodschap | Communicatie | Media | Ambassadeurs | Directie I Partners en sponsors LISSE

Definitie van de organisatie Gewenste reactie van de doelgroep Omschrijving van het Floralis Theater en de markt waarin zij opereert. Gewenste reactie van de doelgroep Hoe vertel ik mijn buurman waar het Floralis Theater voor staat? (geschreven in de taal van de doelgroep). Waardepositie Verhouding tussen prijs en kwaliteit. Definitie van de markt Omschrijving van de relevante markt waarin het Floralis Theater opereert. Welke functies en behoeften worden vervuld? Interne waarden (gewenste identiteit) Wat ervaar ik bij het merk Floralis Theater? Externe waarden (gewenste imago) Welke merkwaarden ervaren anderen? Merkbelofte De meest unieke en motiverende belofte die relevant is voor de doelgroep. Eigenschappen Welke algemene niet differentiërende, eigen- schappen zijn belangrijk maar niet onderscheidend? Bewijsvoering Producteigenschappen, corporate assets en de ander tastbare aspecten die de kernpositie onderbouwen. Profiel van de doelgroep Welke doelgroep past bij het Floralis Theater? Constanten Welke waarden en benefits zijn onaantastbaar? Veranderingen Welke waarden en benefits moeten worden omgebogen? Merkpersoonlijkheid Hoe gedraagt het merk Floralis Theater zich en hoe spreekt het?

VOORBEELD MERKBELEVING heer Bommel en Tom Poes Gewenste reactie van de doelgroep, in beelden Definitie van de organisatie Toonder Compagnie BV Missie: het beschermen en vitaliseren van de belangrijkste characters van Marten Toonder: heer Bommel en Tom Poes Vestigingsplaats: Amsterdam Rechtsvorm: BV Interne waarden (gewenste identiteit) Avontuur Mystiek/fantasie Taal Humor Waardepositie Nader te bepalen Externe waarden (gewenst imago) Duurzaam Herkenbaar/vermakelijk Maatschappij kritisch Knipoog Natuur/puur Vermakelijke helden Merkbelofte Een levenlang boeiend en relevant voor alle generaties Definitie van de markt 1. Leren & ontdekken 2. Cultuur & entertainment 3. Educatie 4. (…) Bewijsvoering (o.a.) Tekeningen in fris, modern jasje Nieuwe relevantie (duurzaamheid) Van stripballon tot Bommelsaga Actuele zaken en nieuwe verhaallijnen (?) Hernieuwde media-aandacht Ambassadeurs Symbool duurzaam & MVO Eigenschappen Striphelden Cultfiguren ‘Het komt wel weer goed’ Prioriteiten doelgroepen KINDEREN JEUGD STUDENTEN OUDEREN VOLWASSENEN PROFESSIONALS STUDENTEN BABY’S ‘Van mij’ Constanten Hoge kwaliteit Universele thema’s High & Low culture Veranderingen Oubollig, stoffig Plots, te langzaam JEUGD! Multimedia commerciële activiteiten Platform & exposure Merkpersoonlijkheid Impulsief vs Rationeel Erudiet, wijs en intellectueel Naïf (basis voor nieuwe avonturen) Maatschappelijk betrokken Typisch Nederlands/Taal

MERKBELEVING Floralis Theater Gewenste reactie van de doelgroep, in beelden Historische bollencultuur Typisch Lisse Cultuur Ontmoeten Definitie van de organisatie Naam: Floralis Theater Vestigingsplaats: Lisse Rechtsvorm: Stichting Missie: (…) Interne waarden (gewenste identiteit) Levendig/gezellig Ontmoeten Cultuurbeleving Erbij willen zijn (…) Externe waarden (gewenst imago) Waardepositie Definitie van de markt 1, Dé culturele ontmoetingsplek voor bewoners en ondernemers binnen Lisse 2. Huis van Cultuur 3. Clubhuis van de bloembollensector 4. (…) Merkbelofte Bewijsvoering (o.a.) Eigenschappen Muziek Dans Toneel Kunst Cultuur Film (…) Prioriteiten doelgroepen Culturele instellingen Jongeren, Lissenaren Ondernemers uit Lisse Senioren, Lissenaren Volwassenen, Lissenaren ZZP’ers (…) Constanten Veranderingen Merkpersoonlijkheid

LISSE Betekenis en consequenties merkwaarden Merkwaarden Invulling o.a. Consequenties Info (w.o. partners) Ontmoetingsplek voor alle Lissenaren Theater Film Horeca Tentoonstellingen Overdag functie Ruimtegebrek en beheersing …… Huis van Cultuur Culturele verenigingen moeten gehuisvest zijn. Cultureel erfgoed Behoud bollencultuur Clubhuis bollensector Locatie voor bijeenkomsten Ondernemers-clubhuis LISSE

LISSE en 1. Must haves 2. Should haves 3. Nice to haves Wervingsambitie-, doelstellingen en 1. Must haves 2. Should haves 3. Nice to haves LISSE

LISSE en Nut & noodzaak Legitimatie Urgentie Haalbaarheid Checklist wensenlijst en Nut & noodzaak Legitimatie Urgentie Haalbaarheid LISSE

LISSE Ideeën Wensenlijst Inrichting Programmering Wensen Prioriteit Acoustic Control System   Exposities van de geschiedenis van de Bollenstreek Horeca inrichting (NB in overleg met horeca exploitant) Ringleiding Wensen Prioriteit Dans voorstellingen   Educatieve projecten voor kinderen Engelstalige voorstellingenreeks Jongerencommunity i.s.m. JOL Klassieke (lunch)concerten Opening Seizoen Peuterfestival Serie Aanstormend talent Serie kindervoorstellingen Singer/Songwriter wedstrijd Speciale evenementen: Sinterklaas, Paaseieren zoeken LISSE

LISSE Tegenprestaties Wensen Prioriteit Adoptie een tafel in het restaurant (in overleg met horeca exploitant)   Adoptie van de oude veilingklok Adoptie van een fotoreeks Garderobe labels Naamsvermelding gaasbakken Naamsvermelding op ouderwetse bollenmanden Speciale gala avond voor alle sponsors LISSE

LISSE What´s next Terugkoppeling resultaat brainstormsessie Oprichting vriendenstichting Basisopzet en ontwikkeling van een communicatieplan en communicatiemiddelen t.b.v. de fondsenwerving, w.o. PR moment. Samenstellen Comité van Ambassadeurs t.b.v. de fondsenwerving Gebruikersoverleg tezamen met de 2de brainstormsessie, 16 mei 2013 Commissievergadering, 22 mei 2013 Start gebiedspromotie, 11 juni 2013 Start benadering prospects > juli LISSE