All Media are SOCIAL Eenleven zonder media, is dat mogelijk? Media spelen een belangrijke rol in ons sociale leven en zijn een primaire levensbehoefte.

Slides:



Advertisements
Verwante presentaties
Tevredenheid met behandelaar en behandeling.
Advertisements

Voorstelling van de afstudeerrichting Marketing Management.
Onze kernwaarden.
23 januari 2014 / Raymond Buitelaar en Bart van Meurs
situationeel leiderschap
Tevredenheidonderzoek Maatjesproject
“IK KRIJG HET NIET UIT MIJN HOOFD”
Woord van Leven Januari 2008.
Experts/Blogs & Social Media Reed Business 29 augustus 2011 Alex Beishuizen.
Sociaal emotionele ontwikkeling en groepsgedrag
De wereld draait door Uitzending De wereld draait Door.
Introductiebijeenkomst
Over consumenten, gedrag en marketing
Aankoop van duurzame consumenten goederen: Hoe denkt de consument… Steven Van Belleghem Sr. Consultant InSites Consulting.
“Zonder taal geen verhaal” .
Communicatief gedrag + / -
Dialoogdag Ouderswerking Vlaams-Brabant
Kent u ze ook? Die eigenlijk passé vinden ? Via de PC? Houd toch op! Die zich niet kunnen wegrukken van hun mobiel..... De generatie.
Kats en coaching doe, leer, ontwikkel jezelf
‘Nee zeggers’ – bewoners die niet meedoen
CRM vs SCRM Yana Callaert – 3 MAS. Marketing Bij traditionele marketing verloopt de communicatie vooral in één richting; het bedrijf adverteert en de.
Hoe kan het jou veranderen?
Werken op afstand Onderzoek in Vlaanderen Michel Walrave (UA, 2004) Catherine Misonne.
eGovernment in Vlaamse gemeenten
Hoofdstuk 12 Beoordeling en ontwikkeling van medewerkers
Wauw!!! Google Panda update WAUW !!!!. Google Panda update Plots geen bezoekers en/of omzet meer? In de US had deze update een impact op bijna 12% van.
Zapstad 10..: een ontdekking van een buurt – Spelenderwijs kijken naar ruimte en ruimtegebruik. Informatie geven en krijgen: – Hoe ervaren en zien jongeren.
Social media Gemaakt door: Hassie en Sanne. 1.De rol van social media in marketing & internetstrategie De rol van social media in marketing & internetstrategie.
De generatie Y De nieuwe generatie, nu tussen de 20 en de 30 99% is online… Kent u ze ook?
IMAGO ZORG CONSUMENTEN 2013
Media en Creativiteit 6 - Identiteit Hogeschool – Media aan de Maas Jaar 2 – Periode 2 – Les 5 Ik, wij en de rest Jij in het grotere geheel.
Communicatie met ouders
CRM H7 Webcare Commercieel medewerker. ‘Luisteren’ naar wat er op internet over je bedrijf of product wordt gezegd Interactie met de klant via het web.
Social media presentatie
Kennismanagement & Sociale media
Made by: BadBoysBroekhin
 Leiden van een organisatie  ontwikkelingen sturen en beïnvloeden  beheersen van processen.
Identiteit van de divisie Zorg & Gezondheid
Cultuurforum Herent Donderdag 26/3 Tim Guily Tikke1.
Projectwijzer 8/9 H5 Webcare Middenkader Engineering.
Steven van Belleghem. - Inspirator bij B-Conversational - Frequente spreker op congressen en binnen bedrijven. - Business coach en geeft advies omtrent.
Cross Media. Opleveren na 9 weken Cross Media communicatieplan 16 oktober Campagne presentatie 16 oktober en 17 oktober Tentamen: donderdag 30 oktober.
Meer zeggenschap bewoners Wat kan de corporatie doen? Samen op zoek naar de juiste voedingsbodem! Congres Corpovenista, 17 maart 2015, 1931 Congrescentrum.
Meer interactie tussen de OCMW’s en de POD MI Social media Provinciale Ontmoetingsdagen Lente 2015.
BIJZONDERE KLANTVERHALEN. AGENDA 1. Opzet onderzoek Bijzondere klantverhalen 2. Klantprocessen en klantverhalen 3. Essenties van B2B cases 4. Emotioneel.
inleiding leesvaardigheid Leesstrategieën & schrijfdoel
MEDIATHEORIE Karlijn Goossen, 2015.
HOE WORD JE EEN WINNING TEAM?
Opvoeding en pedagogiek Bijeenkomst 1 Pascal van Schajik
VVR302 SLC42R3 Marcel de Voogd 8 februari  Opdracht(en)  Ieder blok een gesprek: (planning einde van deze bijeenkomst)  Procesadvisering  Onderhandelen.
Keuzeworkshop 3 “ouders betrekken bij taalbeleid, hoe doe je dat?” Robertjan de Wilde Docent/Trainer C-lion.
Drugs.
Onze school is zich ervan bewust dat sociale media een onlosmakelijk onderdeel zijn van de huidige samenleving en de leefomgeving van haar leerlingen,
Ouderbetrokkenheid 3.0© E-book Van informeren naar samenwerken
Aandoeningen/ziektes Functies & anatomische eigenschappen Activiteiten en participatie Omgevingsfactoren Persoonlijke factoren InschikkelijkheidIk ben.
Patiëntervaringssonderzoek CQI-Z Drs. Ana Prieto Lestegas Marktonderzoeker Afdeling Marketing&Communicatie.
Op weg naar een sterke, toekomstbestendige retail Toekomstscenario’s.
Vrijwilligerswerk. Proces Team samenstellen Verantwoordelijkheden – Contact opnemen met personen die zijn aanbevolen als geschikte leider – Opvolgen.
EEN PROJECT PLANNEN, VERKOPEN EN UITVOEREN Commissie voor vrijwilligerswerk.
Commissie voor vrijwilligerswerk.  Kennismaken met het concept van vrijwilligerswerk  Vrijwilligerswerk inpassen in uw dagelijks leven  Betrokkenheid.
Dialoog aan tafel [logo organisatie].
Beeldcommunicatie in de GGZ
Een vergadering organiseren
Content Marketing Wat is het? Voorbeelden Hoe pak je het aan?
Commissie voor vrijwilligerswerk
Marketing as a service ‘Hoe ziet de klantreis voor onze verschillende klanten eruit?’ Hoe wordt touchpoint ‘formulieren’ ervaren? ‘Zijn de formulieren.
WAAROM ADVERTEREN IN NEWSBRANDS?
Vergadering Personeelsdienst
Commissie voor vrijwilligerswerk
Informatieve teksten, interviewverslag
Transcript van de presentatie:

All Media are SOCIAL

Eenleven zonder media, is dat mogelijk? Media spelen een belangrijke rol in ons sociale leven en zijn een primaire levensbehoefte geworden die we nog moeilijk kunnen missen. Media zijn cruciaal bij het opbouwen van merkbekendheid en imago. Het zijn belangrijke conversatie starters omdat ze gspreksstof bieden over verschillende onderwerpen en aanleiding kunneen geven tot gesprekken over merken, face to face of op de sociale media. Daarom voerde De Persgroep in 2012 een grootschalig onderzoek uit, samen met het onderzoeksbureau Insites Consulting, om de rol van de verschillende media te kennen in het huidige ‘sociale’ medialandschap en het effect hiervan op de merkbeleving van de consument te achterhalen.

1/ Elk medium heeft een specifieke rol We gebruiken niet alle media op dezelfde manier of om dezelfde reden. Op sommige momenten willen we ons informeren en op andere momenten hebben we behoefte aan ontspanning. Ook de manier waarop we gebruik maken van media kan verschillen. Dit kan met een radar zijn, om snel de media te screenen op zoek naar relevante informatie of met een microscoop, waarbij we de tijd nemen om de inhoud van a tot z te absorberen. Uiteraard kan eenzelfde medium meerdere functies vervullen maar een aantal eigenschappen zijn zeer specifiek. Magazines pakken hun lezers mee in elk detail van het verhaal…

2/ Redactionele context maakt het verschil Het lezen van een magazine is me-time en een bron van inspiratie. Magazinelezers zijn zeer gefocust op de inhoud van het magazine. Advertenties in magazines worden eveneens als veel minder storend ervaren, zijn meer informatief en bieden meer inspiratie en betrokkenheid bij de lezer.

Redactionele context maakt het verschil

3/ Magazines brengen positieve en geloofwaardige gesprekken tot stand. Magazines spelen een cruciale rol bij het tot stand komen van conversaties over merken omdat zij een grote bron van informatie en inspiratie zijn voor de lezers. Zowel de redactionele inhoud als de advertenties in magazines bevorderen positieve en inhoudelijke gesprekken. Ze zorgen ervoor dat we goed geïnformeerd en met kennis van zaken kunnen deelnemen aan een gesprek of over voldoende topics en onderwerpen beschikken om zelf een conversatie te starten. • Wat de macht is van gesprekken hebben we gemeten aan de hand van 3 dimensies: • Frequentie: hoe vaak stimuleren advertenties conversaties? • Tone-of-voice: hoe vaak resulteren advertenties in positieve of negatieve gesprekken? • Impact: in welke mate helpen advertenties ons om anderen te overtuigen?

Advertenties in magazines dragen niet alleen bij tot een groter aantal conver- saties, ze brengen ook meer positieve en geloofwaardige ge- sprekken tot stand. Bovendien zullen advertenties in magazines ons helpen om anderen sneller te overtuigen. 6 op 10 geeft toe dat ze na een gesprek nieuwe inzichten of een andere mening gekregen hebben over een merk.

Samengevat: 1. Elk medium heeft een specifieke rol, afhankelijk van onze behoefte zullen we media consumeren om ons te informeren, te ontspannen, te verdiepen of om te verkennen. Advertenties die inspelen op deze functies hebben een beter effect. 2. Redactionele context is cruciaal. De inspirerende inhoud van magazines zorgen ervoor dat advertenties in deze media als minder storend en meer betrouwbaar ervaren worden. 3. Advertenties in magazines dragen bij tot een groter aantal conversaties en brengen meer positieve en geloofwaardige gesprekken tot stand. Ze zijn beter in staat om nieuwe inzichten te geven over een merk.

Over het onderzoek Het onderzoek werd uitgevoerd in de zomer van 2012 door het onafhankelijke onderzoeksbureau InSites Consulting. Het onderzoek bestond uit 2 delen: 1. Kwalitatief: online blog waarbij aan 30 Vlamingen (18-54 jaar) gevraagd werd om gedurende 2 weken hun mediagedrag te noteren en om gedetailleerd de gesprekken te beschrijven die ze in die periode hadden over merken. Deze blog werd gemo- dereerd door InSites Consulting aan de hand van verschillende opdrachten. 2. Kwantitatieveonlinestudiebij1.250Vlamingen(18-54jaar)overmediagebruiken conversaties over merken en media. Dit leverende in totaal conversaties op. Meer weten over het onderzoek? Neem dan contact op met Ilse Peeters, Market Research Manager bij De Persgroep via