1 De Lier, 16 juni 2011. 2 Onderwerpen 1.Een waardevol verschil 2.Keuzes maken 3.Slagkracht.

Slides:



Advertisements
Verwante presentaties
De gemiddelde leerling
Advertisements

1 Op Stap naar het SO. 2 • Waar gaat het om ? • Eerst even kijken naar het keuzewerkboek • Wat moest er zo dringend veranderen ? • Studiekeuzetaken !
SINT LUKAS HOGESCHOOL BRUSSEL
Stilstaan bij parkeren Dat houdt ons in beweging
‘SMS’ Studeren met Succes deel 1
Paulus' eerste brief aan Korinthe (20) 23 januari 2013 Bodegraven.
28 juni 2009 Paëllanamiddag 1 Paëllanamiddag 28 juni 2009 Voorbereiding vrijdagavond (Loopt automatisch - 7 seconden)
Werkwoorden d t dt.
NEDERLANDS WOORD BEELD IN & IN Klik met de muis
Downloaden: Ad-aware. Downloaden bestaat uit 3 delen: •1. Zoeken naar de plek waar je het bestand kan vinden op het internet •2. Het nemen van een kopie.
1 Resultaten marktonderzoek RPM Zeist, 16 januari 2002 Door: Olga van Veenendaal, medew. Rothkrans Projectmanagement.
November 2013 Opinieonderzoek Vlaanderen – oktober 2013 Opiniepeiling Vlaanderen uitgevoerd op het iVOXpanel.
Uitgaven aan zorg per financieringsbron / /Hoofdstuk 2 Zorg in perspectief /pagina 1.
GfK PS Retail NLGfK Supermarktkengetallen juli 2014 GfK Supermarktkengetallen Antwoord op deze vragen vindt u op: bij “GfK Publicaties”
Personalisatie van de Archis website Naam: Sing Hsu Student nr: Datum: 24 Juni 2004.
Vennootschapsbelasting Aj 2011
Global e-Society Complex België - Regio Vlaanderen e-Regio Provincie Limburg Stad Hasselt Percelen.
 Deel 1: Introductie / presentatie  DVD  Presentatie enquête  Ervaringen gemeente  Pauze  Deel 2 Discussie in kleinere groepen  Discussies in lokalen.
Ronde (Sport & Spel) Quiz Night !
Keuzeondersteunend model voor inbouwpakketten bij herbestemmingsprojecten Eindcolloquium Wiebrand Bunt.
1 © GfK 2013 | Supermarktkengetallen | februari 2013 GFK SUPERMARKTKENGETALLEN ‘Wat is de omzet van de supermarkten op weekniveau?’ ‘Hoe ontwikkelt het.
prNBN D addendum 1 Deel 2: PLT
Kb.1 Ik leer op een goede manier optellen en aftrekken
Leiden University. The university to discover. ICLON, Interfacultair Centrum voor Lerarenopleiding, Onderwijsontwikkeling en Nascholing Denkgereedschap.
© GfK 2012 | Title of presentation | DD. Month
WISKUNDIGE FORMULES.
Nooit meer onnodig groen? Luuk Misdom, IT&T
BZ voor de Klas 3 juni 2010.
Passie - Verrijzenis Arcabas
FOD VOLKSGEZONDHEID, VEILIGHEID VAN DE VOEDSELKETEN EN LEEFMILIEU 1 Kwaliteit en Patiëntveiligheid in de Belgische ziekenhuizen anno 2008 Rapportage over.
Elke 7 seconden een nieuw getal
1 introductie 3'46” …………… normaal hart hond 1'41” ……..
Oefeningen F-toetsen ANOVA.
Wat levert de tweede pensioenpijler op voor het personeelslid? 1 Enkele simulaties op basis van de weddeschaal B1-B3.
1 19 dec Rijnsburg 19 dec Rijnsburg. 2 Hebreeën 8 1 De hoofdzaak VAN ONS ONDERWERP is, dat wij zulk een hogepriester hebben, die gezeten is.
Werken aan Intergenerationele Samenwerking en Expertise.
Afrika: Topo nakijken en leren.
Inkomen les 14 Begrippen & 65 t/m Begrippen Primaire sector Bedrijven die zaken aan de natuur onttrekken (landbouw, jacht, bosbouw, visserij)
Inkomen les 8 37 t/m 46.
Inkomen les 7 27 t/m 37.
Inkomen Begrippen + 6 t/m 10 Werkboek 6. 2 Begrippen Arbeidsverdeling Verdeling van het werk in een land.
User management voor ondernemingen en organisaties
2009 Tevredenheidsenquête Resultaten Opleidingsinstellingen.
PLAYBOY Kalender 2006 Dit is wat mannen boeit!.
ribWBK11t Toegepaste wiskunde Lesweek 02
1 Voorlichting keuzes klas 2 Het Hooghuis locatie Centrum Vanaf begin maart: locatie Stadion Frans Christophe, decaan.
Landelijke dag RMC- coördinatoren Aanpak uitrol Loket VSV 4 juni 2008.
1 Controleplan 2005 Raadgevend comité Hotel President – donderdag 21 april 2005.
Van Vensoc tot Biztax Vennootschapsbelasting Aj 2011.
ECHT ONGELOOFLIJK. Lees alle getallen. langzaam en rij voor rij
2 januari 2009Nieuwjaarsreceptie "Meule wal straete" 1 Nieuwjaarsreceptie 2 januari 2009 Eerste bijeenkomst van de bewoners van de “Meule wal straete”
Hartelijk welkom bij de Nederlandse Bridge Academie Hoofdstuk 7 De 2 ♦ /2 ♥ /2 ♠ en de 2 ♣ -opening 1Contract 2, hst 7.
17/08/2014 | pag. 1 Fractale en Wavelet Beeldcompressie Les 5.
17/08/2014 | pag. 1 Fractale en Wavelet Beeldcompressie Les 3.
Fractale en Wavelet Beeldcompressie
HOSTA 2010, Vastgoedcongres 29 september september Horwath HTL.
De financiële functie: Integrale bedrijfsanalyse©
1 Amsterdam, april 2005 Drs. Frits Spangenberg Rotary Extern imago.
aangename ont - moeting
Even voorstellen : Groep 3b
Toets 1 Examen Reinder Reen.
1 Zie ook identiteit.pdf willen denkenvoelen 5 Zie ook identiteit.pdf.
12 sept 2013 Bodegraven 1. 2  vooraf lezen: 1Kor.7:12 t/m 24  indeling 1Korinthe 7  1 t/m 9: over het huwelijk  10 t/m 16: over echtscheiding  16.
Zo zit dat met uw pensioen!
13 november 2014 Bodegraven 1. 2 de vorige keer: 1Kor.15:29-34 indien er geen doden opgewekt worden...  vs 29: waarom dopen?  vs.30-32: waarom doodsgevaren.
ZijActief Koningslust
Transcript van de presentatie:

1 De Lier, 16 juni 2011

2 Onderwerpen 1.Een waardevol verschil 2.Keuzes maken 3.Slagkracht

3 Zoek de verschillen

4

5

6

7

8 Het verschil €

9 Commodity market

10 Commodity markten …… …… kennen één prijs. €

11 € 9.95

12 € 52.95

13 € 41.95

14 € 21.95

15 Segmenteerde markt

16 Gesegmenteerde markten…. kennen verschillende prijzen. € € € € € € € € € € € € € € € € € € € € € €

17 Gesegmenteerde markten…. bestaan bij de gratie van Onderscheidend Vermogen tussen aanbieders.

18 Onderscheidend Vermogen is Keuzes maken.

19 If you try to be everything to everybody, you will end up being nothing to nobody.

20

21 Niet kiezen is verliezen.

22 Zoek de verschillen €

23 Je moet keuzes maken Hoe en voor wat?

24 Je moet keuzes maken  Soorten

25 Je moet keuzes maken  Soorten  Verpakkingen

26 Je moet keuzes maken  Soorten  Verpakkingen  Concepten

27 Je moet keuzes maken Prijs

28 Je moet keuzes maken Prijs

29 Je moet keuzes maken Retailer of afzet kanaal

30 Je moet keuzes maken Full service Exclusieve Supermarkt Hard discount Lidl, Aldi, Netto, Penny Karwei, B&Q Focus Dornseifer, Zurheide, M&S, Waitrose AH, C1000, Tesco, Sainsbury Supermarkt Bouwmarkt

31 Je moet keuzes maken Full service Exclusieve Supermarkt Hard discount Lidl, Aldi, Netto, Penny Karwei, B&Q Focus Dornseifer, Zurheide, M&S, Waitrose AH, C1000, Tesco, Sainsbury Supermarkt Bouwmarkt

32 Je moet keuzes maken Lidl, Aldi, Netto, Penny Karwei, B&Q Focus Dornseifer, Zurheide, M&S, Waitrose AH, C1000, Tesco, Sainsbury ConvenienceTraffic buildingDestination Full service Exclusieve Supermarkt Hard discount Supermarkt Bouwmarkt

33 Supermarkt Je moet keuzes maken Bouwmarkt Lidl, Aldi, Netto, Penny Karwei, B&Q Focus Dornseifer, Zurheide, M&S, Waitrose AH, C1000, Tesco, Sainsbury ConvenienceTraffic buildingDestination Zorgeloze actie machine Zorgeloos bloemen en planten schap Profilerende bloemen en planten afdeling Full service Exclusieve Supermarkt Hard discount

34 Retailconcepten 1 Zorgeloze actie machine Profilerende bloemen en planten afdeling Zorgeloos bloemen en plant schap

35 Retailconcepten Zorgeloze actie machine Profilerende bloemen en planten afdeling 2 Zorgeloos bloemen en planten schap

36 Retailconcepten Zorgeloze actie machine Profilerende bloemen en planten afdeling 2 Zorgeloos bloemen en planten schap

37 Retailconcepten Zorgeloze actie machine 3 Profilerende bloemen en planten afdeling Zorgeloos bloemen en plant schap

38 PropositieNu halen, weinig betalenAltijd wel iets voor een aardige prijs Hier kunt u voor uw bloemen en planten terecht Hier doet u inspiratie op, wordt geholpen bij uw keuze en krijgt advies over verzorging Primaire doelstelling Traffic genereren tbv spin off naar andere categorieen Aanvullen van de boodschappen trip Verrijken van de boodschappen trip Vergroten van onderscheid en binden van klanten met service en kwaliteit Verdien model Grote Q, kleine p Marge-managementGrote P, kleine q AssortimentSmal & Ondiep Niet permanent Smal & Ondiep Niet Permanent Breed & Ondiep Permanent Breed & Diep Permanent KeuzeGeenWeinigVoldoendeVeel ProductMarktconforme kwaliteit Op retailer specificatieBest-of-the Best PrijsLaagste prijs-garantieMarktconformConform formule prijspositie High end Retailconcepten: invulling Zorgeloze actie machine Zorgeloos bloemen en plant schap Profilerende bloemen en planten afdeling

39 Retailconcepten: invulling Zorgeloze actie machine Zorgeloos bloemen en plant schap Profilerende bloemen en planten afdeling Lever- frequentie éénmalige actie inlading1 tot 2 keer per week3 tot 4 keer per week Nabestellen! Dagelijks, soms meerdaags VolumeGroot/ Never OOSRedelijk volume per sku Klein volume per SKU Sturings- variabelen Volume en prijsOmzet, Brutomarge (per SKU) en derving Actualiteit, Brutomarge (Mix) en derving Kwaliteit en keuze ServiceGeen/WYSISWGGeenBeperktUitvoerig (boeketsamenstelling, advies verzorging etc) Kennis van categorie WeinigCentraal op hoofdkantoor Centraal en Decentraal (POS)

Je moet keuzes maken Zorgeloze actie machine Zorgeloos bloemen en planten schap Profilerende bloemen en planten afdeling ConvenienceTraffic buildingDestination Bouwmarkt Full service Full service Supermarkt (Tuincentrum) Hard discount Karwei, B&Q Focus

41 SLAGKRACHT

Consu- ment Retail-er Produ- cent Grote jongens

Consu- ment Retail-er Produ- cent top vijf spelers op de Duitse food retail markt hebben bijna 70% marktaandeel * * Planetretail 2009

Consu- ment Retail-er Produ- cent Grote jongens

Consu- ment Retail-er Produ- cent 80% van de supermarkt omzet* wordt gemaakt door: 20% -30% van de leveranciers in die categorie * frisdrank, groente conserven, Zuivel en AGF

Consu- ment Retail-er Produ- cent In absolute aantal: • 4 producenten in Frisdrank • 5 producenten in Groenten conserven • 10 leveranciers in Zuivel • 20 leveranciers in AGF

Consu- ment Retail-er Produ- cent 80% van de omzet wordt gemaakt met: • 60 producten in frisdrank (120) • 100 producten in groenten conserven (200) • 200 producten in zuivel (330):

Consu- ment Retail-er Produ- cent Beperkt aantal spelers “maken” de categorie.

Consu- ment Retail-er Produ- cent

Consu- ment Retail-er Produ- cent Heel veel producenten: > 8100

Consu- ment Retail-er Produ- cent Heel veel items: >

Consu- ment Retail-er Produ- cent Complexe wereld Groot- handel Telers- verenig- ing Teler Veiling

DUIDELIJKE KEUZE EENDUIDIG SPECIALISATIE ZEG RUSTIG NEE BLIJF TROUW AAN JE KEUZE