Didactiek in Balans meten, terugkoppelen, balans op maken Hans van Gennip Ed Smeets Carolien van Rens ITS - Radboud Universiteit Nijmegen.

Slides:



Advertisements
Verwante presentaties
De Opleidingsschool als leerwerkplek: op zoek naar kwaliteitscriteria.
Advertisements

Evidence-based leerpotenties in praktijk
Naam van de Auteur 7 januari 2008 Schoolboeken de klas uit? Een korte inleiding…… Michiel Maas, programmamanager VO 23 januari 2008.
ICT tussen hoop en vrees
Meest innovatieve HO-instelling 2009 Hogeschool van Arnhem en Nijmegen.
Hoogbegaafd: Thuis en in school Prof. dr
De weg naar de competente docent
Het Nederlandse onderwijs:
Kosmische Stralen onderzoek met middelbare scholen
Radboud Universiteit Nijmegen
Didactiek & Leiderschap in Balans 2011
Samen Deskundiger met de Pabo HAN Fac. Educatie Marijke Kral Jos van der Woude Nieske Coetsier Bas van Lanen
“Van data naar didactiek”
Inzicht Resultaten KNAW rapport. Druk op scholen door maatschappelijke ontwikkelingen. Leraar komt onvoldoende toe aan pedagogische taak. Te weinig ‘time.
In hogere sferen: Aarde en Maan Maris van Haandel Leon van den Broek Radboud Universiteit Nijmegen Wiskunde-Ddag,
E-NABLING E-LEARNING Hoe succesvol is e-learning in het informaticaonderwijs? Bert Zwaneveld.
De invloed van ICT op de docent Ed Smeets Katholieke Universiteit Nijmegen.
Een project van de NSGK. Projectdoelen de positie van jongeren met een handicap in de samenleving verbeteren de beeldvorming met betrekking tot jonge.
Digitale Didactiek Onderwijs anders organiseren, anders onderwijzen: andere kwaliteiten voor medewerkers 1digitale didactiek.
ICT in onderwijs: We moeten vaart maken!
Moet ‘t misschien anders..?. Wat vraagt deze tijd van een school?
Ict in het voortgezet onderwijs Didactiek in Balans 2011 Onderzoeksuitkomsten 6 april 2011.
Workshop ‘visieversneller’
Alfons ten Brummelhuis
Loopbaan centraal Minder VSV door betere loopbaankeuzes Miniconferentie Overstap vmbo/mbo regio Eemland Ton Eimers KBA Nijmegen 28 februari 2013.
Programma Eindpresentatie ICT-2000 Het project ICT 2000: –Doelen, Opzet, Werkwijze Website presentaties –De site, didactisch.
Passend onderwijs: Stand van zaken en typologie mbo-instellingen
Netwerk Ouderenzorg Regio Noord “De Verzoamelstee” Een ICT- voorziening ter bevordering van het welzijn, kwaliteit van leven en zelfredzaamheid van ouderen.
Training digitale didactiek Effectieve inzet laptop.
Ict in het basisonderwijs Didactiek in Balans 2011 Onderzoeksuitkomsten 6 april 2011.
ICT in het onderwijs Inspiratie dag ICT in het
Samenwerking Zorgverzekeraar - Gemeente
Even voorstellen……. Leren met een “WOW-factor”
TOF Mariaschool Reutum nov Situatie mbt ICT Mariaschool Leerlingen groep 7/8 een Macbook (28) Overige en groepen 1 t/m 6 bezig met ICT-Microsoft.
Sense de Groot Reiziger in onderwijs. Sense de Groot Reiziger in onderwijs.
COMMUNICATIE Week 5 Docent:.
Woonoverlast en psychisch kwetsbaren Martha van der Linden Procesregisseur Meldpunt Bijzondere Zorg Regio Nijmegen Riet van.
Knelpunten op de regionale onderwijsarbeidsmarkt Aanpak OCW door Hans van der Vlugt, directeur Directie Leraren Ministerie van OCW.
Een digitaal bord in groep 1-2 Hoe dan?. De eigenschappen van een kleuter: Kleuter leert door: –Ontdekken, proberen, veel herhalen –Imiteren Beperkte.
Theo 3 e graad voorjaar 2010voorjaar 2011voorjaar A6 A5 T 6 T.
Arial, 38pt/42pt, heading. Tekst Arial, 32 punt Tweede niveau, 28 punt Derde niveau, 24 punt –Vierde niveau, 20 punt »Vijfde niveau, 16 punt Strategische.
Nieuwe opzet onderwijs. Huidige situatie onderwijs op Commanderij College: Methode bepaalt grotendeels: Welke onderwerpen worden behandeld Op welke wijze.
Agenda avond Welkom Inleiding avond Presentaties Jeugd en Jongeren Aan de slag in groepen! (analyseren huidige situatie en toekomst) Pauze (± 21.00) Bepalen.
Experimenten Ambulante Jeugdzorg zonder indicatie Nijmegen en regio Noord-Veluwe Doel Doelgroep Afsprakenkader Werkwijze Overeenkomsten en verschillen.
Naar een succesvolle en duurzame samenwerking in uw regio! Ajoeb Mohamedajoeb.
Mantelzorg op Maat Respijtzorg loont.  Tijdelijke opname verzorgde  Vrijwilliger als mantelzorgvervanging  Vakantiemogelijkheid mantelzorger  Actieve.
Leerproblemen oplossen = Het onderwijs verbeteren Prof. dr. Anna M.T. Bosman Directeur Onderwijsinstituut Pedagogische Wetenschappen en Onderwijskunde.
Loopbaancompetenties
Welkom Mitchell van der Donk.
Suzanne Luger & Yvonne Rijns
PBS in Florida, wat kunnen wij leren?
Info-avond september 2017.
Programma Twitter mee 13:15-13:45 Inloop 13:45-14:00 Opening en toelichting op het programma (Jan Klinkenberg) 14:00-14:30 Presentatie.
Persoonlijk leren & Didactiek
Basismobiliteit in Gelderland
Themagroep ICT en de lerarenopleider
PABO 4 TMS BCDE model.
‘Tagging’ in het onderwijs
Hindoescholen nader beschouwd
Arrangeren en Leermiddelenbeleid Utrecht, 13 december
Geschiedenis 2011 Masterplan ICT
Digitaal lesmateriaal zoeken, maken en delen met
Methodiek en Begeleiden Didactiek aan de basis
Radboud Kids – Meet the professor
Het ontwerpen in vogelvlucht
Transcript van de presentatie:

Didactiek in Balans meten, terugkoppelen, balans op maken Hans van Gennip Ed Smeets Carolien van Rens ITS - Radboud Universiteit Nijmegen

Doel webinstrument Meten didactische (ict-)werkwijzen leraren nu en toekomst beïnvloedende factoren ( ≈ 4 in balans)

M e t e n Kennisoverdracht zonder ict Kennisconstructie zonder ict met ict Kennisconstructie met ict

M e t e n: nu

M e t e n: toekomst

M e t e n Nu ... Toekomst Kennisoverdracht zonder ict Kennisconstructie zonder ict Nu ... Kennisoverdracht met ict Kennisconstructie met ict Toekomst

Doel webinstrument Meten didactische (ict-)werkwijzen leraren nu en toekomst beïnvloedende factoren ( ≈ 4 in balans) Terugkoppelen 3 niveaus

REGIO_BALANS REGIO_BALANS SCHOOLBALANS SCHOOLBALANS SCHOOLBALANS NEDERLAND_BALANS REGIO_BALANS REGIO_BALANS SCHOOLBALANS SCHOOLBALANS SCHOOLBALANS

Doel webinstrument Meten didactische (ict-)werkwijzen leraren nu en toekomst beïnvloedende factoren ( ≈ 4 in balans) Terugkoppelen 3 niveaus Landelijk balans opmaken: ontwikkelingsfasen scholen

Didactiek in Balans meten, terugkoppelen, landelijk balans op maken

REGIO_BALANS REGIO_BALANS SCHOOLBALANS SCHOOLBALANS SCHOOLBALANS NEDERLAND_BALANS REGIO_BALANS REGIO_BALANS SCHOOLBALANS SCHOOLBALANS SCHOOLBALANS