© 2004 | clockwork is een onderdeel van Building a large scale eLearning application with Flash Arjen Veneman & Owen van Dijk Flashtival Rotterdam – 27.

Slides:



Advertisements
Verwante presentaties
SharePoint denk in blokken Ton Stegeman.
Advertisements

Informatieavond groep 4 5 september 2013
Het profielwerkstuk Hoe maak je dat ?.
Een impressie van een schoolweek in groep 5 t/m 8
Het profielwerkstuk Hoe maak je dat ?.
Uiterlijke structuur aanbrengen
Online Marketing voor het MBO “SEO, dat kun je zelf!”
Samen leren samen werken in de cloud
E-RADEN Roadmap. AGENDA • Overzicht van nieuwe ontwikkelingen 2009 • Interfaces • Document Types : Meta-data • E-raden gratis ? • Perspectieven.
Het pakket in het kort Eenvoud, gebruikersvriendelijkheid en overzicht Gebruiker betrokken houden bij TRA’s Laagdrempeligheid bij opzetten van TRA’s Snelheidswinst.
Welkom in de ……….. Check uw adres……... Waarom een plusklas? Tevens de doelen van plusklas: Top-down denken. Realistisch zelfbeeld ontwikkelingen.
© Dsens Interactive Amsterdam1 DEF Dsens Educational Framework.
Een korte blik op het E-depot
Inzet van docenten: planning, overzicht en kwaliteit
Debat BB ICT samenwerking Equalit 14 februari 2013
Van idee tot digitaal materiaal
E-learning site voor auteurs en cursisten. Krachtig en makkelijk bedienbaar raamwerk voor tekst, multimedia, oefeningen en toetsen. Auteurs maken zelf.
HALLO OPLETTEN : Waarom sql DOEN : Introductie opdracht
3 interactive marketing communications.
Het Management Informatie Portaal
Een impressie van de werkwijze in groep 3 en 4
Vergoedingsregeling dyslexie
Leren programmeren door spelletjes te maken
Programma Open Standaarden en Open Source Software voor de Overheid dinsdag 6 april 2004 Open Source Software en Open Standaarden Standaards in samenwerking,
The vision at work Batteries included Ervaringen van een ISV op hosting avontuur Sven Middelkoop Corporate ICT Manager Exact Holding N.V.
HALLO OPLETTEN : Waarom sql DOEN : Introductie opdracht
Introductie 28/07/2014 Digitaal Archief Vlaanderen.
Besturings- systeem A Computer A Besturings- systeem B Computer B Netwerk Handmatige taak I Applicatie 2Applicatie 1 Handmatige taak II Applicatie 3 Gebruiker.
1 OMI Technisch ontwerp. 2 Technisch ontwerp ‘content’ Veel breder dan business portals (Carlson) Verschillende aspecten / aandachtspunten:
Chantal Joore Mandy Maes Marc van Aa Roxy Dammers Tooske ten Klooster
Handhaving bestaande bouw Afwegingen en argumenten voor een ‘hoger niveau’ Hans van Gurchom 25 juni 2009.
Voorlichting Podiumtechniek 15 november Het GLR en de andere opleidingsinstituten. Vaste deelnemers in het overleg van de onderwijskamer: GLA Deltion.
Uw huisstijl in een nieuwe versie van Office
Loe Hameleers Gerard Maeijer
M A K E Y O U R N E T W O R K S M A R T E R July, Middag programma.
Service Oriented Architecture
Windows Applicaties Bouwen met Visual Studio.NET Sijmen Koffeman Development Consultant Microsoft.
Kinderen en hun sociale talenten
Technische Architectuur
Opleiding CMS website Gent Bart Nelis Gent: #239/ docentengang Brussel: /naast bibliotheek
Onsight Managed Security Services
Van papier naar digitaal Casus Digital born materiaal
PADS4 maakt het eenvoudig om informatie te verspreiden naar een specifiek publiek op de juiste plaats en het juiste moment PADS4 is een professionele oplossing.
Welkom op onze open schoolavond
MVC in de praktijk Jeroen Swart.NET architect, Quintor
Update Implementatie en beheer
Presentatie methodeanalyse Zo leren kinderen lezen en spellen & Leeslijn De Hand-out.
Functie-eisen / Competenties Afgeronde werktuigbouwkundige opleiding op HBO of academisch niveau; Minimaal vijf jaar ervaring in technische organisaties;
“practical advice that works” Drs A.D. van Buuren Tel:
Refactoring en Unit Testing. Geschiedenis Hoe maken we complexe code duidelijker? Hoger abstractieniveau –Assembly –“Hogere” programmeertalen –Object-orientatie.
‘Leren lezen doe je samen’ Groep 3 en 4
PLANNING EN DESIGN MET VSTS2010 Lunchsessie ALM René van Osnabrugge
Interactieve animatie met Adobe Flash Week 6 // Drag & Drop.
Agenda Inleiding en Lagerhuis: Proces management en proces keten optimalisatie gaat ons helpen inzicht te krijgen in de impact van toekomstige veranderingen.
Project: Oriëntatie op het beroep Marie-Joze van Raak - Docent SPH - jaar 1 coördinator
PROJECT: ORIËNTATIE OP HET BEROEP Naam: Martine Bink med.hro.nl/binmd Kamer: L
Op weg naar een design for all? UNIVERSEEL ONTWERP IN DE KLAS 1.
Hoe beheer je efficiënt computers op school? Linux Terminal Server Project (LTSP)in de praktijk Rob Burggraaf Bovenschoolse ICT coördinator VPCO.
Bijeenkomst 5.  Doelen  Wat hebben jullie bij thema vanmorgen gedaan?  Feedback geven en ontvangen op huiswerkopdracht  Van doelen naar leeractiviteiten.
Februari 2011 SVSD Game Introductie. Februari 2011 Programma TijdOnderdeelOpmerkingen 9.30 – 10.00Ontvangst – 10.30Introductiealgemeen; SVSD Game.
Media en Kennistechnologie 19 april 2002NIOC vision on e-mission Media en Kennistechnologie een nieuw ICT-curriculum Erik Jansen Faculteit.
We Support Your Success!.
KNVI Congres Introductie BI.
Windows applicatieontwikkeling
Test Driven Development
Sieberdam/ROCS & KODOS
ASP.NET MVC Web Development
Agenda Methode 1: aanpassen huidige BTW-code Wijziging BTW tarief
Software Development fundamentals
Windows applicatieontwikkeling
Transcript van de presentatie:

© 2004 | clockwork is een onderdeel van Building a large scale eLearning application with Flash Arjen Veneman & Owen van Dijk Flashtival Rotterdam – 27 september 2004

© 2004 | clockwork is een onderdeel van Introductie •Zwijsen - educatieve uitgeverij - ontwikkelen lesprogramma’s - bijbehorende software (schatkist en veilig leren lezen) •Veilig leren lezen 2 cdroms, 12 thema’s, 28 spelmodules. 80 % van de lagere scholen maakt gebruik hiervan. •Schatkist •Clockwork

© 2004 | clockwork is een onderdeel van Over Clockwork •Opgericht in 1996 •Marktleider in multichannel e-business solutions •Speerpunten –Self-service –Interactive Marketing –E-commerce •Creatief & technologisch hoogwaardig •150 collega’s •Kantoren in Zwolle en Amsterdam •Sinds maart 2003 onderdeel van Ordina NV When Apple first started out, people couldn’t type. We realized: death would eventually take care of this. Steve Jobs

© 2004 | clockwork is een onderdeel van Agenda •Visueel (30 minuten) Tonen van de applicatie. Project beschrijving. Principes van hergebruik van de voorkant bekeken. •Technisch (25 minuten) Zelfde principes van hergebruik technisch bekeken. Technische design keuzes. •Vragen?

© 2004 | clockwork is een onderdeel van Deel 1: van concept naar creatie ( 30 min )

© 2004 | clockwork is een onderdeel van Veilig Leren Lezen •VOORBEELD 1 Een voorbeeld sessie van een kind wanneer deze de applicatie start

© 2004 | clockwork is een onderdeel van Project Aanpak •Keuze illustratoren •Keuze stemmen •Keuze technologie •Beschrijven spellen •Thema’s beschrijven (concept/interaction) •Architectuur document

© 2004 | clockwork is een onderdeel van Project Organisatie Illustraties Animaties Grafische producties Project management Concept grafisch Concept logisch Software Ontwikkeling Architectuur Inhoud productie Audioproductie

© 2004 | clockwork is een onderdeel van Kernen ( Thema’s ) en Spellen Kern 1 Kern 12 Game 1 Game 2 Game 3 Game 28 Oefenblok Toetsblok Oefenblok Toetsblok •12 thema’s. •Oefenblok vs toetsblok. •Spellen in thema’s. •VOORBEELD 2, thema ‘schatgravers’ en ‘op het podium’.

© 2004 | clockwork is een onderdeel van Onderdelen van een spel Zoem Grafisch Speaker Grafisch Zoem Audio Speaker Audio Content GrafischContent Audio Content Skin Voortgangsmeter Achtergrond •VOORBEELD 3 OK knop

© 2004 | clockwork is een onderdeel van 3 Type spellen •Leeswoorden – Woordbeeld, herkennen van woorden. Voorbeeld •Spelwoorden – Het kunnen spellen van woorden. VOORBEELD 4 •Begrijpend lezen – Begrijpen van zinnen. VOORBEELD 5

© 2004 | clockwork is een onderdeel van Niveaus •Niet alle studenten hebben hetzelfde niveau. VOORBEELD 6 Kern Niveau

© 2004 | clockwork is een onderdeel van Opslag gegevens •Opslag gegevens nodig om voortgang bij te houden. Sessietijd, speltijd en scoring. •Resultaten alleen voor de leerkracht. Kind heeft geen notie van van score en niveau. •Zwijsen software manager. •Leerling menu. •Opslag met behulp van Screenweaver.

© 2004 | clockwork is een onderdeel van Architectuur Client (kind) Veilig leren lezen Schatkist Leerling- menu Server XML Data storage Client (leerkracht) ZSM Plugin

© 2004 | clockwork is een onderdeel van Gehele applicatie •VOORBEELD: –Aanmaken leerling. –Selecteren in leerling menu. –Starten van de applicatie. –Tonen van de gegevens.

© 2004 | clockwork is een onderdeel van Deel 2: Techniek ( 25 min )

© 2004 | clockwork is een onderdeel van Introductie •Opstarten. •Architectuur opzetten. •Invariantie modelleren - Spellen bestaan uit items en containers. - Spellen maken gebruik van dezelfde functionaliteiten. - Spellen volgen dezelfde flow.

© 2004 | clockwork is een onderdeel van 4 principes van hergebruik •Scheiden van lagen. Items en containers •Services. Veelgebruikte functionaliteiten •Event listener model. Gameflow •Inheritance. Class method overerving

© 2004 | clockwork is een onderdeel van Scheiden van lagen (items en containers) De lagen: •muisgedrag (mouse over, click of sleep). •grafische content •educatieve content VOORBEELD 7

© 2004 | clockwork is een onderdeel van Item1Item2Item3 Dupliceer de movieclip. Item template Movieclip met een Skinholder Met skin + gedrag Item1Item2Item3 Content LichtLuchtDicht Item initialisatie

© 2004 | clockwork is een onderdeel van Services MoveManager Audioplayer Highlight Timer ActivityManager Loader module VOORBEELD 8 (SCHATKIST)

© 2004 | clockwork is een onderdeel van Event listener model (gameflow) Initialization Start game Start round Finish round Finish game Close game Contentloader Game Statistics GameManager Progressmeter

© 2004 | clockwork is een onderdeel van Inheritance (Class method overerving) Game 1 ContentLoader SuperContentloader Game 2 ContentLoader Method: startRound

© 2004 | clockwork is een onderdeel van Refactoring ( Code smell ) •Gedurende de bouw constant refactoring •Halverwege 1 grote refactoring slag •Winst 30% tijd/regels code (30k -> 20K) •Voorbeeld: click/drag game. Logica was wel generiek maar de koppeling moest steeds weer opnieuw gedaan worden.

© 2004 | clockwork is een onderdeel van Extra’s •Installatie procedure •Distributie procedure •CVS •Content conversie

© 2004 | clockwork is een onderdeel van Deel 3: vragen en contact informatie

© 2004 | clockwork is een onderdeel van Contactgegevens • •Clockwork BV ‘oranjekerk’ Van Ostadestraat TK Amsterdam Tel:+31 (0) Fax: +31 (0)