Verkeersveiligheid Buitenveldert

Slides:



Advertisements
Verwante presentaties
Enquête bij de leden van Fietsersbond Halle Resultaten.
Advertisements

Fietsersbond en gemeenten Bijeenkomst Fietsberaad
Praktisch verkeersexamen
Veilig naar school een zorg voor ons allemaal
Fietsproef Berlaar (2012) Start van de proef..
Fiets Profijt! Henk Hendriks Projectleider Wijken voor de Fiets.
Fietsroute Verkeersexamen
Jan van der Horst, Fietsersbond Utrecht Stad
Overdwars door Utrecht - Noordwest
Fietswensen-analyse Diezerpoort Kinderen in beweging / Fietsersbond - workshop 1.
Fietsen in Tilburg Fietsberaad 16 maart 2006 Fietsen en Luchtkwaliteit Liesbeth Trip.
Webinar: Hoe omgaan met ‘grijze wegen’?
digitale verkeerskrant van Rilland
Fietsbalans®-2 Wassenaar
Stand van zaken veilige schoolroutes en -omgeving “Veilig door Gorinchem”
Mirjam Velting coördinator ledencontact (projectleider B-actief)
Fiets Profijt! Henk Hendriks Projectleider Wijken voor de Fiets.
Wat vinden bewoners van Maarsseveen-Molenpolder van het verkeer in hun straten? Gerco van den Berg, Liesbeth Tettero, Gerard Baars, Wim de Groot, Helena.
Provincie Noord-Brabant Aad Smid Fietsersbond Provinciaal vertegenwoordiger 10 november 2010 Fietsersbond in Noord-Brabant.
23 september 2010 VRI’s Amsterdam Fiets Groene Golf / Wachttijdvoorspeller Sjoerd Linders, Team VRO (verkeersregeltechnisch ontwerp)
Stappenplan gladheidsbestrijding fietsroutes Otto van Boggelen, programmamanager CROW-Fietsberaad “WOW-Zuid-Holland, 10 juli”
Kwaliteitsnormen fietsparkeervoorzieningen bij BTM-haltes Otto van Boggelen, coördinator Fietsberaad.
Hoe snel op de fiets 5 fietsen vergeleken op route Utrecht –Breukelen Kees Bakker Consumentenvoorlichter Fietsersbond.
Fietsbeleid in Culemborg
Veilig naar school! Wat maakt dat dit een veilige schoolomgeving voor kinderen is? -Praktijkvoorbeelden van de inrichting van een veilige schoolomgeving-
Kwaliteitsnormen fietsparkeervoorzieningen bij BTM-haltes Otto van Boggelen, coördinator Fietsberaad.
Openbare verlichting op aanvraag
Ontwerpwijzer Fietsverkeer
Fietsbalans. Fiets op de politieke agenda Hoe krijg je fietsbeleid hoger op de gemeentelijke politieke agenda? Hoe verwerf je politieke steun voor ambitieus.
Bètaprojectweek.  Belanghebbenden Belangen  Fietsers leuke omgeving en veilige weg  Automobilisten brede weg  Voetganger leuke omgeving en veilige.
Scheiding Transport Gevaarlijke Stoffen en Kwetsbare Functies
Het Rekenkamerrapport en de Luchtkwaliteit Raadsinformatieavond, 6 sept Jan Korff de Gidts Kracht van Utrecht-initiatief.
“Verkeersveiligheid; een dijk van een probleem?”
Hoofdfietsroute Neude -Berekuil door Erik Arts en Jan van Embden.
Tussen techniek en gedrag. Wie zijn wij Pioniers van het autodelen Nu al in 100 Nederlandse en Duitse steden Rotterdams bedrijf dat tot de top-3 wereldwijd.
Hoe fietsvriendelijk is Den Haag? De visie van de Fietsersbond afdeling Haagse regio.
KAREL DOORMANPLEIN.
Hoorzitting 14 april 2009 IVVP Leiderdorp Actualisatie van het Integraal Verkeers- en Vervoerplan Leiderdorp.
Snelwegsystemen Jos Beukeveld Mei 2011.
Wat vinden bewoners van Maarsseveen-Molenpolder van het verkeer in hun straten? Gerco van den Berg, Liesbeth Tettero, Gerard Baars, Wim de Groot, Helena.
Dr. Cisca Griffioen, voorzitter bewonersplatform Zuidas
Koos Louwerse, Govert de With
Recreatief fietsen: nog een hele uitdaging
Aanpak Verkeersonveiligheid Fietsverkeer 17 april 2014.
Vernieuwing Leidseplein Voorstel verplaatsing tramhaltes
Reconstructie Jeltingalaan Buitenpost
‘Langzaam’ Verkeer in de Zuidas Govert de With Fietsersbond Amsterdam.
Fietsbalans®-2 Utrecht
Fietsbeleid Putten Veiligheid. Waarom Fietsveiligheid vergroten Fietsen bevorderen Recreatie en toerisme aantrekkelijk maken Wat aanpakken Geen vrijliggende.
Les 1: Verkeer.
Recreatief fietsen in Het Groene Woud:
Het Vlaamse fietsbeleid door een Nederlandse bril
Verkeersveiligheid Brede School Zuidhorn
Rijkswaterstaat als wegbeheerder
Parkhaven, wonen waar de stad tot rust komt…..? Een zesbaans weg, auto’s & 1800 bussen per dag!
Mobiliteitsvisie Oss Podiumbijeenkomst 4 februari 2010 Ellen Neelen.
Agenda  Opening burgemeester Gelok.  Introductie wethouder Zandee.  Toelichting op het GVVP en de beleidsagenda door Dhr. Louwerse.  Gelegenheid tot.
Kaderstellende discussie Provinciaal Verkeers- en Vervoersplan Commissie EMG,19 maart 2004.
Toelichting zienswijze van de fam. Van Hal en Haerkens Ontsluiting gebouw plan Elzenstraat 60 naar de Elzenstraat goed gepland? of is er een veiliger alternatief?
Veilig Verkeer Landerd Verkeer: een zaak van levensbelang Presentatie VR 6 maart 2012.
DE NIEUWE N200 VERBINDT Bedrijvenvereniging Halfweg- Zwanenburg.
Verkeerskundige toets Kindcentrum Zeeland
Structuurschets RONDOM KAMPERLAND.
Mobiliteit: ruimte durven delen
Uit presentatie Jan Bijlsma voor Leiden: 1. Volgen gemeentebeleid 2 Uit presentatie Jan Bijlsma voor Leiden:   1. Volgen gemeentebeleid 2. Zelfgekozen.
De Fietsersbond op weg naar 2015
De kracht van de Fietsersbond
Opbouw presentatie Introductie
Groot Onderhoud Noordkade
De fietser in Maastricht
Transcript van de presentatie:

Verkeersveiligheid Buitenveldert Govert de With Fietsersbond Amsterdam

Inhoud Over de Fietsersbond Uitgangspunten Hoe realiseren? Duurzaam veilig 30 of 50? Fiets en voetganger: mengen of apart? Verkeerslichten Hoe realiseren? Stadsdeel Centrale stad Ambtelijk, politiek, commissies, raden Parkeren De Cuserstraat/v Boshuizen botsplaatje

de Fietsersbond grootste belangenorganisatie van en voor fietsers 150 lokale afdelingen 35.000 leden landelijk, 4000 in Amsterdam 1.500 actieve vrijwilligers ruim 30 professionals op het Landelijk Bureau in Utrecht In Amsterdam 2 beleidsmedewerkers Advies, inspraak, meedenken, waar nodig actie

Duurzaam Veilig Weg heeft 1 functie Scheiding verkeerssoorten Auto’s concentreren op hoofdwegen Daarbinnen 30km-(verblijfs)gebieden Met fietsroutes?!

30 of 50? Verblijfsgebied of stroomfunctie 30: gemengd, klinkers, … 50: gescheiden, asfalt, belijning, …

30 of 50? Probleem: stroomwegen met verblijfsfunctie of andersom (Van Woustraat, De Cuserstraat) Probleem: max. snelheid moet geloofwaardig zijn (bordje is niet genoeg) Drempels gaan moeilijk samen met OV (vindt het OV)

Zuidas 30km gebied…

Waarom belangrijk?

Autoparkeren en veiligheid Veilige inrichting vraagt ruimte In smalle straten kan dat alleen als parkeren eruit gaat Dat vereist politieke keuze

Fiets en Voetganger Andere benadering Netwerk of lokale oplossingen Voetgangers benadelen is fietsers benadelen (of andersom) Fiets en voet kunnen vaak prima samen, maar onderscheid is wel duidelijker (geen shared space als het druk is!) Voorbeeld: ontmoetingseiland

Voetgangersoversteken Zebra of kanalisatie Over de héle weg (incl. fietspad, trambaan, …) Ook hier: geloofwaardig, of helemaal niet!

Verkeerslichten (VRI’s) Alleen als nodig Alleen nodig als voldoende overstekers én lange wachttijden Gevolgen voor het hele netwerk I.h.a. nadelig voor voet en fiets Ongeloofwaardig licht is gevaarlijker dan geen licht.

Hoe werkt het? Stadsdeel is wegbeheerder Toetst plannen van anderen in ambtelijke verkeerscommissie Met GVB, politie, Onbeperkt Zuid, Fietsersbond Centrale stad en stadsregio kijken mee als het hoofdnet betreft Ambtenaren bereiden voor, verkeerscommissie adviseert, politiek beslist

Contact Fietsersbond Amsterdam Govert de With WG plein 84, 1054 RC, Amsterdam 020 6854794 amsterdam@fietsersbond.nl www.fietsersbond.nl/amsterdam